Volvo Ocean Race 2017

Το Volvo Ocean Race, το Έβερεστ της ιστιοπλοΐας, ξεκίνησε για μια ακόμα φορά με τον πιο λαμπρό τρόπο. Λιμάνι εκκίνησης ήταν και πάλι, για τέταρτη συνεχόμενη φορά, το Αλικάντε της Ισπανίας το οποίο άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό στις 11 Οκτωβρίου.

Χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο κατέκλυζαν και πάλι τους δρόμους της ισπανικής πόλης, που χωρίς το Volvo Ocean Race, ειδικά αυτή την εποχή, θα έμοιαζε με πόλη – φάντασμα. Τα ξενοδοχεία ακόμα και στις γύρω περιοχές ήταν όλα κλεισμένα, τα μαγαζιά γεμάτα και η ίδια η διοργάνωση έκανε αισθητή την παρουσία της παντού, ακόμα και στο αεροδρόμιο.
Πρώτο σημαντικό event στον αγώνα ήταν ο τοπικός αγώνας, το In-Port Race με χορηγό την MAPFRE το οποίο έλαβε χώρα στις 14 Οκτωβρίου το μεσημέρι. Οι χιλιάδες θεατές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τις επτά ομάδες να αγωνίζονται σε έναν παράκτιο στίβο, προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα. Τα σκάφη πλέον είναι όλα ίδια και σχεδιασμένα όχι μόνο για ανοικτές πλεύσεις στους ωκεανούς, αλλά αρκετά ευέλικτα ώστε να κάνουν και inshore αγώνες. Νικητής του πρώτου in-port race ήταν η ομάδα “Turn the Tide on Plastic” που πήρε τον πολυπόθητο βαθμό. Η βαθμολογία των in-port αγώνων είναι ξεχωριστή από τα offshore σκέλη, αλλά η δόξα για τους νικητές είναι εξίσου σημαντική!


Οι επτά ομάδες που λαμβάνουν μέρος στην τρέχουσα διοργάνωση είναι:
Η Ολλανδική Team AkzoNobel, με κυβερνήτη τον Ολλανδό Simeon Tienpont.
Η Κινέζικη Dongfeng Race Team, με κυβερνήτη το Γάλλο Charles Caudrelier.
Η Ισπανική MAPFRE, με κυβερνήτη τον Ισπανό Xabi Fernάndez.
Η Vestas 11th Hour Racing από τις ΗΠΑ και τη Δανία, με κυβερνήτη τον Αμερικανό Charlie Enright.
Από το Χονγκ Κονγκ η Team Sun Hung Kai/Scallywag, με κυβερνήτη τον Αυστραλό David Witt.
Η ομάδα των Ηνωμένων Εθνών Turn the Tide on Plastic, με κυβερνήτη τη Βρετανίδα Dee Caffari.
Και τέλος η Ολλανδική Team Brunel, με κυβερνήτη τον βετεράνο του VOR από την Ολλανδία Bouwe Bekking.


Μεσολάβησε μία εβδομάδα προκειμένου οι ομάδες να προετοιμαστούν για το πρώτο σκέλος offshore με προορισμό τη Λισσαβόνα της Πορτογαλίας, 1450 ν.μ. απόσταση. Από τη Λισσαβόνα τα σκάφη θα ταξιδέψουν προς το Κέιπ Τάουν της Νοτίου Αφρικής (7000 ν.μ.) και έπονται η Μελβούρνη της Αυστραλίας, το Χονγκ Κονγκ, το Γκουάνγκζου, το Όκλαντ (5600 ν.μ.), το Ιταζάι της Βραζιλίας (7500 ν.μ.), το Νιούπορτ των ΗΠΑ (5500 ν.μ.), το Κάρντιφ της Ουαλίας (3300 ν.μ.), το Γκέτενμποργκ της Σουηδίας (1230 ν.μ.) και τέλος η Χάγη της Ολλανδίας για τα τελευταία 520 ν.μ.
Έτσι λοιπόν, μία εβδομάδα μετά, οι επτά ομάδες πήραν εκκίνηση από το Αλικάντε για το πρώτο σκέλος των 1450 ναυτικών μιλίων με προορισμό τη Λισσαβόνα. Ο καιρός ήταν καλοκαιρινός και ο άνεμος κυμαινόταν μεταξύ 15 και 20 κόμβων από ανατολικές διευθύνσεις.
Πλήθος κόσμου ήταν συγκεντρωμένο στις ακτές και ακόμα περισσότερος κόσμος είχε βγει με σκάφη για να παρακολουθήσουν την εκκίνηση από κοντά. Μετά την εκκίνηση υπήρχαν σημεία στροφής ώστε τα σκάφη να περάσουν κοντά από τους θεατές για να τα απολαύσουν. Και πράγματι τα σκάφη πέρασαν κοντά. Περνώντας ξυστά από τα σκάφη θεατών και με μεγάλες ταχύτητες, το Dongfeng Race Team ανάγκασε το Team Brunel και το MAPFRE να κάνουν τσίμα την τελευταία στιγμή προκειμένου να αποφύγουν τη σύγκρουση. Τα σκάφη των κριτών ακολουθούσαν από κοντά τις φάσεις και χρέωσαν με πέναλτι τις δύο ομάδες, Brunel και MAPFRE, ξεκινώντας έτσι με ποινή το πρώτο σκέλος.
Με αυτή τη γενναία κίνηση το Dongfeng άφησε πρώτο το Αλικάντε, με το Sun Hung Kai/Scallywag, το Vestas 11th Hour Racing και το Turn the Tide on Plastic να ακολουθούν από κοντά.
Μετά το νοητό σημείο στροφής, μερικά μίλια παρακάτω, τα σκάφη έφυγαν πλέον για το Γιβραλτάρ. Γρήγορα το Vestas 11th Hour Racing πέρασε μπροστά με το MAPFRE λίγα μίλια πίσω και το AkzoNobel να ακολουθεί. Το Dongfeng Race Team έμεινε πίσω και ο Charles Caudrelier αγωνιζόταν για μια θέση στο πόντιουμ τουλάχιστον.
Στα τελευταία μίλια του αγώνα, καθώς η ένταση του ανέμου είχε πέσει, οι θέσεις είχαν ήδη κριθεί. Το Vestas 11th Hour Racing κατάφερε να τερματίσει πρώτο στο πρώτο σκέλος του Volvo Ocean Race, περνώντας τη γραμμή τερματισμού στον ποταμό Τάγο στη Λισσαβόνα το Σάββατο 28 Οκτωβρίου το απόγευμα. Μεγάλη νίκη για τον Αμερικανό κυβερνήτη Charlie Enright και την ομάδα του που πήρε τους πρώτους 8 πόντους.
Για την ιστορία, οι άλλοι δύο αμερικανοί κυβερνήτες που είχαν κερδίσει το πρώτο σκέλος του αγώνα ήταν ο John Kostecki με το illbruck στον αγώνα του 2001-02 και ο Paul Cayard με το EF Language το 1997-98. Και οι δύο κατάφεραν τελικά να κερδίσουν τον αγώνα στο τέλος.
Μετά από 7 ημέρες αγώνα λοιπόν και ενώ οι συνθήκες ήταν για αρκετές ώρες ακόμα πολύ ασθενείς, τα σκάφη πέρασαν τη γραμμή τερματισμού με τη σειρά:
1. Vestas 11th Hour Racing
2. MAPFRE
3. Dongfeng Race Team
4. team AkzoNobel
5. Sun Hung Kai/Scallywag
6. Team Brunel
7. Turn the Tide on Plastic

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post