Όταν µαζεύονται 109 σκάφη σε µια διοργάνωση, πως µπορείς να τη χαρακτηρίσεις;

Όταν 7 ελληνικά σκάφη και 2 «ελληνικού ενδιαφέροντος» καταφέρνουν να ξεπεράσουν τις οικονοµικές κυρίως δυσκολίες που κρύβει ένα τέτοιο εγχείρηµα και να συµµετέχουν σε αυτόν το αγώνα, τι σε κάνει να σκέφτεσαι;

Το σκάφος EX-OFFICIO με κυβερνήτη τον Γιώργο Πετρόχειλο.

Έχω διαβάσει όλες αυτές τις µέρες στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, πάµπολλες προσεγγίσεις, αναλύσεις, διαπιστώσεις. Απαντήσεις όµως δεν µπορεί κανείς µέχρι τώρα να δώσει.

Είναι µήπως η προβολή που πήραν από τα µέσα; «Απόσβεσαν» έτσι τα έξοδα τους µε την προβολή των χορηγών; Ήταν στόχος, µετά από πολύµηνη προετοιµασία, για διάκριση; Απαντήσεις δε θα βρείτε ούτε σε αυτό το κείµενο.

Είναι σίγουρα είναι η δίψα συµµετοχής µε πολλά και καλά πληρώµατα που τονώνουν το ιστιοπλοϊκό ενδιαφέρον, αλλά δεν αρκεί αυτό.

Το σκάφος CODE ZERO – MASTIHASHOP με κυβερνήτη τον Μιχάλη Μπελέγρη.

Τα δεδοµένα είναι ότι:

Το αγωνιστικό επίπεδο ήταν πολύ υψηλό.

Η διαχείριση των αγώνων όχι καλύτερη από διαχείριση ελληνικών στελεχών.

Ο σχεδιασµός του αγώνων ανοικτής θάλασσας µε πολύ µεγάλο ενδιαφέρον ιδίως από πλευράς navigation.

Οι παροχές ελλιµενισµού, όχι κάτι το ιδιαίτερο.

Ο τόπος, όµορφος και πεντακάθαρος.

Ποιότητα σκαφών! Πολλά, όµορφα και αρκετά σε πλήθος καινούργια.

Πολλές οµάδες, οργανωµένες εδώ και χρόνια µε την ίδια σχεδόν σύνθεση, που δαπανούν πολλά, µε σωστό προγραµµατισµό και υψηλούς στόχους.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν λίγο απ’ όλα. Βροχή, ήλιος µπουνάτσες, αέρας και όλα αυτά µπορεί και στην ίδια ιστιοδροµία.

Σύστηµα tracking. Μια από τα ίδια.

Συµµετοχές ανά κατηγορία

Υπήρξαν 3 κατηγορίες. Αναλυτικά:

Κατηγορία c

50 σκάφη, αρκετά από αυτά νεόκτιστα, ο πολυπληθέστερος στόλος.

Το σκάφος VELOS με κυβερνήτη τον Ολυμπιονίκη Παναγιώτη Μάντη.

Ελληνικές συµµετοχές

BLUE LINE: Oι ατυχίες κυρίως από ζηµιές υλικών, φόρτωσαν µε DNF την οµάδα στον µεγάλο offshore αγώνα. Το γνωστό όµως καλαµατιανό πάθος, τους εξασφάλισε την κατάκτηση της 25ης θέσης και 9ης στην κατηγορία των ερασιτεχνικών οµάδων.

TAMUMM-MARINESHOP: Το ‘ψαγµένο’ mumάκι στα γνωστά ικανά ιστιοπλοϊκά χέρια των Σαλονικιών. Η 26η θέση και 10η Corinthians µάλλον δεν τους έκανε ευτυχισµένους, αλλά η παρουσία τους, όπως πάντα αξιόλογη,

ANAX-VICTORIA-TECHNOSERVICE: Καλό ξεκίνηµα, όχι τόσο καλή συνέχεια σε ένα σκάφος που µαζεύει εµπειρία από µεγάλα πρωταθλήµατα, όπου απαρτίζεται εκτός από τους έµπειρους Νίκο Αναγνώστου, Θάνο Ανδρόνικο, Γιώργο Σαρασίτη και από µαθητές της σχολής .

Το σκάφος PETE με κυβερνήτη τον Ολυμπιονίκη Λεωνίδα Πελεκανάκη.

Κατηγορία b

46 συµµετοχές , πολύ υψηλό επίπεδο ανταγωνισµού

Ελληνικές συµµετοχές

CODE ZERO-MASTIHASHOP: Οι Χιώτες τα κατάφεραν. Με τη βοήθεια των έµπειρων και ικανών Στέλιο Σωτηρίου και Γιάννη Μιτάκη οι οποίοι πλαισίωσαν το καλοκουρδισµένο πλήρωµα του Μιχάλη Μπελέγρη, κατάφεραν να διακριθούν κατακτώντας την 8η θέση.

VELOS: Οι Ολυµπιονίκες Τάκης Μάντης και Παύλος Καγιαλής ξεκίνησαν µια προσπάθεια µε ένα «διαφορετικό» στα χέρια τους σκάφος, όπου παρόλο που είχαν πολύ λίγο χρόνο προετοιµασίας κατάφεραν να ξεπεράσουν όλα τα εµπόδια και τις ατυχίες στην προµήθεια των υλικών και να καταλάβουν την 9η θέση της γενικής βαθµολογίας. Η σύνθεση του πληρώµατος µε πολλούς διακριθέντες σε όλα τα επίπεδα ιστιοπλόους. Η υποστήριξη της στεριάς οργανωµένη όπως αρµόζει στο επίπεδο της συγκεκριµένης οµάδας.

PETE: Εδώ κι αν µιλάµε για νέα παραλαβή. Το σκάφος παραδόθηκε στην Κροατία µόλις λίγες µέρες πριν τον αγώνα στο νέο του ιδιοκτήτη κο Δούκα Παλαιολόγο και στα έµπειρα χέρια του Ολυµπιονίκη Λεωνίδα Πελεκανάκη και της πολύ ικανής οµάδας του, κατέλαβαν, µε αντιξοότητες, την 15η θέση

Το σκάφος BLUE LINE με κυβερνήτη τον Γιώργο Δρακόπουλο.

Κατηγορία a

13 συµµετοχές

EX OFFICIO: το σκάφος του κου Γιώργου Πετρόχειλου που πρόσφατα προστέθηκε στον ελληνικό στόλο και εξέπληξε ευχάριστα µε τις επιδόσεις του, απέδειξε ότι, στα ικανά χέρια των Θεόδωρου Τσουλφά, Παναγιώτη Καµπουρίδη, Νίκου Παπαγεωργίου και πλήθος ακόµη έµπειρων ιστιοπλόων, διεκδίκησε µια θέση στο βάθρο των νικητών της κατηγορίας του. Η απώλεια του χάλκινου µεταλλίου, κρίθηκε στο τέλος µε ισοβαθµία. Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια.

Σχετικά µε τα ελληνικού ενδιαφέροντος σκάφη

Το ‘δικό’ µας MY WAY αγωνίσθηκε µε ρουµάνικη σηµαία αλλά µε την καθοδήγηση του έµπειρου Θανάση Μπαξεβάνη και τη στήριξη του Πάτροκλου Ταχτατζή.

Το σκάφος TAMUMM – MARINESHOP με κυβερνήτη τον Αντώνη Κατιγιαννάκη.

Η κυπριακή συµµετοχή µε το Corel 45 IRONFX ενισχύθηκε από 5 Έλληνες µε tactician τον Δηµήτρη Αλεβιζάκη και κατέλαβε την 10η θέση στην κατηγορία του και 4η στους ερασιτέχνες.

Bullet, µας έλειψες από το συγκεκριµένο πρωτάθληµα.

Τελικά ο αγώνας µας άφησε όµορφες αναµνήσεις και νοσταλγία για την επόµενη µεγάλη διοργάνωση αλλά και µεγάλα ερωτηµατικά που χρήζουν συζήτησης.

Τέλος, µια τελευταία ερώτηση; Γιατί όχι ξανά και στην Ελλάδα;

Το σκάφος ANAX – VICTORIA – TECHNOSERVICE με κυβερνήτη τον Νίκο Αναγνώστου.
Previous Post Next Post
0 shares