Επέστρεψε στην Ελλάδα ο προπονητής ιστιοπλοΐας του ΟΘΑ Καβάλας, Δηµήτρης Σοφίτσης, αφού συµµετείχε µε άλλους ιστιοπλόους από Βουλγαρία µε το σκάφος OCEANIS στον αγώνα διάπλου του Ατλαντικού Ωκεανού “ARC Atlantic Rally for Cruisers 2018”.
Ο αγώνας αυτός ξεκινά την τελευταία Κυριακή του Νοεµβρίου κάθε χρόνο από το Las Palmas της Ισπανίας και καταλήγει στην Καραϊβική στο νησάκι Saint Lucia 2.800 ναυτικά µίλια µακριά. Εµπνευστής του ο διάσηµος ωκεανοπόρος Jimmy Cornel. Στόχος του να οργανώσει ένα τέτοιο συντονισµένο οµαδικό εγχείρηµα στην πιο καλή εποχή του έτους, εκµεταλλευόµενος τους αληγείς ανέµους του αντικυκλώνα του Β Ατλαντικού που τέλος Νοέµβρη και Δεκέµβρη είναι πιο προβλέψιµοι.
Ο διάπλους του Ατλαντικού και συγκεκριµένα η συµµετοχή στο ARC αποτελεί “το Έβερεστ της ιστιοπλοΐας” ανοιχτής θάλασσας σε επίπεδο µη επαγγελµατιών ιστιοπλόων.
Κάθε χρόνο εδώ και 40 έτη µαζεύει περίπου 200 σκάφη που συµµετέχουν επίσηµα και άλλα τόσα που ακολουθούν ανεπίσηµα, εκµεταλλευόµενα την ευκαιρία για το µεγάλο ταξίδι.
Η συνάντηση όλων των 1000-1500 αγωνιζόµενων συµµετεχόντων γίνεται µία εβδοµάδα πριν τη µεγαλειώδη εκκίνηση στο Las Palmas των Κανάριων Νήσων.
Ακολουθούν έλεγχοι των σκαφών από τη διοργανώτρια αρχή και διάφορα σεµινάρια των αθλητών. Παραµονή της µεγάλης εκκίνησης που συγκεντρώνει χιλιάδες θεατές, γίνεται η µεγάλη παρέλαση όλων των πληρωµάτων µε όλες τις σηµαίες των συµµετεχόντων κρατών.
Η πρόκληση είναι µεγάλη µέσα στο απέραντο του ωκεανού και των εναλλασσόµενων συνθηκών καιρού. Η µεγαλύτερη όµως πρόκληση δεν είναι η µηχανική αντοχή του σκάφους και του εξοπλισµού αλλά η ψυχική δύναµη και η σωµατική ταλαιπωρία, η οποία και µπορεί να αποβεί επικίνδυνη.
Δυστυχώς και φέτος σε ένα σκάφος ανεπίσηµης συµµετοχής υπήρχε MOB (Man Over Board) και δυστυχώς απώλεια ζωής, ένα άλλο χτυπώντας σε φάλαινα έσπασε το πηδάλιο του, αλλά κατάφερε να τερµατίσει ‘κροσάροντας’ τον ωκεανό , και ένα ακόµη σκάφος έχασε το κατάρτι του.
Την αρχή των ελληνικών συµµετοχών στον αγώνα “ARC, Διάπλους του Ατλαντικού” έκανε το 2000 ο πρόεδρος του Π.Ο.Ι.Α.Θ. Γιάννης Μαραγκουδάκης µε το σκάφος του “WATER GIPSY” που κατέκτησε την πρώτη θέση στην οµάδα “Hallberg Rassy”, την τρίτη θέση στην κατηγορία του και τη 10η στη γενική βαθµολογία των αγωνιστικών σκαφών, βραβευθείς ως ο καλύτερος βετεράνος κυβερνήτης του αγώνα. Ακολούθησε το 2002 ο Στάθης Σοφίτσης µε το σκάφος του “AEGEAS”. Το 2006 ο Γ. Βασιλόπουλος µε το σκάφος του “BRAVE-DIESEL” και το 2011 ο Δούκας Παλαιολόγος µε το σκάφος του “A-COOL-TURABI”.