Από τη ματιά των κυβερνητών (μέρος Α’)

Δημήτρης Σουβαλτζής / Αντιπλοίαρχος Π.Ν. & κυβερνήτης Pega – Σχολή Ναυτικών Δοκίμων

Η συµµετοχή στο Ράλλυ Αιγαίου από µόνη της αποτελεί µία τεράστια πρόκληση. Ο κορυφαίος ίσως ιστιοπλοϊκός (εντός συνόρων) αγώνας ανοιχτής θάλασσας στον οποίον δοκιµάζονται οι αντοχές ανθρώπων, σκαφών, υλικών και η ναυτοσύνη των πληρωµάτων. Από έναν τέτοιο αγώνα δεν θα µπορούσε να λείψει η Σχολή Ναυτικών Δοκίµων.

Έτσι και στη φετινή διοργάνωση µε τη βοήθεια του κυρίου Ιωάννη Μαραγκουδάκη βρέθηκε το σκάφος PEGA ιδιοκτησίας του Δηµήτρη Αλεβιζάκη και συστάθηκε το πλήρωµα που αποτελείτο από τέσσερις Σηµαιοφόρους της τάξης του 2019 και καταξιωµένους ιστιοπλόους που υπηρετούν στη Σχολή Ναυτικών Δοκίµων.

Η οργάνωση ήταν εξαιρετική από την υποδοχή των πληρωµάτων στο θωρηκτό Αβέρωφ έως και την απονοµή επάθλων στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου. Η επιλογή δύο νησιών σταθµών αντί τριών ήταν πολύ σηµαντική, καθώς βοήθησε στο να υπάρχει περισσότερος χρόνος ξεκούρασης τυχόν επισκευών στα σκάφη αλλά και χρόνος για αναψυχή και για συµµετοχή σε εκδηλώσεις και δράσεις.

Πολύ σηµαντική ήταν και η επιλογή να υπάρξουν ‘πόρτες’ στις δύο µεγάλες ιστιοδροµίες από το Φάληρο στην Αστυπάλαια και από την Αστυπάλαια προς τη Μήλο καθώς αφενός έγιναν περισσότερες ιστιοδροµίες αφετέρου σε σκέλη πάνω από 100 ν.µ. θεωρώ πως υποτυπώνεται καλύτερα και πιο αντικειµενικά η απόδοση των σκαφών.

Ξεκινώντας τον αγώνα την Παρασκευή, γνωρίζαµε ότι δεν υπάρχει περιθώριο για χαλαρότητα και µε δεδοµένη την καταπόνηση του προσωπικού και του υλικού αποφασίσαµε να πιέσουµε µεν αλλά όχι σε τέτοιο βαθµό που να παίρνουµε πολύ µεγάλα ρίσκα ώστε να αποφεύγουµε ζηµιές που θα στοίχιζαν στη συνέχεια.

Τα πρώτα καλά νέα έφτασαν όταν στην πρώτη ιστιοδροµία, περάσαµε την πόρτα της Σίφνου και µάθαµε ότι ήµασταν πρώτοι όταν βγήκαν τα αποτελέσµατα! Αυτό µας χαροποίησε ιδιαίτερα και µας έκανε να πιστεύουµε ότι κάτι πολύ καλό γίνεται εδώ!

Στη συνέχεια πλησιάζοντας στον τερµατισµό στην Αστυπάλαια και µετά από περίπου 26 ώρες εν πλω µας έφυγε ο επίτονος ενώ φυσούσαν άνεµοι έντασης 27 µε 30 κόµβους γεγονός που έκανε πολύ δύσκολη την αποκατάσταση του µέχρι να κάνουµε το τελευταίο τακ και να τερµατίσουµε. Λίγη ώρα µετά τον τερµατισµό µάθαµε ότι κάναµε το double παίρνοντας άλλη µία πρωτιά και βάλαµε τα θεµέλια για τη νίκη που ήρθε στη συνέχεια.

Απολαύσαµε την παραµονή µας στο πανέµορφο νησί της Αστυπάλαιας, κάναµε τις απαραίτητες µικροεπισκευές στο σκάφος και την Τρίτη το πρωί ξεκινήσαµε για την παράκτια ιστιοδροµία:

Μια πολύ ωραία, καλοσχεδιασµένη διαδροµή ανάµεσα σε νησάκια, σηµαδούρες και αβαθή, µε άνεµο άνω των 20 κόµβων και πολλές µεταβολές σε ένταση και διεύθυνση.

Το αποτέλεσµα της παράκτιας ιστιοδροµίας µας βρήκε δεύτερους και πρώτους µε σηµαντική διαφορά στο overall.

Περιθώρια για πανηγυρισµούς δεν υπήρχαν, την επόµενη µέρα ήταν ο αγώνας για Μήλο µε πόρτα στη Σίκινο. Ήµασταν µπροστά, έπρεπε να συνεχίσουµε έτσι αλλά όχι παίρνοντας µεγάλα ρίσκα. Μεγάλη ιστιοδροµία (120 ν.µ.) µε πόρτα στη Σίκινο. Μελτέµια σταθερά, γρήγορη κούρσα και πάλι double στις πρωτιές!

Τερµατίζοντας στη Μήλο είχαµε γράψει ιστορία: ήµασταν για πρώτη φορά οι νικητές του Ράλλυ Αιγαίου µία ιστιοδροµία πριν αυτό ολοκληρωθεί αλλά ακόµα πιο σηµαντικό ήταν ότι µετά από τρεις προσπάθειες, η Σχολή Ναυτικών Δοκίµων ήταν ο νικητής του Ράλλυ Αιγαίου για πρώτη φορά στην αγωνιστική κατηγορία (performance)!

Ένα προσωπικό στοίχηµα είχε µόλις επιτευχθεί και ήµουνα ιδιαίτερα ευτυχισµένος και συγκινηµένος για αυτό: Ένα στοίχηµα που µπήκε το 2013 µε τη συµµετοχή της ΣΝΔ στο Ράλλυ Αιγαίου, την επικράτησή της στην κατηγορία sport που συµµετείχε µέχρι και το 2016, τη συµµετοχή της στην αγωνιστική κατηγορία από το 2017 και τώρα µε την επικράτησή της σε αυτήν!

Απολαύσαµε την παραµονή µας στη Μήλο και  ξεκινήσαµε την τελευταία ιστιοδροµία µε για το Σούνιο µε την ίδια προσήλωση που είχαµε και στις προηγούµενες. Κάποια στιγµή λίγο µετά τα µεσάνυχτα ο αέρας κοντά στην Κέα έκοψε, τα µεγάλα σκάφη που προηγούντο τερµατίσανε και εµείς τα ξηµερώµατα ολοκληρώσαµε την ιστιοδροµία τρίτοι.

Η αυλαία έπεσε τη Δευτέρα παραλαµβάνοντας τα βαρύτιµα έπαθλα στην απονοµή που έλαβε χώρα στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου.

Κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω το πλήρωµα του PEGA της ΣΧΟΛΗΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ που πέτυχε αυτή την ιστορική επιτυχία:

Αντιπλοίαρχος (Ε) Δηµήτριος Σουβαλτζής ΠΝ – Κυβερνήτης

Καθηγητής Ι.Α.Θ. Θοδωρής Τσουλφάς – Κυβερνήτης

Υπολοχαγός (ΠΖ) Κων/νος Τσιγκαράς- Κωνσταντινίδης

Υπολοχαγός (ΠΒ) Ιωάννης Γκράσης

Σηµαιοφόρος Γεώργιος Δαµουλάκης ΠΝ

Σηµαιοφόρος Στέργιος-Όµηρος Μόκκας ΠΝ

Σηµαιοφόρος Βασίλειος Τσανουσίδης ΠΝ

Σηµαιοφόρος (Μ) Βενετία Γιαννακοπούλου ΠΝ

Δηµήτριος Αλεβιζάκης – Ιδιοκτήτης Σκάφους PEGA

Η προετοιµασία για την συµµετοχή στο 57ο Ράλλυ Αιγαίου έχει ήδη ξεκινήσει…

Δημήτρης Δεληγιάννης / Κυβερνήτης Bullet Encode

56th Aegean Rally 2019??Nikos Alevromytis

Λίγες µέρες πριν από την εκκίνηση του φετινού Ράλλυ Αιγαίου, πνιγµένος στη δουλειά και αγχωµένος για να κλείσω όλες τις εκκρεµότητες, έπιασα τον εαυτό µου να αναρωτιέται γιατί, ύστερα από τόσες συµµετοχές, κάθε χρόνο αποφασίζω να ξανατρέξω. Δεν δυσκολεύτηκα πολύ, η απάντηση ήρθε άµεσα και ο λόγος είναι πολύ απλός: κάθε Ράλλυ όπου έχω συµµετάσχει είναι διαφορετικό! Η διαφορετικότητα δεν οφείλεται µόνο στην αλλαγή του προορισµού και των διαδροµών, αλλά κυρίως του Αιόλου, ο οποίος πάντα µας επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Η φετινή χρονιά είχε απ’ όλα. Δυστυχώς για την οµάδα µας, στη διαδροµή όπου πιστεύαµε ότι θα πρωταγωνιστήσουµε ήρθαµε τελευταίοι, και έτσι οι ελπίδες για νίκη εξανεµίστηκαν. Συνεχίσαµε αρκετά καλά κερδίζοντας δύο σκέλη του αγώνα, αλλά δυστυχώς δεν ήταν αρκετά για να κατακτήσουµε την 1η θέση. Περιοριστήκαµε στη δεύτερη θέση, και µάλιστα µε αρκετή διαφορά από τους νικητές, οι οποίοι έδειξαν από την πρώτη στιγµή ότι το παιχνίδι τους ανήκει.

Η αυλαία και του φετινού αγώνα έκλεισε µε την απονοµή στον υπέροχο χώρο της Ναυτικής Διοίκησης Αιγαίου. Ήµουν πολύ στενοχωρηµένος, κι όταν ανακοινώθηκε ο νικητής ένιωσα ένα σφίξιµο στο στοµάχι και τη γνωστή σε όλους µας υγρασία στα µάτια (ντρέποµαι να πω ότι βούρκωσα…).

Και ξαφνικά, ακόµα και στον απόηχό του, το Ράλλυ µου θύµισε ότι είναι πάντα κάτι διαφορετικό. Συνειδητοποίησα, την ώρα που άκουσα να αναφέρουν τους νικητές, ότι µόλις ανακοινώθηκε πως µε πέρασαν οι µαθητές µου στη ΣΝΔ, οι συνάδελφοί µου και ο υπεύθυνος στο τµήµα αθλητισµού, αντιπλοίαρχος Δηµήτρης Σουβαλτζής.

Ήταν η πρώτη απονοµή που δεν καµάρωνα ως αθλητής, αλλά ως δάσκαλος, ως συνάδελφος και ως φίλος. Με είχαν κερδίσει αυτοί που µοιράστηκα µαζί τους τα µυστικά µου, αυτοί που βοήθησα να επιλέξουν το κατάλληλο σκάφος λίγες ηµέρες πριν από τον αγώνα.

Ελπίζω του χρόνου η οµάδα µου και εγώ να είµαστε υγιείς να τρέξουµε στο Ράλλυ Αιγαίου και να επιστρέψουµε στις νίκες!!!

Σπύρος Παπαντωνίου / Κυβερνήτης Αιολία

56th Aegean Rally 2019??Nikos Alevromytis

Η απόφαση να αναβιώσω τις ωραίες αναµνήσεις από τα παλιά Ράλλυ είχε ληφθεί. Αλλά χρειαζόµασταν και πλήρωµα. Μέχρι και 10 ηµέρες πριν από την εκκίνηση έλειπαν οι µισοί. Τελικά, βρέθηκαν νέα παιδιά που ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Τρεις άνδρες και τέσσερις νέες κοπέλες. Έτσι, ήµασταν το σκάφος µε τη γυναικεία πλειοψηφία. Η Ευφροσύνη ένα εξαιρετικό τιµόνι στη µαΐστρα, η Χαρούλα το ροµπότ της πλώρης, η Έµιλυ στα πιτ, και η 16χρονη Άλκηστη να χειρίζεται άψογα µαντάρια και σκότες. Ο δεύτερος Σπύρος τρίµερ και σκίπερ, και, τέλος ο Μιχάλης για τις βαριές δουλειές. Η εκκίνηση µε φλόκους και λίγο αργότερα µπαλόνι. Νυχτώσαµε στη Σέριφο, µε λίγο αέρα, και προς µεγάλη έκπληξη βρεθήκαµε boat to boat µε τα µεγαλύτερα σαραντάρια. Τα περάσαµε προς στιγµήν, αλλά µια λανθασµένη εκτίµηση ότι κόλλησαν µας ώθησε σε µια λανθασµένη πόντσα, και στο Βαθύ βρεθήκαµε λίγο πίσω τους, και πάλι. Ξηµερωθήκαµε πριν την Αµοργό. Εκεί… σκοντάψαµε σε άπνοια και µαζευτήκαµε πάλι όλοι µαζί. Από την Αµοργό φρεσκάρισε το αεράκι που µας πήγε στην Αστυπάλαια, φτάνοντας τους 30 κόµβους στον τερµατισµό.

Αυτόν που κυνηγάγαµε συνέχεια αλλά ήταν άπιαστος, ήταν το “Pega”. Τους βγάζω το… καπέλο. Άξιοι σε όλα. Άψογες µανούβρες, τέλεια τακτική. Το καλό είναι ότι µας έµαθαν αρκετά. Εάν χάνεις παίρνεις εµπειρίες, όταν κερδίζεις κύπελλα. Από τις εµπειρίες όµως µαθαίνεις και βελτιώνεσαι. Οπότε του χρόνου θα επανέλθουµε δριµύτεροι!

Τη δεύτερη θέση τη χάσαµε στην ιστιοδροµία Αστυπάλαια – Μήλο, παρόλο που η µπαλονάδα µετά τη Σίκινο έφτασε τους 16.8 κόµβους. Όµως τη σκοτεινή νύχτα µια φάτσα µας έριχνε στην Κίµωλο. Για λόγους ασφαλείας καναµε τακ που µας σταµάτησε για 20 λεπτά. Μετά την Κίµωλο αργήσαµε να κάνουµε µπαλόνι, κάτι που το Pega έκανε αµέσως. Φίλοι µας έβλεπαν στο τράκερ να πηγαίνουµε προς Ακράδια µε 10-11 κόµβους και να περνάµε το “Κόκοµπιλ” σα σταµατηµένο. Το Pega όµως είχε πετάξει…

Εάν από τα µυστικά µας όπλα όµως είναι η καλή κουζίνα. Δίνω πολλή σηµασία στο καλό φαγητό. Τα παραπανίσια κιλά από τα κουζινικά αµείβονται µε µεγαλύτερο κίνητρο από το πλήρωµα. Ένα ζεστό τσάι το πρωί, µια ζεστή σούπα µανιταριών το βράδυ, ένα καλό ριζότο µε πορτσίνι, Roeschti µε αυγό, σερβιρισµένα σε κανονικά σερβίτσια αναζωογονούν το πλήρωµα, και το σκάφος πετάει. Η άλλη παραξενιά µου είναι ότι δεν µπαίνουν στο σκάφος πλαστικές µπουκάλες νερού µιας χρήσης. Το νερό της βρύσης είναι σε µπιτόνια από τα οποία γεµίζουµε (πλαστικές) µπουκάλες πολλές φορές. Έτσι ευαισθητοποιούµε το πλήρωµα να αποφεύγει τα πλαστικά µιας χρήσης.

Νοµίζω ότι ήµασταν το καθαρά ερασιτεχνικό πλήρωµα µε την καλύτερη θέση στα αποτελέσµατα. Το αποτέλεσµα αυτό οφείλεται µόνο στις ικανότητες του πληρώµατος που έκανε το σκάφος να πετάει, και τους ευχαριστώ πολύ!

Avatar
by
Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.
Previous Post Next Post
0 shares