Οι παράλληλες ενέργειες κατά την διάρκεια του 56ου Ράλλυ Αιγαίου

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος στα πλαίσια του 56ου Ράλλυ Αιγαίου είχαν σχεδιαστεί τέσσερεις παράλληλες ενέργειες που σκοπό είχαν να προσφέρουν στα πληρώµατα, επιπλέον δραστηριότητες στα λιµάνια σταθµούς αλλά και τη δυνατότητα να συνεισφέρουν εθελοντικά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Ζωγραφίζοντας το µπλουζάκι του 57ου Ράλλυ Αιγαίου

Η πρώτη ενέργεια που προέκυψε µετά από τις διεργασίες µεταξύ του χορηγού του αγώνα, της πολυεθνικής εταιρείας χρωµάτων Jotun και της οµάδας Marketing του Ράλλυ Αιγαίου, ήταν η δυνατότητα που δόθηκε στα πληρώµατα του αγώνα να ζωγραφίσουν και να χρωµατίσουν το T-shirt του επόµενου (57ου ) Ράλλυ Αιγαίου. Έτσι στην Αστυπάλαια και στη βεράντα του πανέµορφου boutique hotel Chrysalis, που φιλοξένησε την α΄ φάση της ιδέας, δέκα αγωνιζόµενοι στο Ράλλυ Αιγαίου, από 8 σκάφη κάθισαν αναπαυτικά και χρησιµοποιώντας τα υλικά που είχαν φτάσει στο νησί για να υποστηρίξουν την ενέργεια, ξεκίνησαν και ζωγράφισαν ή καλύτερα άρχισαν να αποτυπώνουν αυτό που είχαν στο µυαλό τους, ότι θα µπορούσε να κοσµεί τις πλάτες των αγωνιζοµένων στο 57ο Ράλλυ Αιγαίου. Όλοι οι συµµετέχοντες ολοκλήρωσαν τα προσχέδια τους και ήταν έτοιµοι για τη β’ φάση της ενέργειας, που είχε σχεδιαστεί να γίνει, το ίδιο απόγευµα, στην πανέµορφη πλατεία µε τους Μύλους στη χώρα της Αστυπάλαιας. Δυστυχώς η φάση αυτή ακυρώθηκε αφού ο δυνατός άνεµος που επικρατούσε δεν επέτρεψε να στηθούν τα καβαλέτα µε τα τελάρα, ώστε οι ιστιοπλόοι-ζωγράφοι µε τα ακρυλικά πλέον χρώµατα και τα πινέλα τους να δώσουν την οριστική µορφή που επιθυµούσαν στο σχέδιό τους. Αφού λοιπόν το πολύ δυνατό µελτέµι χάλασε τα σχέδια για την ολοκλήρωση της ενέργειας, χρησιµοποιήθηκαν τα προσχέδια των συµµετεχόντων, τα οποία και αναρτήθηκαν στα Social Media της διοργάνωσης όπου το κοινό ψήφισε γι’ αυτό που θα βλέπει του χρόνου στο επίσηµο T-shirt, του αγώνα. Νικητής στον διαγωνισµό ζωγραφικής αναδείχτηκε ο Νίκος Περβανάς, πλήρωµα του σκάφους ΚΟΡΜΟΡΑΝΟΣ µε τη ζωγραφιά που φαίνεται στη φωτογραφία.

Sup..άροντας στη ΜΗΛΟ

Η δεύτερη ενέργεια ήταν η διοργάνωση αγώνων Sup στη Μήλο, δεύτερο σταθµό του αγώνα και ειδικότερα στις εγκαταστάσεις του Ν.Ο.Μήλου σε συνδυασµό µε το beach Party που διοργανώθηκε από τον ΠΟΙΑΘ για τους αγωνιζόµενους. Οι ιστιοπλόοι έδειξαν τις ικανότητές τους στο Sup, µε σκάφη που είχαν έρθει στη Μήλο µε την υποστήριξη της εταιρείας Forward και συνοδεύονταν από δύο εξαιρετικούς πρωταθλητές του είδους, που έστησαν τόσο τη διαδροµή όσο και όλο το event. Σκληρές µονοµαχίες από την εκκίνηση έως τον τερµατισµό κάθε διαδροµής, ανάµεσα στα πληρώµατα που αγωνίστηκαν µε πάθος σε όλη την προβλεπόµενη διαδικασία ώστε να αναδειχτεί το νικητήριο πλήρωµα.

Το event ξεκίνησε µε επιλογή τεσσάρων ατόµων ανά σκάφος, προπόνηση, τους προκριµατικούς γύρους όπου όλοι αγωνίστηκαν µε όλους, προηµιτελικούς και φυσικά τους τελικούς, όπου το πλήρωµα του σκάφους Optimum 3 αντιµετώπισέ το πλήρωµα του Alter – Ego µε το δεύτερο να κερδίζει και το κύπελλο!

Όπως όλα έδειξαν οι αγώνες µε Sup, ειδικά δε µε σκάφη τεσσάρων ατόµων θα καθιερωθούν για τους συµµετέχοντες και τα επόµενα χρόνια στο Ράλλυ Αιγαίου, αφού προσφέρουν δυνατές συγκινήσεις και δίνουν την ευκαιρία στα πληρώµατα να ξεφύγουν από τις αµιγώς ιστιοπλοϊκές σκέψεις και δυσκολίες, αλλά και να χαρούν στιγµές ευγενούς άµιλλας, γέλιου και έντονου συναγωνισµού.

Καθαρισµός Παραλιών “Να Σώσουµε Τις Θάλασσές Μας”

Η τρίτη ενέργεια που έτρεξε κατά τη διάρκεια του 56ου Ράλλυ Αιγαίου, είναι συνέχεια της περσινής καµπάνιας που ξεκίνησε ο ΠΟΙΑΘ µε τη συνεργασία της Helmepa και τον τίτλο “Να σώσουµε τις θαλασσές µας”. Οι ιστιοπλόοι που αγωνίστηκαν και φέτος στο Ράλλυ Αιγαίου ξεκίνησαν τον πρώτο τους καθαρισµό από την Αστυπάλαια και συγκεκριµένα την παραλία Βρυσί, όπου µεταφέρθηκαν µε τη βοήθεια του Δήµου Αστυπάλαιας. Εκεί µαζι µε τα µέλη της οµάδας της Helmepa, καθώς και προσωπικό του πολεµικού συνοδείας (ΤΠΚ ΞΕΝΟΣ) έκαναν µία παραλία που στην κυριολεξία είχε χιλιάδες σκουπίδια κάθε λογής, να µοιάζει µε παραλία βγαλµένη από όνειρο και έτοιµη να υποδεχτεί τους τουρίστες. Αλλά, όπως πάντα υπάρχει και µία ακόµα δύσκολη επόµενη φάση, ένα επόµενο πρόβληµα ειδικά µε τη συγκοµιδή σκουπιδιών στις παραλίες, όπως το ζήσαµε και πέρσι όταν καθαρίσαµε την παραλία του ναυαγίου στην Αµοργό. Τα σκουπίδια που είχαν µαζευτεί στις βιοδιασπώµενες σακούλες που είχε φέρει µαζί της η διοργάνωση (βλέπε ενέργεια τέσσερα) αλλά και άλλα ογκώδη σκουπίδια, έδειχναν έτοιµα να διασκορπιστούν ξανά στην πανέµορφη πλέον παραλία, αν δεν γινόταν άµεσα η αποµάκρυνσή τους µε τη βοήθεια ειδικού οχήµατος του Δήµου Αστυπάλαιας, ο οποίος προσέτρεξε να ολοκληρώσει τον καθαρισµό και να µεταφέρει όλο όσα οι ιστιοπλόοι είχαν µαζέψει στην επίσηµη χωµατερή του νησιού. Κάνοντας ενέργειες όπως ο καθαρισµός παραλιών µαθαίνεις ότι δεν αρκεί να έχεις εθελοντές µε πείσµα και όρεξη να µαζέψουν τα οποιαδήποτε σκουπίδια, αλλά χρειάζεσαι και την υποστήριξη της τοπικής δηµοτικής αρχής που σε δύσκολες και απόκρηµνες παραλίες πρέπει να βρει τον τρόπο, τους υπαλλήλους και τα κατάλληλα οχήµατα ώστε να υποστηρίξει την ενέργειά σου για να γίνει ο καθαρισµός ουσιαστικός και όχι για επικοινωνιακούς λόγους.

Η ενέργεια συνεχίστηκε και στον επόµενο σταθµό τη Μήλο, όπου τα πληρώµατα καθάρισαν την παραλία µπροστά στον Ν.Ο.Μήλου αλλά και αυτήν που προεκτείνεται µετά τον Όµιλο, όπου κυρίως υπήρχαν οικιακά απορρίµµατα από τους κολυµβητές, αλλά και εκατοντάδες µικροπλαστικά που δηµιουργούνται όταν πλέον τα απορρίµµατα έχουν παραµείνει πολύ καιρό κάτω από τον δυνατό ήλιο και αρχίζουν να σπάνε σε χιλιάδες µικρότερα.

Συνδυαστικά µε τις δύο παραπάνω ενέργειες όλα τα σκάφη χρησιµοποίησαν για τα απορρίµµατά τους, τις βιοδιασπώµενες σακούλες που είχε µοιράσει η διοργάνωση. Στις σακούλες αυτές συνέλεξαν τα ανακυκλώσιµα υλικά που είχαν µαζί τους στα σκάφη, όπως τα µπουκάλια νερού από pet του υποστηρικτή του αγώνα AVRA, αφού πρώτα είχαν διαχωρίσει σε ξεχωριστή σακούλα τα καπάκια.  Επίσης συνέλεξαν και τα αλουµινένια άδεια κουτιά Coca-Cola, που πρόσφερε η διοργάνωση στα πλαίσια της συνεργασίας της µε την 3Ε.

Βιοδιασπώµενα & Λιπασπατοποιήσιµα είδη εστίασης

Μία ακόµα ιστορική πρωτιά έγραψε η διοργάνωση του Ράλλυ Αιγαίου, που στο πέρασµα των χρόνων βρίσκει πάντα κάτι για να πρωτοπορεί. Έτσι και φέτος στα πλαίσια της τρίτης ενέργειας “Να σώσουµε τις θαλασσές µας”, ο ΠΟΙΑΘ προµηθεύτηκε από εξειδικευµένη εταιρεία µία πλήρη σειρά βιοδιασπώµενων & λιπασπατοποιήσιµων προϊόντων εστίασης που χρησιµοποιήθηκαν σε όλες τις εκδηλώσεις της διοργάνωσης. Ο στόχος ήταν να περάσει στα πληρώµατα το µήνυµα της  χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων.

Αρχικά και ξεκινώντας από τη Συνέντευξη Τύπου χρησιµοποιήθηκαν τα βιοδιασπώµενα προϊόντα, ενώ στη συνέχεια όταν ξεκίνησε το 56ο Ράλλυ Αιγαίου µοιράστηκαν σε όλα τα σκάφη οι βιοδιασπώµενες σακούλες απορριµµάτων. Στη συνέχεια στα νησιά σταθµούς και στις ενέργειες ( Barbeque – Απονοµές ) που πραγµατοποιήθηκαν εκεί χρησιµοποιήθηκαν τα προϊόντα µίας χρήσης, όπως τα καλαµάκια για τα αναψυκτικά, τα ποτήρια νερού και αναψυκτικών και τριών ειδών πιάτα για τα Barbeque που διοργάνωσε ο ΠΟΙΑΘ. Τέλος δε και στο πάρτι της διοργάνωσης σε Bar στη Μήλο, τα ποτά σερβίρονταν στα ειδικά ποτήρια µε τα ανάλογα καλαµάκια, κάνοντας το µήνυµα προς όλους εξαιρετικά δυνατό.

Το Ράλλυ Αιγαίου φέτος πέρασε στην ιστορία ως η πρώτη διοργάνωση όπου ο διοργανωτής όµιλος ( ΠΟΙΑΘ ) συνειδητά επένδυσε στην προστασία του περιβάλλοντος στον τοµέα εστίασης και άφησε στα νησιά όπου πέρασε ( Αστυπάλαια & Μήλο ) µηδενικό ανθρακικό αποτύπωµα.



Ο Πάνος Δημητρακόπουλος ασχολείται με την ιστιοπλοΐα από το 1974 με αρκετές διακρίσεις στο ενεργητικό του στις κατηγορίες, Optimist, Windsurfing και Laser. Έχει κερδίσει το Ράλλυ Αιγαίου δυο φορές στην κατηγορία I.O.R. ως πλήρωμα του σκάφους Col-X-Cool και είναι ιδρυτής της εταιρείας Paralos Events & Design που έχει την ευθύνη επικοινωνίας του Ράλλυ Αιγαίου από το 2000 έως σήμερα. Ταυτόχρονα έχει διατελέσει υπεύθυνος επικοινωνίας σε μία σειρά από Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ανοικτής Θαλάσσης που οργανώθηκαν στην Ελλάδα. Ασχολείται με την δημοσιογραφία στην ιστιοπλοΐα από το 1982 ξεκινώντας από το περιοδικό Γιώτιγκ & Θάλασσα, έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος στον Αντέννα και στις 24ώρες ενώ αρθρογραφεί στον ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟ ΚΟΣΜΟ από το τεύχος 13. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέχει πτυχίο προπονητού Ιστιοπλοΐας Γ’ κατηγορίας από την Γ.Γ. Αθλητισμού
Previous Post Next Post
0 shares