RORC Caribbean 600

Ένας σημαντικός αγώνας που φιλοδοξεί να μπει στην ξακουστή τριάδα της Rolex, μαζί με το Fastnet, το Sydney-Hobart και το Middle Sea Race στη Μάλτα, είναι ο αγώνας του RORC, Caribbean 600. Παρόλο που οι συνθήκες στην Καραϊβική αυτή την εποχή είναι ιδανικές για διακοπές και πράγματι ο αγώνας ξεκίνησε ως διασκέδαση για superyachts, τα 600 ναυτικά μίλια δεν είναι ευκαταφρόνητα. Επιπλέον, το κύρος του χορηγού και η δημοσιότητα που λαμβάνει ο αγώνας, δεν επιτρέπουν πια παραβλέψεις, ούτε από τους διοργανωτές ούτε και από τους αγωνιζόμενους.

Ο αγώνας του RORC Caribbean 600 έχει εξελιχθεί στα δέκα χρόνια ιστορίας του και τώρα αποτελεί έναν από τους κυριότερους αγώνες που διεξάγονται στην περιοχή, κυρίως λόγω των σημαντικών σκαφών και πληρωμάτων που λαμβάνουν μέρος αλλά και για τις πολυπληθείς συμμετοχές του από όλο τον κόσμο. Ο αγώνας περιπλέει 11 νησιά στην Καραϊβική σε ένα μαγευτικό σκηνικό.
Εφέτος το επίπεδο του συναγωνισμού ήταν πάρα πολύ υψηλό, με γνωστούς ιστιοπλόους να λαμβάνουν μέρος με σκάφη αγωνιστικά από τα καλύτερα του κόσμου. Περισσότεροι από 800 ιστιοπλόοι από όλο τον κόσμο αγωνίστηκαν για το περίφημο τρόπαιο.
Ο στίβος είναι ιδανικός. Εκτός από τις καλές θερμοκρασίες και την ηλιοφάνεια, ο άνεμος στην περιοχή πνέει σταθερός με ελάχιστες εξαιρέσεις. Όπως αυτή τη χρονιά που η ένταση ξεπερνούσε κατά τόπους τους 25 κόμβους με ριπές και έντονο κυματισμό.
Τις εντυπώσεις έκλεψε ο Αμερικανός George David με το γνωστό Maxi σκάφος Rambler 88 το οποίο ολοκλήρωσε τον αγώνα των 600 ναυτικών μιλίων καταρρίπτοντας το ρεκόρ για τα monohull σκάφη. Ο χρόνος του ήταν 37 ώρες, 41 λεπτά και 45 δευτερόλεπτα, ρεκόρ που κατείχε ο ίδιος ο David με το προηγούμενο σκάφος του το Rambler 100 από το 2011. Ωστόσο το ίδιο σκάφος κατάφερε να κερδίσει και σε διορθωμένο χρόνο στην κατηγορία IRC. Έτσι το Rambler 88 πήρε και το τρόπαιο του RORC Caribbean 600.
Ο Αμερικανός Ron O’Hanley με το Cookson 50 Privateer πλησίασε πολύ κοντά στους διορθωμένους χρόνους το Rambler 88 και παραλίγο να βγει νικητής στην overall βαθμολογία, τερματίζοντας μετά από 52 ώρες, με τη διαφορά στον διορθωμένο χρόνο όμως να φτάνει τη μία ώρα. Φυσικά, για ένα σκάφος 50 πόδια αυτό ήταν μία εξαιρετική επίδοση, ειδικά για τις συνθήκες που επικρατούσαν και για το επίπεδο του συναγωνισμού, που περιελάμβανε πολλά μεγάλα μάξι σκάφη.
Στην τρίτη θέση overall βρέθηκαν ο Stephen Murray με το παλιό Volvo 70 Warrior και ο Γερμανός Jens Kellinghusen με το Varuna. Το Warrior σε διορθωμένο χρόνο πήρε τελικά την τρίτη θέση ενώ το Varuna πήρε μπόνους επειδή συμμετείχε στη διάσωση του πληρώματος του σκάφους Fujin το οποίο αναποδογύρισε κατά τη διάρκεια της πρώτης νύχτας. Έτσι το Varuna ισοβάθμησε με το Warrior, το οποίο όμως επικράτησε τελικά. Ειδική μνεία για τη βοήθεια στη διάσωση έγινε επίσης και στον Stephen Cucchiaro με το σκάφος Gunboat Flow.
Το πρώτο σκάφος που πέρασε τη γραμμή του τερματισμού του αγώνα ήταν το τριμαράν Paradox με μήκος 63 πόδια, με χρόνο 37 ώρες, 5 λεπτά και 16 δευτερόλεπτα και φυσικά κέρδισε τα line honours της κατηγορίας του. Μετά τον υπολογισμό σε διορθωμένο χρόνο, το Paradox κέρδισε την πρώτη θέση και στην κατηγορία του.
Ο Jason Carroll με το σκάφος Elvis που συμμετείχε για πρώτη φορά στον αγώνα πήρε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία των Multihull, ενώ ο Gilles Lamire με το Caraîbos, που επίσης συμμετείχε για πρώτη φορά, κατέλαβε την τρίτη θέση της κατηγορίας. Το μικρότερο σκάφος του αγώνα ανάμεσα σε 84 συμμετοχές ήταν του Αυστραλού Shaun Carroll ένα Sea Cart 30 ποδών με το όνομα Morticia, το οποίο πήρε την τέταρτη θέση. Μετά από τρεις ημέρες και νύχτες το Morticia πέρασε τη γραμμή τερματισμού και είχε μία θερμότατη υποδοχή, αφού το εγχείρημα τους, δεδομένων των συνθηκών, ήταν πραγματικά αξιοθαύμαστο.
Το Eärendil κατέκτησε τα line honours στην κατηγορία Class 40 με χρόνο 2 ημέρες 13 ώρες και 15 δευτερόλεπτα. Το γαλλικό Albator βγήκε πρώτο στην κατηγορία IRC 1, ενώ στην IRC 2 πρώτο ήταν το Scarlet Island Girl. Τελευταίο σκάφος που τερμάτισε τον αγώνα ήταν το Oyster 48 Gaia του Andrew Eddy.
Η σημασία του αγώνα ειδικά για τα νησιά Antigua και Barbuda είναι μεγάλη και γι’ αυτόν τον λόγο με την παρουσία τους τίμησαν ο κυβερνήτης Sir Clair Roberts με τη σύζυγό του, ο υπουργός Αθλητισμού Chet Greene, η σύμβουλος του Υπουργείου Τουρισμού Shirlene Nibbs, Consultant to the Ministry of Tourism; Shamoy Richards, ο διευθυντής του γραφείου Τουρισμού της Antigua και Barbuda, ο επίτιμος πρόεδρος του Antigua Yacht Club, Sir Hugh Bailey και ο πρόεδρος του Antigua Yacht Club, Franklyn Braithwaite GOH, καθώς και ο επίτιμος πρόεδρος του RORC, Andrew McIrvine, ο πρόεδρος του RORC Steven Anderson, ο διευθύνων σύμβουλος του RORC, Eddie Warden Owen και άλλοι από το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε για τους ερασιτέχνες ιστιοπλόους που έλαβαν μέρος στον αγώνα, που είναι άλλωστε πρωταρχικός στόχος του Royal Ocean Racing Club.

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ, BSc σε Computer Studies από το University of Glamorgan και HND από το Πολυτεχνείο της Ουαλίας, καθώς και πτυχίο Οικονομίας και Διοίκησης. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας της Γ.Γ. Αθλητισμού και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA. Εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων.
Previous Post Next Post
0 shares