NTFM Syra 18 Iστιοπλοΐα σε υδροπτέρυγες

Η ιστιοπλοΐα µε Foil (υδροπτέρυγες) έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον του κόσµου της ιστιοπλοΐας τα τελευταία χρόνια.

Με πρώτη απόπειρα πριν αρκετά χρόνια µε τα σκάφη Moth και την υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας στο America’s Cup και από εκεί σε κάθε είδους σκάφος και κλάση, η φαντασία των σχεδιαστών είναι ανεξάντλητη. Ωστόσο ακόµα και σήµερα υπάρχει η κοινή πεποίθηση πως η τεχνολογία των υδροπτέρυγων είναι τεχνικά περίπλοκη και ενέχει σηµαντικούς κινδύνους σε σχέση µε την παραδοσιακή ιστιοπλοΐα.

Αυτή την εικόνα έρχεται να αλλάξει το project NTFM Syra 18 που παρουσιάστηκε στο Foiling Week που διοργανώθηκε στο Malcesine στη λίµνη Garda από 10 ως 14 Ιουλίου.

Το NTFM Syra 18 είναι το πρώτο double-handed monohull υδροπτέρυγο dinghy. Η σχεδίαση του βασίζεται σε µία καινοτόµα κινούµενη υδροπτέρυγα σχήµατος ανάποδου Τ καθώς και στο προηγµένο σχέδιο της γάστρας. Ο στόχος της σχεδίασης του σκάφους είναι να καταστήσει το NTFM Syra 18 προσιτό σε όλους τους ιστιοπλόους, προσφέροντας µοναδικές στιγµές αδρεναλίνης.

Απλό, πολύπλευρο και σταθερό σε συνδυασµό µε τις εκπληκτικές επιδόσεις το κάνουν το ελκυστικότερο ιστιοπλοϊκό ‘παιχνίδι’ που κυκλοφορεί.

Η οµάδα πίσω από το NTFM Syra 18 έχει τεράστια πείρα στην αθλητική ιστιοπλοΐα και διεθνή αναγνώριση. Ο Nils Frei και ο Yves Detrey είναι δύο φορές νικητές του America’s Cup µε την οµάδα Alinghi και έκτοτε συνεχίζουν να αγωνίζονται µε στις πολύ απαιτητικές κλάσεις των D35 και GC32.

Το πρώτο σκάφος που έπεσε στο νερό ονοµάστηκε SYRA και µετά τις απαραίτητες δοκιµές και βελτιώσεις θα λάβει µέρος σε µερικές δηµοφιλείς διοργανώσεις στην Ελβετία. Με τη συνεργασία της Publiaz το NTFM Syra φιλοδοξεί να µπει σε παραγωγή άµεσα.

Κεντρικό άξονα στη σχεδίαση του σκάφους αποτελεί η ασφάλεια. Η υβριδική γάστρα προσφέρει την απαραίτητη σταθερότητα σε χαµηλές ταχύτητες, όσο το σκάφος ‘πατάει’ στο νερό. Όταν η ένταση του ανέµου ανέβει, η υδροπτέρυγα σε σχήµα Τ ενεργοποιείται και το σκάφος σηκώνεται πολύ οµαλά και σταδιακά. Ακόµα και στη χειρότερη των περιπτώσεων, έχει προβλεφθεί ώστε πάνω στο σκάφος να µην υπάρχει κανένα αντικείµενο που µπορεί να προκαλέσει τραυµατισµό. Ακόµα και τα διπλά πηδάλια που προσφέρουν πολύ σταθερή πλεύση, είναι τοποθετηµένα κάτω από τη γάστρα για να είναι προστατευµένα. Έτσι, το NTFM Syra 18 απευθύνεται και σε ιστιοπλόους όλων των ηλικιών και δυνατοτήτων, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες δεξιότητες ή εµπειρία. Ενώ οι αθλητές της αγωνιστικής ιστιοπλοΐας θα ξεκινήσουν από την πρώτη ηµέρα να το χαίρονται και να κάνουν τα πιο ακραία πράγµατα, οι λιγότερο έµπειροι θα έχουν την ευκαιρία να µπουν στον χώρο των foil σκαφών σταδιακά και ελεγχόµενα, χωρίς να χάσουν καθόλου από τη διασκέδαση που µπορούν να τους προσφέρουν.

Όσον αφορά τις επιδόσεις η υβριδική γάστρα έχει µικρή οπισθέλκουσα, ενώ η µαΐστρα που φτάνει µέχρι το ντεκ παρέχει την απαραίτητη ώση. Το κινούµενο T-foil και τα διπλά πηδάλια ενισχύουν την ευστάθεια του σκάφους. Το T-foil προσαρµόζεται δυναµικά χωρίς να χρειάζεται να λασκάρουν τα πανιά για να παραµείνει το σκάφος σταθερό στην πλεύση του.

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και επενδύσεων και ως γενικός διευθυντής στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας. Είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster του RYA.
Previous Post Next Post
0 shares