Rolex Giraglia Cup

Το Giraglia Cup είναι πλέον µία ιστορική διοργάνωση στη Μεσόγειο που η ιστορία του ξεκινάει τον Δεκέµβριο του 1952 όταν ο Beppe Croce, πρόεδρος του Yacht Club Italiano, µαζί µε τον René Levainville, πρόεδρο του Yacht Club de France και τον Franco Gavagnin εµπνεύστηκαν έναν αγώνα από το Saint-Tropez µέχρι τη Γένοβα, έναν αγώνα όχι µόνο ανάµεσα σε οµάδες αλλά και µε εθνικό χαρακτήρα, ανάµεσα στη Γαλλία και την Ιταλία.

Στην πρώτη διοργάνωση του Giraglia Cup το 1953 έλαβαν µέρος 22 σκάφη. Ο αριθµός των συµµετοχών ωστόσο κάθε χρόνο αυξανόταν και έτσι το 1997 εµφανίστηκε ο χορηγός και ο αγώνας µετονοµάστηκε σε Rolex Giraglia Cup. Το 1998 το Yacht Club de France συµπεριέλαβε και τρεις ηµέρες τοπικών ιστιοδροµιών στο Saint-Tropez σαν προθέρµανση στον µεγάλο αγώνα.

Σήµερα το Rolex Giraglia Cup έχει γίνει ένα πολύ δηµοφιλές ιστιοπλοϊκό event που προσελκύει πληρώµατα και οµάδες από όλο τον κόσµο, ερασιτέχνες και επαγγελµατίες, µε σκάφη όλων των ειδών. Πολύ ανταγωνιστικές ιστιοδροµίες που ακολουθούνται από αντίστοιχα λαµπρές εκδηλώσεις.

Το ρεκόρ του αγώνα Rolex Giraglia Cup που έχει µήκος 241 ναυτικά µίλια µε εκκίνηση από το St. Tropez και τερµατισµό στο Sanremo µέσω της βραχονησίδας Giraglia, ανήκει στο Esimit Europa 2, του Igor Simcic, ένα µάξι σκάφος 30 µέτρων που είχε κυβερνήτη τον ολυµπιακό θρύλο Jochen Schümann. Ο χρόνος του σκάφους ήταν 14 ώρες, 56 πρώτα και 18 δεύτερα. Η µέση ωριαία ταχύτητα του σκάφους ήταν 18 κόµβοι µε µέγιστη ταχύτητα τους 30.

Εφέτος οι παράκτιες ιστιοδροµίες ξεκίνησαν στις 10 Ιουνίου. Στον κόλπο του Saint Tropez επικρατούσαν άνεµοι µε ένταση 8 ως 12 κόµβους. Το µεσηµέρι δόθηκε η εκκίνηση για τις πρώτες ιστιοδροµίες. Τα µικρά σκάφη, ως 18 µέτρα µήκος, στις κατηγορίες Α και Β έκαναν µία παράκτια ιστιοδροµία 19 ναυτικών µιλίων, ενώ τα µεγαλύτερα σκάφη είχαν κλασικές παλινδροµικές διαδροµές. Τα Maxi της κατηγορίας 0, τα Wally 100 και τα Club Swan στα όρτσα – πρύµα αποτέλεσαν το εντυπωσιακότερο θέαµα. Στην κατηγορία 0 κέρδισε το γνώριµο MiniMaxi 72 Cannonball.

Οι 2500 ιστιοπλόοι που συµµετείχαν απόλαυσαν τις συνθήκες και το κοκτέιλ πάρτι που ακολούθησε το οποίο διοργάνωσε το International Maxi Association. Από το 2015 το ΙΜΑ προωθεί το Mediterranean Maxi Offshore Challenge όπου η κλάση των maxi σκαφών λαµβάνει µέρος στις πιο εντυπωσιακές ιστιοδροµίες στη Μεσόγειο.

Την επόµενη ηµέρα οι συνθήκες ήταν ασθενέστερες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσµα µόνο τα µεγάλα Wally 100 να καταφέρουν να τερµατίσουν. Όλες οι άλλες ιστιοδροµίες ακυρώθηκαν. Νικητής στα Wally 100 ήταν το σκάφος Tango.

Την τρίτη και τελευταία ηµέρα των inshore ιστιοδροµιών το ενδιαφέρον είχε πια κορυφωθεί. Οι συνθήκες ευτυχώς ήταν ιδανικές για να κλείσει το ‘γαλλικό’ κοµµάτι του αγώνα. Ο άνεµος κυµαινόταν γύρω στους 20 κόµβους και η θάλασσα ήταν χωρίς κύµα µε αποτέλεσµα τα σκάφη να κινούνται γρήγορα. Τα 241 σκάφη προσέφεραν ένα µοναδικό θέαµα καθώς ελίσσονταν µέσα στον στίβο, ενώ µετά τις πολύωρες µάχες στην κατηγορία 0 των Maxi 72 νικητής ήταν και πάλι το Cannonball. Το Magic Carpet Cubed κέρδισε τα Wally 100, ενώ το Cuordileone ήταν πρώτο στα Club Swan 50. Το Porron IX κέρδισε την ξεχωριστή κλάση των Swan 45.

Το βράδυ έγινε η τελετή της απονοµής για τις inshore ιστιοδροµίες και ακολούθησε το πάρτι του χορηγού.

ΤΟ OFFSHORE

Την Τετάρτη 13 Ιουνίου δόθηκε η εκκίνηση για το offshore του Giraglia µε 212 σκάφη να παρατάσσονται στη γραµµή εκκίνησης. Οι προγνώσεις έδιναν µέτριους ανέµους κατά την εκκίνηση που όµως σταδιακά θα εξασθενούσαν κοντά στη βραχονησίδα, γεγονός που αφενός θα ωφελούσε τα µεγάλα και γρήγορα σκάφη, αφετέρου δε θα απαιτούσε µεγάλη προσοχή στη στρατηγική και την τακτική.

Έτσι, στις 12:50, η Επιτροπή Αγώνος του Yacht Club Italiano έδωσε το σύνθηµα της εκκίνησης και τα σκάφη έφυγαν µε ανέµους 10 ως 12 κόµβους, χωρισµένα σε κατηγορίες µε τις εκκινήσεις να δίνονται ανά δέκα λεπτά.

Η διαδροµή των 241 ναυτικών µιλίων ξεκίνησε και το ρεκόρ του αγώνα δεν φαινόταν να απειλείται. Ακόµα και τα γρηγορότερα σκάφη περίµεναν να ταξιδεύουν για 24 ως 30 ώρες.

Την επόµενη ηµέρα και πριν συµπληρωθούν 24 ώρες αγώνα, το Wally 100 Tango πέρασε τη γραµµή τερµατισµού και κέρδισε τα line honours στο 66ο Rolex Giraglia Cup, µε πραγµατικό χρόνο 23 ώρες 48 λεπτά και 55 δευτερόλεπτα. Με τους διάσηµους και πεπειραµένους Marc Pajot και Thierry Peponnet να εναλλάσσονται στο τιµόνι και την τακτική του µαύρου Maxi σκάφους, η επιτυχία ήταν αναµενόµενη.

Πίσω από το Tango, τερµάτισε το Galateia και πίσω του το Magic Carpet µετά από έντονο συναγωνισµό και αµοιβαίες πιέσεις. Την ίδια ώρα ο υπόλοιπος στόλος ήταν απλωµένος σε περιοχή 80 ναυτικών µιλίων από τη βραχονησίδα Giraglia µέχρι τη Γένοβα.

Καθώς οι ώρες περνούσαν τα αποτελέσµατα διαµορφώνονταν. Έτσι, στην κατηγορία ORC νικητής ήταν το ρωσικό Skorpios της κλάσης Club Swan 50, ενώ το Challenge Rolex Trophy, για την πρώτη θέση στην κατηγορία IRC κέρδισε ο Dieter Shon µε το Maxi 72 Momo. Ο χρόνος του σκάφους ήταν 24 ώρες 21 λεπτά και 44 δευτερόλεπτα.

Βασικός συντελεστής σε αυτή τη νίκη ήταν φυσικά ο κυβερνήτης του Luna Rossa, ο γνωστός Francesco de Angelis που κατάφερε να πάρει τη νίκη µε διαφορά λεπτών από το Cannonball του Dario Ferrari και το Caol Ila του Alex Schaerer.

Την επόµενη ηµέρα οι προβλήτες µπροστά στο Yacht Club Italiano είχαν γεµίσει σκάφη όλων των µεγεθών.

Το ίδιο βράδυ ο Nicolò Reggio, πρόεδρος του Yacht Club Italiano, ξεκίνησε την τελετή λήξης και την απονοµή των επάθλων στους νικητές, µπροστά στο κτίριο του Οµίλου.

Οι νικητές στις κατηγορίες ήταν:

 

Κατηγορία IRC

  1. MOMO, SHOEN DIETER, MAXI 72
  2. CANNONBALL, FERRARI DARIO, MAXI 72
  3. CAOL ILA R, SCHAERER ALEX

Κατηγορία ORC

  1. SKORPIOS, KONOGOROV ANDREY, SWAN 50
  2. LEAPS & BOUNDS, BLANPAIN JEAN PHILIPPE, GRAND SOLEIL 58
  3. DARING SISTERS, DOLEZAL TOMAS, SWAN 42

Κλάση WALLY

  1. TANGO, HANSEN OLE
  2. MAGIC CARPET 3, OWENS-JONES LINDSAY
  3. GALATEIA, DAVID LEUSCHEN

Κλάση CLUB SWAN 45

  1. PORRON IX, SENIS LUIS
  2. ANGE TRASPARENT II, PIZZOLI VALTER
  3. THETIS, LOCATELLI LUCA

Κλάση CLUB SWAN 50

  1. SKORPIOS, KONOGOROV ANDREY
  2. MATHILDE, KIELLAND MORTEN
  3. CUORDILEONE, FERRAGAMO LEONARDO

 

Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post