Ας μιλήσουμε για τους αέρηδες του 55ου Ράλλυ Αιγαίου*

Φάληρο – Αµοργός

Τα σκάφη που συµµετείχαν στο 55ο Ράλλυ Αιγίου ξεκίνησαν την Παρασκευή το απόγευµα τις 20 Ιουλίου από τον Φαληρικό Όρµο µε 17 έως 20 κόµβους Μπουκαδούρα. Συνεχίζοντας πορεία για τις Φλέβες ώστε να βγουν από τον Σαρωνικό Κόλπο, ό σταθερός µέχρι εκείνη τη στιγµή νότιος άνεµος άρχισε να πέφτει, µε αποτέλεσµα νωρίς το βράδυ και όταν τα πρώτα σκάφη ήταν κοντά στη βραχονησίδα Άγιος Γεώργιος να σβήσει κυριολεκτικά. Πλήρης άπνοια. Όλοι έµειναν σχεδόν στο ίδιο σηµείο από τις 23.00 το βράδυ της Παρασκευής έως τις 05.00 το πρωί του Σαββάτου όπου έκανε την εµφάνισή του ένα πολύ χαµηλής έντασης βοριαδάκι, περίπου 3 κόµβων. Αυτό βοήθησε όλους σιγά – σιγά να ξεκολλήσουν, όµως καθοριστικό ρόλο το πρώτο βράδυ έπαιξε κυρίως το θαλάσσιο ρεύµα από βορρά προς νότο, που µε ταχύτητα περίπου 1,5 κόµβου την ώρα τραβούσε τα σκάφη σιγά-σιγά αλλά σταθερά, προς τα νότια. Το επόµενο σηµείο που τα σκάφη του αγώνα σταµάτησαν ξανά ήταν κάτω από την Κύθνο, όπου για µία ακόµα φορά βρήκαν το απόλυτο µηδέν, ακίνητα για πολύ χρόνο, εκτός από το Bullet-Encode που προηγείτο του στόλου και πέρασε την περιοχή αυτή αρκετά νωρίτερα, όταν υπήρχε ακόµη αρκετή ένταση ανέµου, και κατάφερε να µεγαλώσει ακόµη περισσότερο την απόσταση από τα υπόλοιπα σκάφη και να τερµατίσει το µεσηµέρι του Σαββάτου καταλαµβάνοντας την πρώτη θέση. Στο σηµείο αυτό της διαδροµής το σκάφος Africana-Team Optimum, που βρισκόταν πιο νότια, αποφάσισε να ταξιδέψει αφήνοντας αριστερά τη νήσο Σέριφο, κάνοντας µεν µεγαλύτερη απόσταση αλλά µε άνεµο από 5 έως 12 κόµβους, που το ευνόησε και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην ιστιοδροµία αυτή. Στο Δεσποτικό τα σκάφη συνάντησαν κάποια υποτυπώδη µορφή µελτεµιού µε ένταση έως 15 κόµβους που τα βοήθησε να φτάσουν έως την Ηρακλειά, όπου πλέον ή ένταση του ανέµου άρχισε να αυξάνει χαρακτηριστικά µε αποτέλεσµα τα πρώτα σκάφη να τερµατίσουν σχετικά νωρίς στα Κατάπολα της Αµοργού. Δυστυχώς όσα σκάφη δεν πρόλαβαν τον άνεµο στο ύψος της Κέρου, έχασαν την ευκαιρία να τερµατίσουν κοντά στους πρώτους, µε αποτέλεσµα να µείνουν και δεύτερη νύχτα στη θάλασσα.

Αµοργός (Κατάπολα) – Λειψοί

Η εκκίνηση της δεύτερης ιστιοδροµίας λίγο έξω από τον κόλπο στα Κατάπολα της Αµοργού, δόθηκε µε βοριά εντάσεως έως 3 κόµβους. Τα σκάφη ξεκόλλησαν µε δυσκολία και ταξίδεψαν µε τις ίδιες καιρικές συνθήκες σχεδόν για 7 µίλια από το νησί µε πορεία για τα ORCi τη Δονούσα και τα ORC Club, απ’ ευθείας προς το λιµάνι των Λειψών. Όταν τα πρώτα ORCi έφτασαν στη Δονούσα, που είχε τον ρόλο σηµείου στροφής, τα συνάντησε το κλασικό αιγαιοπελαγίτικο µελτέµι µε ένταση που έφτανε τους 20 κόµβους. Όµως η ιστιοδροµία είχε εκπλήξεις αφού στα µέσα της απόστασης Δονούσας – Πάτµου, ο αέρας άρχισε σταδιακά να κόβει και να πέφτει έως και στους 7 κόµβους. Τελικά όταν τα πρώτα σκάφη έφτασαν στην παράλλαξη της Πάτµου, τότε ξανά ο αέρας αποφάσισε να γίνει κάτι σαν µελτέµι και να φτάσει σε ένταση τους 20 κόµβους, σπρώχνοντας τους συµµετέχοντες αρκετά γρήγορα προς το λιµάνι των Λειψών. Η εναλλαγή αυτή της έντασης και της διεύθυνσης του ανέµου είχε σαν αποτέλεσµα να ρουφηχτεί’ από τις συνθήκες το σκάφος Bullet – Encode που ήταν ίσως ταχύτερο των επικρατούντων καιρικών φαινοµένων µε αποτέλεσµα να αναγκαστεί να πάει πάνω από την Πάτµο, και να βρεθεί αρκετά πίσω στη γενική βαθµολογία της ιστιοδροµίας.

Λειψοί – Πάρος (Παροικιά)

Θα µπορούσε ο τίτλος της ιστιοδροµίας να ήταν “Δεν έβγαλε ποτέ µα ποτέ πάνω από 10 κόµβους”.

Τα σκάφη ξεκίνησαν από τους Λειψούς σε µία θάλασσα, λάδι ή γιαούρτι όπως θα έλεγαν κάποιοι ιστιοπλόοι. Ο καιρός ήταν νοτιάς και τα σκάφη περάσαν την Πάτµο και όλο το Ικάριο πέλαγος σε µία κατάσταση κατάσταση που είναι απίστευτα σπάνια, ειδικά τον µήνα Ιούλιο. Μέχρι τη Νάξο και όλο το πρώτο βράδυ οι συνθήκες παρέµεναν απελπιστικά ίδιες και δύσκολες µε µέγιστη ένταση ανέµου τους 3 κόµβους, παρόλο που στο βάθος και αρκετά µακριά οι αστραπές φώτιζαν τον ορίζοντα και όλα έδειχναν ότι η βροχή µε το µπουρίνι θα ήταν το καιρικό φαινόµενο που θα καθόριζε την εξέλιξη της ιστιοδροµίας. Δυστυχώς κάτι τέτοιο τελικά δεν έγινε ποτέ, αφού το φαινόµενο µάλλον χάθηκε στον ορίζοντα και η ταλαιπωρία της άπνοιας συνεχίστηκε και τη δεύτερη µέρα του αγώνα, όπου ένας ψεύτικος βόρειος άνεµος που εµφανίστηκε κάπου µε την ανατολή του ηλίου βοήθησε τα σκάφη να καλύψουν δειλά – δειλά την απόσταση έως το λιµάνι της Παροικίας στην Πάρο. Για όσα σκάφη δεν προλάβαν τις πρωινές συνθήκες κατά το µεσηµέρι ήρθε ένα νέο δυνατό µπουρίνι µε βροχή που εκτός ότι έκανε τα πάντα µούσκεµα, οδήγησε και σε κόψιµο του λιγοστού αέρα µε αποτέλεσµα πολλά από τα αγωνιζόµενα σκάφη να ταλαιπωρηθούν ακόµα περισσότερο και να φτάσουν αργά το απόγευµα της ίδιας µέρας στον τερµατισµό.

Πάρος – Σούνιο

Η τελευταία εκκίνηση του 55ου Ράλλυ Αιγαίου, δόθηκε και αυτή µε λιγοστό άνεµο που είχε βορειοδυτική διεύθυνση και δεν ξεπερνούσε σε ένταση του 3 κόµβους. Τα σκάφη µε πορεία Σούνιο προσπαθούσαν σιγά – σιγά να ξεκλέψουν µίλια και να αποµακρυνθούν από την Πάρο, όµως το σούρουπο ο αέρας για µία ακόµα ιστιοδροµία εξαφανίστηκε. Εκεί ειδικά για τα προπορευόµενα σκάφη που διεκδικούσαν και την πρώτη θέση του αγώνα είχε έρθει η ώρα των αποφάσεων και του διλήµµατος.

«…Tι θα φυσήξει µετά την άπνοια; Βοριάς όπως ο κάθε ένας θα σκεφτόταν στο Αιγαίο στα µέσα Ιουλίου ή δυτικός όπως έδειχναν τα µοντέλα…».

Τελικά ο αέρας που ήρθε ήταν δυτικός µε αποτέλεσµα τα σκάφη African-Team Optimum και Chiara Iason που είχαν κρατηθεί δυτικότερα να πάρουν πρώτα τον αέρα αυτό, που τα οδήγησε µέσα από τα στενά της Σίφνου µε τη Σέριφο και έως το Σούνιο µε σταθερή ένταση που ξεπερνούσε κατά τόπους και τους 15 κόµβους. Τα σκάφη που διάλεξαν την επιλογή του βοριά όπως το Bullet-Encode και το Bana-Bioletta 4, έχασαν σηµαντικό έδαφος και µπήκαν αρκετά καθυστερηµένα στο παιχνίδι της τελικής επικράτησης στην ιστιοδροµία, που έβγαλε και τον νικητή του πολύ δύσκολου, απαιτητικού και εξαντλητικού φετινού 55ου Ράλλυ Αιγαίου.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 55ΟΥ Ράλλυ  Αιγαίου:

ORC International (Συµµετοχή 7 Σκάφη)
1) CHIARA IASON  3  1  5  1  10β.
Νίκος Φωτίου
2)AFRICANA – Team OPTIMUM  2  4  3  3  12β.
Laurentiou Gaitan
3)BULLET – ENCODE  1  7  1  4  13β
Δ. Δεληγιάννης & Σ. Καµπουρίδης

ORC Club  (Συµµετοχή 11 Σκάφη)
1) ΑPIDALOS NAFS – I.M.S.  1  2  5  3  11β.
Παύλος Κούρκουλος
2) iSAIL    3  3  4  1  11β.
Στ. Χατζηγρηγόρης & Χρ. Καρύδης
3) WATER GIPSY  6  1   2  11  20β.
Ιωάννης Μαραγκουδάκης

* Οι πληροφορίες προέρχονται από σκάφη που προπορεύονταν στις ιστιοδρομίες του 55ου Ράλλυ Αιγαίου και πιθανόν
οι συνθήκες να μην είναι ακριβώς ίδιες και για τα σκάφη που ακολουθούσαν, ειδικά δε τα πολύ μικρού μεγέθους .

Ο Πάνος Δημητρακόπουλος ασχολείται με την ιστιοπλοΐα από το 1974 με αρκετές διακρίσεις στο ενεργητικό του στις κατηγορίες, Optimist, Windsurfing και Laser. Έχει κερδίσει το Ράλλυ Αιγαίου δυο φορές στην κατηγορία I.O.R. ως πλήρωμα του σκάφους Col-X-Cool και είναι ιδρυτής της εταιρείας Paralos Events & Design που έχει την ευθύνη επικοινωνίας του Ράλλυ Αιγαίου από το 2000 έως σήμερα. Ταυτόχρονα έχει διατελέσει υπεύθυνος επικοινωνίας σε μία σειρά από Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ανοικτής Θαλάσσης που οργανώθηκαν στην Ελλάδα. Ασχολείται με την δημοσιογραφία στην ιστιοπλοΐα από το 1982 ξεκινώντας από το περιοδικό Γιώτιγκ & Θάλασσα, έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος στον Αντέννα και στις 24ώρες ενώ αρθρογραφεί στον ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟ ΚΟΣΜΟ από το τεύχος 13. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέχει πτυχίο προπονητού Ιστιοπλοΐας Γ’ κατηγορίας από την Γ.Γ. Αθλητισμού
Previous Post Next Post
9 shares