Σε έναν από τους πιο ωραίους αγώνες της χρονιάς εξελίχθηκε, χάρη στους δυνατούς βόρειους ανέµους, ο 51ος Διεθνής Ιστιοπλοϊκός Αγώνας Άνδρου “Ιωάννης Β. Γουλανδρής”. Στη διοργάνωση πήραν µέρος 16 σκάφη στις κατηγορίες ORCi, Superyachts και ORC Club και οι ιστιοπλόοι είχαν την ευκαιρία να δοκιµάσουν γνώσεις και αντοχές µε ανέµους που έφτασαν και τους 40 κόµβους. Διοργανωτές ήταν ο Ναυτικός Όµιλος Άνδρου και ο Ναυτικός Όµιλος Ελλάδος.
Η αλλαγή των ηµεροµηνιών διεξαγωγής του αγώνα προκειµένου να συνυπάρξει η διοργάνωση µε τα µελτέµια έφερε αποτέλεσµα από την πρώτη κούρσα. Την εκκίνηση στη θαλάσσια περιοχή της Βουλιαγµένης την έδωσε ο Σπύρος Καπράλος, πρόεδρος της Ελληνικής Ολυµπιακής Επιτροπής, και τα σκάφη χάραξαν ρότα προς το Σούνιο. Τα πιο γρήγορα βρέθηκαν στο, συνδεδεµένο µε τη ναυτική παράδοση, νησί της Άνδρου λίγο µετά τις 10 το βράδυ, σε µία από τις γρηγορότερες κούρσες που έχουν κάνει ποτέ στον θεσµό.
«Η πλεύση µέχρι και τη Μακρόνησο ήταν πλαγιοδροµία και µετά γύρισε σε όρτσα µέχρι το ακρωτήρι Φάσσα, που βρίσκεται βορειοδυτικά της Άνδρου. Μετά συνέχισαν σε πλαγιοδροµία µέχρι το ακρωτήρι Καµπανός (βορειανατολικά της Άνδρου) και εκεί άνοιξαν τα µπαλόνια και ταξίδεψαν πρύµα µέχρι τον τερµατισµό. Η ένταση του ανέµου ήταν από 18 έως 25 κόµβους και έξω από το Κάβο Ντόρο είχε έντονο κυµατισµό», λέει στον “Ιστιοπλοϊκό Κόσµο” ο Στέλιος Μπόνας, που για ακόµη µία φορά βρέθηκε στο τιµόνι του αγαπηµένου του “Alter Ego”.
Και µε το φεγγάρι για οδηγό τα σκάφη αντίκρυσαν τον Φάρο Τουρλίτη, που φωτίζει την είσοδο του λιµανιού του Νειµποριού από το 1887. Τα πανέµορφα φωτισµένα σπίτια της χώρας, µε τα οικόσηµα και τα καπετανόσηµα και η Αγία Θαλασσινή καλωσόρισαν τους ιστιοπλόους, οι οποίοι όταν έδεσαν τα σκάφη τους έσπευσαν να συζητήσουν µεταξύ τους τις εµπειρίες από την κούρσα και να απολαύσουν τη γευστικότατη ζεστή κρεατόσουπα που είχε σερβιριστεί στην προκυµαία από το πλήρωµα το προσωπικό του Αδαµάντιου Πολέµη, µε τον παλαιό πρόεδρο του Παναθηναϊκού να επιµελείται κάθε λεπτοµέρεια.
Αγωνιζόµενοι και φιλοξενούµενοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν και την επόµενη ηµέρα τη φιλοξενία του κ. Πολέµη, ο οποίος κάλεσε όλους τους συµµετέχοντες σε ένα BBQ πάρτυ στον “Μπαξέ” του. Το Σάββατο οι δυνατοί άνεµοι δεν άφησαν να διεξαχθούν οι παράκτιες ιστιοδροµίες και οι ιστιοπλόοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα το νησί της Άνδρου ή να χαλαρώσουν στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού Οµίλου Άνδρου όπου οι φιλόξενοι εθελοντές και εθελόντριες ήταν πρόθυµοι/ες να δώσουν πληροφορίες για το νησί τους.
Η τελευταία ιστιοδροµία πραγµατοποιήθηκε στις 2 Σεπτεµβρίου και ήταν από το λιµάνι της Χώρας µέχρι το Δύσβατο. Τα ιστιοφόρα ξεκίνησαν όρτσα µέχρι το πρώτο σηµείο στροφή µε την ένταση του ανέµου, περίπου, στους 25 κόµβους και συνέχισαν πρύµα µε την ένταση σε κάποια σηµεία να αγγίζει και τους 40.
Η τελευταία ιστιοδροµία έφερε αλλαγές στα ORCi. Στην πρώτη κούρσα πρώτο ήταν το “Black Jack” µε κυβερνήτες τους Μάντη και Κουρτέση αλλά στη δεύτερη και στη γενική κατάταξη οι αδελφοί Καµπουρίδη, µε το “Αριστοφανή UK P&I and Defence Clubs”, ταξίδεψαν το σκάφος στα… όριά του και πήραν την πρωτιά. «Κάτω από τη σηµαία του ίδιου χορηγού, του UK P&I and Defence Clubs, κερδίσαµε δύο από τους πιο σηµαντικούς αγώνες της χρονιάς, τα “Ποσειδώνια” και τον “Διεθνή Αγώνα Άνδρου”. Πιο χαρούµενος, όµως, είµαι για τη δεύτερη νίκη διότι είχα τη βοήθεια και την καθοδήγηση του µεγάλου µου αδελφού, του Σίµου, που ήταν ο tactitian της οµάδας», τόνισε ο Παναγιώτης Καµπουρίδης. Στη δεύτερη θέση, στη γενική των ORCi, ήρθε το “iSail” (κυβερνήτης Θοδωρής Τσουλφάς και πλήρωµα, στην πλειοψηφία, νέα παιδιά από το τρίγωνο) και τρίτο το “Ellinixx” (Σ. Λεονταρίδης). Στην ιστιοδροµία Άνδρος – Δύσβατο τρίτο ήρθε το Sugar (Α. Αθανασίου).
Στα Superyachts, το “Yacana” (Α. Lanham – Ι. Γκράσης) ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής. Δεύτερο σε αυτή την κατηγορία, στη γενική, ήρθε το “Eliana K IV” (Ε. Κουκουτσάκης) και τρίτο το “Spirit Of Galateia Equinox Maritime LTD” (Α. Αντωνίου – Δ. Χριστοφόρου). Στην ιστιοδροµία ‘Ανδρος – Δύσβατο δεύτερο ήταν το “Aralus” (Χριστόφορος Στράτος), µε τρίτο το “Spirit Of Galateia”.
Στα ORC Club, πρώτο τερµάτισε το ιστιοφόρο “Απήδαλος Ναυς” µε κυβερνήτη τον Παύλο Κούρκουλο. Δεύτερο ήρθε το “Giorgio Euroeseas” (Κ. Σεπυργιώτης – Κ. Μάνθος) και τρίτο το “Alter Ego”, στο τιµόνι του οποίου βρίσκεται ο 88χρονος Στέλιος Μπόνας, ο ζωντανός – θρύλος της ιστιοπλοΐας τριγώνου και ανοικτής θαλάσσης. Στην ιστιοδροµία ‘Ανδρος – Δύσβατο πρώτο ήταν το Giorgio Euroeseas µε δεύτερο το σκάφος “Απήδαλος Ναυς” και τρίτο το “Alter Ego”.
Είτε στον στόλο της διοργάνωσης, είτε ως θεατές βρέθηκαν πολλοί καταξιωµένοι αθλητές της ιστιοπλοΐας αλλά και άλλων αθληµάτων, όπως η ‘χρυσή’ ολυµπιονίκης των 470 Σοφία Μπεκατώρου, ο ‘ασηµένιος’ ολυµπιονίκης της κολύµβησης Σπύρος Γιαννιώτης, ο ‘ασηµένιος’ ολυµπιονίκης της κωπηλασίας Δηµήτρης Μούγιος, οι ‘χάλκινοι’ ολυµπιονίκες των 470 Τάκης Μάντης – Παύλος Καγιαλλής και ο ‘χρυσός’ ολυµπιονίκης της κωπηλασίας, µε τη σηµαία της Μ. Βρετανίας, Κωνσταντίνος Λουλούδης.
Η αυλαία της διοργάνωσης έπεσε στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού Οµίλου Ελλάδος µε τις απονοµές της τελευταίας κούρσας και της γενικής κατάταξης. Αξίζει να αναφέρουµε ότι οι διοργανωτές και η Μ/Maritime είχαν αθλοθετήσει επαµειβόµενο κύπελλο εις µνήµην του πρόωρα εκλιπόντα Αλέξανδρου Σταµατιάδη.