«…όταν μάλιστα έχουμε εκδηλώσεις θαυμασμού από διάσημους ξένους ιστιοπλόους όπως τον Charly Fernbach που μετέχοντας στον 46ο αγώνα της Ελληνικής Επαναστάσεως – Ύδρα 2019 εδήλωσε:
“Η Ελλάδα είναι η χώρα της θάλασσας, του ανέμου και του ηλίου,
το τρίο της ευτυχίας για τους ναυτικούς”…»
Παρακολουθώντας την εξέλιξη των αγώνων ανοικτής θαλάσσης στο εξωτερικό διαπιστώνω τον οργασµό και τη φρενίτιδα που διακατέχει τις διοργανώσεις τέτοιων αγώνων και ιδιαίτερα των αγώνων µεγάλων αποστάσεων. Και δεν αναφέροµαι στους καθιερωµένους αγώνες που αφορούν στον γύρο του κόσµου όπως είναι το Volvo Ocean Race, VELUX 5 Oceans Race, Global Challenge, Vendee Globe, Jules Verne Trophy, Barcelona World Race ή στον διάπλου του Ατλαντικού όπως Atlantic Rally for Cruisers (ARC), RORC Transatlantic Race, Transat Jacques Vabre, Route du Rhum είτε µε πλήρη πληρώµατα ή ενός ατόµου (Solo). Αναφέροµαι σε αγώνες που πρωτοεµφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια και έχουν ειδικό χαρακτήρα όπως επί παραδείγµατι “Golden Globe Race”, γύρος του κόσµου στον οποίο µετέχουν µόνο συµβατικά µακράς καρίνας σκάφη κρουαζιέρας (long keel cruising boats) µήκη µεταξύ 32 και 36 πόδια και των οποίων οι κυβερνήτες µπορούν να χρησιµοποιήσουν µόνο εξάντα, χρονόµετρο και έντυπους χάρτες και απαγορεύεται να λάβουν οποιαδήποτε εξωτερική βοήθεια.
Χαρακτηριστικό είναι ότι τον αγώνα που ξεκίνησε το 2018 κέρδισε ο Jean – Luc Van Den Heede ηλικίας 73 ετών ολοκληρώνοντας τον γύρο του κόσµου σε 211 ηµέρες 23 ώρες 12 λεπτά και 19 δευτερόλεπτα µε το σκάφος του “Matmut” Rustler 36 ποδών.
Ένα άλλο παράδειγµα είναι τα “900 Nautiques” που διοργανώνεται από τον Societe Nautique de Saint-Tropez. Πρόκειται για έναν αγώνα στο κέντρο της Μεσογείου γύρω από τα νησιά Κανάρια, Κορσική, Σαρδηνία, Έλβα Ponza διαδροµής 900 ν.µ. για σκάφη µε πλήρες πλήρωµα και 400 ν.µ. για πλήρωµα δύο ατόµων (Duo) και ενός ατόµου (Solo).
Τρίτο παράδειγµα η διοργάνωση “La Route du Liban” από Μασαλία – Βηρυτό µε ενδιάµεσους σταθµούς Κορσική, Σικελία, Καλαµάτα, Άγιος Νικόλαος, Λάρνακα.
Δηλαδή αφού εξήντλησαν οι διοργανωτές αγώνων τους συµβατικούς αγώνες του γύρου του κόσµου, του διάπλου του Ατλαντικού και τους γνωστούς αγώνες των 600 ν.µ. όπως Fastnet, Sidney – Hobart, Caribbean 600, Middle Sea Race, New York – Bermuda τώρα αυξάνουν τα µήκη των διαδροµών ζητώντας καινούριες προκλήσεις και εµείς εδώ στην Ελλάδα διαµαρτυρόµεθα όταν κάποια διαδροµή του Ράλλυ Αιγαίου που είναι ο µεγαλύτερος στην Ελλάδα αγώνας, περάσει τα 150 ν.µ. διότι θεωρείται αποτρεπτικό για τα πληρώµατα!!! Πολλές εξηγήσεις δίνονται αλλά καµία δεν µπορεί να θεωρηθεί αξιόπιστη, όταν µάλιστα έχουµε εκδηλώσεις θαυµασµού από διάσηµους ξένους ιστιοπλόους όπως τον Charly Fernbach που µετέχοντας στον 46ο αγώνα της Ελληνικής Επαναστάσεως – Ύδρα 2019 εδήλωσε: «Η Ελλάδα είναι η χώρα της θάλασσας, του ανέµου και του ηλίου, το τρίο της ευτυχίας για τους ναυτικούς.»
Ο ΠΟΙΑΘ πιστός στις καταστατικές του αρχές ήτοι της ανάπτυξης της ιστιοπλοΐας, της διάδοσης του ναυτικού πνεύµατος και της βελτίωσης της ναυτικής τέχνης προγραµµατίζει αντίθετα µε το εντός Ελλάδος επικρατούν πνεύµα, µια διοργάνωση στα πρότυπα των µεγάλων διεθνών αγώνων και όσοι πιστοί προσέλθετε. Αλλά περί αυτού σε προσεχές τεύχος.