Tο Posidonia Sea Tourism Forum θέτει την ατζέντα για κρουαζιέρα και Yachting.

σε μια περιοχή που ανακτά τη διεθνή της απήχηση, με την Ελλάδα να αναμένει αύξηση 7,5% σε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων τη φετινή σεζόν

Το Posidonia Sea Tourism Forum 2019 είναι έτοιµο να υποδεχθεί ηγετικά στελέχη της παγκόσµιας βιοµηχανίας κρουαζιέρας και yachting για δύο ηµέρες συζητήσεων και προβληµατισµού, σχετικά µε τους παράγοντες ανάπτυξης και τις τάσεις που διαµορφώνουν σήµερα το µέλλον του κλάδου στις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

Το κύµα των πρόσφατων εξελίξεων που ευνοούν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο θα είναι το κύριο θέµα συζήτησης των συνολικά 11 διασκέψεων και σεµιναρίων που έχουν προγραµµατιστεί για τη διάρκεια του διήµερου Φόρουµ. Μεταξύ των βασικών θεµάτων που θα συζητηθούν είναι η επανένταξη των τουρκικών λιµανιών στα δροµολόγια των µεγάλων εταιριών κρουαζιέρας και η αύξηση της συνολικής διαθεσιµότητας κλινών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και η επιστροφή της Disney Cruise Line. Πρόκειται για ορισµένους από τους παράγοντες που ωθούν την ανάπτυξη στην περιοχή, όπως υποδεικνύεται από την αναµενόµενη αύξηση 7,5% των προσεγγίσεων σε ελληνικά λιµάνια τη φετινή σεζόν, σύµφωνα µε τα στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).

Σύµφωνα µε τον κ. Θεόδωρο Βώκο, Διευθύνοντα Σύµβουλο της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.: «Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως προορισµού κρουαζιέρας παγκόσµιου κύρους είναι ένα από τα θέµατα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσµιας βιοµηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις για πληθώρα θεµάτων, όπως οι επικείµενες ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών λιµανιών και τα στρατηγικά πλεονεκτήµατα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή».

Επίσης, στη διάρκεια του Φόρουµ θα τεθούν επί τάπητος οι δυσκολίες που αντιµετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες µεταξύ πλοίων, λιµανιών και προορισµών προς όφελος του αειφόρου τουρισµού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση µεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, η Διεθνής Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας CLIA Europe και η Ένωση Μεσογειακών Λιµένων Κρουαζιέρας MedCruise θα διοργανώσουν σηµαντικές συναντήσεις µε παράγοντες του κλάδου. Συνολικά εκτιµάται ότι το Posidonia Forum θα προσελκύσει 600 και πλέον συνέδρους και εκθέτες από περισσότερες από 20 χώρες.

Στο διήµερο Φόρουµ, που θα πραγµατοποιηθεί στις 28-29 Μαΐου στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri, εκπρόσωποι από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises θα παρουσιάσουν τα σχέδια τους και θα συναντηθούν µε εκπροσώπους περιφερειακών λιµανιών και προορισµών.

Επιπλέον, στο σεµινάριο που διοργανώνουν οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισµού (HEMEXPO), διευθυντές αγορών και τεχνικοί διευθυντές από τη Royal Caribbean Cruises και τη Silversea Cruises θα συζητήσουν διεξοδικά τις διαδικασίες προµηθειών του κλάδου µε τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισµού που ενδιαφέρονται να προµηθεύσουν τη βιοµηχανία κρουαζιέρας µε τα προϊόντα τους.

Tη σηµασία της ανάπτυξης της αγοράς κρουαζιέρας στην Ελλάδα θα αναλύσει η MSC Cruises στο πλαίσιο των σεµιναρίων για ταξιδιωτικούς πράκτορες που θα πραγµατοποιηθούν υπό την αιγίδα της Οµοσπονδίας Συνδέσµων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA).

O Γενικός Γραµµατέας Λιµένων, Λιµενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαµπρίδης, µεταφέροντας το µήνυµα του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Φώτη Κουβέλη, δήλωσε: «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αντιµετωπίζει µε ιδιαίτερα θετικό τρόπο το γεγονός ότι στο φετινό Posidonia Sea Tourism Forum θα εξετασθούν-µεταξύ άλλων- τα µέτρα που θα πρέπει να ληφθούν στην κρουαζιέρα για την προσαρµογή στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισµούς και στη χρήση εναλλακτικών καυσίµων. Για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτελεί πάγια θέση, ότι ο θαλάσσιος τουρισµός πρέπει να αναπτύσσεται στο πλαίσιο του νόµου, της προστασίας της ναυτικής εργασίας και φυσικά του θαλάσσιου πλούτου και περιβάλλοντος».

Ο Γενικός Γραµµατέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισµού, κ. Γεώργιος Τζιάλλας, δήλωσε: «Ο θαλάσσιος τουρισµός αποτέλεσε στρατηγική µας επιλογή και ο αναπτυξιακός µας σχεδιασµός για τα επόµενα χρόνια στοχεύει στη βελτίωση και ενίσχυση των υποδοµών σε µαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home-porting. Εκδώσαµε τα πρώτα στην Ελλάδα Προεδρικά Διατάγµατα (Χίου, Αλίµου και Πύλου) για την έγκριση χωροθέτησης µαρινών µεσαίου και µεγάλου µεγέθους σε περιοχές υπό ειδικό χωροταξικό καθεστώς προστασίας. Με τη διαχείριση κρίσης που ακολουθήσαµε τα προηγούµενα χρόνια και στρατηγικές κινήσεις µας, καταφέραµε να συγκρατήσουµε τα µερίδιά µας στην κρουαζιέρα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις σε γειτονικούς προορισµούς, που επηρέασαν τα προγράµµατα των διεθνών οµίλων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρος Κόντες, σηµείωσε: «Ο στόχος µας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου που ήδη έχει αρχίσει µε σκοπό να φτάσουµε το full year operation. Για να το καταφέρουµε όµως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιµένων και κράτους, ώστε όχι µόνο να βελτιωθούν οι υποδοµές για ασφαλείς προσεγγίσεις, αλλά να υπάρξει και µία ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise & Stay πρόγραµµα, αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές µε πιθανούς λιµένες εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».

Σύµφωνα µε την κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπο Κυβερνητικών και Δηµοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, CLIA, «Τα οικονοµικά οφέλη της βιοµηχανίας είναι τεράστια. Με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατοµµύρια επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου µισό δις έσοδα στη χώρα. Οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνουν και, σύµφωνα µε την Τράπεζα της Ελλάδας, έχουν φτάσει τα €65 ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιµάνι και τα διπλάσια, €139, σε κάθε λιµάνι επιβίβασης».

Και ο κλάδος του yachting θα βρίσκεται, φυσικά, στα κύρια θέµατα της ατζέντας του Φόρουµ, µε επίκεντρο τις µαρίνες και ειδικότερα τις διαδικασίες για επιτυχηµένες ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις σε υποδοµές και ζητήµατα νοµοθετικού πλαισίου. Άλλο θέµα µε ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η κατάσταση της βιοµηχανίας ναυπήγησης, συντήρησης και επισκευής σκαφών στην περιοχή.

Η διοργάνωση συνεισφέρει, επίσης, σηµαντικά στην ανάδειξη των ευκαιριών καριέρας και των προοπτικών απασχόλησης στο συγκεκριµένο κλάδο για τη νέα γενιά, καθώς για άλλη µια φορά η Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε. ενώνει τις δυνάµεις της µε το Young Executives Shipping (YES) Forum. Επιπλέον, στην εκδήλωση Blue Growth, νέοι επιχειρηµατίες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν επιχειρηµατικά πλάνα µε σκοπό την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων για τις νεοφυείς επιχειρήσεις τους. Η Blue Growth είναι ένας οργανισµός που ασχολείται µε την προώθηση επιχειρηµατικών ιδεών σε σχέση µε τους θαλάσσιους και υδάτινους πόρους σε τοπική κλίµακα, µέσω της υιοθέτησης µιας περιβαλλοντικής και οικονοµικής προσέγγισης.

Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισµού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιµελητήριο της Ελλάδας, τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA Europe, την Ένωση Μεσογειακών Λιµένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισµού, την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας, τον Σύνδεσµο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας και την Οµοσπονδία Συνδέσµων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA). Χρυσός χορηγός είναι ο ΕΟΤ. Αργυροί Χορηγοί είναι ο Οργανισµός Λιµένος Πειραιώς, η HEMEXPO και ο Οργανισµός Λιµένος Θεσσαλονίκης. Χάλκινοι Χορηγοί είναι η Air France – KLM, το Ακτίνα Travel Group, η Celestyal Cruises, η Global Ports Holding και η Intercruises Shoreside and Port Services.

Avatar
by
Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.
Previous Post Next Post