Μ’ΑΝΟΙΧΤΑ ΠΑΝΙΑ

Επανερχόµεθα µετά από οκτάµηνο αναστολή της εκδόσεως του “Ιστιοπλοϊκού Κόσµου” λόγω της πανδηµίας του Covid-19 η οποία είχε ως συνέπεια την έλλειψη αθλητικής δραστηριότητας και εποµένως την έλλειψη σχετικής ύλης του περιοδικού. Ευτυχώς όµως, µε µικρά βήµατα και µετά από καραντίνα έξι µηνών από τα τέλη του παρελθόντος Μαΐου επανήλθαµε σε δραστηριότητα µε αρκετά όµως συνεπακόλουθα.

Συγκεκριµένα, δια τα καθ’ ηµάς της ανοικτής θάλασσας έλαβε χώρα η διοργάνωση του ετήσιου αγώνα της Ύδρας – Ελληνικής Επαναστάσεως µε µειωµένες όµως τις συµµετοχές σκαφών. Οι λόγοι πολλοί. Αφ’ ενός λόγω της καραντίνας δεν ετοιµάστηκαν τα σκάφη από τη χειµερινή απραξία, ίσως γιατί δεν µπορούσε να προβλεφθεί η επαναδραστηριοποίηση, αφ’ ετέρου η προφύλαξη για την αποφυγή νόσησης λόγω συγχρωτισµού στα σκάφη. Τέλος, πιθανώς η κακή ψυχολογία αλλά και ενδεχοµένως κάποιες νοσήσεις πληρωµάτων, είχαν σαν αποτέλεσµα τη µείωση των συµµετοχών σε όλους τους µέχρι σήµερα αγώνες της χρονιάς.

Ειδικότερα, στη διοργάνωση Aegean 600 που είχε αναβληθεί το 2020 λόγω της πανδηµίας ενώ υπήρχαν αρχικώς 57 επιβεβαιωµένες συµµετοχές από 18 χώρες, τελικώς τα περιοριστικά µέτρα εισόδου στη χώρα, και οι νοσήσεις που µεσολάβησαν στα πληρώµατα αλλά και οι επιφυλάξεις κάποιων ιδιοκτητών, είχαν ως συνέπεια να προσέλθουν στην Olympic Marine, χώρο ελλιµενισµού των σκαφών, 40 σκάφη από 16 χώρες. Στο γεγονός αυτό, συνετέλεσε και το κλείσιµο της διώρυγας της Κορίνθου και ορισµένα σκάφη ακύρωσαν τη συµµετοχή τους διότι δεν υπήρχε επαρκής χρόνος για να έλθουν περιπλέοντας την Πελοπόννησο. Παρ’ όλα αυτά, η διοργάνωση εστέφθηκε υπό απόλυτη επιτυχία και η προβολή της στο διεθνές ιστιοπλοϊκό στερέωµα ήταν πρωτοφανής. Μεταξύ άλλων δεδοµένων οι 805.000 θεάσεις από όλο τον κόσµο στο facebook του αγώνα είναι εξαιρετικά µεγάλος αριθµός για µια διοργάνωση που διεξάγεται πρώτη φορά και µάλιστα υπό τις δεδοµένες συνθήκες. Περισσότερα στοιχεία για τη διεθνή ανταπόκριση του αγώνα υπάρχουν στο σχετικό άρθρο.

Επίσης στο τεύχος αυτό, υπάρχει πλήρης περιγραφή του 58ου Ράλλυ Αιγαίου και των σχετικών εορταστικών εκδηλώσεων που έλαβαν χώρα, καθώς και ένα ένθετο αφιέρωµα για τη συµβολή των Ψαρών στην εθνική παλιγγενεσία, αφού η διοργάνωση είχε αφιερωθεί επί τη επετείω των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση, στην Ηρωική Νήσο των Ψαρών και στο ολοκαύτωµα της.

Τέλος υπάρχει εκτεταµένη αναφορά και συνεντεύξεις των αθλητών µας που µετείχαν στους Ολυµπιακούς Αγώνες του Τόκιο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας.

Ο Ιωάννης Μαραγκουδάκης γεννήθηκε το 1938 στην Αθήνα. To 1953, σε ηλικία 15 ετών, τιμήθηκε από την τότε Βασίλισσα Φρειδερίκη με έπαινο εξαίρετων πράξεων, για τη συμμετοχή του με το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων στην αρωγή των σεισμοπλήκτων Ιονίου. Παράλληλα με τις Γυμνασιακές του σπουδές στη Βαρβάκειο Πρότυπο Σχολή, ασχολείται με τον αθλητισμό στίβου και το 1957, σε ηλικία 19 ετών, καταρρίπτει την Πανελλήνια επίδοση στη σφυροβολία. Τον ίδιο χρόνο εισάγεται στη Σχολή Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων του Ε.Μ.Π. Αποφοιτά το 1962 και υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία στο Τεχνικό Σώμα, ως έφεδρος Ανθυπολοχαγός. Μετά από μια εικοσαετή επιστημονική και επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αφιερώνει πολύ από τον ελεύθερο χρόνο του στην ιστιοπλοΐα και έχει μία εμπειρία άνω των 150.000 ναυτικών μιλίων σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες και θαλάσσιες περιηγήσεις, με διάκριση μεταξύ των άλλων και στον Αγώνα Διάπλου του Ατλαντικού ARC 2000. Από το 1985 είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (Π.Ο.Ι.Α.Θ.) και από το 1990 και για 22 χρόνια διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Θαλάσσιας Ενώσεως. Εκδότης του περιοδικού του ΠΟΙΑΘ «Ιστιοπλοϊκός Κόσμος» από το 1987. Εκπρόσωπος της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας από το 2002 έως το 2010 στην Επιτροπή Ανοικτής Θαλάσσης της Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας. Επίτιμος δημότης Λέρου για τη διαρκή προσπάθειά του αναδείξεως της νήσου και την ανάπτυξη του ναυταθλητισμού της και του Αγαθονησίου για την εγκαθίδρυση συστήματος τηλεπαιδιατρικής
Previous Post Next Post