Άλλος ένας επεισοδιακός αγώνας από το Σίδνεϊ της Αυστραλίας προς το Χόµπαρτ της Τασµανίας ολοκληρώθηκε, κρατώντας το ενδιαφέρον όπως πάντα ψηλά.
Αρχικά ο αγώνας ήταν επιβίωση, µετά που οι συνθήκες έγιναν ηπιότερες έπαιξε ρόλο η στρατηγική.
Οι πρώτες 30 ώρες στον αγώνα ήταν πολύ σκληρές και ειδικά η πρώτη νύχτα κατά γενική οµολογία χρειαζόταν έναν συνδυασµό καλής τύχης, καλής προετοιµασίας και διαχείρισης και ενός αξιόπλοου σκάφους.
Πολλά σκάφη κι εφέτος αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον αγώνα εξαιτίας των πολύ κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν τις πρώτες ώρες του αγώνα. Οι ζηµιές στα πανιά και την εξαρτία ήταν πάµπολλες και πολλά σκάφη αποσύρθηκαν για να γλιτώσουν τα χειρότερα. Μόνο ένας τραυµατισµός σηµειώθηκε.
Πρώτο σκάφος που πέρασε τη γραµµή τερµατισµού ήταν το Supermaxi Black Jack.
Το Black Jack κατάφερε να εδραιώσει το προβάδισµα του έναντι του LawConnect και του SHK Scallywag µόλις τις τελευταίες ώρες του αγώνα, αφού µέχρι εκείνη της στιγµή τα τρία µεγάλα σκάφη πήγαιναν µαζί διεκδικώντας ισάξια την πρώτη θέση.
Το Black Jack κατάφερε να ξεφύγει από το Scallywag τα τελευταία µίλια του αγώνα, όχι όµως και από το LawConnect που απειλούσε τη θέση του µέχρι την τελευταία ώρα, ενώ κατά περιόδους προηγείτο. Ο τερµατισµός του ήρθε µετά από 2 ηµέρες, 15 ώρες και 11 λεπτά, σχεδόν 3 ώρες µετά από το πρώτο σκάφος.
Ωστόσο αξίζει να σηµειωθεί πως ήταν η πιο αργή ιστιοδροµία από το 2004, αφού το πρώτο σκάφος τερµάτισε µετά από 2 ηµέρες, 12 ώρες και 37 λεπτά. Το ίδιο σκάφος έχει κατακτήσει και πάλι τον τίτλο των libe honours το 2009, µε το όνοµα Alfa Romeo. Το 2019 είχε τερµατίσει πέµπτο, ενώ το 2018 δεύτερο, µε µικρή διαφορά από το Wild Oats IX.
Έτσι, το Comanche παραµένει κάτοχος του ρεκόρ ταχύτητας του αγώνα, το οποίο έθεσε το 2017, µε χρόνο 1 ηµέρα, 9 ώρες, 15 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα.
Το θρίλερ βέβαια συνεχίστηκε µε τον τερµατισµό του τρίτου σκάφους, του SHK Scallywag που πέρασε τη γραµµή τερµατισµού µερικά λεπτά µετά, µε χρόνο 2 ηµέρες, 15 ώρες και 30 λεπτά. Αξιέπαινη προσπάθεια αν σκεφτεί κανείς ότι τις πρώτες ώρες του αγώνα το πλήρωµα πάλευε µε επισκευές στα ηλεκτρονικά εν πλω. Οι αβαρίες συνεχίστηκαν και µε τα πανιά και τον κεντρικό υπολογιστή του σκάφους.
Με τον τερµατισµό των πρώτων σκαφών και αφού είχε κριθεί πλέον η νίκη σε line honours του Black Jack, η προσοχή στράφηκε πλέον στον νικητή σε διορθωµένο χρόνο. Από τα 88 σκάφη που πήραν εκκίνηση, τελικά τα 27 εγκατέλειψαν λόγω των κακών καιρικών συνθηκών. Τα εναποµείναντα σκάφη έκαναν µεγάλη προσπάθεια να κερδίσουν τον χαµένο χρόνο και να διανύσουν γρήγορα το υπόλοιπο της διαδροµής.
Δυστυχώς όµως και σε αυτή τη µεγάλη διοργάνωση των 600 ναυτικών µιλίων δεν έλειψαν τα παρατράγουδα, όπως είχε συµβεί και στον τελευταίο αγώνα της Μάλτας, το Middle Sea Race. Με ανακοίνωση του προσωρινού νικητή, του σκάφους Celestial (TP52) και µε την ένσταση που ακολούθησε, τελικά το περίφηµο τρόπαιο Tattersall Cup που πάει στον νικητή σε διορθωµένο χρόνο, πήγε στο σκάφος Ichi Ban (Botin 52) και σηµατοδότησε την τρίτη του νίκη στον αγώνα (2017, 2019 και 2021).
Πάντως τα περισσότερα σκάφη είχαν ελλιπή προετοιµασία λόγω των περιοριστικων µέτρων της πανδηµίας αλλά και των νοσήσεων αρκετών εκ των πληρωµάτων. Τα πληρώµατα υπεβλήθησαν σε συνεχή τεστ, δεν έγιναν εκδηλώσεις, ενώ τηρούνταν όλα τα απαραίτητα µέτρα προκειµένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.