Με νέες ιδέες και χορηγό για 7η συνεχόµενη χρονιά την πολυεθνική εταιρεία χρωµάτων JOTUN, προκηρύχθηκε φέτος το 59ο Ράλλυ Αιγαίου, ο µοναδικός παραδοσιακός καθαρόαιµος αγώνας ανοιχτής θάλασσας που έχει αποµείνει στην Ελλάδα.

Πρώτη αλλαγή από τις προηγούµενες διοργανώσεις η επιλογή ενός µόνο νησιού – σταθµού και δεύτερη η αλλαγή της ηµεροµηνίας νωρίτερα το καλοκαίρι 11-20 Ιουνίου. Ο Πανελλήνιος Όµιλος Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ) αφιέρωσε την εφετινή διοργάνωση του Ράλλυ Αιγαίου στη µνήµη της “Σφαγής της Χίου” (1822). Έτσι λοιπόν ο σταθµός ήταν το “Νησί της µαστίχας” η πανέµορφη σε στεριά και σε θάλασσα Χίος.

Aegean Rally 2022 HORC ©Nikos Alevromytis

Στη συνέχεια των φετινών αλλαγών, η εκκίνηση δόθηκε για πρώτη φορά µπροστά από τον Ναό του Ποσειδώνα, στο Σούνιο. 9 σκάφη σε 2 κατηγορίες ( 5 PERFORMANCE και 4 SPORT) έφθασαν το Σάββατο 11 Ιουνίου στις 14. 00 κάτω από τον ναό. Όµως η κακοκαιρία “Genesis” που επικρατούσε στην περιοχή ήθελε να δοκιµάσει τους ιστιοπλόους πριν το σήµα της εκκίνησης µε ένα δυνατό µπουρίνι. Η Επιτροπή Αγώνων έδωσε µια µικρή αναβολή ώστε να περάσουν τα καιρικά φαινόµενα και λίγα λεπτά µετά δόθηκε η εκκίνηση της πρώτης ιστιοδροµίας µε προορισµό το λιµάνι της Βολισσού στη δυτική Χίο, απόστασης 104 ν. µ. .

Μετά το ακρωτήριο του Σουνίου τα σκάφη ακολούθησαν διαφορετική τακτική. Κάποια σκάφη πέρασαν µεταξύ Αττικής και Μακρονήσου τα υπόλοιπα άφησαν τη Μακρόνησο αριστερά και ταξίδεψαν κοντά στις στεριές της Άνδρου. Όσα προτίµησαν να κρατηθούν κοντά στην Εύβοια ταλαιπωρήθηκαν αλλά όλοι όταν πήραν τον αέρα του Αιγαίου στο πέρασµα στο Κάβο Ντόρο διέσχισαν µε γρήγορες ταχύτητες το πέλαγος µιας και η πλεύση ήταν ανοιχτή πλαγιοδροµία. Η ένταση του ανέµου τη νύχτα ήταν από 15 έως 20 κόµβους και το φεγγάρι διευκόλυνε τους ιστιοπλόους.

Κανονιά στο λιµάνι της Βολισσού πήρε στις 1:42 το OPTIMUM S-SAMOS STEAMSHIP. Οι τερµατισµοί συνεχίστηκαν όλη τη νύχτα µέχρι και τις 18. 00 το απόγευµα της Κυριακής. Πρώτη θέση στη βαθµολογία στα Performance πήρε το σκάφος VELOS µε κυβερνήτες τους ολυµπιονίκες Τ. Μάντη – Π. Καγιαλή. ενώ στη βαθµολογία στα SPORT πρώτευσε το σκάφος TRINITY, συµµετοχή από την Αυστρία.

Η τοπική κοινότητα και ο Πολιτιστικός Σύλλογος της Βολισσού καλωσόρισαν τη Δευτέρα το πρωί τα πληρώµατα του Ράλλυ Αιγαίου µε ένα πλούσιο πρωινό µε τοπικά προϊόντα. Στη συνέχεια, οι ιστιοπλόοι καθάρισαν την παραλία Μάνανδρος, στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής δράσης του Π. Ο. Ι. Α. Θ. “Να Σώσουµε Τις Θάλασσές Μας”.

Την επόµενη ηµέρα, Τρίτη, τα σκάφη πήραν εκκίνηση έξω από το λιµάνι της Βολισσού για την τοπική ιστιοδροµία µε διαδροµή προς τη βραχονησίδα Βενέτικο στα νότια της Χίου και επιστροφή στη Βολισσό, απόστασης 48,5 ν. µ. Στη διαδροµή προς το Βενέτικο επικράτησαν ισχυροί βόρειοι άνεµοι που έφθαναν τους 30 κόµβους και ευνόησαν τα σκάφη που κρατήθηκαν ανοιχτά στο πέλαγος. Τα σκάφη που κρατήθηκαν κοντά στις στεριές της Χίου ταλαιπωρήθηκαν από κοψίµατα του αέρα ο οποίος µειώθηκε αρκετά στο καβατζάρισµα της βραχονησίδας. Στην επιστροφή προς τη Βολισσό, πλεύση όρτσα, πάλι ευνοήθηκαν τα σκάφη που κρατήθηκαν στο πέλαγος. Κανονιά πήρε το OPTIMUM S-SAMOS STEAMSHIP στις 17:50 το απόγευµα. Στη βαθµολογία στα Performance πρώτο ήρθε το σκάφος PEGA της Σχολής Ναυτικών Δοκίµων µε κυβερνήτη τον Θοδωρή Τσουλφά και πλήρωµα αξιωµατικούς και τεταρτοετείς δοκίµους της ΣΝΔ. Στα Sport πρώτο στη βαθµολογία το σκάφος SUNFIZZ από τη Μυτιλήνη µε κυβερνήτες τους Ευστράτιο & Δηµήτριο Πάλλη.

Το πρωί της Τετάρτης, ο πρόεδρος του Π. Ο. Ι. Α. Θ. Ιωάννης Μαραγκουδάκης, εκπρόσωποι των τοπικών αρχών και των πληρωµάτων των σκαφών, µετέβησαν στο µνηµείο της “Σφαγής της Χίου” στον κάβο Μελανιό όπου πραγµατοποιήθηκε εκ µέρους του ΠΟΙΑΘ κατάθεση στεφάνου.

Η Τετάρτη επίσης ήταν ηµέρα ψυχαγωγίας για κυβερνήτες, πληρώµατα και όλους τους συντελεστές της διοργάνωσης. Όλοι πέρασαν αξέχαστα στην εκδροµή που οργάνωσε ο Όµιλος µε επίσκεψη σε αξιοθέατα του νησιού (Πυργί, Μεστά, Νέα Μονή), µπάνιο στην παραλία Αγία Φωτιά και δείπνο µε ένα θαυµάσιο ηλιοβασίλεµα στα ορεινά Αυγώνυµα.

Πέµπτη πρωί στις 11. 00 δόθηκε εκκίνηση για τη δεύτερη τοπική ιστιοδροµία προς σηµείο στροφής στον όρµο των Ψαρών και επιστροφή, απόστασης 33 ν. µ. Επεισοδιακή εκκίνηση µε αρκετά πρόωρα σκάφη και κόψιµο του αέρα στη γραµµή εκκίνησης. Δυνατό µελτέµι επικράτησε και σε αυτή τη διαδροµή µε τα σκάφη να ταξιδεύουν όρτσα προς τα Ψαρά και να επιστρέφουν πρύµα. Κανονιά το OPTIMUM S-SAMOS STEAMSHIP στις 14:15, γρήγορη κούρσα, στις 17: 00 είχαν τερµατίσει όλα τα σκάφη. Στη βαθµολογία στα Performance πρώτο ήρθε και πάλι το σκάφος PEGA ενώ στα Sport πρώτο στη βαθµολογία το σκάφος WATER GIPSY µε κυβερνήτη τον Ι. Μαραγκουδάκη.

Το ίδιο απόγευµα οργανώθηκε και ο καθιερωµένος πλέον διαγωνισµός ζωγραφικής, που χορήγησε για 4η χρονιά η JOTUN. Tα πληρώµατα, κλήθηκαν να σχεδιάσουν το θέµα που θα κοσµεί τα συλλεκτικά µπλουζάκια του 60ου Ράλλυ Αιγαίου του 2023 και επτά ιστιοπλόοι και δύο µέλη του πληρώµατος του συνοδευτικού σκάφους ΑΤΛΑΣ 1 του Πολεµικού Ναυτικού, πήραν µπλοκ ζωγραφικής, µολύβια και µπογιές και ξεδίπλωσαν το ζωγραφικό τους ταλέντο. Την τελευταία βραδιά στη Χίο, οι τοπικές αρχές διοργάνωσαν στο λιµάνι της Βολισσού την απονοµή των επάθλων για όλες τις ιστιοδροµίες που διεξήχθησαν η οποία πλαισιώθηκε µε παραδοσιακούς χορούς και φιλοξενία των πληρωµάτων µε τοπικές γεύσεις.

Την Παρασκευή το πρωί στις 11:20 δόθηκε η εκκίνηση για την ιστιοδροµία της επιστροφής από τη Χίο µε τερµατισµό στο Σούνιο. Ο δυνατός βοριάς που πέρασε και τους 30 κόµβους σε κάποια σηµεία, µε πλεύση ανοιχτή πλαγιοδροµία βοήθησε τα σκάφη να κροσσάρουν γρήγορα το Αιγαίο και µετά το στενό του Καφηρέα να ανοίξουν µπαλόνια προς τη Μακρόνησο. Ο αέρας, αρκετά πεσµένος καθώς έδυε ο ήλιος, έπαιζε παιγνίδια τακτικής µέχρι τον τερµατισµό στο Σούνιο.

Τον στόλο του Ράλλυ Αιγαίου συνόδευσε το Πλοίο Γενικής Υποστηρίξεως του Πολεµικού Ναυτικού “Άτλας Ι”. Το πλοίο αγοράστηκε το 2019 από το Ίδρυµα Π. Λασκαρίδης και παραδόθηκε στο Πολεµικό Ναυτικό στις 2 Δεκεµβρίου 2019.

Κανονιά το OPTIMUM S-SAMOS STEAMSHIP στις 19:17 ενώ τα υπόλοιπα σκάφη τερµάτιζαν µέχρι τις 2:00 µετά τα µεσάνυχτα. Το OPTIMUM S κέρδισε και στη βαθµολογία την τέταρτη ιστιοδροµία ενώ το WATER GIPSY κέρδισε πάλι στα SPORT. Με την τελετή απονοµής των επάθλων έκλεισε στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου η διοργάνωση του 59ου Ράλλυ Αιγαίου. Όλοι οι ιστιοπλόοι που συµµετείχαν στο Ράλλυ, νικητές και µη, ένοιωσαν τη γλυκιά αίσθηση της ολοκλήρωσης ενός ακόµα απαιτητικού ταξιδιού στα νερά του Αιγαίου και προσµένουν από τον ΠΟΙΑΘ την ανακοίνωση για το επόµενο Ράλλυ – θεσµό που κλείνει του χρόνου 60 χρόνια .

Κατηγορία Performance:

1. PEGA – Θεόδωρος Τσουλφάς (φωτ.1)

2. VELOS – Παναγιώτης Μάντης & Παύλος Καγιαλής (φωτ.2)

3. OPTIMUM S – SAMOS STEAMSHIP
Περικλής Λιβάς & Βαγγέλης Νικολόπουλος (φωτ.3)

Κατηγορία Sport:

1. WATER GIPSY – Ιωάννης Μαραγκουδάκης (φωτ.4)

2. ALTER EGO – Στέλιος Μπόνας (φωτ.5)

3. TRINITY – Walter Kraher (φωτ.6)

Avatar
by
Previous Post Next Post