Το Project GOD – Greek One Design

Έχει περάσει σχεδόν ένας ολόκληρος χρόνος από τότε που αρκετοί ιστιοπλόοι, επαγγελµατίες και µη του χώρου, ξεκινήσαµε να συναντιόµαστε στον φιλόξενο χώρο του ΠΟΙΑΘ.
Όπως γινόταν και παλιά, η συνήθεια να συναντιούνται φίλοι της θάλασσας στον χώρο ενός yacht club όπως ο ΠΟΙΑΘ, οδήγησε να εκφράσουµε τις ‘ανησυχίες’ µας σχετικά µε τον αγωνιστικό στόλο στην Ελλάδα αλλά και τις ραγδαίες διεθνείς εξελίξεις σε νέα design και αντίστοιχους αγώνες που αυτά τα σκάφη βρίσκονται στο στοιχείο τους.

Χάρις στην προσπάθεια ορισµένων που κατέβαλλαν προσωπικό χρόνο και χρήµατα, έγιναν βήµατα στην αναζήτηση και αξιολόγηση ενός νέου σκάφους κατάλληλου για τα ελληνικά νερά, από το Σαρωνικό ως το Αιγαίο, για παράκτιους ή υπεράκτιους αγώνες, που, αν το ‘πίστευαν’ αρκετοί ιδιοκτήτες, θα αποτελούσε µία νέα κλάση στην Ελληνική ιστιοπλοϊκή σκηνή. Το κέρδος θα ήταν να ξαναδούµε αρκετά όµοια σκάφη να µετέχουν στους αγώνες µας, συναγωνιζόµενα µεταξύ τους boat to boat, αλλά και µε handicap µε τα άλλα σκάφη.

Αρχικά εξετάσαµε την προοπτική να σχεδιαστεί από ελληνικά µυαλά και να ναυπηγηθεί στη χώρα µας κάποιο σκάφος. Μετά από επισκέψεις, συζητήσεις και αναλύσεις, δυστυχώς είδαµε ότι αυτό δεν είναι εφικτό στην παρούσα φάση. Εξετάσαµε ακόµα και την εναλλακτική να αγοράσουµε έτοιµα σχέδια από κάποιο µεγάλο σχεδιαστικό γραφείο για να ναυπηγήσουµε το σκάφος εδώ ή και στο εξωτερικό. Ήρθαµε σε επαφή µε όλους τους γνωστούς σχεδιαστές, από τον Bruce Farr και τον Juan Kouyoumdjian, µέχρι τον Mark Mills κ.α.

Όσο όµως διερευνούσαµε αυτές τις δυνατότητες, η Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Οµοσπονδία και η Διεθνής Ολυµπιακή Επιτροπή αποφάσισαν να εισάγουν µία νέα κλάση offshore µε σκάφη κατηγορίας Α (ocean going) γύρω στα 30 πόδια.

Έτσι, αποφασίσαµε να στραφούµε προς τα εκεί. Εξετάσαµε πολλά σκάφη της αγοράς, όπως το L30, το IC 37, το FarEast 37 και FarEast 33, το Neo 350, το Xtreme 32, το J99, ακόµα και τα Elan E4, το Italia 10.98 και τα Pogo. Ωστόσο, αυτά που ξεχώρισαν ήταν το SunFast 3300, το JPK 1030 και το Dehler 30 OD. Πήγαµε, τα είδαµε, τα δοκιµάσαµε και µείναµε έκπληκτοι. Δύσκολα πείθεται κανείς πως ένα σκάφος γύρω στα 30 πόδια µπορεί µε ελάχιστο πλήρωµα να ταξιδεύει στις πιο δύσκολες συνθήκες ανοικτής θαλάσσης µε ταχύτητα και κυρίως µε ασφάλεια.

Και κάπως έτσι µπήκαν οι πρώτες παραγγελίες για το Dehler 30 OD το οποίο θα δούµε µάλιστα στο Ναυτικό Σαλόνι της Αθήνας στα τέλη Νοεµβρίου.

Περιττό να αναφέρω πως όλα αυτά τα σκάφη είναι εντυπωσιακά, όχι µόνο σε εµφάνιση αλλά και σε επιδόσεις. Ποιο είναι το καλύτερο; Αυτό θα το κρίνει ο καθένας. Όµως αυτό που σίγουρα µπορώ να πω είναι πως ο γερασµένος πια ελληνικός στόλος θα δεχτεί µία µικρή δόση από το µέλλον της αγωνιστικής ιστιοπλοΐας!

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post