Η φετινή χρονιά ήταν το επιστέγασµα µιας µακράς διαδροµής, δοµηµένης και µε συγκεκριµένους στόχους. Είναι αυτονόητο ότι οφείλει κανείς να ξεκινά µε µικρά βήµατα ενώ όµως παράλληλα θέτει διαρκείς προκλήσεις. Πριν από πέντε χρόνια έπρεπε πρώτα-πρώτα να πειραµατιστούµε και να µάθουµε το σκάφος.
Το TaMumm είναι Farr30, ένα σκάφος δηλαδή που σχεδιάστηκε στα µέσα της δεκαετίας του ’90 µε τον πλέον τότε πρωτοποριακό τρόπο, µε σκοπό την απόλυτη ταχύτητα και όχι την κατοχύρωση ενός ευνοϊκού πιστοποιητικού. Είκοσι χρόνια αργότερα η οµάδα µας προώθησε αυτήν την ιδέα ακόµη περισσότερο – προσθέσαµε bowsprit και 20% µεγαλύτερη ιστιοφορία σε ένα ήδη γρήγορο, απόλυτο και απαιτητικό σκάφος, µε µοναδικό σκοπό την απόλαυση του αρµενίσµατος.
Μία καλή θέση έρχεται συνήθως ως αποτέλεσµα µιας ευρύτερης πορείας και δεν συνδέεται µε την επίδοση µίας ηµέρας αποσπασµατικά, σε ένα ή δύο µπράτσα µιας ρεγκάτας. Και λέγοντας ‘συνήθως’ νοείται πως ορισµένες φορές είτε ο παράγοντας ‘καιρός’ είτε ο παράγοντας ‘σκάφος’ παίζουν σηµαντικό ρόλο σε µία νίκη ή σε ένα καλό πλασάρισµα. Για το 2018 βρεθήκαµε στην πρώτη θέση Corinthian και τρίτη θέση Overall στο Πανευρωπαϊκό ORCi στην Κύπρο για την κλάση C, στη δεύτερη θέση του Πανελληνίου Πρωταθλήµατος ORCi στο Πόρτο Καρράς για την κλάση B, ενώ σε τοπικό επίπεδο τερµατίσαµε πρώτοι Overall στο πρωτάθληµα του ΝΟΘ. Το 2015 και το 2016 είχαµε σταθερότητα επίδοσης κυρίως στα πρύµα. Το 2017 τερµατίσαµε ένα βαθµό πίσω από το Black Jack στην Aegean Regatta και έγινε σαφές ότι ήµασταν πλέον σε θέση να διαχειριστούµε ένα καλό εύρος πλεύσεων και συνθηκών. Με εξαίρεση τον Θάνο (Βακαλόπουλο), ο οποίος µετακόµισε στη Λευκάδα, και τον Αλέξη (Δηµητρακόπουλο), ο οποίος έγινε πατέρας, το πλήρωµα έχει διατηρηθεί λίγο ως πολύ σταθερό. Ο Χρήστος (Ρεντζίκας), εκτός από τη µαΐστρα κοιτάζει πολύ περισσότερο στίβο, ο Βασίλης (Ρεντζίκας) έγινε ένας ολοκληρωµένος πλωριός, ο Κώστας (Χρυσοστοµίδης) έχει εξελιχθεί σε κεντρικό trimmer, ο Κωνσταντίνος (Μπίκος) είναι πλέον ένας αξιόπιστος all-rounder, ενώ ο Κωστής (Τσιλφίδης) έχει αποκτήσει βλέµµα πανοπτικό, λειτουργεί πέραν της θέσης του και ως media-crew. Οι νέοι για φέτος, Νίκος (Στυλιανίδης) και Γιάννης (Κατιγιαννάκης) εντάχθηκαν αµέσως στο πλήρωµα, δίκαια ως βασικοί.
Η διευρυµένη οµάδα έδωσε τη δυνατότητα συµµετοχής σε περισσότερους αγώνες. Εκµεταλλευόµενοι την εµπειρία του Πανευρωπαϊκού του 2016 στον Καρρά, αποφασίσαµε να δοκιµάσουµε τους εαυτούς µας στο Πανευρωπαϊκό του 2018 στην Κύπρο. Ολοι έδειξαν ενθουσιασµό. Ενας όλο και πιο ψηλός στόχος δηµιουργεί κίνητρα και διατηρεί το ενδιαφέρον ζωντανό. Ειδικά σε αυτό βοήθησε πολύ η προσθήκη του προπονητή µας, Κώστα Τριγκώνη.
Η πορεία µέχρι το Πανευρωπαϊκό τον Σεπτέµβριο ξεκίνησε αρκετούς µήνες πριν, µε την οργάνωση και την προετοιµασία στη στεριά. Ο Θανάσης (Μεντόζα) είναι κοµβικός και πρωταγωνιστεί σε αυτή τη φάση ενώ η Δωροθέα (Τσάτσου) λειτουργεί πάντα προσθετικά. Το σκάφος έπεσε στο νερό νωρίς και µας έδωσε τη δυνατότητα πολλών προπονήσεων.
Στο Βόρειο Αιγαίο ήµασταν ‘ζεστοί’ και το καλό αποτέλεσµα ήταν ενθαρρυντικό για κάτι ακόµη καλύτερο στην Κύπρο. Αντιµετωπίσαµε το delivery µε πειθαρχία, εκµεταλλευτήκαµε κάθε ‘παράθυρο’ του καιρού και φθάσαµε στην Αµµόχωστο χωρίς προβλήµατα εγκαίρως. Οι αγώνες – ως επί το πλείστον κατασκευασµένες κούρσες και όρτσα πρύµα – διεξήχθησαν σε όλο το εύρος των συνθηκών. Κάτω από έναν εκτυφλωτικό στην κυριολεξία ήλιο αρµενίσαµε από απόλυτη µπουνάτσα µέχρι φρέσκο 25+. Το αποτέλεσµα φάνηκε να κρίνεται νωρίς και την τελευταία ηµέρα κάναµε ‘άµυνα’. Πανηγυρίσαµε και γιορτάσαµε τη νίκη, αλλά ξεκινήσαµε άµεσα για το delivery της επιστροφής. Φοβηθήκαµε τον καιρό και προς αποφυγή εκπλήξεων σταµατούσαµε µόνο όταν ήταν πραγµατικά απαραίτητο. Η στρατηγική µας αποδείχθηκε σωτήρια αν και σε αυτό το κοµµάτι ίσως να σταθήκαµε και τυχεροί. Την ηµέρα που έφθασε το TaMumm στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε στο Αιγαίο ο Medicane Zorba, αργότερα µάθαµε ότι πολλά από τα διαγωνιζόµενα σκάφη ήταν ακόµη καθηλωµένα σε κάποιο νησί.
Με την επιστροφή µας θέσαµε κατευθείαν τον επόµενο στόχο για το 2019, το TaMumm θα συµµετάσχει στο Παγκόσµιο ORCi στο Sibevik της Κροατίας. Είναι ένα βήµα ψηλότερα, στο πλαίσιο όµως µιας σταθερής φιλοσοφίας. Ένα καλό αποτέλεσµα οφείλει να αναζητείται στον ανθρώπινο παράγοντα αποκλειστικά, στην επίδοση του πληρώµατος, στην προετοιµασία, στην προπόνηση, στην αφοσίωση και προπάντων στη σοβαρότητα. Κανείς µας δεν αµείβεται για ό,τι κάνει στη θάλασσα, θέλω όµως να πιστεύω ότι το επίπεδό µας, όσον αφορά τη νοοτροπία τουλάχιστον, είναι εφάµιλλο µε πολλές επαγγελµατικές οµάδες σε Ελλάδα και εξωτερικό.