Το “Ράλλυ Αιγαίου” συνέχισε την ιστορική του διαδρομή

«Κανένα Ράλλυ Αιγαίου δεν µοιάζει µε τα προηγούµενα», λένε οι εραστές της διοργάνωσης, και έχουν δίκιο. Κανένα αγώνας δεν µοιάζει µε τον προηγούµενο γιατί το Ράλλυ Αιγαίου είναι σαν το πέλαγος του: γεµάτο εκπλήξεις. Μόνο που η φετινή έκπληξη άκουγε στο όνοµα νέος κορωνοϊός που ‘έδεσε’ στη στεριά εκατοντάδες ιστιοπλοϊκές διοργανώσεις ανά τον κόσµο.

Οι άνθρωποι του Πανελληνίου Οµίλου Ανοικτής Θαλάσσης προκειµένου να δώσουν στους ιστιοπλόους την ευκαιρία να πάρουν µέρος στον ιστορικό αγώνα αλλά και για να µη διακόψουν το σερί των διοργανώσεων αποφάσισαν οι κούρσες να έχουν αφετηρία τα νερά του Φαληρικού Όρµου και τερµατισµό τον Ναό του Ποσειδώνα. Το “57ο Ράλλυ Αιγαίου” όµως είχε και άλλη µία ιδιαιτερότητα: ήταν αφιερωµένο στο Επετειακό Έτος “Θερµοπύλες – Σαλαµίνα 2020”.

«Ο αρχικός σχεδιασµός προέβλεπε επίσκεψη στην Ικαρία και τη Φολέγανδρο και τερµατισµό στο Σούνιο. Η πανδηµία µάς ανάγκασε να αλλάξουµε αυτόν τον σχεδιασµό για να αποφύγουµε πιθανές δυσάρεστες επιπτώσεις από τον συγχρωτισµό, περίπου, 300 ιστιοπλόων στα δύο νησιά. Ετσι, προγραµµατίσαµε δύο ιστιοδροµίες µε συνολική απόσταση περισσότερα από 300 ν.µ., χωρίς σταθµούς σε νησιά», δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΠΟΙΑΘ Ιωάννης Μαραγκουδάκης.

Στις 11 Ιουλίου τα ιστιοφόρα έπλευσαν δια του στενού Ψυττάλειας – Αταλάντης προς τον όρµο Αµπελάκια και µπροστά στον Τύµβο των Σαλαµινοµάχων ήταν σα να γύρισε το ρολόι του χρόνου 2500 χρόνια πίσω. Από το σκάφος του προέδρου του Οµίλου “Water Gypsy”. Ο κ. Μαραγκουδάκης, σαν άλλος κήρυκας, απήγγειλε το «Ὦ παῖδες Ἑλλήνων, ἴτε, ἐλευθεροῦτε πατρίδ᾽, ἐλευθεροῦτε δὲ παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τε πατρῴων ἕδη, θήκας τε προγόνων· νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών», το οποίο αποτελεί µέρος της τραγωδίας του Αισχύλου “Πέρσαι”, και µέσα από αυτήν ο αρχαίος τραγωδός περιγράφει το ιστορικό γεγονός.

«Χαίροµαι που το Ράλλυ Αιγαίου έγινε ιδανικός πρεσβευτής για το Επετειακό Έτος “Θερµοπύλες – Σαλαµίνα 2020”, µε τους ιστιοπλόους µας που, ανοίγοντας τα πανιά τους, σφραγίζουν την ιστορική συνέχεια του λαού µας στη θάλασσα. Η Ναυµαχία της Σαλαµίνας, µία από τις σπουδαιότερες ναυµαχίες της παγκόσµιας ιστορίας, µας κληροδότησε ιδέες και αξίες που µας δείχνουν τον µόνο δρόµο που µπορεί να µας οδηγήσει σε ένα καλύτερο αύριο», ανέφερε, µεταξύ άλλων, στο µήνυµά της η πρόεδρος της Τιµητικής Κοσµητείας του Επετειακού Έτους “Θερµοπύλες – Σαλαµίνα 2020” Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη.

Μπροστά από τον Τύµβο των Σαλαµινοµάχων, στον όρµο Αµπελάκια, εκτός από τα σκάφη της διοργάνωσης του Πανελληνίου Οµίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης υπήρχαν και νεαροί αθλητές του κανό – καγιάκ και της ιστιοπλοΐας από οµίλους της Σαλαµίνας, οι οποίοι µετείχαν στο τελετουργικό που περιελάµβανε, εκτός από τον παιάνα των Σαλαµινοµάχων, και ρίψη στεφανιού στη θάλασσα. Την εκδήλωση παρακολούθησαν από τη στεριά δεκάδες κάτοικοι από το νησί του Αίαντα. «Αποτελεί µεγάλη χαρά για τον δήµο µας η συµµετοχή του στον ιστορικό αγώνα του ΠΟΙΑΘ. Ως δήµος έχουµε προγραµµατίσαµε εκδηλώσεις που ήταν αντάξιες των 2500 χρόνων από την Επέτειο της Ναυµαχίας της Σαλαµίνας αλλά και του αγώνα που περικλείει τόσα συµβολικά µηνύµατα», υπογράµµισε ο δήµαρχος Σαλαµίνας Γεώργιος Παναγόπουλος.

Μετά το πέρας της απόδοσης των τιµών, τα ιστιοφόρα κατευθύνθηκαν νοτίως της Ψυτάλλειας όπου ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης Π.Ν. έδωσε την κανονιά που σηµατοδότησε την εκκίνηση της διοργάνωσης. «Εφέτος ήταν ένα ξεχωριστό Ράλλυ Αιγαίου καθώς συνδυάστηκε µε τα 2500 χρόνια της Επετείου της Μάχης της Σαλαµίνας. Εµείς είµαστε επηρεασµένοι γιατί πολλές φορές κάνουµε τις προπονήσεις και τα µαθήµατα στον χώρο που είχε γίνει η ναυµαχία. Είναι ιδιαίτερα συγκινητικό. Σίγουρα θα ήταν καλύτερα να πηγαίναµε στα νησιά αλλά προτεραιότητα έχει η ασφάλεια. Εδώ θα είµαστε και θα πάµε και στα νησιά όταν το επιτρέψει η νόσος του νέου κορωνοϊού», δήλωσε στον “Ιστιοπλοϊκό Κόσµο” ο Παύλος Κούρκουλος.

Για πρώτη φορά µε δικό τους σκάφος πήραν µέρος στο Ράλλυ Αιγαίου οι Τάκης Μάντης – Παύλος Καιαλής. Οι πρωταθλητές των 470 µε το γαλανόλευκο Velos στο Ράλλυ Αιγαίου, και µε ένα νεανικό πλήρωµα, βρέθηκαν ύστερα από τις δύο πρώτες κούρσες να ‘οδηγούν’ τον στόλο της 57ης διοργάνωσης του Πανελληνίου Οµίλου Ανοικτής Θαλάσσης. Οι δύο πρώτες ιστιοδροµίες κρίθηκαν στις λεπτοµέρειες. Οι εναλλαγές της έντασης και της διεύθυνσης του ανέµου πρόσφεραν την ευκαιρία στους αγωνιζόµενους να δείξουν τη ναυτοσύνη τους, σε µία απόσταση, περίπου, 130 ν.µ. Η ιστιοδροµία είχε ενδιάµεση βαθµολογική πόρτα στο Σταυρονήσι. Νικητής της πρώτης κούρσας στα Performance αναδείχθηκε το πλήρωµα του σκάφους OPTIMUM 3 – Samos Steamship (Χάρης Μαυρογιώργης – Βαγγέλης Νικολόπουλος). Η 2η είχε τερµατισµό το Σούνιο και οι Μάντης – Καγιαλής ήταν αυτοί που ξεχώρισαν. Στα Sport, όπου η διαδροµή ήταν µικρότερη (81 ν.µ.), πρώτευσε το πλήρωµα του σκάφους Ventus (κυβερνήτης Μιχάλης Κλούβας), µετά από την επικράτησή του και στις δύο ιστιοδροµίες. Στην κατηγορία Double – Handed, το Kymatoligi µε τον Θάνο Ανδρόνικο και τον Γαρύφαλλο Αλλαγιάννη νίκησε και στις δύο κούρσες.

Η εκκίνηση της 3ης ιστιοδροµίας διεξήχθη µε µπουνάτσα, η οποία είχε µετατρέψει τον Σαρωνικό σε… γαλάζια λίµνη. Η Επιτροπή Αγώνων της διοργάνωσης, παρά τις δύσκολες για ιστιοπλοΐα καιρικές συνθήκες, κατάφερε να δώσει την εκκίνηση των ιστιοδροµιών την κατάλληλη χρονική στιγµή, αφού είχε προηγηθεί, σχεδόν, µισή ώρα αναβολής. Οι διοργανωτές επέλεξαν να ακολουθηθεί η εναλλακτική διαδροµή, που είχε προβλεφθεί σε περίπτωση µπουνάτσας, η οποία ήταν µικρότερη κατά 20 ναυτικά µίλια. Έτσι, τα ιστιοφόρα, µετά τη βαθµολογική πόρτα στη Σύρο, δεν πέρασαν γύρω από τη Σίφνο αλλά γύρω από τη Σέριφο.

Σε όλη τη διάρκεια της ιστιοδροµίας, οι αυξοµειώσεις των ανέµων ήταν σαν να προκαλούσαν αλλά και να δοκίµαζαν τις δυνάµεις και την υποµονή των αγωνιζοµένων. Οι αλλαγές της διεύθυνσης του ανέµου κράτησαν τα πληρώµατα σε εγρήγορση, τόσο κατά τη διάρκεια της ηµέρας όσο και της νύχτας. Μέχρι το Ατσιγκανόκαστρο της Σύρου, όπου µε την πόρτα ολοκληρωνόταν η τρίτη ιστιοδροµία της διοργάνωσης, τα δύο µεγάλα σκάφη του στόλου, το Bullet και το Optimum 3 – Samos Steamship, βρίσκονταν συνεχώς κοντά αλλά το Optimum 3 – Samos Steamship ήταν αυτό που τελικά κυριάρχησε. Η συνέχεια εξελίχθηκε εντελώς διαφορετική. Στην πλεύση προς το Σούνιο, και ιδιαίτερα κάτω από τη Σέριφο, υπήρχαν κοµµάτια µε απόλυτη άπνοια µε αποτέλεσµα τα 52άρια να µη µπορούν να κινηθούν γρήγορα. Το γαλανόλευκο Velos των ολυµπιονικών Τάκη Μάντη και Παύλου Καγιαλή ‘ροκάνισε’ σιγά σιγά τη διαφορά του χρόνου µε τα προπορευόµενα και αναδείχθηκε νικητής στην ιστιοδροµία από τη Σύρο µέχρι το Σούνιο. Στη γενική κατάταξη το Optimum 3 – Samos Steamship και το Velos ισοβάθµησαν στην πρώτη θέση έχοντας από δύο πρωτιές έκαστο. Τελικά, ο νικητής κρίθηκε από το καλύτερο αποτέλεσµα στις άλλες δύο κούρσες του αγώνα µε αποτέλεσµα το πλήρωµα του Optimum3 να προσθέσει ακόµη ένα τρόπαιο στη συλλογή του. Το Bullet µε κυβερνήτες τον ολυµπιονίκη Δηµήτρη Δεληγιάννης και τον Σίµο Καµπουρίδη είχε τον καλύτερο συνολικό χρόνο (54 ώρες, 46 λεπτά 14 ΄΄) και κατέκτησε το βραβείο Line Honours.

Στα Sport, οι καιρικές συνθήκες δυσκόλεψαν περισσότερο τα πληρώµατα αυτής της κατηγορίας διότι τα σκάφη είναι πιο βαριά και κινούνται δύσκολα µε λίγο αέρα. Νικητής στη γενική κατάταξη είναι το Ventus µε κυβερνήτη τον Μιχάλη Κλούβα. «Το Ράλλυ Αιγαίου απαιτεί υποµονή και επιµονή. Επιστρατεύουµε τις δυνάµεις µας και κάνουµε επιλογή θέσεων σε µία υδάτινη σκακιέρα ενώ και εµείς είµαστε πιόνια. Είναι σα να παίζεις σκάκι επί 36 ώρες. Για εµάς αποτέλεσε µεγάλη τιµή που βρεθήκαµε απέναντι σε τόσο έµπειρους ιστιοπλόους», υπογράµµισε ο Μιχάλης Κλούβας.

Ανατροπή υπήρξε στην κατηγορία Double Handed, µία κατηγορία που διεξήχθη για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε τόσο µεγάλη απόσταση. Το Kymatoligi, το οποίο θεωρείτο φαβορί για την πρωτιά, δεν έτρεξε στις δύο τελευταίες κούρσες επειδή µετά την εκκίνηση έπαθε µία ζηµία στη µαΐστρα. Νικητής αναδείχθηκε το Kallisti µε τους Θάνο Γκίκα και Κώστας Λιάγγης. «Ήταν ένας δύσκολος αγώνας αλλά γεµάτος µε ιστιοπλοϊκό ενδιαφέρον. Ελπίζω ότι αυτή η κατηγορία θα συνεχίσει να υπάρχει στο Ράλλυ Αιγαίου γιατί µας βοηθάει να γίνουµε καλύτεροι», δήλωσε ο Θάνος Γκίκας.

Και αυτή η διοργάνωση είχε τις δικές της στιγµές που πρόσθεσαν τα ιδιαίτερα κοµµάτια τους στο παζλ του ιστορικού θεσµού. Στέλιος Μπόνας µε τη συµµετοχή του διεκδίκησε µία θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες ως ο µεγαλύτερος εν ενεργεία ιστιοπλόος που παίρνει µέρος σε διεθνείς ιστιοπλοϊκές διοργανώσεις. «Έχουµε στείλει στην Επιτροπή που ασχολείται µε τα Ρεκόρ Γκίνες το αίτηµα και µας έχουν ζητήσει να καταθέσουµε οπτικοακουστικό υλικό ώστε να τεκµηριωθεί. Στο φετινό Ράλλυ Αιγαίου συλλέγουµε αυτό το υλικό. Η θέση που διεκδικεί είναι ως ο µεγαλύτερος σε ηλικία ιστιοπλόος που είναι ενεργός και αγωνίζεται σε τόσο δύσκολους αγώνες», δήλωσε ο Αλέξης Μπόνας, γιος του Στέλιου Μπόνα και, επίσης, αθλητής της ιστιοπλοΐας.

Όπως και πέρυσι, έτσι και σε αυτή τη διοργάνωση διεξήχθη διαγωνισµός ζωγραφικής. Νικήτρια ήταν η Μαρία Μάρκου από το σκάφος iSail Sailing Team.

Και αυτή τη χρονιά, η ‘αυλαία’ της διοργάνωσης έπεσε στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου. Την Τελετή Απονοµής τίµησαν µε την παρουσία τους ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Αθλητισµού Λευτέρης Αυγενάκης, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ, η βουλευτής Κυκλάδων Κατερίνα Μονογυιού, η Γενική Γραµµατέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Χριστιάνα Καλογήρου, ο Γενικός Γραµµατέας Αθλητισµού Γεώργιος Μαυρωτάς, αξιωµατικοί των Ε/Δ κ.α.

«Ελλάδα και θάλασσα είναι έννοιες αλληλένδετες. Θα ήθελα να συγχαρώ τον Πανελλήνιο Όµιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης αλλά και όλους όσοι αγωνίστηκαν. Μία από τις βασικές παραµέτρους και στρατηγικές του Υπουργείου είναι και η αναβίωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων καθώς είµαστε το σηµαντικότερο ναυτικό έθνος στον πλανήτη», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.

Ο υφυπουργός Αθλητισµού Λευτέρης Αυγενάκης δεν απέκλεισε στον 58ο Ράλλυ Αιγαίου να είναι πλήρωµα σε κάποιο σκάφος. «Κάτω από περίεργες, εξαιτίας της πανδηµίας, συνθήκες πραγµατοποιήθηκε εφέτος το “57ο Ράλλυ Αιγαίου”. Όλοι ευχόµαστε µέσα από την καρδιά µας το 58ο να είναι πιο ζωντανό και µε περισσότερο κόσµο διότι ο νέος κορωνοϊός µάς εµπόδισε να είµαστε τόσο κοντά όσο θα θέλαµε. Έχω σκοπό να κάνω µαθήµατα ιστιοπλοΐας και του χρόνου µπορεί να πάρω κι εγώ µέρος. Συγχαρητήρια σε όλους και ιδιαίτερα στον πρόεδρο του ΠΟΙΑΘ κ. Μαραγκουδάκη», υπογράµµισε ο κ. Αυγενάκης.

Την ευχή το επόµενο Ράλλυ Αιγαίου να ‘δέσει’ στα νησιά του Αιγαίου Πελάγους έδωσε η βουλευτής Κυκλάδων Κατερίνα Μονογυιού: «Αυτή τη χρονιά το Ράλλυ Αιγαίου δεν ταξίδεψε στα νησιά µας. Εύχοµαι την επόµενη χρονιά να ανοίξει πανιά µε σταθµούς στα πανέµορφα νησιά του Αιγαίου µας. Το Ράλλυ είναι µία διοργάνωση που ενισχύει την οικονοµία των νησιών µας και αποτελεί σηµείο αναφοράς για την αγωνιστική ιστιοπλοΐα στο Αιγαίο Πέλαγος. Συγχαρητήρια στους διοργανωτές που κατάφεραν να συνεχίσουν τον θεσµό κάτω από τόσο δύσκολες συνθήκες».

Και το 57ο Ράλλυ Αιγαίου υποστήριξε την καµπάνια του ΠΟΙΑΘ “Να σώσουµε τις θάλασσες µας”, η οποία πραγµατοποιείται µε τη βοήθεια της Helmepa, µε εκστρατεία ενηµέρωσης στους ιστιοπλόους του Ναυτικού Οµίλου Βουρκαρίου της Σαλαµίνας ενώ τα είδη εστίασης που χρησιµοποιήθηκαν στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου ήταν βιοδιασπώµενα.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ PERFORMANCE

1.   Optimum 3 – Samos Steamship Χάρης Μαυρογεώργης & Βαγγέλης Νικολόπουλος
2.   Velos Παναγιώτης Μάντης & Παύλος Καγιαλής
3.   Bullet Δηµήτρης Δεληγιάννης & Σίµος Καµπουρίδης

 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ SPORT

1.   Ventus Μιχάλης Κλούβας
2    Hara ton Agelon IV Θεόδωρος Μπραούζης
3    Kormoranos II Κωνσταντίνος Μανιουδάκης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ DOUBLE HANDED

1.   Kallisti Αθανάσιος Γκίκας & Κων/νος Λιάγγης

Η Σπυριδούλα ‘Ιριδα Σπανέα είναι από το 1999 συντάκτρια αθλητικού ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Καθημερινή». Έχει ειδικευτεί στα ολυμπιακά (εκτός ποδοσφαίρου και μπάσκετ) και τα μη ολυμπιακά αθλήματα και βρίσκεται όλα αυτά τα χρόνια δίπλα στους ανθρώπους του αθλητισμού. Ανάμεσα σε αυτά είναι και η ιστιοπλοΐα, στην οποία έχει ιδιαίτερη αδυναμία διότι θεωρεί ότι είναι ένα άθλημα για ανθρώπους με ανοικτούς ορίζοντες. Το 2005 έγινε η πρώτη γυναίκα που εξελέγη στο Δ.Σ. του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ). Την ίδια χρονιά άρχισε να εργάζεται ως καθηγήτρια στο τμήμα της δημοσιογραφίας στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ, όπου, μέχρι σήμερα, διδάσκει δημοσιογραφία και επικοινωνία. Έχει δουλέψει στην τηλεόραση τόσο ως παρουσιάστρια όσο και ως ρεπόρτερ (EΡΤ, ALPHA DIGITAL, Eurosport κλπ), συνεργάζεται με πολλά περιοδικά (Κάπα, Crash, Hellenic Business, Άθλον, Ιστιοπλοϊκός Κόσμος κ.α), ενώ αρθρογραφεί στην ιστοσελίδα www.we24.gr. Τα τελευταία 16 χρόνια έχει εργαστεί στην επικοινωνία και την προβολή των περισσότερων από τις μεγάλες διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις που διεξήχθησαν στη χώρα μας (γυμναστική, άρση βαρών, πάλη, τζούντο, κανόε καγιάκ, ιστιοπλοΐα, πυγμαχία, καράτε, στίβου, κωπηλασία, μπιτς βόλεϊ κ.α), με κορυφαίες τους Ολυμπιακούς και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και τους Παγκόσμιους Αγώνες «Special Olympics» του 2011. Για την προσφορά της στο αθλητικό κίνημα, αλλά και στην ελληνική γλώσσα έχει βραβευτεί από την «Παγκόσμια Κίνηση Ελληνοφώνων Γυναικών", από ελληνικές και διεθνείς ομοσπονδίες, όπως και συλλόγους.
Previous Post Next Post