Για τρίτη χρονιά ο ΠΟΙΑΘ διοργάνωσε τον εκπαιδευτικό αγώνα µε τα σκάφη της σχολής του Οµίλου και πληρώµατα που απαρτίζονταν από απόφοιτους της.

Το 3ο Sailing Training Cup που είχε σαν στόχο να εξοικειωθούν οι νέοι ιστιοπλόοι µε τις διαδικασίες της αγωνιστικής ιστιοπλοΐας, αλλά και να απολαύσουν µία εβδοµάδα διαφορετικών-ιστιοπλοϊκών καλοκαιρινών διακοπών στον Αργοσαρωνικό, ξεκίνησε το Σάββατο 4 Αυγούστου από τον Φαληρικό Όρµο µε βόρειους ανέµους και έδεσε το πρώτο βράδυ στον γραφικό Πόρο.

Τα πληρώµατα απόλαυσαν το µπάνιο τους στον µαγευτικό κόλπο του Ρωσικού Ναυστάθµου και µετά το βράδυ ξεκουράστηκαν και περπάτησαν στα γραφικά σοκάκια του νησιού. Την επόµενη µέρα τα σκάφη πήραν εκκίνηση από την εξωτερική πλευρά του Πόρου, κάτω από τον καταπράσινο λόφο που δεσπόζει στην ανατολική πλευρά του νησιού µε πορεία για Τσελεβίνια και τερµατισµό στην Ερµιόνη. Ο άνεµος ήταν και την Κυριακή βοριάς, αλλά µικρότερης έντασης µε αποτέλεσµα τα σκάφη να σηκώσουν µπαλόνια και οι µαθητές να απολαύσουν την πλεύση και τις ‘κόντρες’ µε τα αλλά σκάφη.

Μετά τα Τσελεβίνια αρχικά η πλεύση για την Ερµιόνη δεν σήκωνε το µπαλόνι, αλλά στην πορεία της κούρσας ο αέρας γύρισε και τα µπαλόνια έκαναν ξανά την εµφάνισή τους για δεύτερη φορά την ίδια µέρα. Τελικά τα σκάφη τερµάτισαν στην Ερµιόνη µε τζένοες αφού η ένταση του βοριά πλησιάζοντας στον τερµατισµό είχε πολλαπλασιαστεί και η γωνία δεν βοηθούσε καθόλου, παρά µόνον για τζένοες.

Στην Ερµιόνη τα πληρώµατα την πρώτη µέρα της παραµονής τους απόλαυσαν το απογευµατινό µπάνιο και τη µικρή αλλά γραφική πόλη ενώ την επόµενη µέρα, από το πρωί τις κοντινές παραλίες. Το βράδυ της δεύτερης µέρας είχε οργανωθεί η τελετή απονοµής, των δυο πρώτων ιστιοδροµιών στις φιλόξενες εγκαταστάσεις του Ναυτικού Οµίλου Ερµιόνης και έτσι ολοκληρώθηκε η παραµονή στην πόλη.

Την Τρίτη το πρωί τα σκάφη πήραν τον δρόµο για την επόµενη εκκίνηση από την Ερµιόνη για το Ναύπλιο, αλλά ή άπνοια που επικρατούσε στον κόλπο ανάγκασε την Επιτροπή Αγώνων να ‘τραβήξει’ τα σκάφη µέχρι τον φάρο στον Άγιο Αιµιλιανό, ανοιχτά από την Κόστα, όπου και πλέον βρήκαν τον αέρα του Αργολικού Κόλπου και ξεκίνησαν όρτσα και αρκετά σιγά προς το επόµενο σηµείο της διαδροµής. Η ιστιοδροµία προς το Ναύπλιο σίγουρα θα είναι µία κούρσα που τα πληρώµατα θα θυµούνται για αρκετά χρόνια, αφού ο καιρός άλλαζε συνεχώς διευθύνσεις και εντάσεις µε αποτέλεσµα να χρησιµοποιηθούν σχεδόν όλα τα πανιά κάθε σκάφους, χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσµατα, αφού τα δύο από τέσσερα σκάφη του αγώνα έµειναν εκτός χρονικού ορίου. Το χαρακτηριστικό της κούρσας ήταν ότι εκτός από το σκάφος Ποσειδών που τερµάτισε νωρίς στο Ναύπλιο και κέρδισε την ιστιοδροµία, το σκάφος Ανδροµέδα πέρασε τη γραµµή τερµατισµού στις 20.59 και 48 δευτερόλεπτα δηλαδή 12 δευτερόλεπτα πριν ‘κλείσει’ η ιστιοδροµία που είχε όριο τερµατισµούς τις 21.00. Κούρσα για γερά νεύρα και σκληρή δουλειά που µάλλον δικαίωσε το πλήρωµα του Δηµήτρη Πουρνατζή.

Τα πληρώµατα που είχαν ήδη κουραστεί απίστευτα µε την άπνοια της ιστιοδροµίας αυτής, το πρώτο βράδυ απλά ξεκουράστηκαν και την επόµενη µέρα επισκέφτηκαν τις οµορφιές του µοναδικού Ναυπλίου. Η απονοµή της ιστιοδροµίας έγινε στο µοντέρνο εστιατόριο 3sixty του Ναυπλίου όπου τα πληρώµατα απόλαυσαν φαγητό, ποτό και χορό µέχρι αργά, ξεφαντώνοντας ως µια παρέα και βιώνοντας την εναλλαγή από την αγωνιστική ιστιοπλοΐα στη χαρά της παρέας και του κεφιού που χαρίζουν µόνον οι ιστιοπλοϊκοί αγώνες.

Η εκκίνηση από το Ναύπλιο δόθηκε την επόµενη µέρα µε πορεία για την Κοιλάδα, το γραφικό ψαροχώρι που βρίσκεται καλά κρυµµένο στην Πελοπόννησο. Ο αέρας που επικρατούσε ήταν δυνατός βοριάς και η διαδροµή έγινε από τα σκάφη µε τζένοες και αρκετές ώρες κρέµασµα στα ρέλια. Η παραµονή των σκαφών στην Κοιλάδα, ήταν µια διαφορετική εµπειρία µε δυσκολίες στην αγκυροβολιά των σκαφών αφού ο βοριάς είχε γίνει πλέον πολύ πολύ δυνατός. Τα πληρώµατα δεν είχαν πολλές εναλλακτικές στην Κοιλάδα παρά µόνον το µπάνιο στη θάλασσα και µικρές βόλτες στις ειδυλλιακές ψαροταβέρνες της περιοχής. Όµως η νυχτερινή µεθόρµιση των τεσσάρων σκαφών, αφού πλέον το σηµείο που τα σκάφη είχαν αγκυροβολήσει από το απόγευµα, δεν ήταν η καλύτερη λύση για τη διάρκεια της νύχτας, ήταν η διαφορετική εµπειρία που έµελλε να ζήσουν οι συµµετέχοντες στον αγώνα. Όλα αυτά τελικά είναι τα στοιχεία που προσδίδουν τις γνώσεις και τη διαφορετικότητα στους νέους ιστιοπλόους που µέσα από τις εναλλαγές, αντιλαµβάνονται ότι η ιστιοπλοϊκή ζωή δεν είναι µόνον οι διαδικασίες στη θάλασσα αλλά και όλα αυτά που προκύπτουν στα δύσκολα ελληνικά λιµάνια.

Τα σκάφη από την Κοιλάδα ξεκίνησαν την επόµενη µέρα µε εξαιρετικά δυνατούς βόρειους ανέµους και η πρόβλεψη για την περιοχή ήταν για ακόµα δυνατότερους. Τελικά όµως και ευτυχώς για όλους η πορεία από την Κοιλάδα έως τον τερµατισµό στην Ύδρα µε πέρασµα µέσα από το στενό των Σπετσών ήταν καλύτερη από την αναµενόµενη αφού επικρατούσαν ισχυροί βόριοι άνεµοι, κυρίως µετά τις Σπέτσες και έως τη Δοκό, όµως δεν ήταν οι αναµενόµενοι της πρόβλεψης.

Έτσι τα σκάφη τερµάτισαν την τελευταία κούρσα του 3ου Sailing Training Cup στο κλασικό σηµείο τερµατισµού της Ύδρας, µπροστά στα βράχια µε τον ιστό και την ελληνική σηµαία και πλέον βρίσκονταν δεµένοι σ ένα από τα ωραιότερα νησιά της χώρας µας. Η τελική απονοµή επάθλων έγινε το βράδυ της ίδιας µέρας στην ταβέρνα Ντούσκος-Η Ξερή Ελιά, προσφορά του Υδραίικου Ναυτικού Οµίλου (ΥΝΟ), παρουσία του δηµάρχου Ύδρας, Δρ. Γεώργιου Κουκουδάκη καθώς και άλλων εκπροσώπων των τοπικών αρχών, όπου τα πληρώµατα χειροκροτήθηκαν για την προσπάθειά τους και απόλαυσαν τοπική κουζίνα.

Το Sailing Training Cup είναι µια διαφορετική εµπειρία για όσους συµµετέχουν. Απευθύνεται σε ανθρώπους που κάνουν τα πρώτα τους δειλά αγωνιστικά βήµατα, µετά την απόκτηση του πτυχίου ιστιοπλοΐας από τον ΠΟΙΑΘ. Η διοργάνωση προσφέρει στους συµµετέχοντες µοναδικές εµπειρίες, και επιπλέον γνώσεις από αυτές που αποκτήσαν τελειώνοντας τη σχολή. Γνώσεις όπως διαδικασίες εκκίνησης, κανονισµοί ιστιοδροµιών, συνεχείς και κάτω από πίεση αλλαγές πανιών, αγκυροβολιές και µεθορµίσεις, εναλλαγή των θέσεων µεσα στο σκάφος, χάραξη πορείας µε αγωνιστικά κριτήρια, αλλά και διασκέδαση σε συνδυασµό µε τη δηµιουργία νέων φίλων είναι λίγα από αυτά που βιώνουν όσοι αποφασίζουν να λάβουν µέρος και ζήσουν την εµπειρία.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

ΣκάφοςΚυβερνήτηςΙστιοδροµίες Βαθµοί
ΑρµενιστήςΙσίδωρος Κυριακού1 1 DNF 3 111
ΑνδροµέδαΔηµήτρης Πουρνατζής2 3 2 2 211
ΠοσειδώνΜάκης Καπότσης3 2 1 4 313
ΑΐτηςΚώστας Κωνσταντινίδης4 4 DNF 1 418
Ο Πάνος Δημητρακόπουλος ασχολείται με την ιστιοπλοΐα από το 1974 με αρκετές διακρίσεις στο ενεργητικό του στις κατηγορίες, Optimist, Windsurfing και Laser. Έχει κερδίσει το Ράλλυ Αιγαίου δυο φορές στην κατηγορία I.O.R. ως πλήρωμα του σκάφους Col-X-Cool και είναι ιδρυτής της εταιρείας Paralos Events & Design που έχει την ευθύνη επικοινωνίας του Ράλλυ Αιγαίου από το 2000 έως σήμερα. Ταυτόχρονα έχει διατελέσει υπεύθυνος επικοινωνίας σε μία σειρά από Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ανοικτής Θαλάσσης που οργανώθηκαν στην Ελλάδα. Ασχολείται με την δημοσιογραφία στην ιστιοπλοΐα από το 1982 ξεκινώντας από το περιοδικό Γιώτιγκ & Θάλασσα, έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος στον Αντέννα και στις 24ώρες ενώ αρθρογραφεί στον ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟ ΚΟΣΜΟ από το τεύχος 13. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέχει πτυχίο προπονητού Ιστιοπλοΐας Γ’ κατηγορίας από την Γ.Γ. Αθλητισμού
Previous Post Next Post
16 shares