The Ocean Race 2023

Η βιωσιµότητα είναι το κεντρικό θέµα και η κοινωνική προσφορά του µεγάλου ιστιοπλοϊκού αγώνα στη διεθνή κοινότητα.

Στον ιστιοπλοϊκό αγώνα the ocean race του 2022–23 λαµβάνουν µέρος µεγάλες οµάδες ατρόµητων ιστιοπλόων µε µεγάλη αγωνιστική εµπειρία των ωκεανών, οι οποίοι θα διανύσουν µια απόσταση τουλάχιστον 32.000 ναυτικών µιλίων γύρω από τον κόσµο και θα επισκεφθούν εννέα συναρπαστικές χώρες σε διάστηµα έξι µηνών.

Ο µεγάλος ιστιοπλοϊκός περίπλους του κόσµου είναι ίο πιο σπουδαίος αγώνας ανοικτής θαλάσσης στον κόσµο που περιπλέει ολόκληρη τη Γη και διεξάγεται κάθε τέσσερα χρόνια, από το 1973 που έγινε για πρώτη φορά. Αρχικά το όνοµα του αγώνα ήταν «Whitbread Round the World Race» έχοντας το όνοµα του αρχικού χορηγού του αγώνα της βρετανικής εταιρίας Whitbread. Η τελευταία διοργάνωση δεν έχει αποκλειστικό χορηγό τίτλου, αλλά υποστηρίζεται από πολλές χορηγίες.

Η εκκίνηση της 14ης διοργάνωσης του αγώνα του 2023 δόθηκε από το Αλικάντε της Ισπανίας την Κυριακή 8 Ιανουαρίου και έκτοτε οι οµάδες ταξιδεύουν, οδεύοντας προς τον τερµατισµό.

Ένα τέτοιο ταξίδι δεν είναι εύκολο στοίχηµα και αυτό είναι µάλλον ειρωνικό, δεδοµένου ότι το πρώτο Ocean Race το 1973 ξεκίνησε από ένα στοίχηµα που δόθηκε σε µια παµπ.

8 January 2023, Alicante In-Port Race: IMOCA Biotherm

Ωστόσο, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η διοργάνωση αγοράστηκε από το Volvo Group (που εκείνη την εποχή περιλάµβανε τη Volvo Cars), το οποίο διοργάνωνε τον εµβληµατικό αγώνα µέχρι το 2018, όταν και παραχώρησε την ιδιοκτησία. Ανεξάρτητα από αυτήν την αλλαγή ιδιοκτησίας, η δέσµευση της Volvo Cars στον αγώνα παραµένει και η εταιρεία είναι υπερήφανη που αποτελεί κορυφαίο συνεργάτη του αγώνα του 2023.

Από το ξεκίνηµά του, το Ocean Race εστιάζει στη βιωσιµότητα των ωκεανών, τόσο από την άποψη της διοργάνωσης ενός βιώσιµου αθλητικού γεγονότος (δεν είναι µικρό κατόρθωµα για ένα γεγονός του βεληνεκούς και της εµβέλειάς του), όσο και από την άποψη της ευαισθητοποίησης που επιτυγχάνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των στάσεων διοργανώνονται συνέδρια και άλλες εκδηλώσεις για τους ωκεανούς, όπου εξετάζεται πώς θα βελτιωθεί η υγεία των ωκεανών, ενώ τα ίδια τα σκάφη χρησιµοποιούνται για να διερευνηθεί επιστηµονικά η υγεία των ωκεανών. Στον φετινό αγώνα «τρέχει» παράλληλα και η εκστρατεία One Blue Voice που έχει ως στόχο την αύξηση της στήριξης για µια Οικουµενική Διακήρυξη για τα Δικαιώµατα των Ωκεανών. Στόχος της εκστρατείας είναι η συλλογή υπογραφών για ένα ηλεκτρονικό αίτηµα που θα παρουσιαστεί σε συνεργασία µε τη Γενική Συνέλευση των Ηνωµένων Εθνών στη Νέα Υόρκη τον Σεπτέµβριο του 2023.

Το αίτηµα θα παρουσιαστεί µαζί µε έναν κατάλογο µε σχέδια αρχών που καλύπτουν σαφείς διαδροµές και δράσεις για τον τρόπο βελτίωσης της υγείας των ωκεανών. Αυτές οι αρχές είναι το αποκορύφωµα των συνόδων κορυφής 12 αγώνων Ocean Race που δηµιουργήθηκαν για να καθοδηγήσουν την αλλαγή και την εφαρµογή πολιτικών αναφορικά µε τα σηµαντικά ζητήµατα που επηρεάζουν τους ωκεανούς µας.

Ο τελευταίος αγώνας συγκέντρωσε κοινό 2,66 εκατοµµυρίων και ο αγώνας του 2022–2023 αποτελεί µια εξαιρετικά συναρπαστική ευκαιρία ώστε το µήνυµα της βιωσιµότητας της διοργάνωσης να έχει εµβέλεια σε όλο και περισσότερους ανθρώπους.

Στις αρχές Μαρτίου ο στόλος βρισκόταν στο τρίτο «σκέλος» του Ocean Race, µε προορισµό το Ιταζάι της Βραζιλίας. Το συγκεκριµένο σκέλος είναι το µεγαλύτερο σε µήκος στην ιστορία του αγώνα µε 12.750 ναυτικά µίλια, εκκινώντας από το Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής. Σχεδόν ένα ολόκληρο µήνα στη θάλασσα πέρασαν τα πληρώµατα, αντιµετωπίζοντας πολύ δύσκολες καταστάσεις µε δυνατούς καιρούς, µεγάλα κύµατα και τεχνικές δυσκολίες.

Το τέταρτο σκέλος του Ocean Race πήρε εκκίνηση από το Ιταζάι της Βραζιλίας µε δύο οµάδες να υφίστανται ανάκληση και να πρέπει να πάρουν εκκίνηση ξανά. Το 11th Hour Racing και το GUYOT Environment – Team Europe ξεκίνησαν πρόωρα µε αποτέλεσµα η Επιτροπή Αγώνος να δώσει µερική ανάκληση.

The Ocean Race 2022-23 – 24 February 2023 In-Port race in Cape Town. Team Malizia and Team Holcim – PRB.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσµα να αδράξει την ευκαιρία η οµάδα Biotherm και να περάσει µπροστά αξιοποιώντας τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στα ανοικτά ενώ ακολουθούσε η επικεφαλής στη γενική βαθµολογία, η Holcim-PRB, µε την οµάδα Malizia να ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα.

Στις τρεις εβδοµάδες που οι οµάδες έκαναν στάση στη Βραζιλία σχεδόν 350.000 άνθρωποι επισκέφθηκαν το αγωνιστικό χωριό του Ιταζάι µε τις οµάδες πλέον να αγωνίζονται στο τέταρτο σκέλος, µήκους 6,387 ναυτικών µιλίων µε προορισµό το Νιούπορτ στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ.

Τα σκέλη του αγώνα του 2023 είναι τα εξής:

Σκέλος 1: Αλικάντε, Ισπανία έως Πράσινο Ακρωτήριο, εκκίνηση στις 15 Ιανουαρίου, 1.900 ναυτικά µίλια

Σκέλος 2: Πράσινο Ακρωτήριο προς Κέιπ Τάουν, Νότια Αφρική, εκκίνηση στις 25 Ιανουαρίου, 4.600 ναυτικά µίλια

Σκέλος 3: Κέιπ Τάουν προς Ιτατζάι, Βραζιλία, εκκίνηση στις 26 Φεβρουαρίου, 12.750 ναυτικά µίλια

Σκέλος 4: Ιτατζάι προς Νιούπορτ, Ρόουντ Άιλαντ, εκκίνηση στις 23 Απριλίου, 5.500 ναυτικά µίλια

Σκέλος 5: Νιούπορτ προς Άαρχους, Δανία, εκκίνηση στις 21 Μαΐου, 3.500 ναυτικά µίλια

Σκέλος 6: Άαρχους στη Χάγη, Ολλανδία, εκκίνηση στις 8 Ιουνίου, 800 ναυτικά µίλια

Σκέλος 7: Χάγη προς Γένοβα, Ιταλία, εκκίνηση στις 15 Ιουνίου, 2.200 ναυτικά µίλια

Τα σκέλη του αγώνα του 2023 είναι τα εξής:

Σκέλος 1: Αλικάντε, Ισπανία έως Πράσινο Ακρωτήριο, εκκίνηση στις 15 Ιανουαρίου, 1.900 ναυτικά μίλια
Σκέλος 2: Πράσινο Ακρωτήριο προς Κέιπ Τάουν, Νότια Αφρική, εκκίνηση στις 25 Ιανουαρίου, 4.600 ναυτικά μίλια
Σκέλος 3: Κέιπ Τάουν προς Ιτατζάι, Βραζιλία, εκκίνηση στις 26 Φεβρουαρίου, 12.750 ναυτικά μίλια
Σκέλος 4: Ιτατζάι προς Νιούπορτ, Ρόουντ Άιλαντ, εκκίνηση στις 23 Απριλίου, 5.500 ναυτικά μίλια
Σκέλος 5: Νιούπορτ προς Άαρχους, Δανία, εκκίνηση στις 21 Μαΐου, 3.500 ναυτικά μίλια
Σκέλος 6: Άαρχους στη Χάγη, Ολλανδία, εκκίνηση στις 8 Ιουνίου, 800 ναυτικά μίλια
Σκέλος 7: Χάγη προς Γένοβα, Ιταλία, εκκίνηση στις 15 Ιουνίου, 2.200 ναυτικά μίλια

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post