Ο θαλάσσιος τουρισμός και η ναυτιλία ως επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων στην Ελλάδα

Όλοι όσοι ασχολούµαστε µε τη θάλασσα στην Ελλάδα είµαστε απολύτως πεπεισµένοι ότι το µέλλον της χώρας µας και η οικονοµία της ειδικότερα, βασίζεται στη ναυτιλία και στον τουρισµό και ιδιαίτερα τον νησιωτικό. Η χώρα µας είναι προικισµένη µε ένα δώρο µοναδικής οµορφιάς, να βρέχεται από θάλασσα ανατολικά και δυτικά, η οποία είναι διάσπαρτη µε πανέµορφα νησιά – ιδανικούς ιστιοπλοϊκούς προορισµούς.

Η ανάγκη οδήγησε τους Έλληνες από την αρχαιότητα να ταξιδέψουν στη θάλασσα. Ανάγκη για εµπόριο και αποικισµό. Έτσι οι Έλληνες έγιναν η µεγαλύτερη ναυτική δύναµη της εποχής, ένας τίτλος που διατηρείται µέχρι και σήµερα.

Η ναυτιλία µας που βασίστηκε στη ναυτοσύνη των Ελλήνων καπεταναίων και πλοιοκτητών όµως σήµερα απειλείται, γιατί τα συµφέροντα είναι πολύ µεγάλα. Ο θαλάσσιος τουρισµός είναι σε αύξηση, αλλά όποιος ταξίδεψε εφέτος το καλοκαίρι στα ελληνικά νησιά θα παρατήρησε ότι µεγάλες ξένες εταιρίες είχαν ισχυρότερη παρουσία από τις ελληνικές.

Η επαφή και η αγάπη για τη θάλασσα καλλιεργείται µόνο µέσα από τα θαλάσσια αθλήµατα, όπως η ιστιοπλοΐα και ειδικά η ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης. Ο κόσµος και κυρίως τα νέα παιδιά πρέπει να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τη θάλασσα, να κάνουν ιστιοπλοΐα, να µάθουν να µη φοβούνται τις αποστάσεις και τις κακουχίες και να αναγνωρίσουν την οµορφιά των µεγάλων θαλάσσιων ταξιδιών.

Σε αυτό το πλαίσιο όλοι πρέπει να βοηθήσουµε να αναπτυχθεί η ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης στην Ελλάδα, ο καθένας µε τον τρόπο του. Με χορηγίες, µε διοργάνωση αγώνων, µε εκπαίδευση, µε παράλληλες δραστηριότητες και µε όποιο άλλο µέσο µπορούµε. Είναι ντροπή η χώρα µας να έχει αυτή τη στιγµή έναν µόνο µεγάλο αγώνα ανοικτής θαλάσσης, το Ράλλυ Αιγαίου. Τα ελληνικά πανιά θα έπρεπε να οργώνουν το Αιγαίο και το Ιόνιο απ’ άκρη σ’ άκρη, επιβεβαιώνοντας τη φήµη των Ελλήνων ως ναυτικού λαού.

Παράλληλα η ναυτική εκπαίδευση χρειάζεται ιδιαίτερη ενίσχυση, όχι µόνο στο πλαίσιο της αναψυχής, αλλά προετοιµάζοντας τα πληρώµατα και τους αξιωµατικούς των θαλαµηγών έτσι ώστε οι Έλληνες ναυτικοί να είναι περιζήτητοι και καλοπληρωµένοι. Είναι κρίµα να βλέπουµε ξένα πληρώµατα να εργάζονται µε εξαιρετικές αποδοχές στη χώρα µας, την ώρα που η ανεργία, ειδικά στους νέους, είναι σε υψηλά επίπεδα. Η ενασχόληση µε τη θάλασσα ξεκινάει από νωρίς, απαιτεί αφοσίωση και ταυτόχρονα σωστή κατάρτιση, έτσι ώστε µετά από µερικά χρόνια να υπάρχει εξέλιξη. Είναι γεγονός πως οι Έλληνες έχουν τη θάλασσα στο DNA τους, όµως χωρίς την απαραίτητη επαγγελµατική κατάρτιση, είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να σταδιοδροµήσει κανείς στον χώρο των σκαφών αναψυχής.

Με αφορµή τα 50 χρόνια από την ίδρυση της σχολής ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης του ΠΟΙΑΘ, είναι ίσως η καταλληλότερη στιγµή για όσους θέλουν να ασχοληθούν επαγγελµατικά µε τον θαλάσσιο τουρισµό, να ξεκινήσουν σωστά τα πρώτα τους βήµατα στη θάλασσα, προσβλέποντας σε ένα καλύτερο µέλλον.

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και επενδύσεων και ως γενικός διευθυντής στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA.
Previous Post Next Post
0 shares