Επ’ ευκαιρία της ανακηρύξεως του κ. Νίκου Λύκου ως επίτιμο μέλος του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης, τον γνωρίζουμε περισσότερο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν βεβαίως ότι επιθυμεί να διατηρήσει ένα χαμηλό προσωπικό επίπεδο δημοσιότητας.
Κύριε Λύκο, πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας µε την ιστιοπλοΐα;
Παιδιόθεν µε συνάρπαζε ό,τι πλωτό µε πανάκι.
Θα µας κάνετε µια µικρή αναδροµή στην ιστιοπλοϊκή σας διαδροµή;
Η παρουσία του Ηλία Καρώνη στον ΑΝΟΓ, ήταν η αφετηρία της σοβαρότερης ενασχόλησής µου µε την ιστιοπλοΐα.
Ποια ταξίδια έχουν µείνει χαραγµένα στη µνήµη σας;
Ο περίπλους του Αιγαίου µε την ΤΟΣΚΑΝΑ το 1969, όταν συναντηθήκαµε στην Ύδρα µε την Κρεολή.
Αναρωτιέµαι γιατί ένας πετυχηµένος επιχειρηµατίας που θα µπορούσε να έχει όποιο άνετο ή γρήγορο ιστιοπλοϊκό σκάφος θέλει µε όσα άτοµα πλήρωµα θα του έκαναν την ιστιοπλοϊκή ζωή ευκολότερη, τρέχει σε αγώνες διπλού πληρώµατος και ειδικότερα µ ένα σκάφος µήκους µόνον 22 ποδιών που είναι ίσως ότι πιο δύσκολο;
Όσο πιο ελαφρύς και άυλος είναι κανείς, τόσο πιο ελεύθερος είναι να παραβγεί µε τον άνεµο και να νοιώσει την ανάσα της θάλασσας.
Είναι η ιστιοπλοΐα ένα καταφύγιο που σας προσφέρει στιγµές ηρεµίας µακριά από την ευθύνη διοίκησης µιας πολυεθνικής εταιρείας;
Για µένα η θάλασσα είναι µια παράλληλη ονειρική διαδροµή που ζωντανεύει κάθε φορά που λύνουµε τους κάβους.
Πρόσφατα ανακηρυχθήκατε επίτιµο µέλος του ΠΟΙΑΘ, πώς θα χαρακτηρίζατε την κίνηση αυτή του Δ.Σ. του Οµίλου στο πρόσωπό σας ;
Μεγάλη και απρόσµενη τιµή για την οποία τους ευχαριστώ βαθύτατα.
Τι δεν έχετε πραγµατοποιήσει στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων σας στη θάλασσα και θέλετε να το κάνετε πράξη το 2022;
Να λύσω τους κάβους µε το φίλο µου τον Γάτο όσο πιο πολλές φορές µπορώ και να αξιωθούµε να τρέξουµε το ΑΙΓΑΙΟ 600 και πάλι.
Σηµ. συντάξεως: Γάτος είναι το χαϊδευτικό προσωνύµιο του Θανάση Γκίκα.
Πήρατε µέρος στο πρώτο AEGEAN 600 µαζί µε τον Θανάση Γκίκα στην κατηγορία DH, µε το σκάφος KALLISTI µήκους 22 ποδιών και ολοκληρώσατε τον δύσκολο αγώνα σε έξι ηµέρες ( 6 ηµέρες και 3 ώρες), φτάνοντας στο Σούνιο τελευταίο σκάφος λίγες ώρες µετά τη λήξη του ορίου τερµατισµού. Πώς αισθανθήκατε από την υποδοχή που σας έκαναν τα άλλα πληρώµατα όταν µπαίνατε στην Olympic Marine;
Η υποδοχή δεν ήταν για εµάς, εµείς απλά ήµασταν οι ηθοποιοί ενός δράµατος, όπου ο από µηχανής Θεός προσφέρει κάθαρση όταν το άγνωστο πλήθος, αίφνης σου γίνεται τόσο οικείο, που σου αγγίζει τα εσώψυχα, θυµίζοντάς σου έστω και για λίγο τι σηµαίνει η λέξις «ανθρωπιά».
Ήταν µία από τις πιο ανθρώπινες, αυθόρµητες και οµορφότερες στιγµές που έχω ζήσει, ισότιµη µε αυτή της γέννησης του πρώτου µου παιδιού.
Σκεφτήκατε ποτέ να σταµατήσετε τον αγώνα και αν ναι σε πιο σηµείο και γιατί; Τι θυµάστε περισσότερο από τον αγώνα αυτό; Θα σας δούµε φέτος στην εκκίνηση του AEGEAN 600 και αν ναι µε πιο σκάφος;
Ποτέ, ακόµη και τότε που µείναµε από λαγουδέρα στο Αγαθονήσι µε πολύ αέρα.
Ακόµη δεν µπορώ να πω µε σιγουριά, αλλά θαρρώ πως οι κάλµες, παρά η φουρτούνα, είναι η χειρότερη Νέµεσις του ναύτη.
Μετά τη δεύτερη ηµέρα η µουσική στα αυτιά µας ήταν αδιάκοπη, αδιάλειπτη και θεϊκή.
Καλώς εχόντων των πραγµάτων, ελπίζουµε να συναντήσουµε το Αιγαίο µε την «Καλλίστη».
Σαν ένας επιτυχηµένος επιχειρηµατίας πώς είδατε την ιδέα του ΠΟΙΑΘ για την δηµιουργία του αγώνα AEGEAN 600 που προσβλέπει στην διεθνοποίηση των ιστιοπλοϊκών δυνατοτήτων του Αιγαίου πελάγους; Θα θύµιζε ή θα συγκρινόταν επιχειρηµατικά µε το όραµα της διεθνοποίησης µιας ελληνικής εταιρείας όπως αυτή που διευθύνετε;
Ένα πετυχηµένο γεγονός τραβά πάντα την προσοχή και σηµατοδοτεί µε καλούς οιωνούς την οποιαδήποτε προσπάθεια υλοποίησης ενός ονείρου.
Η επιχειρηµατικότητα των αρχαίων προγόνων µας δεν ήταν απλά µια οικονοµική υπόθεση, αλλά και ηρωικό ήθος, ανακάλυψη, εξερεύνηση και µάθηση που υποκινούνταν από µια ακατάσβεστη περιέργεια για το καινούργιο.
Η «µπλε θάλασσα» ήταν το κυρίαρχο στοιχείο του πολιτισµού της ανθρωπότητας, ήδη από το 3000 π.Χ.
Ας είναι το “ΑΙΓΑΙΟ 600” µία αφορµή ακόµη για τη χώρα µας να αναδείξει µέσω της ευγενούς άµιλλας του αθλητισµού το αρχαιοελληνικό «επιχειρείν» και τη σηµασία αυτής της θάλασσας για το παγκόσµιο γίγνεσθαι.
Θα θέλαµε µια επιχειρηµατική συµβουλή ως προς τον τρόπο διαχείρισης αγώνων όπως το Ράλλυ Αιγαίου και το AEGEAN 600, απ’ έναν άνθρωπο που διοικεί µια πολυεθνική εταιρεία;
Τι θα µπορούσα να προσθέσω για τον πιο επιτυχηµένο ιστιοπλοϊκό όµιλο της χώρας;
Συνεχίστε την καλή δουλειά προσελκύοντας τους αρίστους µε σεβασµό προς τον αγωνιζόµενο και το άθληµα.