Μία φαντασµαγορική διοργάνωση που γιόρτασε φέτος τα 23 της χρόνια και η µακροβιότερη στην Ευρώπη στην κατηγορία των µεγάλων σκαφών, άνοιξε πανιά για 23η φορά από την Πάλµα της Μαγιόρκας, των Βαλεαρίδων. Με εξαιρετικές καιρικές συνθήκες, τα 13 σκάφη που έλαβαν µέρος στους αγώνες 19 µε 22 Ιουνίου, άφησαν καταπληκτικές εντυπώσεις.

Την πρώτη ηµέρα των αγώνων έγινε η παράκτια ιστιοδροµία µήκους 30 ν.µ. Pantaenius Race. Το σκάφος Nilaya µε µήκος 34 µέτρα και τη σκούρα γάστρα, µε τα επιβλητικά µαύρα πανιά από ανθρακόνηµα πέρασε πρώτο τη γραµµή της εκκίνησης. Το κορυφαίο σκάφος της κατηγορίας Α, το Nilaya ετέθη επικεφαλής ενώ πίσω του ακολουθούσε το Win Win, καθώς και το ισάξιο σε επιδόσεις Open Season. Μέχρι τον τερµατισµό, η σειρά είχε αντιστραφεί, αποτέλεσµα των επιλογών τακτικής και των επιδέξιων κινήσεων του πληρώµατος. Ωστόσο, τα αποτελέσµατα της ιστιοδροµίας για τους χαριζόµενους χρόνους βγαίνουν µε το σύστηµα ORCsy το οποίο είναι ειδική έκδοση του διεθνούς συστήµατος καταµέτρησης και αποτελεσµάτων. Έτσι, µετά τους υπολογισµούς, νικητής ανακηρύχθηκε το Win Win, µε δεύτερο το Open Season. Το νικητήριο σκάφος έχει σχεδιάσει ο Javier Jaudenes, ο οποίος κατάγεται από τη Μαγιόρκα. Το Win Win τα δύο τελευταία χρόνια είναι ο νικητής της κατηγορίας του ενώ το 2016 ήταν πρώτο και στη γενική κατάταξη.

Topaz, Frank Pain/Hoek Design, Holland Yachtbouw, 42,7m. The Superyacht Cup Palma 2019 © Sailing Energy / SYC

Στην κατηγορία Β οι µάχες στον θαλάσσιο στίβο ήταν ακόµα πιο αµφίρροπες, µε το πανέµορφο J Class σκάφος Velsheda να κερδίζει µε 15 δευτερόλεπτα διαφορά το Topaz.

Και στην τρίτη κατηγορία τα αποτελέσµατα ήταν πολύ κοντά βαθµολογικά, µε τα τρία πρώτα σκάφη να έχουν συνολική διαφορά µεταξύ τους µόλις 37 δευτερόλεπτα.

Το ίδιο βράδυ όλοι συµµετείχαν στην εκδήλωση της απονοµής των επάθλων της ηµέρας και το πάρτι στις εγκαταστάσεις του ναυτικού οµίλου.

Τη δεύτερη ηµέρα των αγώνων και πάλι ο καιρός στην Πάλµα ήταν εξαιρετικός. Ο στόλος των superyacht ξεκίνησε µε µία µικρή καθυστέρηση την πρώτη παράκτια ιστιοδροµία. Τα σκάφη κινούνταν πολύ κοντά το ένα στο άλλο και παρά το µεγάλο τους µέγεθος και την επιβλητική τους παρουσία, ελίσσονταν µε µεγάλη ευελιξία.

Στην κατηγορία Α έγιναν δύο ιστιοδροµίες και νικητής και των δύο ήταν το Win Win και παρέµεινε επικεφαλής της γενικής κατάταξης, µπροστά από το Nilaya και το Open Season.

Kealoha, Hoek Design, Claasen Shipyard, 27.5m. The Superyacht Cup Palma 2019 © Sailing Energy / SYC

Στην κατηγορία Β το Topaz κατάφερε να περάσει τη Velsheda. Το θέαµα των δύο κλασσικών J-Class να αγωνίζεται µέσα στον κόλπο της Πάλµας ήταν σε κάθε περίπτωση µαγικό.

Όµως, το πολύ ξεχωριστό έπαθλο Boat of the Day Award, αφιερωµένο στη µνήµη του Lowell North, δόθηκε στο σκάφος Huckleberry.

Στο περιθώριο των αγώνων του κυπέλλου, είχαν διοργανωθεί και άλλοι ψυχαγωγικοί διαγωνισµοί όπως το Paddle Board Challenge, όπου τα πληρώµατα έκαναν αγώνες µε κουπιά.

Το βράδυ ο Όµιλος, µετά την τελετή της απονοµής των επάθλων, παρέθεσε ένα κοκτέιλ πάρτι και µετά ακολούθησε δείπνο, επιµεληµένο από διακεκριµένο σεφ, για τους ιδιοκτήτες και το στενό τους κύκλο στο πανέµορφο St. Regis Mardavall Mallorca Resort.

Velsheda, Charles Nicholson/Dykstra, Camper & Nicholson, 39,5m. The Superyacht Cup Palma 2019 © Sailing Energy / SYC

Το Superyacht Cup του 2019 ολοκληρώθηκε µε τον καλύτερο τρόπο. Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν την Τρίτη και τελευταία αγωνιστική ηµέρα ήταν και πάλι ιδανικές.

Με τη θαλάσσια αύρα να έρχεται και πάλι στην ώρα της, µε αρκετή ένταση ώστε να κινήσει τα µεγάλα σκάφη, αλλά και αρκετές δόσεις µεταβολών σε ένταση και διεύθυνση ώστε να υπάρχουν τακτικές επιλογές, τα 13 σκάφη έκαναν την τελευταία τους προσπάθεια.

Στην κατηγορία Α, το 33 µέτρων Baltic Win Win πέτυχε την τρίτη συνεχόµενη νίκη του, µε µόλις 33 δευτερόλεπτα από το δεύτερο σκάφος Nilaya.

Το πλήρωµα του Win Win, αν και επικεφαλής της βαθµολογίας, έβαλε τα δυνατά του προκειµένου να αποδείξει ότι άξιζε αυτή τη θέση. Και επιπλέον για να ολοκληρώσει την προσπάθεια µε µία καλή θέση ακόµα. Η προσπάθεια αυτή ευοδώθηκε και έτσι η τριάδα των νικητών, των κορυφαίων κάθε κατηγορίας του Superyacht Cup, συµπληρώθηκε από το Topaz και το Bequia.

Πάντως όλοι παραδέχτηκαν ότι τόσο από πλευράς οργάνωσης όσο και από την πλευρά του καιρού, όλα ήταν εξαιρετικά και οι συµµετέχοντες το ευχαριστήθηκαν. Οι πλούσιες εκδηλώσεις που πλαισίωσαν τους αγώνες, ήταν αυτό που χρειάζονταν τα πληρώµατα ώστε να χαλαρώνουν και να ευχαριστιούνται την παραµονή τους.

Η διευθύντρια της διοργάνωσης Kate Branagh ανακοίνωσε τις ηµεροµηνίες του επόµενου Superyacht Cup που θα γίνει από 17 ως 20 Ιουνίου του 2020.

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και επενδύσεων και ως γενικός διευθυντής στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA.
Previous Post Next Post
0 shares