56ο Ράλλυ Αιγαίου: Περιγράφοντας τον αγώνα

Το Ράλλυ Αιγαίου, ο ιστορικότερος αγώνας της χώρας µας στην ανοικτή θάλασσα, µε ειδική σηµασία για την Ελλάδα, πέραν της αθλητικής, διοργανώθηκε για 56η φορά από τον ΠΟΙΑΘ (Πανελλήνιος Όµιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης). Αναµφισβήτητα, ο πιο απαιτητικός αγώνας στον δύσκολο θαλάσσιο στίβο του Αιγαίου Πελάγους, µε µεγάλες ιστιοδροµίες που δοκιµάζει σκάφη και πληρώµατα, έλαβε χώρα 19 µε 29 Ιουλίου, τότε δηλαδή που οι “ετησίαι”, τα µελτέµια, είναι στην κορύφωσή τους. Με δύο νησιά – σταθµούς, την Αστυπάλαια και τη Μήλο και µία παράκτια διαδροµή, οι ιστιοδροµίες στο Αιγαίο αποτέλεσαν πρόκληση για τους ικανούς ιστιοπλόους.

Οι κορυφαίοι ιστιοπλόοι της χώρας µας επιµένουν να αναζητούν τη χαρά της αθλητικής ιστιοπλοΐας και να διατηρούν τη ναυτοσύνη του λαού µας στο υψηλό επίπεδο που είχε ανέκαθεν.

Αρωγοί στην επίπονη προσπάθεια του ΠΟΙΑΘ για τη συνέχιση του Ράλλυ Αιγαίου παρά την κρίση, είναι κάθε χρόνο επιχειρήσεις – χορηγοί καθώς και Μέσα Μαζικής Ενηµέρωσης.

Μία ηµέρα πριν την εκκίνηση, στο θρυλικό θωρηκτό “Αβέρωφ” πραγµατοποιήθηκε η συγκέντρωση των κυβερνητών και η τελετή υποδοχής των πληρωµάτων. Την εκδήλωση παρακολούθησε και η δύο φορές ολυµπιονίκης Σοφία Μπεκατώρου. «Πρόκειται για έναν θρυλικό αγώνα. Εµείς µεγαλώσαµε ακούγοντας ιστορίες για αυτόν. Λόγω των ιστιοπλοϊκών µου υποχρεώσεων σε Ολυµπιακούς Αγώνες και άλλες διεθνείς διοργανώσεις δεν έχω καταφέρει ποτέ να πάρω µέρος. Θέλω κάποια στιγµή στο µέλλον να βρεθώ κι εγώ στο τιµόνι ενός σκάφους και να αγωνιστώ στο Αιγαίο Πέλαγος», τόνισε η Μπεκατώρου.

Οι προβλέψεις για ισχυρούς ανέµους όχι µόνο δεν προβληµάτισαν τους έµπειρους ιστιοπλόους, αλλά αντίθετα τους χαροποίησαν επειδή θα ταξίδευαν γρήγορα στους προορισµούς τους,. Άλλωστε, όπως υπενθύµισε ο ίδιος ο πρόεδρος του ΠΟΙΑΘ, κ. Ιωάννης Μαραγκουδάκης, το Ράλλυ Αιγαίου δεν έχει ποτέ υποστείλει τη σηµαία του µπροστά στους ανέµους. Στην 56χρονη ιστορία του Ράλλυ Αιγαίου δεν ήταν λίγες οι φορές που οι άνεµοι ξεπερνούσαν τα οκτώ µποφόρ.

Έτσι λοιπόν, το απόγευµα της Παρασκευής 19 Ιουλίου στις 6 µ.µ., πραγµατοποιήθηκε η εκκίνηση του “56ου Ράλλυ Αιγαίου”. Την εκκίνηση έδωσε το µέλος της Διεθνούς Ολυµπιακής Επιτροπής και πρόεδρος της Ελληνικής Ολυµπιακής Επιτροπής Σπύρος Καπράλος από τη γέφυρα της πυραυλακάτου “Ξένος”, η οποία συνόδευε τα σκάφη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.

«Είµαι πολύ χαρούµενος που βρέθηκα και πάλι στην εκκίνηση του Ράλλυ Αιγαίου. Ελπίζω ότι, ύστερα από δύο χρόνια, θα βρεθώ σε ένα σκάφος και θα πάρω και εγώ µέρος στον αγώνα. Καλή επιτυχία στη διοργάνωση», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΟΕ Σπύρος Καπράλος.

Πρώτος προορισµός ήταν η Αστυπάλαια, µία ιστιοδροµία µήκους 170 ναυτικών µιλίων. Μετά την άπνοια που επικράτησε στο περσινό “Ράλλυ Αιγαίου”, τα µελτέµια, χαρακτηριστικό γνώρισµα της διοργάνωσης, έκαναν και πάλι την εµφάνισή τους στον ιστορικό θεσµό και, µάλιστα, από το πρώτο λεπτό της εκκίνησης. Τα 19 ιστιοφόρα ξεκίνησαν όρτσα για την πρώτη σηµαδούρα και από την πρώτη στιγµή οι ιστιοπλόοι έδωσαν ένα µικρό δείγµα για το τι θα επακολουθήσει. Τα δύο µεγάλα σκάφη, το Bullet – Encode και το Optimum 3, άρχισαν να µονοµαχούν από το πρώτο δευτερόλεπτο του αγώνα έως ότου χάθηκαν στον ορίζοντα. Τα µικρότερα σκάφη, παρά τη µη ευνοϊκή γωνία του ανέµου, µετά τη σηµαδούρα Νο2 άνοιξαν τα µπαλόνια τους προσπαθώντας να µείνουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στους πρωτοπόρους.

Η νυχτερινή πλεύση που ακολούθησε στο Αιγαίο και µέχρι τη βαθµολογική ‘πόρτα’ της Σίφνου, ήταν ιδιαίτερα απαιτητική για όλα τα πληρώµατα. Οι εναλλαγές του ανέµου καθώς και η ναυσιπλοΐα µέσα στη νύχτα, από επικίνδυνα περάσµατα, δοκίµασαν τους ικανούς ιστιοπλόους. Παρ’ όλα αυτά η ιστιοδροµία ήταν πολύ γρήγορη και όλα τα σκάφη τερµάτισαν το απόγευµα του Σαββάτου. Τα πρώτα σκάφη πέρασαν από τη βαθµολογική πόρτα ύστερα από, περίπου, 9,5 ώρες. Και στις δύο κατηγορίες (performance και sport) στην ιστιοδροµία από το Φάληρο µέχρι τη βαθµολογική πόρτα της Σίφνου ξεχώρισαν σκάφη που έχουν είτε άµεση, είτε άµεση σχέση µε το Πολεµικό Ναυτικό.

Στην κατηγορία “Performance” πρώτο ήταν το σκάφος “Pega” της Σχολής Ναυτικών Δοκίµων µε κυβερνήτες τον αντιπλοίαρχο Δηµήτρη Σουβαλτζή ΠΝ και τον Θοδωρή Τσουλφά.

«Αισθανόµαστε όλοι πολύ χαρούµενοι και δικαιωµένοι για την προσπάθειά µας. Γνωρίζουµε ότι απλώς κάναµε το πρώτο βήµα και συνεχίζουµε για το επόµενο», δήλωσε ο κ. Σουβαλτζής.

56th Aegean Rally 2019??Nikos Alevromytis

Στα Sport πρώτο ήρθε το “Κορµοράνος 2” από τα Χανιά µε τον ναύαρχο ε/α Κωνσταντίνο Μανιουδάκη ΠΝ στο τιµόνι του. Ένας αγώνας µε τις καιρικές συνθήκες να δίνουν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα πληρώµατα – αυτό είναι το Ράλλυ Αιγαίου.

Στη συνέχεια τα σκάφη κατευθύνθηκαν προς την Αστυπάλαια και νικητής της ιστιοδροµίας Φάληρο – Αστυπάλαια στην κατηγορία Performance ήταν πάλι το σκάφος “Pega” ενώ στην κατηγορία Sport, το σκάφος “WATER GIPSY” µε κυβερνήτη τον Ιωάννη Μαραγκουδάκη και Τζανέτο Κυριακίδη και όλα τα ιστιοπλοϊκά σκάφη ολοκλήρωσαν την ιστιοδροµία το Σάββατο. Το βράδυ της Κυριακής ο δήµος της Αστυπάλαιας διοργάνωσε µία υπέροχη συναυλία στο λιµάνι, µπροστά στα σκάφη του 56ου Ράλλυ Αιγαίου, µε τον Γιάννη Κότσιρα.

Την επόµενη ηµέρα, µε τη βοήθεια της Helmepa, τα πληρώµατα πήγαν να καθαρίσουν την παραλία Βρυσί. Με σύνθηµα “Να σώσουµε τις θάλασσές µας” και οπλισµένοι µε τα κατάλληλα υλικά, σχεδόν άπαντες οι ιστιοπλόοι καθάριζαν επί ώρες την ακτή. Στο τέλος, οι σωροί των σκουπιδιών που συγκεντρώθηκαν ήταν τόσοι, που χρειάστηκε ειδική επιχείρηση του Δήµου Αστυπάλαιας για να µεταφερθούν!

Την Τρίτη 23 Ιουλίου έγινε η παράκτια ιστιοδροµία. Στη θαλάσσια περιοχή της πανέµορφης Αστυπάλαιας στήθηκε ο αγωνιστικός στίβος που περιελάµβανε πολλά σηµεία στροφής, αλλαγές πλεύσεις, παραλλάξεις και επικίνδυνα σηµεία. Οι ισχυροί άνεµοι ανέβασαν το επίπεδο της αδρεναλίνης των πληρωµάτων, που στο τέλος δήλωσαν ενθουσιασµένοι.

Η ‘µάχη’ άρχισε από την εκκίνηση, στην οποία, όπως ήταν αναµενόµενο, ξεχώρισαν τα µεγάλα σκάφη. Η ένταση της αναµέτρησης ανάµεσα στα δύο 52άρια ήταν τόσο µεγάλη που στο “Optimum 3”, αµέσως µετά το πρώτο σηµείο στροφής, σκίστηκε το µπαλόνι αλλά το πλήρωµα έδειξε την εµπειρία του αντικαθιστώντας το αµέσως, ώστε να µη χάσει έδαφος από το προπορευόµενο “Bullet – Encode”. Λίγο αργότερα το ίδιο σκάφος υπέστη ζηµιά και στη µαΐστρα, αλλά και πάλι δεν εγκατέλειψε: Τερµάτισε µόνο µε το πλωριό πανί και µε το ηθικό ακµαιότατο.

Τα υπόλοιπα σκάφη ακολούθησαν τα προπορευόµενα, κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις, για να κρατηθούν στο παιχνίδι της διεκδίκησης της διάκρισης. Αλλά και τα αποτελέσµατα του αγώνα αύξησαν το ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση του τροπαίου του νικητή της κατηγορίας των αγωνιστικών (performance), το οποίο θα κριθεί µετά την ολοκλήρωση όλων των ιστιοδροµιών.

Την πρωτιά στα Performance σε αυτή την ιστιοδροµία πήρε το “Bullet – Encode”, κάτι που το έφερε µέσα στην τριάδα της γενικής κατάταξης. «Φυσικά και είµαι χαρούµενος για τη νίκη σε αυτή την απαιτητική ιστιοδροµία. Είχε δυνατό άνεµο και πολλές εναλλαγές στις πλεύσεις. Συνεχίζω να πιστεύω ότι η πολύ κακή θέση στην πρώτη ιστιοδροµία µάς έχει πρακτικά αποκλείσει από την πρώτη θέση του αγώνα, αλλά αυτό είναι το Ράλλυ Αιγαίου, και γι΄ αυτό µας αρέσει. Έχει πολλούς απρόβλεπτους παράγοντες και όταν ετοιµάζονται οι αθλητές στη γραµµή εκκίνησης είναι ουτοπία το να µιλάει κανείς για φαβορί και για πιθανό νικητή. Βασική αρχή της οµάδας µας είναι ότι εάν υπάρχει έστω και µία πιθανότητα νίκης εµείς θα εξαντλήσουµε την προσπάθεια και ελπίζουµε στο καλύτερο», δήλωσε ο ολυµπιονίκης Δηµήτρης Δεληγιάννης, κυβερνήτης του σκάφους.

Στην κατηγορία Sport νικητής ήταν το σκάφος “Water Gipsy” µε κυβερνήτες τον πρόεδρο του ΠΟΙΑΘ Ιωάννη Μαραγκουδάκη και τον Τζανέτο Κυριακίδη.

Η έλευση του Ράλλυ Αιγαίου στην Αστυπάλαια είχε και ως στόχο στηρίξει και τον νεοσύστατο ναυτικό όµιλο του νησιού, καθώς πολλά παιδιά παρακολούθησαν τον αγώνα ενώ ο Πανελλήνιος Όµιλος Ιστιοπλοϊκής Θαλάσσης, όπως είναι η πάγια τακτική του, θα βοηθήσει την προσπάθεια των ανθρώπων του Οµίλου.

Την επόµενη ηµέρα ξεκίνησε η ιστιοδροµία προς τη Μήλο, µήκους 122 ναυτικών µιλίων, µε ενδιάµεση βαθµολογική ‘πόρτα’ στη Σίκινο. Η εκκίνηση ήταν για µία ακόµα φορά εντυπωσιακή, µε τα αγωνιστικά σκάφη να βρίσκονται συγχρονισµένα πάνω στη γραµµή της εκκίνησης στην εκπνοή της αντίστροφης µέτρησης. Τα µεγάλα σκάφη γρήγορα πήραν προβάδισµα, µε τα τεραστίων διαστάσεων µπαλόνια τους να γεµίζουν το γαλάζιο φόντο του Αιγαίου. Το “Optimum3” δεν πρόλαβε να αποκαταστήσει τη ζηµιά στη µαΐστρα και αγωνίστηκε µε τη µικρή µαΐστρα θυέλλης. Μετά το νότιο άκρο της Αστυπάλαιας και µε την ένταση του ανέµου να είναι αµείωτη άνω των 20 κόµβων, τα σκάφη ταξίδεψαν σε πιο κλειστή πλεύση. Η ένταση του ανέµου συνέχισε να ανεβαίνει, φτάνοντας τους 30 κόµβους και επειδή δεν είχε προλάβει να σχηµατιστεί κυµατισµός, οι ταχύτητες που πετύχαιναν ήταν πολύ υψηλές. Κάτω από την Ίο η ένταση του ανέµου ξεπέρασε τους 40 κόµβους (πάνω από 8 µποφόρ). Τα πρώτα σκάφη έφτασαν στη Σίκινο το µεσηµέρι και περνώντας την πόρτα, ταξίδεψαν πάλι για λίγο πρύµα. Η ιστιοδροµία είχε πολλά σηµεία στροφής, περιορισµούς και καβατζαρίσµατα, γεγονός που την έκανε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Έτσι, µετά το νότιο άκρο της Σικίνου τα σκάφη παράλλαξαν τη βραχονησίδα Καρδιώτισα και άρχισαν να ανεβαίνουν παράλληλα µε τη Φολέγανδρο. Η ένταση του ανέµου σταδιακά εξασθενούσε και όταν πλέον ο στόλος έφτασε την Πολύαιγο χρειαζόταν µεγάλη συγκέντρωση και προσοχή. Βόρεια της Κιµώλου και κατεβαίνοντας προς τις βραχονησίδες Ακράδια της Μήλου, η πλεύση ήταν πιο βολική και έτσι τα πρώτα σκάφη µπήκαν στο λιµάνι του Αδάµαντα το βράδυ.

Η διαδροµή από την Αστυπάλαια µέχρι τη Μήλο καθόρισε τους νικητές του “56ου Ράλλυ Αιγαίου”, µία ιστιοδροµία πριν από την ολοκλήρωση του αγώνα. Το σκάφος “Pega – ΣΝΔ”, στα Performance και το “Water Gipsy” στα Sport είναι οι νικητές του µεγάλου ιστιοπλοϊκού µαραθωνίου, µία ‘στροφή’ πριν από το τέλος του.

Την επόµενη ηµέρα του κατάπλου, τα πληρώµατα, µε την υποστήριξη της Helmepa, πραγµατοποίησαν συµβολικό καθαρισµό στην παραλία του Αδάµαντα κοντά στο ναυτικό Όµιλο Μήλου στέλνοντας για άλλη µια φορά το µήνυµα “Να σώσουµε τις θάλασσές µας”.

Σηµαντική ήταν για µία ακόµα φορά η συνεργασία µε τον Ναυτικό Όµιλο Μήλου, που φιλοξένησε το µεσηµεριανό beach πάρτι, τον αγώνα SUP µεταξύ των πληρωµάτων καθώς και την τελετή απονοµής της τελευταίας ιστιοδροµίας.

Ωστόσο, το σηµαντικότερο όλων, ήταν η επίσκεψη των 40 περίπου παιδιών στον προβλήτα των αγωνιστικών σκαφών, όπου είχαν την ευκαιρία να µπουν µέσα στα σκάφη και να συνοµιλήσουν µε τα πληρώµατα.

Η τελευταία ιστιοδροµία του “56ου Ράλλυ Αιγαίου”, ξεκίνησε µε τον θεαµατικότερο τρόπο. Η γραµµή εκκίνησης στήθηκε βαθιά στον κόλπο του Αδάµαντα, ώστε τα σκάφη να προελάσουν µπροστά από τις ακτές µε τα πανιά τους γεµάτα. Η ίδια η εκκίνηση ήταν υποδειγµατική, αφού όλα τα σκάφη κατάφεραν να βρίσκονται επί της γραµµής, ολοταχώς, στην εκπνοή του χρονόµετρου. Με εντυπωσιακές κινήσεις και αρκετά τακ για λόγους τακτικής, ο στόλος άφησε τη Μήλο πίσω του και ξεκίνησε να ανεβαίνει όρτσα στο βοριά. Η ένταση του ανέµου ήταν µέτρια και η µεγάλη και απαιτητική ιστιοδροµία φάνταζε δύσκολη. Με τις φάτσες και τα σιγόντα από τα νησιά, κυρίως από τη Σέριφο και την Κύθνο που έπρεπε να αφεθεί αριστερά, τα σκάφη εκµεταλλεύτηκαν τις ιδιοτροπίες του καιρού και ανέβηκαν γρήγορα. Ωστόσο, µεταξύ ακρωτηρίου Κέφαλου και Ταµέλου τον στόλο περίµενε µπουνάτσα που όσο πέρναγε η ώρα εκτεινόταν σε µεγαλύτερη περιοχή.

Όµως οι ικανοί ιστιοπλόοι έδειξαν την αξία και τις γνώσεις τους και σε αυτές τις καιρικές συνθήκες, µε το “Βullet – Encode” να περνάει πρώτο τη γραµµή τερµατισµού, στο Σούνιο, κάτω από το Ναό του Ποσειδώνα, λίγο µετά τα µεσάνυχτα. Σχεδόν µία ώρα αργότερα τερµάτισε και το ‘πληγωµένο’ “Optimum 3”.

Το πλήρωµα του σκάφους της Σχολής Ναυτικών Δοκίµων “Pega” (κυβερνήτες Δηµήτρης Σουβαλτζής – Θοδωρής Τσουλφάς), το οποίο είχε εξασφαλίσει την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης στα “Performance” από την 5η κούρσα, τερµάτισε στην 3η θέση. «Αυτή τη χρονιά ήταν µία ωραία στηµένη διοργάνωση. Υπήρχε χρόνος παραµονής στα νησιά. Αγωνιστικά µας έκανε ωραίους καιρούς και έγιναν πολύ ωραίοι αγώνες. Οι βαθµολογικές πόρτες βοήθησαν για να βγει ένα πρωτάθληµα µε έξι κούρσες. Είµαστε ευχαριστηµένοι γιατί κερδίσαµε κάτι που δεν ήταν εύκολο. Τα τελευταία χρόνια ανεβαίνει ο συναγωνισµός, ενώ εφέτος πήραν µέρος και πολλά νέα παιδιά», τόνισε ο έµπειρος και διακεκριµένος ιστιοπλόος Θοδωρής Τσουλφάς.

Με την τελετή απονοµής των επάθλων τη Δευτέρα 29 Ιουλίου στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου έπεσε η ‘αυλαία’ στο “56ο Ράλλυ Αιγαίου”. Εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας και του Πολεµικού Ναυτικού, ιστιοπλόοι και φίλοι της ιστιοπλοΐας είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για την ιστορική διοργάνωση αλλά και να συζητήσουν για τη νέα µεγάλη διοργάνωση που σχεδιάζει για την επόµενη χρονιά ο Πανελλήνιος Όµιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης, τον διεθνή αγώνα “Aegean 600”, µία ιστιοπλοϊκή κούρσα 600 ναυτικών µιλίων σχεδιασµένη από ιστιοπλόους για ιστιοπλόους.

Την τελετή απονοµής τίµησε µε την παρουσία του και ο υφυπουργός Πολιτισµού και Αθλητισµού Λευτέρης Αυγενάκης. «Μία ωραία γιορτή της ιστιοπλοΐας τελείωσε αλλά µία νέα αρχίζει. Τώρα πάµε για την προετοιµασία µιας µεγάλης διεθνούς διοργάνωσης αυτής των 600 ναυτικών µιλίων. Πρέπει µε κάθε τρόπο να απολαύσουµε τις θάλασσες µας, που είναι από τις καλύτερες στον κόσµο, να στείλουµε µηνύµατα περιβαλλοντικού σεβασµού αλλά και το µήνυµα ότι η άθληση είναι για όλους, πέρα από κάθε ηλικία, και αυτό ο ΠΟΙΑΘ το κάνει µε τον καλύτερο τρόπο. Γι΄ αυτό τον λόγο και η συνεργασία µας θα είναι στενή», υπογράµµισε ο κ. Αυγενάκης.

Στην τελετή παρευρέθησαν, µεταξύ άλλων, οι βουλευτές Διονύσης Χατζηδάκης, Νικόλαος Μανωλάκος, Κατερίνα Μονογιού, ο Γενικός Γραµµατέας Αθλητισµού Γιώργος Μαυρωτάς κ.α.

Το “56ο Ράλλυ Αιγαίου” πέρασε στην ιστορία και άφησε στους αγωνιζόµενους, αλλά και σε όσους το παρακολούθησαν, αναµνήσεις από ωραίες ανταγωνιστικές ιστιοδροµίες.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ PERFORMANCE

1. PEGA – ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ, Δ. ΣΟΥΒΑΛΤΖΗΣ & Θ. ΤΣΟΥΛΦΑΣ (φωτογρ. 1)

2. BULLET – ENCODE, Δ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ & Σ. ΚΑΜΠΟΥΡΙΔΗΣ

3. AIOLIA, Σ. ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ SPORT

1. WATER GIPSY, Γ. ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ & ΤΖ. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ

2. ALTER EGO – ABS, ΣΤ. ΜΠΟΝΑΣ & ΑΛ. ΜΠΟΝΑΣ

3. PHOINIX, Χ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και επενδύσεων και ως γενικός διευθυντής στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA.
Previous Post Next Post
0 shares