Ένα ‘ταξίδι’ με την Ομάδα του Optimum 3 – Samos Steamship

Μετά την ολοκλήρωση και του 58ου Ράλλυ Αιγαίου όπου η οµάδα στέφτηκε νικητής και αφού το Optimum3 – Samos Steamship είχε πρωταγωνιστήσει και στο AEGEAN600, θεωρήσαµε ώς περιοδικό σωστό να συνοµιλήσουµε µε τους κυβερνήτες, τους αρχηγούς και τους χορηγούς της Team OPTIMUM – Samos Steamship, έχοντας ώς στόχο ένα νοερό ταξίδι στις επιτυχίες τους.

Δεύτερη χρονιά κυβερνήτες του OPTIMUM-Samos Steamship και δεύτερη συνεχόµενη πρωτιά, Βαγγέλη Νικολόπουλε και Χάρη Μαυρογεώργη πως το καταφέρατε αυτό?

Β.Ν.: Η OPTIMUM οµάδα συµµετείχε για 27η φορά στο Ράλλυ Αιγαίο στα 28 χρόνια από την ίδρυση της το 1994. Εχει ανέβει στο βάθρο 22 φορές και 11 φορές έχει πάρει την πρωτιά. Το 2016 και το 2017 το OPTIMUM 3 είχε κάνει πάλι συνεχόµενες νίκες, άρα µαζί µε το Χάρη συνεχίζουµε την πολύ καλή πορεία που έχει η οµάδα στο Ράλλυ και αυτό µε ικανοποιεί πολύ.

X.M.: Το πλήρωµα και το σκάφος ήταν πολύ φορµαρισµένο µια εβδοµάδα µετά τη διάκριση στο Aegean 600 και καταφέραµε να επικρατήσουµε κερδίζοντας την πρωτιά και στις 5 ιστιοδροµίες όπως το είχε καταφέρει το ΟPTIMUM 3 και το 2013 στο 50ο Ράλλυ Αιγαίο, δηλαδή το κορυφαίο 5-0. Παρ’ όλα αυτά πρέπει να παραδεχτούµε ότι είχαµε και την τύχη µε το µέρος µας στις 3 πρώτες ιστιοδροµίες µε τις µπουνάτσες, την 4η ιστιοδροµία την κερδίσαµε µόλις για 3 δευτερόλεπτα, ενώ την 5η µόλις για 11 λεπτά από το PEGA που πρέπει να έκανε φοβερή κούρσα καθώς ήταν χωρίς µάτσα (έσπασε) λίγο µετά την εκκίνηση στα Ψαρά. Ποτέ δεν είναι εύκολο να κερδίσεις το Ράλλυ Αιγαίο.

Μα εσείς το κάνετε να φαίνεται εύκολο, είναι τελικά;

Β.Ν: To 2018 κέρδισα το Ράλλυ µε την οµάδα CΗIARA-IASON του Νίκου Φωτίου µετά από 6 συνεχείς συµµετοχές-προσπάθειες. Δεν ήταν εύκολο τότε, ούτε τώρα. Φέτος τα δώσαµε όλα στην πρετοιµασία σκάφους/πληρώµατος αλλά και στις 5 ιστιοδροµίες. Το PEGA είχε κερδίσει το 2019, ο Τσουλφάς, ο Σουλβατζής, ο Αλεβιζάκης δεν έτρεχαν µια βδοµάδα για να έρθουν 2οι, ούτε ο Συκάρης µε τον Σωτηρίου στο ΒΑΝΑ ΒΙΟΛΕΤΑ 4 για να έρθουν 3οι. Ούτε πέρυσι οι Μάντης-Καγιαλής µε το VELOS και οι Δεληγιάννης-Καµπουρίδης µε το BULLET µας άφησαν να τους περάσουµε. Το 2019 είχαµε έρθει 5οι, κάναµε αυτοκριτική, αλλαγές, ανακάµψαµε. Ετσι είναι ο αθλητισµός, θέλει πάθος, υποµονή και επιµονή.

X.M.: Στην OPTIMUM οµάδα ο στόχος είναι να τρέξουµε καλά στον κάθε αγώνα που συµµετέχουµε και να κάνουµε τα λιγότερα λάθη και κυρίως να µην τα επαναλάβουµε σε επόµενους αγώνες. Στο Ράλλυ δουλεύουµε πολύ πάνω στο σκάφος αλλά και στους σταθµούς νησιά το «δέσιµο» της οµάδας και τη µύηση νέων µελών. Οι 10 συνεχόµενες µέρες «τριβής» ξεκαθαρίζουν στο µυαλό όλων αν το OPTIMUM spirit τους κάνει ή όχι και τι ρόλο θέλουν να διαδραµατίσουν στην οµάδα στο µέλλον. Ούτε αυτό είναι εύκολο, αλλά σίγουρα πολύ χρήσιµο. Φέτος ήταν και «βαρύ» καθώς είχε προηγηθεί το Aegean 600…

Αρα η 5η θέση στο Ράλλυ του 2019 δροµολόγησε ουσιαστικές αλλαγές;

X.M.: Οι δηµιουργοί της οµάδας Περικλής Λιβάς και Νίκος Λάζος σε συνεργασία µε τη Samos Steamship έχουν µεγάλα σχέδια για την πορεία της οµάδας και τα προχωρούν βήµα-βήµα. Επιταχύνθηκαν ίσως τα σχέδια, παρέδωσαν σε µένα και τον Βαγγέλη τις θέσεις των κυβερνητών και το ιστιοπλοϊκό κοµµάτι και επικεντρώθηκαν στo διοικητικό κοµµάτι, στην ανανέωση υλικών και πληρώµατος προκειµένου η OPTIMUM οµάδα να έχει µέλλον και να κατακτήσει νέους στόχους.

Β.Ν.: Προχωράµε σταθερά στην ανανέωση της οµάδας όχι µόνο µε νέα παιδιά αθλητές ιστιοπλοΐας τριγώνου µε 10-20 χρόνια αγώνων στην πλάτη τους αλλά όπως πάντα και µε παθιασµένους ανοιχτοθαλασσίτες χωρίς αγωνιστική ιστιοπλοϊκή εµπειρία, οι οποίοι αντλούν από τους παλιούς και έµπειρους της οµάδας την εµπειρία και know-how 28 ετών που απλόχερα τους προσφέρεται. Η αλήθεια είναι ότι τα καλά αποτελέσµατα ήρθαν νωρίτερα από ότι περιµέναµε και αυτό µας χαροποιεί ιδιαίτερα και επιβεβαιώνει τις επιλογές µας.

Περικλή Λιβά και Νίκο Λάζο η οµάδα σας συνεχίζει ανανεωµένη µε επιτυχίες αλλά τo 58o Ράλλυ Αιγαίο είχε φέτος µόνο 9 συµµετοχές, τι σηµαίνει αυτό για εσάς;

Π.Λ.: Οπως έχω ξαναπεί σε άλλη µας συνέντευξη η OPTIMUM οµάδα στήθηκε, µεγάλωσε, υπάρχει ήδη 28 χρόνια και έχει πολλά να δώσει στο µέλλον χάρις στο Ράλλυ Αιγαίου. Χωρίς την αδιάλειπτη συµµετοχή µας στο Ράλλυ δεν θα είχαµε γεµίσει γνώσεις και εµπειρίες αλλά και εµπιστοσύνη στα σκάφη µας και στο πλήρωµα. Δεν θα είχαµε διακριθεί στο εξωτερικό σε διεθνείς διοργανώσεις και ανταπεξέλθει σε δυσκολότερες προκλήσεις. Δεν θα είχαµε βρει ποτέ χορηγούς και υποστηρικτές να µοιραστούµε το πάθος µας για εξέλιξη και νέα ρεκόρ. Δεν θα είχαµε χτίσει το οµαδικό πνεύµα, το παρεάκι που χάσει-κερδίσει περνάει καλά και µε ευχαρίστηση και αµείωτο πάθος ονειρεύεται να κατακτήσει νέους ορίζοντες. Πιστεύω ακράδαντα ότι το Ράλλυ πρέπει να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που έχει ως εβδοµαδιαίος αγώνας µεγάλων αποστάσεων, σκέλη µε νυχτερινή πλεύση και τουλάχιστον δύο σταθµούς νησιά ανασυγκρότησης. Οι συµµετοχές θα ανακάµψουν καθότι είναι ο µόνος πλέον αγώνας στην Ελλάδα εδώ και χρόνια που πραγµατικά µπορεί να προετοιµάσει ελληνικά σκάφη και πληρώµατα προκειµένου να αγωνιστούν στο επόµενο επίπεδο που είναι πολυήµερος χωρίς σταθµό αγώνας όπως το Aegean 600 που απολαύσαµε φέτος µόνο πέντε ελληνικά σκάφη.

Ν.Λ.: O ΠΟΙΑΘ έχει προσφέρει όσο κανένας στην ιστιοπλοΐα ανοικτής θάλασσας και συνεχίζει δηµιουργικά καταβάλλοντας τεράστια προσπάθεια. Η OPTIMUM οµάδα τη στηρίζει γιατί µε τη συµµετοχή στο Ράλλυ και από φέτος στο Aegean 600, µας δίνεται η ευκαιρία να µυήσουµε τα νέα µέλη της οµάδας και να προπονήσουµε εντός Ελλάδας σε πολύωρα επίπονα µπράτσα µε ακραίες συνθήκες, µέρα και νύχτα, να δοκιµάσουν και να ξεπεράσουν τα όρια τους αλλά και να απολαύσουν την ελευθερία και την οµορφιά της ανοικτής θάλασσας. Μας γεµίζει αισιοδοξία για το µέλλον της OPTIMUM οµάδας η εικόνα της φετινής νεανικής οµάδας να κάνει pumping για έξι ώρες από τα Ψαρά µέχρι τη Μακρόνησο προκειµένου να µη χάσει ούτε ένα πλανάρισµα, µε 30+ κόµβους άνεµο! Χρήστο Σταθά(16), Κουκλάκη Σταύρο(20), Φαίδων Κουρή(21), Κουκλάκη Γιώργο(23), Μαυρογεώργη Χάρη(26), Αποστόλη Σερράο(28), Νικολόπουλε Βαγγέλη(30) Βενετσάνο Αλέξανδρε(30) και Αγραφιώτη Αννα OLY(30), το µέλλον σας ανήκει. Ενα µεγάλο µπράβο και ευχαριστώ στους παλιούς και έµπειρους Αποστολάκη Νίκο, Μακρίδη Κώστα, Κάπο Γιάννη, Δικαστόπουλο Τάσο, Κουντουριώτη Νίκο, Τσιγκαρά Κων/νο και Αρτεµις Νεστορή που ασπάζονται το όραµα της οµάδας και πλαισιώνουν τα νέα παιδιά για να µας τραβήξουν όλους µπροστά µε την ορµή της νιότης τους. Ηταν ένα άκρως απολαυστικό Ράλλυ Αιγαίο για όλους, και του χρόνου να είµαστε καλά!

Για δεύτερη χρονιά αγωνίζεστε µε τα χρώµατα της Samos Steamship µε µεγάλη επιτυχία. Πόσο σηµαντικός είναι ο ρόλος του χορηγού στην οµάδα OPTIMUM?

Π.Λ.: Οι χορηγοί έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην 28χρονη πορεία και εξέλιξη της OPTIMUM οµάδας. Οµως η συνεργασία µε τη Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση έχει εξελιχθεί σε µια εξαιρετική σχέση καθώς πέρα από την οικονοµική στήριξη, συµµετέχει ενεργά στις αποφάσεις σχετικά µε την εξέλιξη της οµάδας, το πρόγραµµα και τον εξοπλισµό του σκάφους. Επίσης έχουµε έναν έµπειρο συνεργάτη που λόγω της µακρόχρονης πορείας του στη ναυτιλία, µας στηρίζει και µας δείχνει την ανάγκη και τον τρόπο να προγραµµατίζουµε µε ορίζοντα µακρύτερο από ότι στο παρελθόν κι έτσι να αντιµετωπίζουµε το σήµερα µε µεγαλύτερη άνεση και αυτοπεποίθηση. Επίσης η παρουσία συνεργατών της Samos Steamship στους περισσότερους αγώνες πάνω στο OPTIMUM 3 προσδίδει µια επιπλέον δυναµική στην οµάδα αλλά διαχέει και πίσω στην εταιρία το πάθος για συνεχή προσπάθεια για το καλύτερο.

Κύριε Ιγγλέση, δύο χρόνια απόλυτης επιτυχίας στα αποτελέσµατα των αγώνων της οµάδας OPTIMUM-Samos Steamship, τι αποκοµίζετε;

Γ.Ι.: Είναι αλήθεια ότι από το ξεκίνηµα της συνεργασίας µας τον Αύγουστο του 2019 η οµάδα µας έχει φέρει µόνο πρωτιές στους αγώνες στόχους. Οµως αυτό που διακρίναµε σε κείνον τον πρώτο αγώνα του 2019 ήταν το πάθος, η συνοχή και το πνεύµα που κυριαρχεί στην OPTIMUM οµάδα που διαχύθηκε αµέσως και επέτρεψε στους πέντε συνεργάτες από διάφορα τµήµατα της Samos Steamship να απολαύσουν µαζί µε δέκα µέλη της OPTIMUM µια ολοκληρωτική νίκη. Η οµάδα τότε ήταν αµέσως µετά από µια 5η θέση στο Ράλλυ Αιγαίο όπου είχαν σκίσει µαΐστρα και µπαλόνι και είχαν τρέξει το ένα σκέλος µε το trysail. Ετσι, για τον πρώτο µας κοινό αγώνα στην Ανδρο του 2019, µπόρεσαν να βρουν µια µεταχειρισµένη Dacron µαΐστρα και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τους πέντε δικούς µας, οι οποίοι πρώτη φορά έµπαιναν σε ένα καθαρόαιµο αγωνιστικό σκάφος. Κατάφεραν να κερδίσουν ακόµα και το Line Honors στα όρτσα ανεβαίνοντας ένα ζόρικο Κάβο Ντόρο από σκάφη 86 και 100 ποδών αλλά και σε ένα καταιγιστικό πρύµα µε 35+ κόµβους άνεµο από τη Χώρα Άνδρου στο Δύσβατο. Η αντίληψη αυτών των λεπτοµερειών πίσω από αυτή την επιτυχία µας έδωσε την πεποίθηση ότι είχαµε να κάνουµε µε µια ΟΜΑΔΑ που ξέρει να αγωνίζεται υπό κάθε αντιξοότητα, να το απολαµβάνει αλλά και να το µοιράζεται µε πάθος. Εκτοτε την στηρίζουµε και από κοινού θέτουµε στόχους και απολαµβάνουµε µαζί το αποτέλεσµα που εκτός από τις νίκες είναι η επιτυχής συνεχής µύηση και ένταξη στην οµάδα νέων αθλητών και µη, που την ανανεώνουν και θα υπογράψουν το µέλλον της. Επίσης, τελευταία γίνεται µεγάλη κουβέντα στην παγκόσµια ναυτιλία για βοηθητική πρόωση των εµπορικών πλοίων µε τον άνεµο και η Samos Steamship είναι παρούσα.

Ο Πάνος Δημητρακόπουλος ασχολείται με την ιστιοπλοΐα από το 1974 με αρκετές διακρίσεις στο ενεργητικό του στις κατηγορίες, Optimist, Windsurfing και Laser. Έχει κερδίσει το Ράλλυ Αιγαίου δυο φορές στην κατηγορία I.O.R. ως πλήρωμα του σκάφους Col-X-Cool και είναι ιδρυτής της εταιρείας Paralos Events & Design που έχει την ευθύνη επικοινωνίας του Ράλλυ Αιγαίου από το 2000 έως σήμερα. Ταυτόχρονα έχει διατελέσει υπεύθυνος επικοινωνίας σε μία σειρά από Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ανοικτής Θαλάσσης που οργανώθηκαν στην Ελλάδα. Ασχολείται με την δημοσιογραφία στην ιστιοπλοΐα από το 1982 ξεκινώντας από το περιοδικό Γιώτιγκ & Θάλασσα, έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος στον Αντέννα και στις 24ώρες ενώ αρθρογραφεί στον ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟ ΚΟΣΜΟ από το τεύχος 13. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέχει πτυχίο προπονητού Ιστιοπλοΐας Γ’ κατηγορίας από την Γ.Γ. Αθλητισμού
Previous Post Next Post