Το Caro, ένα Botin 52 που ανήκει στον Max Klink και τιµονεύει ο ίδιος, είναι ο γενικός νικητής του 50ου Rolex Fastnet σε έναν εξαιρετικά απαιτητικό αγώνα, που δυστυχώς περιελάµβανε τη βύθιση ενός σκάφους και άλλα τέσσερα να παθαίνουν σοβαρές ζηµιές από τους θυελλώδεις ανέµους, µε σχεδόν 90 σκάφη να εγκαταλείπουν κατά τις πρώτες 24 ώρες.

Κύµατα τεσσάρων µέτρων και θυελλώδεις άνεµοι µε ριπές έως και 43 κόµβους έπληξαν τον στόλο λίγο µετά την εκκίνηση από το Cowes το Σάββατο 22 Ιουλίου. Ο στόλος περιελάµβανε αριθµό ρεκόρ συµµετοχών 443 σκαφών τα οποία ξεκίνησαν τον περίφηµο αγώνα των 695 µιλίων γύρω από το Fastnet Rock στη νότια ακτή της Ιρλανδίας και πέρα από την Κελτική Θάλασσα µέχρι το Χερβούργο της Γαλλίας.

Το Βρετανικό Λιµενικό Σώµα ανέφερε ότι ανταποκρίθηκε σε 28 περιστατικά που αφορούσαν σκάφη που συµµετείχαν στον αγώνα Fastnet τις πρώτες ώρες, µε ένα ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης και πληρώµατα RNLI από το Yarmouth, το Poole, το Swanage και το Weymouth να ανταποκρίνονται σε πολλαπλά περιστατικά.

THE AMERICAN MAXI, LUCKY, IS THE FIRST MONOHULL YACHT IN THE 50TH ROLEX FASTNET RACE TO ROUND THE ROCK.

Το πιο σοβαρό περιστατικό ήταν η βύθιση του Sunfast 3600 Vari στο δυτικό Solent. Μόλις 20 λεπτά µεσολάβησαν από όταν το πλήρωµα σήµανε συναγερµό ότι έπαιρναν νερό, µέχρι να βυθιστεί το σκάφος. Τα δύο µέλη του πληρώµατος ανασύρθηκαν από τη σωσίβια σχεδία τους από ένα σωστικό σκάφος του RNLI στο Γιάρµουθ και µεταφέρθηκαν στην ξηρά στο νοσοκοµείο. Είναι και οι δύο ασφαλείς και καλά και επέστρεψαν στη Γαλλία.

Ο κυβερνήτης από το Golden Globe Race, Tabio Lehtinen, έχασε το κατάρτι του σκάφους του Swan 55 Galiana, που πρόκειται να διαγωνιστεί στον αγώνα Ocean Globe, µια ρετρό έκδοση του ιστορικού αγώνα Whitbread, τον Σεπτέµβριο του 2023. Το Sun Fast 3200 Mirabelle έχασε επίσης το άλµπουρό του όπως και το Sun Fast 3600 Yoyo και το Sun Fast 2600 Diablo του Royal Naval Sailing Association.

Το σκάφος Oida προσάραξε κοντά στο Beaulieu όταν η άγκυρα του ξέσυρε και το CF520 Oystercatcher XXXV υπέστη σοβαρή ζηµιά στο κατάστρωµα. Υπήρξαν αρκετές ειδοποιήσεις κινδύνου από EPIRB καθώς οι συσκευές καλύφθηκαν από νερό, αλλά ευτυχώς αποδείχτηκε ότι ήταν ψευδείς συναγερµοί.

Το σκάφος Caro το οποίο κέρδισε τον αγώνα, επίσης δεν βγήκε αλώβητο. «Τις πρώτες 12 ώρες ήµασταν απλώς σε κατάσταση επιβίωσης, προσπαθώντας να µην σπάσουµε τίποτα, προσπαθώντας να διατηρήσουµε το σκάφος στο εκατό τοις εκατό», είπε ο Ελβετός ιδιοκτήτης. «Δεν σκεφτόµουν κάποιον τίτλο ή τρόπαιο, σκεφτόµουν απλώς να ξεπεράσω τις συνθήκες».

TEASING MACHINE, Sail No: FRA8668, Class: IRC Zero, LOA: 16,5, Design: NMYD 54, Skipper: Eric De Turckheim, Person in charge: Laurent Pages, Country: NEW CALEDONIA

«Κάποια στιγµή είχαµε όλο το πλήρωµα στο κόκπιτ, κανείς δεν κρεµόταν στα ρέλια, διατηρώντας την ταχύτητα του σκάφους σε όχι περισσότερους από έξι κόµβους και προσπαθώντας να ξεπεράσουµε αυτήν την πραγµατικά κακή κατάσταση στη θάλασσα.»

Το Caro ταξίδεψε επίσης σε µεγάλο βαθµό χωρίς όργανα µετά από ζηµιά στην κορυφή του ιστού. Ο υπεύθυνος για την τακτική Adrian Stead, δύο φορές νικητής του Fastnet, πρόσθεσε: «Χάσαµε το windex από την κορυφή του ιστού στον αγώνα του Πόρτλαντ και έτσι χάσαµε όλα τα όργανα µέτρησης του ανέµου, οπότε ταξιδεύαµε στα τυφλά».

«Σχεδόν το κάναµε ευθεία σε όλη τη διαδροµή (πίσω από τα νησιά Scilly) και συνειδητοποιήσαµε ότι είχαµε µια πολύ καλή ευκαιρία για να κερδίσουµε την κατηγορία IRC Zero, οπότε στα τελευταία µίλια του αγώνα καταργήσαµε βάρδιες, πήραµε µερικές επιπλέον µπάρες σοκολάτας και κρεµαστήκαµε γερά στα ρέλια για τις τελευταίες ώρες προς τον τερµατισµό».

THE GRAND PRIX TRIMARANS ARE THE LARGEST, MOST POWERFUL YACHTS IN THE ROLEX FASTNET RACE FLEET.

Το Caro ολοκλήρωσε τη διαδροµή σε 2 ηµέρες, 16 ώρες και 40 λεπτά, δύο ώρες µπροστά από τον πλησιέστερο αντίπαλο Team Jajo σε διορθωµένο χρόνο.

Τα Line Honours της κατηγορίας Multihull πήγαν στο SVR Lazartigue µε κυβερνήτη τον François Gabart µε νέο ρεκόρ 1 ηµέρας, 8 ωρών, 38 λεπτών, ξεπερνώντας το παλιότερο ρεκόρ των multihull σκαφών κατά 30 λεπτά και φτάνοντας στη γραµµή τερµατισµού µία ώρα πριν από τον αντίπαλο Banque Populaire µε κυβερνήτη τον Armel le Cléac’h.

Το νέο IMOCA 60 Macif, µε κυβερνήτη τον Charlie Dalin, ήταν το πρώτο µονόγαστρο σκάφος, που κέρδισε τα line honours σε έναν απίστευτα στενό αγώνα µεταξύ των γιγάντων IMOCA.

Το Macif κέρδισε το Paprec Arkea, µε κυβερνήτη τον Yoann Richomme µε διαφορά µόνο τέσσερα λεπτά και ο Sam Goodchild, ο κυβερνήτης του For The Planet ήταν µόλις 13 λεπτά πίσω τους.

Το Macif σηµείωσε ένα νέο ρεκόρ 2 ηµερών, 7 ωρών και 16 λεπτών, µε διαφορά πάνω από µία ώρα από τον χρόνο που έθεσε το Skorpios, ένα ClubSwan 125, το 2021 όταν ο αγώνας έπλευσε για πρώτη φορά σε αυτή τη νέα διαδροµή.

Ο διευθυντής αγώνων του RORC, Steve Cole, είπε ότι η Επιτροπή εξέτασε το ενδεχόµενο αναβολής του αγώνα, αλλά βασίστηκαν στο ότι υπήρχε ένα άλλο σύστηµα χαµηλής πίεσης που αναπτύχθηκε στα δυτικά της Ιρλανδίας. Έτσι κι αλλιώς σε έναν επταήµερο αγώνα για αρκετά σκάφη είναι δύσκολο να αποφευχθεί η κακοκαιρία.

«Η αίσθηση ήταν ότι, αν και είναι φυσικά καλύτερα να µην βρεις καθόλου άσχηµο καιρό, αν δεν µπορείς να τον αποφύγεις, καλύτερα να τον βρεις κατά µήκος της αγγλικής ακτής όπου υπάρχουν µέρη για καταφύγιο, παρά στην Κέλτικη Θάλασσα», είπε ο Steve Cole, δικαιολογώντας την απόφασή του.

«Αναµφίβολα η πρόγνωση του καιρού απέτρεψε αρκετούς αγωνιζόµενους, αλλά οι κανόνες µας είναι αρκετά ευέλικτοι ώστε να επιτρέπουν στους συµµετέχοντες να καταφύγουν σε ασφαλές µέρος λόγω κακοκαιρίας και στη συνέχεια να συνεχίσουν τον αγώνα. Πολλοί αγωνιζόµενοι το έκαναν αυτό και ήταν καλό για αυτούς που πήραν τη σωστή απόφαση εκείνη τη στιγµή», πρόσθεσε ο Cole.

«Ξεκινήσαµε τον αγώνα και ελπίζουµε οι άνθρωποι να είναι καλά προετοιµασµένοι και καλά ενηµερωµένοι και αυτοί που θα το περάσουν είναι αυτοί που αξίζουν να τερµατίσουν».

Ο Howard Lester από το Yarmouth RNLI Coxswain είπε: «Ο αγώνας Fastnet αυτού του Σαββατοκύριακου ήταν ο πιο δύσκολος αγώνας για τη ναυαγοσωστική λέµβο του Yarmouth, αφού χρειάστηκε να επέµβει σε έξι περιστατικά σε πολύ δύσκολες συνθήκες στο δυτικό Solent και όχι µόνο.

«Ήµασταν πολύ τυχεροί που όλες οι κλήσεις µας αφορούσαν πληρώµατα που είχαν τη δυνατότητα να καλέσουν για βοήθεια και να εντοπιστούν, ενώ ήταν εξοπλισµένοι είτε µε σωσίβια είτε µε σωσίβιες σχεδίες».

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post