Από τη ματιά των κυβερνητών (μέρος B’)

Τζανέτος Κανελλόπουλος / Πλήρωμα Water Gipsy

Οι 44 ώρες που µας πήρε να ολοκληρώσουµε πέρυσι τα 160 µίλια του πρώτου µπράτσου του Ράλλυ Αιγαίου, µας στοίχειωνε εν όψει των 170 του φετινού. Μπαίναµε από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα των guru της µετεωρολογίας, για να βγάλουµε συµπέρασµα. Οι προγνώσεις απογοητευτικές: Έδιναν µπουνάτσες µέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Το σταδιακά αυξανόµενο βοριαδάκι θα αναλάµβανε αργότερα να µας φέρει µέχρι την «πεταλούδα του Αιγαίου».

Ευτυχώς πέσαν έξω… και τερµατίσαµε σε λίγο παραπάνω από 25 ώρες! Το πότε πέρασαν, κανείς δεν το κατάλαβε. Μα… κανείς δεν κατάλαβε για πότε πέρασε ολόκληρο το Ράλλυ Αιγαίου!

Για πότε µας ταρακούνησε ο σεισµός της Πάρνηθας, πότε φτάσαµε Μικρολίµανο µε τον ‘ψηλό’ συνοδηγό και την ψυχή στο στόµα, πότε λύσαµε και πήραµε εκκίνηση από Φάληρο, πότε περάσαµε την πόρτα της Σίφνου, πότε τερµατίσαµε, πότε βγήκαµε στο νησί, για φαΐ, για ποτό, για τη συναυλία του Κότσιρα, πότε βγήκαµε για το inshore που κόντεψε να σακατέψει το χέρι του ο Ντέιβιντ, πότε βρεθήκαµε στο βάθρο των απονοµών µε κύπελα στα χέρια, και ξανά πάλι στο νερό να κοπανιόµαστε µέχρι την όµορφη Σίκινο, και σε ορτσάδες µέχρι τη Μήλο, για πότε µπήκαµε στον Αδάµαντα και κάναµε εκείνον τον ονειρικό τερµατισµό κατάπρυµα, για πότε ήρθε το επίπονο ανέβασµα του τελευταίου σκέλους και είδαµε τις Καβοκολόνες…

Σαν όνειρο πέρασε και φέτος.

Σαν γλυκό όνειρο απογευµατινού ύπνου γεµάτο εικόνες: τα δελφίνια να µας συντροφεύουν στην µπαλονάδα του Τζίµυ προς την Αστροπαλιά, τις µελιτζάνες εν πλω και τις απίστευτες µπάµιες του Παιδίς στο ντόκο (κι ας µας έπηζε – χαλάλι!) την κυρία Αγγλικού, τον Στάµο που κοιτούσε τα πάντα γύρω του µε ενθουσιασµό, το Καραβοκούταβο (aka Χρηστάκης) να έχει ωριµάσει πια σαν ναύτης, τις φάρσες, τη ‘βροχή’ από κύπελα, τη χαρά του καπετάνιου µας, την έξαψη των εκκινήσεων, τα όµορφα ηλιοβασιλέµατα, τις ανατολές, και βέβαια τα νερά.

Τα καταγάλανα νερά και τα νησιά, αυτής της µοναδικής θάλασσας που λέγεται… Αιγαίο.

Και του χρόνου!

Στέλιος Μπόνας / Κυβερνήτης Alter – Ego – ABS

Ο απολογισµός είναι οµαδικός.

Σε συζήτηση που είχα µε τους βετεράνους του πληρώµατος αλλά, και µε νέα µέλη, καταλήγουµε στα παρακάτω:

1.   Σχεδόν σε όλους αρέσουν τα µεγάλα µπράτσα, µε δύο όµως σταθµούς και ένα inshore. Τα τρία νησιά, σε περίπτωση άπνοιας, δεν αφήνουν περιθώρια ξεκούρασης.

2.   Θετικό είναι και το να υπάρχουν βαθµολογικές πόρτες στις µεγάλες διαδροµές.

3.   Καλοδεχούµενη είναι και η προσφορά πόσιµου νερού, µια και σε ορισµένα λιµάνια είναι δύσκολη η µεταφορά.

4.   Δυσαρεστηµένοι οι περισσότεροι µε τα πιστοποιητικά των σκαφών αλλά και πολύ περισσότερο µε τον τρόπο που βγαίνουν τα αποτελέσµατα. Το φετινό σκάνδαλο εις βάρος του σκάφους ΚΟΡΜΟΡΑΝΟΣ στο τελευταίο µπράτσο, συζητήθηκε πολύ.

5.   Δεν βρήκαµε πολύ κοµψό να γίνει βίντεο νίκης πριν ολοκληρωθεί ο αγώνας.

Προσθέτω και την προσωπική µου άποψη.

Το πιο ΘΕΤΙΚΟ του Ράλλυ Αιγαίου είναι ο ελλιµενισµός των σκαφών σε σχέση µε τα λιµάνια που έχουµε.

Ο κάθε κυβερνήτης διαλέγει το πλήρωµα του και διαχειρίζεται τον αγώνα και τις καιρικές συνθήκες µε τον τρόπο του.Τα λιµάνια των σταθµών όµως, είναι πολύ σηµαντικός παράγοντας µια και, όπως λέει φίλος µας, το κάθε “party” γίνεται µε τις δικές µας περιουσίες. Σχεδόν ποτέ η σπάνια, δεν είχαµε σοβαρά προβλήµατα µε την ασφάλεια και τις παροχές στα διάφορα νησιά που έχουµε βρεθεί εδώ και πολλά χρόνια.

Και στο επόµενο!

56th Aegean Rally 2019??Nikos Alevromytis

Γεώργιος Χριστόπουλος / Κυβερνήτης Phoinix GRE 1649

Για πρώτη φορά τρέξαµε µια τόσο µεγάλη διοργάνωση και για πρώτη φορά βγήκαµε στο Αιγαίο. Τώρα πια κάνοντας µε ηρεµία τον απολογισµό και την αναδροµή του αγώνα µπορώ να πω µε βεβαιότητα ότι δικαίως κατέχει τον τίτλο του πιο απαιτητικού και σκληρού αγώνα της Ελλάδος. Που δοκιµάζει σκάφη, εξοπλισµό αλλά και ανθρώπους. Με εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός γιατί ως πρωτάρης σε αυτή τη διοργάνωση αντιµετωπίστηκα τόσο φιλικά από “κολοσσούς”, της διοργάνωσης εννοώ καπετάνιους µε 30+ συµµετοχές και φυσικά είµαι πανευτυχής που τους γνώρισα. Τα γραφικά νησάκια που επιλέχτηκαν για τη διοργάνωση νοµίζω ότι άξιζαν πραγµατικά µε αποκορύφωµα την Αστυπάλαια φυσικά και οι δραστηριότητες του αγώνα στις ελεύθερες ηµέρες και το µήνυµα που προωθήθηκε. Και φυσικά τα ΜΜΕ που ήταν πάντα σε κάθε τερµατισµό και σε συνεχή ενηµέρωση του κοινού έδιναν το στίγµα µιας πραγµατικά µεγάλη διοργάνωσης. Αν µε ρωτάτε τι θα ήθελα να αλλάξει θα απαντούσα ΤΙΠΟΤΑ άποψη µου πάντα!!!

Το Ράλλυ Αιγαίου πρέπει να παραµείνει ως ένας µαραθώνιος ιστιοπλοΐας και να µην θυσιάσει την απαιτητικότητα για χάρη των συµµετοχών. Θα κλείσω µε µία προτροπή προς τα ΜΜΕ περισσότερη προβολή σε υποδεέστερα σκάφη για να περνά το µήνυµα ότι όλοι µπορούµε έναν τέτοιο αγώνα αρκεί να θελήσουµε πραγµατικά να κουραστούµε και δεν χρειάζεται να έχουµε το τοπ σκάφος για να συµµετέχουµε.

Avatar
by
Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.
Previous Post Next Post
0 shares