Πανελλήνιο Κύπελλο 2021

Φωτογραφίες: Νίκος Πάντης

Ο Ιστιοπλοϊκός Όµιλος Χαλκίδας σε συνεργασία µε την ΕΑΘ/ΕΙΟ διοργάνωσε για πρώτη φορά στην ιστορία του, µε απόλυτη επιτυχία, το Πανελλήνιο Κύπελλο Ανοικτής Θαλάσσης 2021.

Η διοργάνωση έλαβε χώρα στο πανέµορφο νησί της Σκύρου από τις 6 έως τις 11 Αυγούστου. Ο θαλάσσιος στίβος της Σκύρου είναι εξαιρετικός για ιστιοπλοΐα αφού ο Κόλπος της Καλαµίτσας ενδείκνυται για ιστιοδροµίες ελεγχόµενου στίβου και η θαλάσσια περιοχή του Κεντρικού Αιγαίου για ιστιοδροµίες ανοικτής θάλασσας. Στο Πανελλήνιο Κύπελλο συµµετείχαν 15 σκάφη από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Καλαµάτα και Χαλκίδα, µια ουσιαστικά πανελλήνια εκπροσώπηση.
Η επιλογή της θέσης διεξαγωγής του Πανελλήνιου Κυπέλλου, στη Σκύρο, στο κέντρο του Αιγαίου, έπαιξε σηµαντικό ρόλο για αυτό. Επίσης τα συµµετέχοντα σκάφη ήταν, ως επι το πλείστον, ίδιων ιστιοπλοϊκών δυνατοτήτων, πράγµα που έκανε τον ανταγωνισµό πολύ υψηλό και οι µονοµαχίες των σκαφών ήταν αµείωτες µέχρι και την τελευταία ιστιοδροµία. Το Λιµενικό Ταµείο της Σκύρου βοήθησε καθοριστικά στον άψογο ελλιµενισµό των συµµετεχόντων σκαφών στη φιλόξενη βραβευµένη µαρίνα της Λιναριάς. Πριν την εκκίνηση των ιστιοδροµιών έλαβαν χώρα έλεγχοι σωστικών σε όλα τα σκάφη από την Τεχνική Επιτροπή της ΕΑΘ, οι οποίοι συνεχίστηκαν και µετά από κάθε τερµατισµό στους νικητές της ηµέρας µε έµφαση σε στοιχεία του πιστοποιητικού. Αυτό συνέβαλε στη δηµιουργία δίκαιων συνθηκών ισοζυγισµού για όλα τα σκάφη και έτσι η νίκη ήταν καθαρά επιλογή τακτικής καθώς και αγωνιστικών επιδόσεων κυβερνήτη και πληρώµατος. Το βράδυ της Παρασκευής 6 Αυγούστου στον πολυχώρο ΑΙΓΑΙΟΡΙΣ, έλαβε χώρα η συγκέντρωση κυβερνητών και η υποδοχή των πληρωµάτων χωρίς εκδηλώσεις λόγω των δύσκολων καταστάσεων που βίωνε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εν όψει των πυρκαγιών στη Βόρεια Εύβοια.

Το Πανελλήνιο Κύπελλο ξεκίνησε στη θάλασσα στις 7 Αυγούστου στις 11.00 το πρωί µε τη διεξαγωγή ιστιοδροµιών τεχνικού χαρακτήρα, όρτσα-πρύµα. Η ένταση του άνεµου 10-15 κόµβους, βορειανατολικής σταθερά διεύθυνσης, βοήθησε για τη διεξαγωγή 3 ιστιοδροµιών µέσα στον κόλπο, έξω από το λιµάνι της Λιναριάς. Τα σκάφη που ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους ήταν το Blue Line (ΝΑΣΚ ΑΙΟΛΟΣ) µε κυβερνήτη τον Γιώργο Δρακόπουλο, το Ellinixx (ΝΟΘ) µε κυβερνήτη τον Γιώργο Παπαδόπουλο, το ANATELOUSSA AFRODITI (ΝΟΘ) µε κυβερνήτη τον Γιώργο Αυγερινό και το Baximus (ΟΦΘ) µε κυβερνήτη τον Θανάση Μπαξεβάνη. Οι ιστιοπλόοι απόλαυσαν τις ιστιοδροµίες αφού επικράτησαν ιδανικές συνθήκες ανέµου.

Στις 8 Αυγούστου, διεξήχθη η µεγάλη ιστιοδροµία ανοιχτής θαλάσσης µε εκκίνηση στον Κόλπο της Καλαµίτσας και διαδροµή στο Κεντρικό Αιγαίο, µέχρι τις ακτές της Εύβοιας απόστασης 41 ν.µ µε ανέµους µέτριας έντασης. Νικητής ανεδείχθη το σκάφος Anax Technoservice-Victoria (ΝΑΟΒ) µε κυβερνήτη τον Νίκο Αναγνώστου. Την επόµενη ηµέρα συνεχιστήκαν οι ιστιοδροµίες όρτσα-πρύµα στον ίδιο στίβο µε ιδανικές συνθήκες έντασης ανέµου σταθερής διεύθυνσης. Στην πρώτη ιστιοδροµία νικητής ήταν το σκάφος Blue Line (ΝΑΣΚ ΑΙΟΛΟΣ) µε κυβερνήτη τον Γιώργο Δρακόπουλο ενώ στη δεύτερη το σκάφος MELIPLOE (ΙΟΒΑΘ) µε κυβερνήτη τον Θανάση Πινιάρη. Στις 10 Αυγούστου διεξήχθη η δεύτερη ιστιοδροµία ανοιχτής θαλάσσης απόστασης 27 νµ µε περίπλου σηµαντήρων και βραχονησίδων έξω από τον Κόλπο της Καλαµίτσας µε ανέµους νοτιοανατολικών διευθύνσεων αρχικά που ενισχύθηκαν αργότερα µε την εµφάνιση της τοπικής µπουκαδούρας. Νικητής και σε αυτή την ιστιοδροµία το σκάφος MELIPLOE (ΙΟΒΑΘ) µε κυβερνήτη τον Θανάση Πινιάρη.

Την τελευταία προγραµµατισµένη ηµέρα αγώνων ο άνεµος δεν έκανε το χατίρι στους ιστιοπλόους λόγω της πολύ υψηλής θερµοκρασίας. Η Επιτροπή Αγώνων παρατηρούσε τις καιρικές συνθήκες µέχρι το µεσηµέρι, όπου έληγε και ο χρόνος που θα µπορούσε να δοθεί εκκίνηση, και σήµανε το τέλος του Πανελληνίου Κυπέλλου 2021. Η απονοµή επάθλων στους νικητές δεν πραγµατοποιήθηκε λόγω του πένθους της χώρας και ειδικά της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών στην Εύβοια. Η απονοµή θα λάβει χώρα σε εκδήλωση που θα προγραµµατιστεί µεταγενέστερα. Έτσι µετά από 7 ιστιοδροµίες (5 ιστιοδροµίες όρτσα-πρύµα & 2 ανοικτής θάλασσας) το σκάφος Blue Line (ΝΑΣΚ ΑΙΟΛΟΣ) µε κυβερνήτη τον Γιώργο Δρακόπουλο ανακηρύχθηκε πανελληνιονίκης. Τη δεύτερη θέση κατέκτησε το σκάφος Anax Technoservice-Victoria (ΝΑΟΒ) µε κυβερνήτη τον Νίκο Αναγνώστου και την τρίτη θέση το σκάφος Ellinixx (ΝΟΘ) µε κυβερνήτη τον Γιώργο Παπαδόπουλο.

To µαγευτικό και φιλόξενο νησί της Σκύρου προσέφερε το λιµάνι, τις φυσικές οµορφιές, τα αξιοθέατα, τις παραλίες και την τοπική γαστρονοµία του στους ιστιοπλόους που ενθουσιάστηκαν από την πρώτη στιγµή και πέρασαν πολύ όµορφα.

Ο ΙΟΧ και η ΕΑΘ ευχαρίστησε θερµά κυβερνήτες & πληρώµατα που συµµετείχαν, τις Επιτροπές Αγώνα, φορείς και χορηγούς που συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της ιδέας.

Αποτελέσµατα

1.  Blue Line    Γ.Δρακόπουλος

2.  Anax-Tecnoservice-Victoria Ν.Αναγνώστου

3.  Ellinixx Γ.Παπαδόπουλος

4.  Baximus Θ.Μπαξεβάνης

5.  Anatelousa Froditi Γ.Αυγερινός

Η συντακτική οµάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ζήτησε την περιγραφή του αγωνιστικού µέρους του πρωταθλήµατος από τον νικητή, κυβερνήτη Γιώργο Δρακόπουλου καθώς και από τους κυβερνήτες του δεύτερου και τρίτου σκάφους της γενικής βαθµολογίας.

Πρώτη ηµέρα: πραγµατοποιήθηκαν 3 ιστιοδροµίες όρτσα – πρύµα µε εντάσεις ανέµου 13-20 κόµβους και κοντό κυµατισµό, µια συνθήκη που το σκάφος µας αποδίδει τα µέγιστα και έτσι καταφέραµε να πάρουµε από νωρίς προβάδισµα µε 5 βαθµούς (1η, 3η, και 1η θέση) και 5 βαθµούς διαφορά από το δεύτερο σκάφος.

Δεύτερη ηµέρα: πραγµατοποιήθηκε η µεγάλη offshore 40 ν.µ. µε µέτρια ένταση ανέµου και ένα σηµείο παγίδα στο τελευταίο µπράτσο της διαδροµής όπου ο στόλος χωρίστηκε στα δυο και εκεί κρίθηκε το αποτέλεσµα της κούρσας. Ευτυχώς για την οµάδα µας πήραµε τη σωστή επιλογή πλευράς και τη δεύτερη θέση του µεγάλου offshore και µε συνδυασµό κακού αποτελέσµατος σκαφών που είχαν τους ίδιους στόχους ανεβάσαµε τη διαφορά της γενικής βαθµολογίας σε 7.5 βαθµούς.

Τρίτη ηµέρα: δύο ακόµα ιστιοδροµίες όρτσα – πρύµα µε µέτριο καιρο και την πρώτη ιστιοδροµία της ηµέρας στην πρώτη θέση χωρίς κάποιο πρόβληµα αλλά στη δεύτερη τα πράγµατα άρχισαν να δυσκολεύουν πολύ για τις οµάδες αφού υπήρξαν σηµεία µέσα στον στίβο µε ένταση κάτω των 4 κόµβων ενώ σε άλλα κρατούσε εντάσεις 12 κόµβων. Αυτό έφερε αρκετές αλλαγές στα αποτελέσµατα ειδικά για σκάφη που έκατσαν σε κόψιµο πάνω σε καβατζάρισµα σηµείου όπου δεν µπορούσαν να αποφύγουν. για την οµάδα µας ήρθε η χειρότερη θέση (8η) όπου και αφαιρέθηκε απο τη βαθµολογία.

Τέταρτη ηµέρα: µικρή offshore 30 ναυτικών µιλίων µε αισθητά πεσµένο καιρό και στιγµές ακινησίας όλων των σκαφών, η οµάδα µας είχε ένα στόχο, να κερδίσει ή να χάσει την κούρσα αυτή παρέα µε τους διεκδικητές της πρώτης θέσης στη γενική. Μια σωστή κίνηση στρατηγικής γνωρίζοντας την πιθανότητα να πάει κάτι στραβά σε αυτές τις συνθήκες και να χάσουµε το προβάδισµα. Έτσι κάνοντας µια 7η θέση και σε συνδυασµό αντίστοιχου αποτελέσµατος αντιπάλων, καταφέραµε να κρατήσουµε το προβάδισµα για 2.5 βαθµούς και να εκκρεµούν ακόµα δυο όρτσα-πρύµα το πολύ για την πέµπτη ηµέρα όπου και τελικά δεν πραγµατοποιήθηκαν λόγω άπνοιας.

Δύο λόγια για την οµάδα των πρωταθλητών Ελλάδος 2021:

Η οµάδα µας (BlueLine Sailing Team Kalamata) από τον Ναυτικό Αθλητικό Σύλλογο Καλαµάτας “ΑΙΟΛΟΣ” συµµετείχε για 10η χρονιά στην ιστορία της σε πανελλήνιο πρωτάθληµα όντας για µια ακόµα φορά µια από τις πιο µακρινές συµµετοχές της διοργάνωσης ακολουθώντας πιστά το πνεύµα ενός πανελληνίου πρωταθλήµατος.

Η οµάδα µετά από δύο χρόνια αγωνιστικής απραξίας λόγω της πανδηµίας, αγωνίστηκε µε την ίδια σύνθεση µε την τελευταία διοργάνωση που είχε λάβει µέρος (Πανελλήνιο Πρωτάθληµα 2019 – Ι.Ο.Πειραιώς) όπου είχε κατακτήσει τον τίτλο στα ORCb και σαν να µην πέρασε µια µέρα εµφανίστηκε το ίδιο δυνατή έχοντας εντυπωσιακό handling και ταχύτητα σκάφους ώστε µε τη σωστή τακτική και στρατηγική να καταφέρει να κατακτήσει ακόµα ένα πανελλήνιο πρωτάθληµα, αυτή τη φορά µε συγχώνευση κατηγοριών λόγω µικρής συµµετοχής στα µεγαλύτερα σκάφη. Το εντυπωσιακό για µια οµάδα της περιφέρειας είναι ότι αυτός ο τίτλος ήταν ο τέταρτος συνολικά και ο τρίτος σε αντίστοιχες τελευταίες συµµετοχές (2007 ΝΑΣ Καλαµάτας ΑΙΟΛΟΣ, 2017 Ν.Ο.Ελλάδος, 2019 Ι.Ο.Πειραιώς, 2021 Ι.Ο.Χαλκίδας) φέρνοντας την οµάδα στη δεύτερη θέση στα στατιστικά της Οµοσπονδίας για τις οµάδες µε πανελλήνιους τίτλους (4) πίσω από την οµάδα του Γιώργου Ανδρεάδη και το Meliti µε 7 πρωταθλήµατα!

Σύνθεση οµάδας:
Κυβερνήτης: Δρακόπουλος Γιώργος (helm, tactician)

Πλήρωµα: Παναγιωτόπουλος Αντώνης (headsail trimmer), Σιψά Ιωάννα (headsail trimmer), Ραρής Αλέξανδρος (mainsail trimmer), Χρυσοµάλλης Ντίνος (pitman), Κατσούλας Παναγιώτης (mastman), Τσαγκλής Βασίλης (mid bowman), Πατσαµάνης Γιάννης (bowman), Γιώργος Παπαδόπουλος.

Σκάφος: Anax Technoservice-Victoria
Κυβερνήτης Νίκος Αναγνώστου

Η αλήθεια είναι, πως όταν ανακοινώθηκε ότι το Πανελλήνιο Κύπελλο του 2021 θα γινόταν στη Σκύρο, στο µυαλό µου ήρθαν κάποιες παλαιότερες διοργανώσεις που είχα συµµετάσχει στο νησί. Θυµόµουν ένα στίβο µε πολύ αέρα, δυνατές σπηλιάδες και µεγάλες αλλαγές στη διεύθυνση του ανέµου. Από την άλλη, ένα ιδιαίτερα φιλόξενο νησί, µε τους ανθρώπους της µαρίνας να γίνονται θυσία όλες τις ώρες της ηµέρας αλλά και της νύχτας για να βοηθήσουν.

Η απόφαση να συµµετέχουµε πάρθηκε χωρίς δεύτερη σκέψη, παρόλα τα προβλήµατα της περασµένης χρονιάς. Η οµάδα µας είχε να µπει στο σκάφος , από το περσινό πανελλήνιο στη Θεσσαλονίκη, λόγω των γνωστών προβληµάτων µε τον covid 19, και τελικά καταφέραµε να βρεθούµε όλοι µαζί για πρώτη φορά στη Σκύρο. Αναπολώντας σχεδόν ένα µήνα µετά, τις ηµέρες του αγώνα, νιώθω ότι ήταν από τις σωστότερες αποφάσεις που πήρα. Οι συνθήκες τελικά αποδείχθηκαν ιδανικές, µε εναλλαγές στην ένταση του ανέµου, ανάλογα την ηµέρα.

Η Επιτροπή Αγώνων ήταν πολύ καλά διαβασµένη ,όσο αφορά τις συνθήκες στην περιοχή. Έχοντας σωστό προγραµµατισµό και γρήγορες αποφάσεις, κατάφερε να βγουν επτά όµορφες κούρσες µέσα σε 4 ηµέρες! Την πρώτη ηµέρα πραγµατοποιήθηκαν τρείς αγώνες όρτσα-πρύµα, τη δεύτερη ένας αγώνας ανοιχτής θάλασσας 41ν.µ., την τρίτη δύο όρτσα-πρύµα και ένας ακόµη µικρός αγώνας ανοιχτής θάλασσας 27ν.µ. την τέταρτη ηµέρα. Την τελευταία ηµέρα δεν έγιναν δυστυχώς κούρσες λόγω της άπνοιας. Οι άνθρωποι της Οργανωτικής Επιτροπής και του Ι.Ο. Χαλκίδας ήταν πάντα εκεί µε διάθεση και χαµόγελο, αποδεικνύοντας πως όταν υπάρχει όρεξη όλα είναι δυνατά. Όσον αφορά τον συναγωνισµό, ήταν έντονος µε οµάδες και σκάφη από όλη σχεδόν την Ελλάδα, κάτι στο οποίο σίγουρα βοήθησε και η γεωγραφική τοποθεσία της Σκύρου.

Στις δυσάρεστες αναµνήσεις, δε µπορεί να µην είναι οι καταστροφές από τις πυρκαγιές στην Εύβοια τις ίδιες ηµέρες του αγώνα, που αναπόφευκτα στιγµάτισαν την ατµόσφαιρα των αγώνων και σε αυτό το αθλητικό γεγονός.

Τελικά τα αποτελέσµατα µας έφεραν στη 2η θέση της γενικής, αλλά το πιο σηµαντικό ήταν ότι καταφέραµε και ξαναβρεθήκαµε στη θάλασσα µετά από τόσο καιρό και συνειδητοποιήσαµε ότι δεν πρέπει να υπάρξει ξανά τόσο µεγάλο διάλειµµα από τις αγωνιστικές δραστηριότητες για κανέναν στο µέλλον.

Σκάφος: Ellinixx
Κυβερνήτης Γιώργος Παπαδόπουλος

Τρίτη θέση overall και πρώτη θέση στο Division 1, για το σκάφος Ellinixx GRE 2006 στο Πανελλήνιο Κύπελλο ORCi 2021, που πραγµατοποιήθηκε στην όµορφη Σκύρο, που δυστυχώς επισκιάστηκε από τις πυρκαγιές στην Εύβοια.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές για να πραγµατοποιηθούν οι ιστιοδροµίες και προς έκπληξη όλων των συµµετεχόντων, δεν ήταν αυτές που περιµέναµε, το γνωστό µελτέµι εντάσεως µέσου όρου 20 knots, αλλά υπήρχαν και ιστιοδροµίες που πραγµατοποιήθηκαν µε light συνθήκες.

Κάναµε µια πάρα πολύ καλή εµφάνιση, προσπαθώντας να µείνουµε σταθεροί στα αποτελέσµατα µας, µέσα στη τριάδα, όπου η σταθερότητα αυτή µας ανέβασε και στο βάθρο. Ευχαριστούµε πάρα πολύ τον Ιστιοπλοϊκό Όµιλο Χαλκίδας για την τόσο πετυχηµένη διοργάνωση.

Avatar
by
Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.
Previous Post Next Post