56ο Ράλλυ Αιγαίου: Οι νικητές των τελευταίων ετών σχολιάζουν την εφετινή διοργάνωση

Ράλλυ Αιγαίου

Μετά την ανακοίνωση της διαδροµής του 56ου Ράλλυ Αιγαίου στο προηγούµενο τεύχος, η Συντακτική Οµάδα του περιοδικού σκέφτηκε ότι οι ιδανικότεροι να µιλήσουν για αυτή, είναι οι πρωταγωνιστές του αγώνα και συγκεκριµένα οι κυβερνήτες των σκαφών που έχουν κερδίσει τα τέσσερα τελευταία χρόνια και στις δύο κατηγορίες. Τους ρωτήσαµε τις ίδιες ερωτήσεις και σας παραθέτουµε τι µας απάντησαν.

Νίκος Φωτίου

Κυβερνήτης Chiara – Iason, νικητής ORCi 2018

Πως βλέπετε τη διαδροµή;

Μου αρέσει η διαδροµή, ενώ δε µου αρέσουν τα πολλά inshore. Η Αστυπάλαια ως προορισµός είναι από τους πιο όµορφους.

Από πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής του πληρώµατός σας και η προετοιµασία;

Μέχρι το τέλος του Μαρτίου, αρχές Απριλίου θα έχουµε κατασταλάξει στο πλήρωµα, χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι δε µπορεί να υπάρξουν αλλαγές. Το µεγάλο κοµµάτι της προετοιµασίας θα αρχίσει µετά τον Απρίλιο. Το σκάφος είναι στη στεριά, αλλά το ετοιµάζουµε.

Θεωρείται θετικό ή αρνητικό το γεγονός ότι οι διαδροµές έχουν πόρτες;

Θεωρώ θετικό το ό,τι υπάρχουν πόρτες.

Είσαστε από τα πληρώµατα που έχουν ξεχωρίσει και διακριθεί. Αυτό ανεβάζει τις προσδοκίες. Οι επιτυχίες δηµιουργούν άγχος;

Ναι δηµιουργούν άγχος. Ειδικά όταν έχεις πάρει υψηλές θέσεις θέλεις συνεχίσεις να διακρίνεσαι. Από την άλλη σε βοηθάει να προετοιµαστείς πιο καλά, και να κρίνεις από την προετοιµασία εάν πρέπει να συµµετάσχεις.

Πως βλέπετε τον συναγωνισµό για το 2019;

Δεν ξέρω ποια θα είναι τα σκάφη που θα δηλώσουν συµµετοχή. Θέλω να πιστεύω ότι θα είναι περισσότερα από το 2018. Πάντα στο “Ράλλυ Αιγαίου” ο συναγωνισµός είναι υψηλού επιπέδου, όπως µας έχει, µέχρι τώρα, συνηθίσει η διοργάνωση.

Περικλής Λιβάς – Νίκος Λάζος

Κυβερνήτες του Optimum 3, νικητές ORCi 2016-2017

Πως βλέπετε τη διαδροµή;

Πρόκειται για µία πολύ ενδιαφέρουσα διαδροµή. Έχει πάρα πολύ όµορφα νησιά και ένα πραγµατικό offshore σκέλος, το οποίο είναι το πρώτο µπράτσο. Θα περάσουµε µέσα από τις Κυκλάδες και θα φτάσουµε στα Δωδεκάνησα.

Από πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής του πληρώµατός σας και η προετοιµασία;

©Nikos Alevromytis/AleN Photography

Η προετοιµασία µας αναµένεται να ξεκινήσει το πολύ µέσα στον Φεβρουάριο.

Θεωρείται θετικό ή αρνητικό το γεγονός ότι οι διαδροµές έχουν πόρτες;

Θεωρούµε ότι είναι πάρα πολύ καλό, και θα έχει πολύ µεγάλο βαθµολογικό ενδιαφέρον. Ενδέχεται να υπάρξουν ανακατατάξεις. Μόνο θετικό µπορούµε να πούµε ότι είναι το γεγονός ότι έχει περισσότερες διαδροµές.

Είσαστε από τα πληρώµατα που έχουν ξεχωρίσει και διακριθεί. Αυτό ανεβάζει τις προσδοκίες. Οι επιτυχίες δηµιουργούν άγχος;

Οι επιτυχίες δε δηµιουργούν άγχος. Αντίθετα δηµιουργούν όρεξη για περισσότερες επιτυχίες. Υπάρχει εµπειρία, -και οι δύο τρέχουµε από το 1981- και η γνώση του σκάφους. Πρόκληση αποτελεί και το να προσπαθείς να κάνεις καλύτερη ιστιοπλοΐα από τους αντιπάλους.

Πως βλέπετε τον συναγωνισµό για το 2019;

Θα έχει ενδιαφέρον η εφετινή διοργάνωση. Ιδιαίτερα εάν έρθουν νέα σκάφη θα ανεβάσει περισσότερο τον συναγωνισµό.

Δηµήτρης Δεληγιάννης

Bullet Encode, νικητής ORCi 2015

Πως βλέπετε τη διαδροµή;

Από ιστιοπλοϊκής άποψης είναι µία πολύ καλή διαδροµή γιατί συνδυάζει µεγάλα σκέλη µε το τελευταίο Μήλος – Σούνιο που είναι πολύ τεχνικό. Από πλευράς logistics θα προτιµούσα να είχε ένα σταθµό, αλλά, ήδη, έγινε ένα µεγάλο βήµα που από τρία νησιά πήγαµε σε δύο.

Από πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής του πληρώµατός σας και η προετοιµασία;

55th Aegean Rally 2018 ©Nikos Alevromytis

Έχουµε ξεκινήσει. Το πλήρωµα θα είναι το ίδιο που είχαµε τα τελευταία χρόνια. Για εµάς εφέτος είναι µία σηµαντική χρονιά γιατί αποφασίσαµε να πάµε και στο Παγκόσµιο Πρωτάθληµα.

Θεωρείται θετικό ή αρνητικό το γεγονός ότι οι διαδροµές έχουν πόρτες;

Είναι αρνητικό γιατί µε τη µορφή που έχει το Ράλλυ Αιγαίου εάν σε ένα σκέλος πας χάλια τελείωσε για εσένα ο αγώνας.

Είσαστε από τα πληρώµατα που έχουν ξεχωρίσει και διακριθεί. Αυτό ανεβάζει τις προσδοκίες. Οι επιτυχίες δηµιουργούν άγχος;

Σε εµένα δε µου δηµιουργείται άγχος. Πέρσι είχαµε µία αποτυχία οπότε εφέτος δεν έχουµε τίποτα να χάσουµε.

Πως βλέπετε τον συναγωνισµό για το 2019;

Ο ανταγωνισµός πιστεύω ότι θα είναι υψηλός. Ως φαβορί θεωρώ τον περσινό νικητή (Chiara – Iason) και το Optimum.

Παύλος Κούρκουλος

Απήδαλος Ναυς, νικητής ORC Club 2018

Πως βλέπετε τη διαδροµή;

Είναι µία πολύ καλή διαδροµή. Έτσι πρέπει να είναι το Ράλλυ Αιγαίου.

Από πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής του πληρώµατός σας και η προετοιµασία;

Έχουµε ξεκινήσει µε την οµάδα προετοιµασία από τον Ιανουάριο. Προετοιµαζόµαστε και στην πράξη και στη θεωρία. Σάββατο είµαστε στη θάλασσα και Δευτέρα κάνουµε θεωρία.

Θεωρείται θετικό ή αρνητικό το γεγονός ότι οι διαδροµές έχουν πόρτες;

Είναι θετικό γιατί δεν ανοίγεται ο στόλος, ώστε να υπάρχει κάποιος τυχερός που θα βρει αέρα, τον οποίο δε θα ‘πάρουν’ άλλοι.

Είσαστε από τα πληρώµατα που έχουν ξεχωρίσει και διακριθεί. Αυτό ανεβάζει τις προσδοκίες. Οι επιτυχίες δηµιουργούν άγχος;

Είναι κάπου στη µέση. Δε µας φέρνει άγχος, αλλά δεν είµαστε και χαλαροί. Δεν είµαστε επαγγελµατίες ιστιοπλόοι, αλλά ερασιτέχνες. Τα παιδιά προέρχονται από τη σχολή και δεν υπάρχουν χρήµατα για να πάρουµε ένα τελευταίας τεχνολογίας σκάφος και εξοπλισµό. Θέλουµε να διατηρηθούµε ψηλά στην κατηγορία που τρέχουµε. Η πιο πάνω κατηγορία δεν είναι για εµάς γιατί δε µπορούµε να ακολουθήσουµε ούτε ως σκάφος, ούτε ως εξοπλισµό.

Πως βλέπετε τον συναγωνισµό για το 2019;

Στην κατηγορίας µας εµείς βρισκόµαστε ανάµεσα στα πρώτα. Ο συναγωνισµός είναι καλός.

Στέλιος Μπόνας

ORC Club 2017, 2oς νικητής – 1ος νικητής το σκάφος Water Gipsy µε κυβερνήτη τον πρόεδρο του ΠΟΙΑΘ , κ. Ιωάννη Μαραγκουδάκη

Πως βλέπετε τη διαδροµή;

Η διαδροµή είναι πάρα πολύ καλή. Τα νησιά είναι πολύ όµορφα.

Από πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής του πληρώµατός σας και η προετοιµασία;

55th Aegean Rally 2018 ©Nikos Alevromytis

Το σκάφος είναι παροπλισµένο για συντήρηση. Από το Μάρτιο που έχουµε και τον αγώνα της Ύδρας του Πανελληνίου Οµίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης. θα αρχίσουµε την προετοιµασία.

Θεωρείται θετικό ή αρνητικό το γεγονός ότι οι διαδροµές έχουν πόρτες;

Το να υπάρχουν περισσότερες διαδροµές το θεωρώ θετικό. Εάν συναντήσουµε άπνοια θα βγει τουλάχιστον η µία κούρσα.

Είσαστε από τα πληρώµατα που έχουν ξεχωρίσει και διακριθεί. Αυτό ανεβάζει τις προσδοκίες. Οι επιτυχίες δηµιουργούν άγχος;

Οι επιτυχίες, φυσικά, και δηµιουργούν άγχος. Αγωνίζεσαι γιατί θέλεις να φέρεις επιτυχίες, κι όταν έρθουν θέλεις να έχεις συνεχώς επιτυχίες. Δε νοµίζω να τρέχει κάποιος και να µη θέλει να διακριθεί. Αυτό το άγχος, στο δικό µας άθληµα, έχει και οικονοµικό αντίκτυπο, γιατί αγοράζεις καλύτερο εξοπλισµό κλπ.

Πως βλέπετε τον συναγωνισµό για το 2019;

Δεν περιµένω περισσότερες συµµετοχές από πέρυσι. Σηµασία έχει να είναι ανταγωνιστικό.

Λεωνίδας Πελεκανάκης – Δηµήτρης Σουβαλτζής

Σχολή Ναυτικών Δοκίµων, νικητές ORC CLUB 2016 & ORCi R/C 2015

Πως βλέπετε τη διαδροµή;

Είναι µία ωραία διαδροµή µε δύο ωραίους προορισµούς. Πρόκειται για διαδροµές ανάλογες του ύφους και του κύρους της διοργάνωσης.

Από πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής του πληρώµατός σας και η προετοιµασία;

Εµείς πρώτα θα δούµε µε τι σκάφος θα τρέξουµε και, ύστερα, πως θα το οργανώσουµε. Οι επιλογές συνήθως γίνονται Φεβρουάριο – Μάρτιο.

Θεωρείται θετικό ή αρνητικό το γεγονός ότι οι διαδροµές έχουν πόρτες;

Όσες περισσότερες πόρτες υπάρχουν τόσο µαζεύεται ο στόλος.

Είσαστε από τα πληρώµατα που έχουν ξεχωρίσει και διακριθεί. Αυτό ανεβάζει τις προσδοκίες. Οι επιτυχίες δηµιουργούν άγχος;

Όχι δεν υπάρχει άγχος. Αυτό που πρωτεύει για εµάς είναι η ασφάλεια των νέων σηµαιοφόρων. Ευχαριστιόµαστε την ιστιοπλοΐα στο Αιγαίο και µέσα από αυτό µπορεί να έρθει και το αποτέλεσµα.

Πως βλέπετε τον συναγωνισµό για το 2019;

Πελεκανάκης: Τα τελευταία χρόνια υπάρχει µία γενικότερη ύφεση. Δεν υπάρχουν νέα σκάφη και εµείς οι παλαιοί ιστιοπλόοι προσπαθούµε να κρατάµε τον αγώνα ‘ζωντανό’. Ευελπιστούµε εφέτος να έρθουν περισσότερα σκάφη.

Σουβαλτζής: Η σχολή ως σχολή τρέχει από το 2013. Ως το 2016 τρέχαµε στα club και ήµασταν στους πρωταγωνιστές. Το 2017 και το 2018 πήγαµε στη µεγάλη κατηγορία, οπότε για εµάς, έτσι κι αλλιώς, έχει ανέβει ο πήχης του ανταγωνισµού.

Η Σπυριδούλα ‘Ιριδα Σπανέα είναι από το 1999 συντάκτρια αθλητικού ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Καθημερινή». Έχει ειδικευτεί στα ολυμπιακά (εκτός ποδοσφαίρου και μπάσκετ) και τα μη ολυμπιακά αθλήματα και βρίσκεται όλα αυτά τα χρόνια δίπλα στους ανθρώπους του αθλητισμού. Ανάμεσα σε αυτά είναι και η ιστιοπλοΐα, στην οποία έχει ιδιαίτερη αδυναμία διότι θεωρεί ότι είναι ένα άθλημα για ανθρώπους με ανοικτούς ορίζοντες. Το 2005 έγινε η πρώτη γυναίκα που εξελέγη στο Δ.Σ. του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ). Την ίδια χρονιά άρχισε να εργάζεται ως καθηγήτρια στο τμήμα της δημοσιογραφίας στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ, όπου, μέχρι σήμερα, διδάσκει δημοσιογραφία και επικοινωνία. Έχει δουλέψει στην τηλεόραση τόσο ως παρουσιάστρια όσο και ως ρεπόρτερ (EΡΤ, ALPHA DIGITAL, Eurosport κλπ), συνεργάζεται με πολλά περιοδικά (Κάπα, Crash, Hellenic Business, Άθλον, Ιστιοπλοϊκός Κόσμος κ.α), ενώ αρθρογραφεί στην ιστοσελίδα www.we24.gr. Τα τελευταία 16 χρόνια έχει εργαστεί στην επικοινωνία και την προβολή των περισσότερων από τις μεγάλες διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις που διεξήχθησαν στη χώρα μας (γυμναστική, άρση βαρών, πάλη, τζούντο, κανόε καγιάκ, ιστιοπλοΐα, πυγμαχία, καράτε, στίβου, κωπηλασία, μπιτς βόλεϊ κ.α), με κορυφαίες τους Ολυμπιακούς και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και τους Παγκόσμιους Αγώνες «Special Olympics» του 2011. Για την προσφορά της στο αθλητικό κίνημα, αλλά και στην ελληνική γλώσσα έχει βραβευτεί από την «Παγκόσμια Κίνηση Ελληνοφώνων Γυναικών", από ελληνικές και διεθνείς ομοσπονδίες, όπως και συλλόγους.
Previous Post Next Post