Στις 16 Ιουνίου στις 9.30 το πρωί ξεκίνησε το mini Fastnet. Ένας αγώνας γύρω από τη βραχονησίδα Fastnet, όπως ο µεγάλος αγώνας της Rolex, αλλά για σκάφη της κλάσης µίνι. Ο αγώνας αυτός αποτελεί το σηµαντικότερο πεδίο δοκιµών για σκάφη και σχεδιαστές, αλλά και για τους ιστιοπλόους.

Σε αυτό το πλαίσιο, το µεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσίασε το µικρό νέο Pogo σκάφος, το οποίο είναι full foil και έχει τα αντίστοιχα προηγµένα ηλεκτρονικά και αυτόµατο πιλότο για να κρατιέται στον αέρα όσο το δυνατόν περισσότερο. Το όνοµά του είναι Chaffoil και είναι το νούµερο 969, όπως συνηθίζουν να γνωρίζουν τα σκάφη στην κλάση. Το µικρό Pogo κατέπλευσε τελευταίο στο Douarnenez για να πάρει εκκίνηση, λόγω διαφόρων θεµάτων που έπρεπε να κλείσει για να αγωνιστεί. Ωστόσο το έµπειρο πλήρωµα των Hugo Dhalenne and Benoit Champanhac κατάφερε να είναι σε ετοιµότητα.

Ο αγώνας είναι ιδιαίτερα απαιτητικός, κυρίως επειδή αποτελεί το πεδίο δοκιµών όλων των νέων τεχνολογιών και των καινοτόµων ιδεών, που είναι πολύ πιθανό πολλές φορές να αποτυγχάνουν.

Έτσι, λίγο πριν την εκκίνηση, το 716 εγκατέλειψε λόγω ζηµιάς.

Στο πρώτο σηµείο στροφής ο Ambrogio Beccaria µε τον Alberto Riva µε το σκάφος 943, κατάφεραν να περάσουν πρώτοι, µε το 902 των Benjamin Ferre και Kevin Bloch να ακολουθούν. Τρίτο στη σειρά ήταν το 944 µε τους Amélie Grassi και Davy Beaudart. Πολύ κοντά του πέρασε και το 945 µε τους Axel Tréhin και Thomas Coville που ήταν και πρώτο σκάφος από την οµάδα των πρωτότυπων. Μία ώρα µετά την εκκίνηση το 945 ετέθη επικεφαλής στον στόλο µπροστά από τους François Jambou και Pascal Fievet µε το 865.

Μετά το πρώτο σηµείο στροφής η σειρά ήταν:

945 – Axel Tréhin και Thomas Coville

865 – François Jambou και Pascal Fievet

969 – Tanguy Bouroullec και Rémi Aubrun

950 – François Champion και Ludovic Séméchal

800 – Ian Lipinski και Benoit Hantzperg

Έτσι η κατάσταση της γενικής βαθµολογίας ήταν:

969 – Hugo Dhalenne και Benoit Champanhac

943 – Ambrogio Beccaria και Alberto Riva

947 – Matthieu Vincent και Alessandro Torresani

951 – Paul Cloarec και Jean-Marie Jézéquel

902 – Benjamin Ferre και Kevin Bloch

Η δοκιµασία για σκάφη και πληρώµατα συνεχιζόταν. Έτσι και το 930 εγκατέλειψε νωρίς λόγω προβλήµατος στο πηδάλιο. Μετά από λίγο εγκατέλειψε και το 868, µε πρόβληµα στα ηλεκτρονικά. Μετά, ακολούθησε τον ίδιο δρόµο και το 975 λόγω αρµατωσιάς και το 977 µε πρόβληµα στο τιµόνι. Λίγο αργότερα τον αγώνα άφησε και το 951, λόγω προβλήµατος στο τιµόνι και ενώ ήταν δεύτερο. Ο υπόλοιπος στόλος ταξίδευε αρκετά γρήγορα, µε σχεδόν 15 κόµβους ταχύτητα.

Πριν τελειώσει η ηµέρα, το 968 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από πρόβληµα στο τιµόνι, για τον ίδιο λόγο που εγκατέλειψαν το 976 και το 850. Το Chaffoil (µε το νούµερο 969) όχι µόνο άντεξε, αλλά πέρασε και πρώτο. Όχι για πολύ όµως. Αυτό είναι το καλό όταν τα σκάφη στον στόλο είναι ίδια. Είναι όλα µαζί ή τουλάχιστον πολύ κοντά το ένα στο άλλο. Οι σκληρές συνθήκες του αγώνα για τα µικρά σκάφη συνεχίστηκαν. Μετά εγκατέλειψε και το 979 µε σπασµένο πρόβολο και το 588 από αρµατωσιά.

Το επόµενο πρωί επικεφαλής ήταν οι Axel Tréhin και Thomas Coville, ενώ το 431 έχασε το άλµπουρο του στη θάλασσα και εγκατέλειψε.

Σχεδόν 24 ώρες µετά την εκκίνηση το πρώτο σκάφος καβατζάρησε το Fastnet. Ήταν το 947 των Matthieu Vincent και Alessandro Torresani. Το Pogo ήταν 10ο και έπαιζε στις τρεις τελευταίες θέσεις. Το ίδιο βράδυ, ξηµέρωµα της επόµενης, ο αέρας έπεσε τελείως. Πέρασαν κάµποσες ώρες έτσι µέχρι που τα σκάφη ξεκίνησαν αργά αργά να ταξιδεύουν πάλι. Τότε πέρασε το Fastnet το τελευταίο σκάφος, το 917, ενώ το πρώτο σκάφος βρισκόταν 160 νµ νότια και ταξίδευε µε 11 κόµβους προς τον τερµατισµό (François Jambou και Pascal Fievet) που αναµενόταν την επόµενη ηµέρα.

Και κάπως έτσι ολοκληρώθηκε ο αγώνας. Με ένα έντονο διάπλου της Μάγχης και µε δώδεκα οµάδες να έχουν εγκαταλείψει. Πιο πριν, ο περίπλους του διάσηµου φάρου του Fastnet, η εναλλαγή έντονων και ήρεµων στιγµών και το µαγευτικό τοπίο των ακτών της Ιρλανδίας, να οδηγεί τα σκάφη προς τον τερµατισµό: αυτό ήταν το 34ο Mini Fastnet . Όπως το έθεσε και ο Thomas Coville: «Είναι ένας εξαιρετικός αγώνας µε έντονες προκλήσεις».

Το σηµαντικό για εφέτος ήταν ότι ετέθη ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας, κάνοντας έτσι τη φετινή µια αξέχαστη 34η διοργάνωση του Mini-Fastnet. Τα βλέµµατα και τα χαµόγελα των ιστιοπλόων κατά την άφιξη τους, παρά τα προβλήµατα και την κούραση, δεν άφηναν καµία αµφιβολία για την έντονη και φανταστική περιπέτεια που µόλις έζησαν.

Την Παρασκευή 21 Ιουνίου στην απονοµή των επάθλων, αυτοί που γιόρτασαν ιδιαίτερα ήταν οι δύο πρωταθλητές που, όπως και πέρυσι, κέρδισαν το Mini-Fastnet: ο Axel Trehin και ο Ambrogio Beccaria. Η τελετή της απονοµής σήµανε επίσης το τέλος τριών κουραστικών εβδοµάδων για όλους.

Η περιπέτεια όµως συνεχίζεται για τους ιστιοπλόους του Mini σιρκουί, µε το Transgascogne στα τέλη Ιουλίου και το Mini-Transat τον Σεπτέµβριο.

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και επενδύσεων και ως γενικός διευθυντής στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA.
Previous Post Next Post
0 shares