Τον αποκαλούν «The toughest race» και όπως αποδείχθηκε και εφέτος δεν έχουν άδικο. Ο Διεθνής Ιστιοπλοϊκός Αγώνας Άνδρου, µε τους ανέµους να φτάνουν ή και να ξεπερνάνε τους 40 κόµβους και την εκπληκτική φιλοξενία των Ανδριωτών, πρόσφερε για άλλη µία χρονιά σε Έλληνες και ξένους ιστιοπλόους την ευκαιρία για να ζήσουν στιγµές αδρεναλίνης στη θάλασσα και στιγµές διασκέδασης στη στεριά.
Στα ORC (γενική κατάταξη) νικητής αναδείχθηκε το “Optimum 3 – Samos Steamship” µε κυβερνήτη τον Περικλή Λιβά και στα Super Yacht το “Spirit Of Galatea – Equinox Maritime LTD” των Α. Αντωνίου – Δ. Χριστοφόρου. Οι διοργανωτές αποφάσισαν ότι η 53η διοργάνωση θα πραγµατοποιηθεί την ίδια εποχή (27-30 Αυγούστου) ώστε και πάλι οι αγωνιζόµενοι να έρθουν αντιµέτωποι µε τα µελτέµια.
Στα 27 ιστιοφόρα που πήραν µέρος στον 52ο Διεθνή Ιστιοπλοϊκό Αγώνα Άνδρου “Ιωάννης Β. Γουλανδρής”, τον οποίο διοργανώνουν ο Ναυτικός Όµιλος Άνδρου και ο Ναυτικός Όµιλος Ελλάδος. συµµετείχε µία πλειάδα από κορυφαίους πρωταθλητές τριγώνου, έµπειροι «ανοιχτοθαλασσίτες» αλλά και φίλοι της ανοικτής θάλασσας µε λιγότερη εµπειρία που προέρχονταν είτε από σχολές του αθλήµατος είτε από ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες για ακόµη µία φορά στήριξαν τη διοργάνωση.
Την εκκίνηση της διοργάνωσης έδωσαν ο Γενικός Γραµµατέας Αθλητισµού Γιώργος Μαυρωτάς και η Μαρέβα Μητσοτάκη και από την πρώτη κούρσα, ο ιστορικός θεσµός έδειξε ότι απευθύνεται σε λάτρεις του αθλήµατος. Στην ιστιοδροµία Βουλιαγµένη – Άνδρος, οι αγωνιζόµενοι αντιµετώπισαν από, κατά τόπους, ανέµους µέχρι και οκτώ µποφόρ αλλά και καραντί. Ήταν µία ιστιοδροµία όπου η συντοµότερη διαδροµή δεν ήταν η πιο… γρήγορη. Όσα πληρώµατα επέλεξαν την πιο µακρινή διαδροµή, βρήκαν κοντά στη στεριά τον αέρα και «πέταξαν» για το λιµάνι της πανέµορφης Χώρας µε τα επιβλητικά αρχοντικά που φέρουν οικόσηµα και καπετανόσηµα και µαρτυρούν το άρρηκτο δέσιµο των κατοίκων του νησιού µε τη θάλασσα.
Τα ιστιοφόρα, µετά το Σούνιο, ταξίδεψαν σε κλειστή πλεύση και βορείως της Κέας τα πληρώµατα κλήθηκαν να αποφασίσουν εάν θα πλεύσουν στην εγγύτατη πορεία της διαδροµής ή θα ρισκάρουν να µείνουν κοντά στη στεριά αναζητώντας τον αέρα που αρνήθηκε αυτή τη φορά να «αγκαλιάσει» τη, σχεδόν πάντα, ανεµοδαρµένη θαλάσσια περιοχή του Καφηρέα. Το “Optimum 3 – Samos Steamship” και το “Black Jack – Eurobank Private Bank Luxembourg” που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη δεύτερη διαδροµή ήταν αυτά που αντίκρισαν πρώτα το φως του πανέµορφου φάρου Τουρλίτη, που υποδέχεται τους ναυτικούς για περισσότερα από 120 χρόνια στο λιµάνι της Χώρας και είναι αποτελεί τον πρώτο «αυτόµατο» φάρο της Ελλάδος. «Κάτω από το Κάβο Ντόρο συναντήσαµε µπουνάτσα, ένα φαινόµενο που δεν είναι συνηθισµένο στην περιοχή. Εκεί τα περισσότερα από τα σκάφη του στόλου ‘κολλήσαµε’ και αντί να πηγαίνουµε προς τα εµπρός πηγαίναµε προς τα πίσω», τόνισε στον “Ιστιοπλοϊκό Κόσµο” ο χάλκινος Ολυµπιονίκης Παύλος Καγαιλής, συγκυβερνήτης στο σκάφος “Velos – Eurobank”.
Στη στεριά οι αγωνιζόµενοι γρήγορα ξέχασαν τις ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες του αγώνα. Στον µόλο είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες Ανδριώτες που χειροκροτούσαν κάθε σκάφος που έφτανε στο λιµάνι ενώ η οικογένεια του Αδαµάντιου Πολέµη υποδέχτηκε τα πληρώµατα µε ζεστή σούπα και ανδριώτικη ρακί. Αξίζει να αναφέρουµε ότι στην υποδοχή των ιστιοπλόων συµµετείχε και η σύζυγος του πρωθυπουργού Μαρέβα Μητσοτάκη, η οποία έµεινε στον µόλο µέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες για να χειροκροτήσει τους ανθρώπους που αντιµετώπισαν τα ‘στοιχειά’ της φύσης και βγήκαν νικητές.
Στα Overall των ORC, πρώτο ήρθε το “Optimum 3 – Samos Steamship” του Περικλή Λιβά. «Οι συνθήκες που επικράτησαν ήταν ιδανικές για ιστιοπλοΐα. Στο Κάβο Ντόρο συναντήσαµε ανέµους έως και οκτώ µποφόρ. Από την αρχή αποφασίσαµε να είµαστε το δυτικότερα, κινούµενο, σκάφος του στόλου, κάτι το οποίο µας αντάµειψε µε την πρωτιά στο Line honours αλλά και στη γενική βαθµολογία», δήλωσε ο έµπειρος ιστιοπλόος.
Στα Super Yachts πρώτο στη γενική κατάταξη ήταν το “Spirit Of Galatea – Equinox Maritime LTD” µε κυβερνήτες τους Α. Αντωνίου και Δ. Χριστοφόρου. «Στην εκκίνηση οι καιρικές συνθήκες για ιστιοπλοΐα ήταν πολύ καλές. Μετά τη βραχονησίδα Πάτροκλος δυνάµωσαν οι βόρειοι άνεµοι, πήραµε πολύ καλή ταχύτητα αλλά νότια της Εύβοιας έκοψε ο αέρας. Υπήρχε άπνοια µε µεγάλο κύµα. Μόλις προσεγγίσαµε στην Άνδρο, δυνάµωσε ο άνεµος και µπήκαµε γρήγορα στον τερµατισµό», τόνισε ο υπεύθυνος για την τακτική του σκάφους Ηλίας Μυλωνάς, ο οποίος το 2004 ήταν ο προπονητής των Σοφία Μπεκατώρου – Αιµιλία Τσουλφά στο χρυσό ολυµπιακό µετάλλιο.
Η επόµενη ηµέρα αποτέλεσε ηµέρα επισκευών των µικροζηµιών που έκαναν οι ισχυροί άνεµοι στα σκάφη και ηµέρα ξεκούρασης για τους αθλητές. Όλα αυτά µέχρι το βράδυ… Το βράδυ είχαν την ευκαιρία να διασκεδάσουν στον “Μπαξέ” του Αδαµάντιου και του Σπύρου Πολέµη, οι οποίοι για άλλη µία φορά έδειξαν πόσο φιλόξενοι οικοδεσπότες είναι. Την επόµενη ηµέρα, οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν να διεξαχθεί η παράκτια διαδροµή “Eurobank Private Bank Luxembourg” ενώ το τελευταίο βράδυ στην Άνδρο πραγµατοποιήθηκε ένα champagne party από τη Moët & Chandon στον Ναυτικό Όµιλο.
Η τρίτη και τελευταία ιστιοδροµία ήταν από τη Χώρα µέχρι το Δύσβατο. Οι Ανδρειώτες συγκεντρώθηκαν στον λιµενοβραχίονα και κατευόδωσαν µε χειροκροτήµατα τα σκάφη που έλυσαν σιγά σιγά από το λιµάνι για να πάρουν θέση στη γραµµή εκκίνησης. Άνθρωποι της θάλασσας και οι ίδιοι έχουν βυζάξει µαζί µε το γάλα της µάνας τη γεύση του αλµυρού νερού και τις αναµνήσεις από χιλιάδες κατευόδια σκαφών. Οι βορειοδυτικοί άνεµοι εντάσεως επτά και οκτώ µποφόρ έκαναν τα σκάφη να χορεύουν σαν καρυδότσουφλα σε µία θάλασσα µε έντονο κυµατισµό.
Οι δυνατοί άνεµοι βοήθησαν τα γρήγορα ιστιοφόρα να ταξιδέψουν µε ταχύτητες άνω των 20 κόµβων και τα πληρώµατα έζησαν στιγµές µε έντονη αδρεναλίνη βλέποντας τα σκάφη τους να φτάνουν στα όριά τους. Νικητές σε αυτή την κούρσα αναδείχθηκαν το “Velos – Eurobank” των Μάντη – Καγιαλή (ORC) και το “Acool Turabi” µε κυβερνήτη τον Δ. Παλαιολόγο. «Θέλαµε να δούµε ποια είναι τα όρια του σκάφους αλλά έπρεπε να το πάµε και στα όρια του για να φέρουµε αυτό το αποτέλεσµα διότι ο συναγωνισµός ήταν έντονος», δήλωσαν στον “Ι.Κ.» οι χάλκινοι Ολυµπιονίκες του Ρίο.
Τα αποτελέσµατα στη γενική κατάταξη:
ORC
1. Optimum 3 – Samos Steamship
(κυβ. Π. Λιβάς) Βαθµοί Ποινής 3,20
2. Velos – Eurobank (Τ. Μάντης – Π.
Καγιαλής) Βαθµοί Ποινής 8,20
3. Pega – Musto Goulandris Bross
(Δ. Αλεβιζάκης) Βαθµοί Ποινής 9,40
4. A35 – M/Maritime (Γ. Απειρανθίτης)
Βαθµοί Ποινής 12,00,
5. Black Jack – Eurobank Private Bank
Luxembrourg (Μ. Κουρτέσης) Βαθµοί
Ποινής 12,60.
Super Yachts
1. Spirit Of Galatea
– Equinox Maritime LTD
(Α. Αντωνίου – Δ. Χριστοφόρου) Βαθµοί
Ποινής 4,20,
2. Meliti (Γ. Ανδρεάδης
– Σ. Ανδρεάδης)
Βαθµοί Ποινής 4,40,
3. Acool Turabi (Δ. Παλαιολόγος)
Βαθµοί
Ποινής 4,60,
4. Surama (R. Hepburn – P. Caland) Βαθµοί
Ποινής 9,80.
Τα αποτελέσµατα των υποκατηγοριών:
Performance 1
1. Optimum 3 – Samos Steamship
(κυβ. Π. Λιβάς) Βαθµοί Ποινής 3,20,
2. Velos – Eurobank (Τ. Μάντης
–
Π. Καγιαλής) Βαθµοί Ποινής 8,20,
3. Black Jack– Eurobank Private Bank
Luxembourg (Μ. Κουρτέσης) Βαθµοί Ποινής 12,60.
Performance 2
1. Απήδαλος Ναυς – INLT. Maritime
Services
(Π. Κούρκουλος) Βαθµοί Ποινής 17,60
2. Sugar – Doric Ship Brokers
(Α. Αθανασίου) Βαθµοί Ποινής 20,80
3. Αριστοφανή – UK P & I Club and UK Defence Club
(Π. Καµπουρίδης) Βαθµοί Ποινής 24,40
Performance 3
1. Pega – Musto Goulandris Bross
(Δ. Αλεβιζάκης) 9,40,
2. A35 – M/Maritime (Γ. Απειρανθίτης)
Βαθµοί Ποινής 12,00
3. Baximus – Bake Hellas
(Α. Μπαξεβάνης) Βαθµοί Ποινής 16,80.
SPORT
1. Giorgio – Furuno OnDeck Euroseas Eurodry (Μάνθος, Σεπιργιώτης, Πίττας)
Βαθµοί Ποινής 30,60,
2. Alter Ego ABS (Σ. Μπόνας)
Βαθµοί Ποινής 34,60,
3. Larne (Α. Κέδρος)
Βαθµοί Ποινής 39,80.