Copa Del Rey MAPFRE

Η φετινή χρονιά είναι σηµαδιακή για το γνωστό Copa del Rey, µία από τις σηµαντικότερες ιστιοπλοϊκές διοργανώσεις στη Δυτική Μεσόγειο. Καταρχήν, άλλαξε ο τρόπος υπολογισµού των καταµετρήσεων κατά ORC και ο διαχωρισµός σε κλάσεις, ενώ προστέθηκε ξεχωριστή κατηγορία γυναικών, εν αρµονία µε τις ολυµπιακές κατηγορίες των Ολυµπιακών Αγώνων του Τόκιο το 2020 και του Παρισιού το 2024.

Για τέταρτη συνεχόµενη χρονιά, η Μαδρίτη φιλοξένησε τους αγώνες, παρόλο που οι ιστιοδροµίες διεξάγονταν στη Μαγιόρκα.

Το ενδιαφέρον αµέσως προσέλκυσε η κλάση των Maxi72, των µεγάλων αγωνιστικών σκαφών µε τους επαγγελµατίες ιστιοπλόους και τις οµάδες υποστήριξης. Τα τρία σκάφη που έλαβαν µέρος, το Proteus, το Bella Mente και το Cannonball ήταν και τα τρία µεγαλύτερα του στόλου του 38ου Copa del Rey MAPFRE.

Από την άλλη πλευρά, οι εντυπώσεις για µια ακόµα φορά ανήκαν στις κατηγορίες των σκαφών Swan που περιελάµβαναν 31 σκάφη one design, χωρισµένα σε τρεις κατηγορίες: ClubSwan 50, Swan 45 και ClubSwan 42. Ο βασιλιάς της Ισπανίας Felipe VI και ο βασιλιάς Harald V της Νορβηγίας, συµµετείχαν ως αντίπαλοι στην κατηγορία ClubSwan 50.

Στην κατηγορία ORC υπήρχαν τέσσερις κλάσεις µε 70 συµµετοχές από 20 χώρες, που αποτελούσαν ουσιαστικά σχεδόν τις µισές συνολικές συµµετοχές.

Στις 29 Ιουλίου η Επιτροπή Αγώνος έστησε τρεις διαφορετικούς στίβους για να αγωνιστούν όλα τα σκάφη. Πιο κοντά στο λιµάνι της Πάλµας ήταν ο στίβος Α για τις κατηγορίες J80 και Γυναικών. Στον στίβο Β φιλοξενήθηκαν τρεις κατηγορίες Swan και δύο κατηγορίες ORC, ενώ στον στίβο C, µακριά από τη στεριά, αγωνίστηκαν τα µεγάλα σκάφη IRC, τα Maxi72 και οι κατηγορίες ORC 2 και 3.

Έτσι ξεκίνησε το 38ο Copa del Rey MAPFRE στην Palma de Mallorca µε 132 σκάφη χωρισµένα σε 11 κατηγορίες. Ο καιρός ήταν η τυπική θαλάσσια αύρα της περιοχής, δηλαδή άνεµος µέτριος µε αρκετές αλλαγές σε διεύθυνση και ένταση, ώστε να έχει ενδιαφέρον.

Το θέαµα που προσέφεραν από το υψηλό επίπεδο ιστιοπλοΐας οι κατηγορίες των Maxi72, των ORC Class 0 που περιελάµβανε κυρίως TP52 και άλλα 52άρια, αλλά κυρίως τα 14 ClubSwan 50 ήταν µοναδικό και σχεδόν µονοπώλησε το ενδιαφέρον.

Στα Maxi 72 πρώτο ήταν το Proteus του Γιώργου Σακελλάρη ενώ ο Leonardo Ferragamo µε το Cuordileone προηγήθηκε στα Swan.

Την επόµενη ηµέρα προστέθηκε και η κλάση GC32 και έγιναν πάλι δύο ιστιοδροµίες για όλες τις κλάσεις εκτός από την J/80 και τη Γυναικεία µε τα Viper 640 που έκαναν τρεις.

Στα Maxi72 ήταν η σειρά του Dario Ferrari µε το Cannonball να κερδίσει και τις δύο ιστιοδροµίες, ενώ ο Leonardo Ferragamo πήρε µερικούς βαθµούς ακόµα µε µία τρίτη και µία πρώτη θέση στην κατηγορία ClubSwan 50.

Την Τετάρτη 31 Ιουλίου, στα µέσα της διοργάνωσης, ο ισχυρός µιστράλ, ο βορειοδυτικός άνεµος της περιοχής, ξεπερνούσε τους 30 κόµβους. Η Επιτροπή Αγώνος έδωσε αναβολή µέχρι το απόγευµα που η ένταση έπεσε στους 15 µε 25 κόµβους. Οι απαιτητικές αυτές συνθήκες µε τις µεταβολές σε διεύθυνση και ένταση περιέπλεξαν τα αποτελέσµατα, όπως για παράδειγµα στην κατηγορία των Maxi 72 όπου το Cannonball πήρε µία δεύτερη και µία πρώτη θέση, ενώ ο Hap Fauth µε το νέο Bella Mente πέτυχε το ίδιο σκορ, ανάποδα: Μία πρώτη και µία δεύτερη θέση. Το Proteus έπαθε ζηµιά και εγκατέλειψε.

Διάκριση είχε και ο διάσηµος Γάλλος ιστιοπλόος Loick Peyron στα TP52. Στο µεταξύ, στην κατηγορία ClubSwan 50 ο Leornado Ferragamo µε το Cuordileoneare αύξησε τη διαφορά στους έξι βαθµούς στη γενική κατάταξη.

Μετά τις ιστιοδροµίες των προηγούµενων ηµερών, η 1η Αυγούστου ξηµέρωσε µε πολλές ισοβαθµίες και κοντινές βαθµολογίες στις περισσότερες κατηγορίες, όπως για παράδειγµα στα ORC 1 και 2, στα GC32, στα IRC, στα ORC 0, αλλά και στα Swan 45 και Swan 42.

Η κατηγορία ClubSwan 50 είχε το µεγαλύτερο ενδιαφέρον, όχι µόνο για τα όµορφα σκάφη και το υψηλότατο επίπεδο ιστιοπλοΐας, αλλά και για την ενεργή συµµετοχή του βασιλιά Felipe VI της Ισπανίας στο τιµόνι του Aifos 500, εναντίον του βασιλιά Harald της Νορβηγίας στο τιµόνι του Fram. Και οι δύο δεινοί ιστιοπλόοι που αγαπούν το άθληµα και έχουν προσφέρει πολλά. Τελικά ο πρώτος τερµάτισε στην έκτη θέση, ενώ ο δεύτερος στη δέκατη.

Στα Maxi72 το Cannonball σηµείωσε άλλη µία νίκη, την τέταρτη σε επτά ιστιοδροµίες. Στην κατηγορία GC32 η οµάδα Oman Air µε τον Adam Minoprio κέρδισε τρεις από τις έξι ιστιοδροµίες και βρέθηκε µε τέσσερις βαθµούς προβάδισµα από τους παγκόσµιους πρωταθλητές Alinghi.

Την επόµενη ηµέρα ξεκίνησαν οι τελικοί. Όλες οι κατηγορίες εκτός από την GC32 που έχει το δικό της σιρκουί, έκαναν τρεις ιστιοδροµίες, µε τη βαθµολογία των τριών πρώτων να µεταφέρεται στη γενική κατάταξη.

Έτσι, όλα κρίθηκαν την τελευταία αγωνιστική ηµέρα, 3 Αυγούστου.

Τα δύο κορυφαία τρόπαια των πιο ανταγωνιστικών κατηγοριών, µοιράστηκαν ο Leonardo Ferragamo για τη νίκη του στην κατηγορία ClubSwan 50 και οι Ignacio Montes και Oscar Chaves για τη νίκη τους στην κατηγορία ORC 1, µε το Estrella Damm (DK 46).

Την κατηγορία Maxi72 κέρδισε όπως ήταν αναµενόµενο το Cannonball, ενώ τα GC32 κέρδισε ο Adam Minoprio µε την Oman Air.

Η απονοµή των επάθλων έγινε από τον βασιλιά της Ισπανίας Felipe στο Ses Voltes της Πάλµας. Η επόµενη διοργάνωση του 2020 θα λάβει χώρα 31 Ιουλίου µε 8 Αυγούστου.

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και επενδύσεων και ως γενικός διευθυντής στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA.
Previous Post Next Post
0 shares