America’s Cup, Ρεκόρ Ταχύτητας στη στεριά

Μετά την 36η νίκη στο προηγούµενο America’s Cup το 2021, τα αστέρια ευθυγραµµίστηκαν µε την οµάδα Emirates Team New Zealand για να βάλει στόχο το τρέχον παγκόσµιο ρεκόρ ταχύτητας µε αιολική ενέργεια, αλλά στη Γη αυτή τη φορά.

Η προσπάθεια για την κατάρριψη του ρεκόρ αποφασίστηκε όταν το πάθος για την ταχύτητα του Grant Dalton – Διευθύνων Σύµβουλος της Emirates Team New Zealand – και το παιδικό όνειρο του Glenn Ashby – ενός βασικού µέλους της οµάδας για περισσότερα από 10 χρόνια – γνώρισαν την τεχνογνωσία του Team Principal, Matteo de Nora στην τεχνική και ερευνητική βιοµηχανία. Υποκοριστικό της Eleanor. Σε λίγες εβδοµάδες συγκέντρωσαν τη βασική οµάδα που, σχεδόν ένα χρόνο πριν, άρχισε να εργάζεται πάνω στις νέες προκλήσεις σχεδιασµού και µηχανικής και επικεντρώθηκαν αποκλειστικά στην κατάρριψη του υπάρχοντος παγκόσµιου ρεκόρ ταχύτητας.

ΤΟ ΡΕΚΟΡ:
202,9 χιλιόµετρα/ώρα
(126,1- µίλια/ώρα)

Το Παγκόσµιο Ρεκόρ Ταχύτητας Γης µε ανεµοκίνηση κατέχει αυτή τη στιγµή ο Βρετανός Ρίτσαρντ Τζένκινς, του οποίου το σκάφος “Greenbird” έφτασε τα 202,9 χλµ/ώρα (126,1 µίλια/ώρα) το 2009 στη λίµνη Ivanpah, µια ξηρή λίµνη στο Mojave της Καλιφόρνιας. Του πήρε δέκα χρόνια για να πετύχει το αποτέλεσµα.

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ:

Οι προσπάθειες παγκόσµιων ρεκόρ πρέπει να υποβληθούν σε µια αυστηρή διαδικασία επαλήθευσης, είτε από τη NALSA (Βορειοαµερικανική Ένωση Ιστιοπλοΐας Γης) είτε από τη FISLY (Διεθνής Οµοσπονδία Γιώτινγκ Γης και Άµµου).

Το σκάφος πρέπει να κινηθεί σε φυσική επιφάνεια µε επίπεδο υψόµετρο όχι άνω του 1 µέτρου από το µηδενικό υψόµετρο

Η εκκίνηση επιτρέπεται µόνο µε ανθρώπινη ώθηση

Η ταχύτητα ρεκόρ πρέπει να είναι µεγαλύτερη από ένα µίλι την ώρα για τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα πάνω από το υπάρχον ρεκόρ (>204,5 km/h x 3″)

ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ: Horonuku

Το “Horonuku” – που σηµαίνει γλιστρώντας γρήγορα σε όλη τη γη – έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την οµάδα Emirates Team New Zealand. Ένα µοναδικό στο είδος του σκάφος 14 µέτρων µε συµπαγή ιστία χωρίς κινητήρες. Όλα είναι θέµα ανέµου. Αντί για ένα συµβατικό πανί, το Horonuku χρησιµοποιεί ένα άκαµπτο φτερό που παράγει ώθηση, όπως ένα φτερό αεροπλάνου παράγει ανύψωση. Ολόκληρο το σκάφος είναι κατασκευασµένο από σύνθετα υλικά άνθρακα, εκτός από τα µεταλλικά µέρη που χρησιµοποιούνται στα ρουλεµάν για το φτερό και τους τροχούς.

Ολικό Μήκος : 14,2 µέτρα

Μέγιστο Πλάτος : 8,2 µέτρα

Ύψος φτερού από το έδαφος : 1,1 µέτρα

Πτερύγιο : ακραίο άκαµπτος στύος πτερυγίου

Συνολική µάζα (συµπεριλαµβανοµένου του µέγιστου έρµατος) : 2800 κιλά

Ισχύς : µόνο άνεµος, δεν επιτρέπεται η αποθηκευµένη ενέργεια

Τροχοί : 2 εσωτερικοί πίσω 18 ιντσών, 1 µπροστά και 1 pod 15 ιντσών

Κατασκευή : κύρια στοιχεία του αµαξώµατος από εποξειδικό πάνελ, σάντουιτς από ανθρακονήµατα που σχηµατίζονται υπό κενό

Χειριστήρια : τιµόνι από τον τροχό, λειτουργία επένδυσης φρένων/πτερυγίων ουράς από πεντάλ ποδιών/µοχλούς χειρός

Ο ΠΙΛΟΤΟΣ: Γκλεν Άσµπι

Γεννηµένος το 1977 στο Bendigo της Αυστραλίας, ο Glenn είναι µακροχρόνιο µέλος της Emirates Team New Zealand µε µια εξαιρετική καριέρα στην ιστιοπλοΐα που περιλαµβάνει, µεταξύ άλλων, τρία America’s Cup, ένα ασηµένιο ολυµπιακό µετάλλιο και 17 παγκόσµια πρωταθλήµατα σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες σκαφών.

EMIRATES TEAM -ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ: Ο όµιλος

Για να αντιµετωπίσει τη σχεδιαστική και µηχανική πρόκληση της προσπάθειας του Horonuku να είναι το ταχύτερο αιολικό σκάφος στην ιστορία, η Emirates Team New Zealand έπρεπε να συγκεντρώσει µερικά από τα καλύτερα µέλη της. Μαζί µε τον διευθυντή της οµάδας Matteo de Nora, η βασική οµάδα αποτελείται από τους ναυπηγούς-σχεδιαστές Guillaume Verdier, Romaric Neyhousser και Benjamin Muyul, Μηχανολόγους/Δοµικούς µηχανικούς Jeremy Palmer, Romain Gard, Tim Meldrum, Adrian Robb και Jarrod Hammond και µέλη του πληρώµατος της ξηράς Seven Regan και του πληρώµατος Dave French.

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Λίµνη Gairdner, Αυστραλία

Η λίµνη Gairdner βρίσκεται περίπου 440 χιλιόµετρα βορειοδυτικά της πρωτεύουσας της πολιτείας της Αδελαΐδας και 150 χλµ. από την κοντινότερη πόλη κατά µήκος των σκονισµένων δρόµων. Η λίµνη έχει µήκος πάνω από 160 χιλιόµετρα και πλάτος 48 χιλιόµετρα, µε πάχος αλατιού πάνω από 1,2 µέτρα σε ορισµένα σηµεία. Η συνήθως ξηρή αλµυρή λίµνη στη Νότια Αυστραλία είχε 50 χιλιοστά νερού µέσα της τον Ιούλιο λόγω ασυνήθιστων καιρικών συνθηκών. Περίπου 100 χιλιοστά εξάτµισης νερού αναµένεται κάθε µήνα και όσο πλησιάζει το καλοκαίρι αυτό µόνο θα αυξάνεται. Όπως και οι άνεµοι, µε τον Οκτώβριο να αναµένεται να είναι ο πιο θυελλώδης µήνας του χρόνου στην τοποθεσία.

ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ:

Είναι µια τεχνική όσο και στρατηγική πρόκληση που εξαρτάται σε µεγάλο βαθµό από τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες. Η συνεχής αξιολόγηση και αναπροσαρµογές του αρχικού σχεδίου είναι απαραίτητες για να βρεθεί το τέλειο παράθυρο καιρού για να επιχειρήσουν το ρεκόρ. Μόνο µερικοί κόµβοι θα µπορούσαν να ισοδυναµούν µε επιτυχία ή αποτυχία. Περίπου 30 έως 35 κόµβοι άνεµος και µια στεγνή επιφάνεια είναι τα κρίσιµα στοιχεία για να έχουν την ευκαιρία να σπάσουν το τρέχον ρεκόρ. Το “Horonuku” χρειάζεται περίπου 7 χιλιόµετρα απόσταση για να φτάσει από την εκκίνηση σε πλήρη ταχύτητα ρεκόρ.

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post