Με τη συμμετοχή 31 σκαφών από 12 ομίλους, αλλά και με 1 σκάφος με Βούλγαρους ιστιοπλόους, πραγματοποιήθηκε το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, ο καθιερωμένος ιστιοπλοϊκός αγώνας Βορείων Σποράδων που διοργάνωσε και φέτος – για 28η χρονιά – ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Βόλου Ανοικτής Θαλάσσης και έκλεισε με επιτυχίες των αθλητών του Ομίλου.
Το Σάββατο το πρωί οι προβλέψεις μιλούσαν για ασθενείς ανέμους και πράγματι η εκκίνηση δόθηκε κανονικά, ακριβώς σύμφωνα με το πρόγραμμα στις 10.00 έξω από το λιμάνι της Σκοπέλου με Β-ΒΔ ανέμους 2-3 Β.
Τα σκάφη ξεκίνησαν χωρίς προβλήματα στην αρχή με φλόκους-τζένοες, αλλά πολύ γρήγορα βιράρισαν τα μπαλόνια τους με προορισμό τη Στενή Βάλα όπου υπήρχε βαθμολογική ‘πόρτα’, από την οποία έπρεπε να περάσουν τα σκάφη για να συνεχίσουν προς την Κυρά Παναγιά.
Στην πορεία όμως έπεσε η ένταση του ανέμου αλλά και ένας κυματισμός που υπήρχε δυσκόλευε τους χειρισμούς, έτσι τα σκάφη αφήνοντας δεξιά τον Αι Γιώργη κατέβηκαν με τσίμες κατάπρυμα προς την Αλόννησο.
Στον κάβο της Μαρπούντα, όπου έφτασε πρώτο το HAKUNA MATATA τέλειωσε ο ΒΔ, αναγκάζοντας το να κατεβάσει το μπαλόνι και να περιμένει τον επόμενο αέρα με αποτέλεσμα να κερδίζουν έδαφος από τα ανοικτά τα PARALOS, VORRAS και GRANMA X. Σύντομα όμως ήρθε ένας ΝΑ με ένταση 4-6 κόμβους που βοήθησε να φύγουν όλοι όρτσα προς το στενό της Περιστέρας. Ο αέρας σιγά –σιγά σιγοντάρισε, τα σκάφη βιράρανε πάλι τα μπαλόνια, με κερδισμένους εκείνους που σήκωσαν ασύμετρα και κατάπρυμα πια και με τσίμες έφτασαν στην ‘πόρτα’ μπροστά από τη Στενή Βάλα. Πρώτο την ‘πόρτα’ πέρασε στις13.00.59΄΄ το HAKUNA-MATATA.
Τα σκάφη συνεχίζοντας την ‘ανηφόρα’ προς τα ΒΑ, με τσίμες, περνάνε κοντά από τον Άγιο Δημήτριο, την ωραιότερη παραλία της Αλοννήσου, με προορισμό τη νησίδα “Πελέρισα” στην κυρά Παναγιά την οποία έπρεπε να καβατζάρουν και να επιστρέψουν στη Στενή Βάλα για τον τερματισμό της πρώτης μέρας (απόσταση διαδρομής 31 Ν.Μ.). Ο αέρας πέφτει αλλά μετά από ένα σύντομο διάστημα γυρίζει σε Β.Α με ένταση που φτάνει τους 10 κόμβους. Έτσι τα πρώτα σκάφη θα καβατζάρουν άνετα την Πελέρισα κατευθυνόμενα προς τον τερματισμό. Ο αέρας όμως τους κάνει ‘παιχνίδια’ πέφτοντας για κάποια ώρα σχεδόν στο 0 με αποτέλεσμα τα σκάφη να κινούνται μόνο από το ευνοϊκό ρεύμα, ένας όμως ασθενής Β.Α που θα εμφανισθεί φέρνει στον τερματισμό τα γρηγορότερα σκάφη, Πρώτο στις 17.47΄.21΄΄έφτασε, με μεγάλη διαφορά , το HAKUNA –MATATA ακολουθούμενο στις 19.10΄.12΄΄από το PARALOS και στις 19,35΄.05΄΄ από το GRANMA X.
Για τα μικρότερα σκάφη όμως, καθώς προχωρούσε το απόγευμα και ο αέρας έπεφτε, είχε χαθεί πολύτιμος χρόνος μέσα στην άπνοια, παρ’ όλα αυτά όμως συνέχιζαν την «ανηφόρα» με πλεύση όρτσα βασανιστικά αργά. Παρ’ όλη όμως την αγωνιστική τους προσπάθεια και την επιμονή τους, ο αέρας δεν τους έκανε τη χάρη μην αφήνοντας στα πληρώματα πολλές ελπίδες για ολοκλήρωση του αγώνα μέσα στα καθορισμένα χρονικά όρια.
Την Κυριακή, δεύτερη μέρα του αγώνα, και με φρεσκαρισμένο Β.Α 13-15 κόμβων δόθηκε η εκκίνηση έξω από τη Στενή Βάλα με κατεύθυνση τις νησίδες Αδέλφια, τις οποίες τα σκάφη έπρεπε να περιπλεύσουν για να ορτσάρουν στη συνέχεια για την Σκόπελο όπου και ο τερματισμός. (απόσταση 21Ν Μ)
Εξαιρετικά έφυγε το FAIRYTALE το οποίο σήκωσε μπαλόνι με την εκκίνηση και πήρε πορεία για την Μπαρκέτα. Υπήνεμα όμως της Περιστέρας ο αέρας φατσάρισε και όσα σκάφη είχαν μπαλόνια αναγκάστηκαν να ποδίσουν να μαϊνάρουν και να συνεχίσουν με φλόκους και τζένοες. Πρώτο καβατζάρισε τον ΝΔ κάβο του μεγάλου Αδελφού το FAIRYTALE και βρέθηκε σε αέρα που έπαιζε σε διεύθυνση και έπεφτε σε ένταση. Ο VORRAS ταξίδεψε περισσότερο ποδιστά κερδίζοντας απόσταση, ενώ η PARALOS που δεν είχε χρησιμοποιήσει μπαλόνι σχεδόν έφτασε τα προπορευόμενα σκάφη. Με βοριά με μικροδιακυμάνσεις στην ένταση (έως 10 κόμβους) αλλά και στη διεύθυνση, τα πρώτα σκάφη έφτασαν ως τον Αϊ Γιώργη, εκεί όμως το VORRAS το GRANMAX και το INTEGRALE επέλεξαν να πάνε κοντά στην ακτή για να έχουν συντομότερη διαδρομή, επιλογή όμως που τους στοίχησε αρκετές θέσεις αφού ο βοριάς στο μεταξύ εξασθένησε αφήνοντας κύμα που τους δυσκόλευε στην πορεία.
Σιγά -σιγά όμως έστρωσε ένας ασθενής Ν.Α που έφερε τα σκάφη στον τερματισμό. Γενικά ο αγώνας είχε έντονο ενδιαφέρον λόγω των αυξομειώσεων στην ένταση του ανέμου αλλά και στις αλλαγές στη διεύθυνσή του. Τελικά, παρά τις παραξενιές του καιρού τα σκάφη τερμάτισαν στο λιμάνι της Σκοπέλου, με το HAKUNA – MATATA να παίρνει πάλι πρώτο την ‘κανονιά’ του τερματισμού στις 13,43΄.53΄΄΄και μέχρι τις 17.34΄22΄΄ που τερμάτισε το τελευταίο, είχαν τερματίσει και τα υπόλοιπα σκάφη του στόλου.
Έτσι φέτος μετά από αρκετά χρόνια οι αθλητές του ΙΟΒΑΘ, που έτρεχαν με τα σκάφη HAKUNA – MATATA, MAXIMA και JE M’EN FOUS κατέλαβαν τις 3 πρώτες θέσεις της Γενικής Κατάταξης, Αξίζει να σημειωθεί ότι με το je m’en fous έτρεξαν μαθητές της σχολής Himera sailing – ΙΟΒΑΘ, με κυβερνήτη τον εκπαιδευτή τους Α.Πλάκα.
Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με την τελετή λήξης το βράδυ της Κυριακής στην παραλία της Σκοπέλου , παρουσία των αγωνιζομένων, των φίλων τους, των δημοτικών και λιμενικών αρχών αλλά και πολλών κατοίκων και επισκεπτών του νησιού.Τα αναλυτικά αποτελέσματα, κατά κατηγορία, ήταν τα εξής:ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙΙ
1. FATA MORGANA, κυβερν. Κ.ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ Ι.Ο.Β.ΑΘ.
2. IOLI, Γ.ΜΙΧΟΣ Ι.Ο.ΧΑΛΚΙΔΑΣ
3. DAMSON, Γ.ΖΑΧΑΡΙΟΥ Ι.Ο.Β.Α.Θ.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙ
1. MAXIMA, κυβερν. Β. ΚΑΝΑΤΟΥΛΑΣ ΟΕΑ-ΝΑΒ
2. JE M’EN FOUS, Α .ΠΛΑΚΑΣ Ι.Ο.Β.Α.Θ.
3. ASSANTE, Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΟΘΑ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ι
1. HAKUNA-MATATA, κυβερν. ΕΥΘ. ΜΠΑΣΤΗΣ Ι.Ο.Β.Α.Θ.
2. FAIRYTALE, ΑΡ. ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΙΟΥ Ι.Ο.Β.Α.Θ.
3. PARALOS, Σ. ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Ν.Ο.ΘΕΣ/ΚΗΣ.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ OVERALL
1. HAKUNA–NATATA, ΕΥΘ. ΜΠΑΣΤΗΣ Ι.Ο.Β.Α.Θ.
2. MAXIMA, Β. ΚΑΝΑΤΟΥΛΑΣ ΟΕΑ-ΝΑΒ
3. JE M’EN FOUS, Α. ΠΛΑΚΑΣ Ι.Ο.Β.Α.Θ.