Η απόφαση για τη συµµετοχή µας στο 2ο Aegean 600 είχε παρθεί πριν καν ολοκληρωθεί η άκρως διδακτική συµµετοχή µας στο 1ο Aegean 600.
Η προετοιµασία µας φέτος ήταν πολύ καλύτερη σε όλα τα επίπεδα, καθώς στο σκάφος έγιναν εκτεταµένες εργασίες και αναβαθµίσεις. Καινούργια Genoa, καινούργιο Jib Top, ολική αντικατάσταση στην αρµατωσιά του σκάφους (ξάρτια, σχοινιά), πλήρης αναβάθµιση στα σωστικά του σκάφους και όλα αυτά έτοιµα περίπου 1 µήνα πριν την έναρξη του αγώνα.
Αυτή τη φορά, το σκάφος και το πλήρωµα ήταν έτοιµα και στη θέση τους στην Olympic Marine και απόλαυσαν χωρίς ιδιαίτερο άγχος όλες τις ετοιµασίες που είχαν ετοιµάσει οι διοργανωτές και η πολύ καλά οργανωµένη οµάδα τους.
Για ένα σκάφος σαν το Akron Aoton που οι πιέσεις και οι δυνάµεις αυξάνονται πολλαπλασιαστικά σε ταχύτητες άνω των 20 κόµβων, είναι ύψιστης σηµασίας η καλή προετοιµασία του σκάφους και η πνευµατική αλλά και σωµατική ετοιµότητα του πληρώµατος.
Στο φετινό Aegean 600 ο συναγωνισµός για το Akron Aoton θα ήταν µεγάλος, καθώς συµµετείχαν µερικά πολυτελή και πολύ γρήγορα multihull, όπως το Allegra.
Μετά την πολύ όµορφη τελετή έναρξης, στην οποία και πάλι στήθηκαν αρκετά πηγαδάκια γύρω από το σκάφος µας, µε παλιούς αλλά και αρκετούς νέους ιστιοπλοϊκούς φίλους µας, ήρθε η ηµέρα της εκκίνησης.
Ένας λάθος χειρισµός κατά τη διάρκεια της εκκίνησης µας στέρησε πολύτιµο χρόνο αλλά κυρίως την ευκαιρία να ξεκινήσουµε µαζί µε τα εντυπωσιακά multihulls που συµµετείχαν στην κατηγορία µας. Το κοινό όµως αποζηµιώθηκε καθώς τα περάσµατά µας ήταν άκρως εντυπωσιακά. Όπως το όνοµα του σκάφους µας… Akron Aoton.
Σε λιγότερες από 2 ώρες είχαµε καλύψει το χαµένο «έδαφος» και πιέζαµε αρκετά το Allegra που οδηγούσε την κούρσα. Η κούρσα ήταν πολύ γρήγορη και φτάσαµε νωρίς το βράδυ της πρώτης ηµέρας στη Σαντορίνη. Η πρώτη βραδιά ήταν αρκετά απαιτητική, αλλά η στρατηγική που επιλέξαµε στο κοµµάτι Σαντορίνη – Κάσος δεν απέδωσε µε αποτέλεσµα να αυξηθεί η διαφορά µας µε το σκάφος που οδηγούσε την κούρσα.
Το ξηµέρωµα µας βρήκε στην Κάσο µε τον αέρα να πέφτει απότοµα και εµείς να βρίσκουµε την ευκαιρία να επιδιορθώσουµε µερικές µικροζηµιές που είχαν προκύψει.
Αλλαγή στρατηγικής και µπήκαµε στον αέρα που ψάχναµε από νωρίς. Το σκάφος άρχισε να ξεδιπλώνει µερικές από τις φανταστικές αρετές του. Ταχύτητες άνω των 25 κόµβων, πιέσεις και δυνάµεις που δοκίµαζαν τις αντοχές σκάφους και πληρώµατος και µια διαφορά περίπου 30 µιλίων καλύφθηκε σε ένα 4ωρο! Το Akron Aoton άρχισε και πάλι να πετάει!
Δυστυχώς, στο βόρειο κοµµάτι της Ρόδου, ο Αίολος αποφάσισε να µας δείξει ότι αυτός κάνει το απόλυτο κουµάντο και έπαιζε άσχηµα παιχνίδια µαζί µας.
Με την υποµονή µας να εξαντλείται, καβατζάραµε τη Ρόδο στο σούρουπο της 2η ηµέρας και βάζαµε πλώρη για το Ικάριο που τα προγνωστικά έδιναν ότι θα έχει πολύ δυνατούς ανέµους και φέτος.
Η 2η νύχτα πέρασε µε πολλούς, πάρα πολλούς ελιγµούς καθώς ο άνεµος άλλαζε συνέχεια κατεύθυνση και ένταση. Το ξηµέρωµα µας βρήκε κάτω από την Τήλο, εξουθενωµένους αλλά αποφασισµένους να τα δώσουµε όλα καθώς µπροστά µας είχαµε επιτέλους τις εντάσεις και τη διεύθυνση του ανέµου που µας επέτρεπαν να αρχίσουµε να πετάµε και πάλι!
Και ξαφνικά, ένα πρόβληµα στον µηχανισµό ασφάλισης της µούδας της µαΐστρας, που µπορεί να διορθωθεί σε 1 ώρα όταν το σκάφος είναι δεµένο, δε µας επέτρεψε να συνεχίσουµε καθώς τα προγνωστικά έδιναν πολύ ισχυρούς ανέµους µπροστά µας.
Η απογοήτευση ήταν πολύ µεγάλη, καθώς τα µηνύµατα που λαµβάναµε από φίλους του σκάφους µέχρι εκείνη την ώρα για την υπερπροσπάθεια που κάναµε για να κόψουµε πρώτοι το νήµα, ήταν πάρα πολλά και µας έδιναν δύναµη να αντέξουµε στις µεγάλες κακουχίες που αντιµετωπίζαµε.
Το Αιγαίο µας έδειξε για άλλη µια φορά γιατί θεωρείται από τους ιστιοπλόους όλου του κόσµου ένας από τους πιο δύσκολους στίβους παγκοσµίως. Ειδικά πάνω σε ένα τέτοιο σκάφος, όλα είναι στο maximum! Πολύ νερό, µεγάλες ταχύτητες, τεράστιες πιέσεις. Με 2 λέξεις: απίστευτα συναισθήµατα.
Το Aegean 600 ωριµάζει χρονιά µε τη χρονιά και γίνεται ολοένα και καλύτερο. Οι διοργανωτές δίνουν κυριολεκτικά τον καλύτερό τους εαυτό και τα λόγια των διεθνών ιστιοπλόων που µας τιµούν µε την παρουσία τους δεν είναι τυχαία.
Η Ελλάδα έχει πλέον µια υψηλού επιπέδου ιστιοπλοϊκή διοργάνωση, δίνοντας τεράστιο κίνητρο σε όλους µας να δίνουµε τον καλύτερο µας εαυτό.
Ραντεβού τον Ιούλιο του 2023 για το 3ο Aegean 600!