Ένα βήμα πιο μακριά

Άλλο ένα Ράλλυ Αιγαίου ολοκληρώθηκε στην πενηνταεξαετή ιστορία του. Βασικά χαρακτηριστικά του µεγαλύτερου υπεράκτιου αγώνα της χώρας µας είναι η πλεύση ως τα σύνορα του Αιγαίου Πελάγους και η επίσκεψη σε διαφορετικά νησιά-σταθµούς κάθε χρόνο. Έτσι, πέραν του αθλητικού αλλά και του εθνικού σκοπού τον οποίο εκπληρώνει, προσφέρει και την ευκαιρία επίσκεψης στα ελληνικά νησιά. Ως εκ τούτου, επειδή εκκινεί από τον Πειραιά, διαπλέει το Αιγαίο και τερµατίζει στο Σούνιο, περιλαµβάνει µεγάλες και πολλές φορές απαιτητικές ιστιοδροµίες για τα ελληνικά δεδοµένα.

Εφέτος η εκκίνηση δόθηκε το απόγευµα της Παρασκευής 19 Ιουλίου, ώστε τα σκάφη να ταξιδέψουν νύχτα στο Αιγαίο. Όπως κάθε χρόνο, η περίοδος από τα µέσα Ιουλίου και µετά, είναι αυτή που οι ετησίαι, τα µελτέµια, είναι στο απόγειό τους, δίνοντας, τυπικά, ανέµους έντασης 25 µε 30 κόµβους από βόρειες διευθύνσεις.

Πρώτος σταθµός ήταν η Αστυπάλαια, µία µεγάλη ιστιοδροµία 170 ναυτικών µιλίων, που για πολλά σκάφη απαιτούσε οργάνωση και τήρηση βαρδιών.

Στο πρώτο σκέλος υπήρχε επιπλέον και βαθµολογική πόρτα στη Σίφνο, όπου τα σκάφη ήταν υποχρεωµένα να περάσουν κοντά από τις στεριές. Οι εναλλαγές σε ένταση και διεύθυνση του ανέµου καθώς και η ναυσιπλοΐα µέσα στη νύχτα, από επικίνδυνα περάσµατα, ήταν η πρώτη πρόκληση για τους ιστιοπλόους.

Την Τρίτη 23 Ιουλίου έγινε η παράκτια ιστιοδροµία στη θαλάσσια περιοχή της Αστυπάλαιας. Στον κόλπο µπροστά από το λιµάνι στήθηκε ο αγωνιστικός στίβος που περιελάµβανε πολλά σηµεία στροφής, νησίδες και σηµαδούρες, αλλαγές πλεύσης, παραλλάξεις και επικίνδυνα σηµεία. Οι ισχυροί άνεµοι ανέβασαν το επίπεδο της δυσκολίας της ιστιοδροµίας, που όµως ήταν συναρπαστική.

Η επόµενη υπεράκτια ιστιοδροµία είχε προορισµό τη Μήλο, µήκους 122 ναυτικών µιλίων, µε ενδιάµεση βαθµολογική πόρτα στη Σίκινο και υποχρεωτικά παράλλαξη της βραχονησίδας Καρδιώτισας και της Κιµώλου, δεξιά και αριστερά αντίστοιχα. Η πλεύση ανάµεσα σε τόσα σηµεία στροφής, εκτός από απαιτητική όσον αφορά την πλοήγηση, ήταν µοναδικής οµορφιάς. Στην πλοηγική πρόκληση προστέθηκε και η µεταβολή του καιρού που απαιτούσε προσεκτική τακτική. Οι παραλλάξεις των βραχονησίδων, τα αβαθή αλλά και τα τελευταία µίλια της ιστιοδροµίας µέσα στον κόλπο του Αδάµαντα, χρειάζονταν µεγάλη δεξιοτεχνία από την πλευρά των πληρωµάτων στο χειρισµό των σκαφών.

Η τελευταία ιστιοδροµία ξεκίνησε θεαµατικά µέσα από τον κόλπο του Αδάµαντα. Την υποδειγµατική εκκίνηση των σκαφών, ακολούθησαν εντυπωσιακές κινήσεις και αρκετά τακ για λόγους τακτικής. Αυτή τη φορά η ένταση του ανέµου ήταν µέτρια και αργότερα ασθενής, ώστε οι ιστιοπλόοι να δοκιµαστούν και σε αυτές τις συνθήκες. Και πάλι η διαδροµή περιελάµβανε υποχρεωτικά σηµεία στροφής και πλεύσεις, τόσο στο ανοιχτό πέλαγος όσο και κοντά στις στεριές των νησιών και τις βραχονησίδες. Ο τερµατισµός, για κάποια σκάφη µέσα στο απόλυτο σκοτάδι, κάτω από τον ναό του Ποσειδώνα, αναζητώντας το σπινθιρίζον σηµείο της γραµµής ολοκλήρωσε το 56ο Ράλλυ Αιγαίου µε τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο.

Συµπερασµατικά, το Ράλλυ Αιγαίου προσφέρει την ευκαιρία επίσκεψης σε πανέµορφα αιγαιοπελαγίτικα νησιά στη µέση του καλοκαιριού, αλλά απαιτεί ναυτοσύνη, προετοιµασία και ιστιοπλοϊκές ικανότητες. Άλλωστε, αυτή δεν είναι και η ουσία της ίδιας η ιστιοπλοΐας;

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post