Αυτή η τρίτη διοργάνωση του AEGEAN 600 ήταν η πιο δηµοφιλής στη σύντοµη ιστορία της, προσελκύοντας 45 οµάδες από 16 χώρες από όλον τον κόσµο. Μεταξύ αυτών υπήρχε και µια µεγάλη ποικιλία τύπων σκαφών, από ειδικά αγωνιστικά σκάφη κατασκευασµένα αποκλειστικά από ανθρακονήµατα µέχρι σκάφη “κρουαζιέρας” παραγωγής, όπως επίσης και από µικρά εξειδικευµένα τριµαράν 30 ποδιών έως τεράστια Super Yachts µήκους άνω των 100 ποδιών.
Η Διεθνής Ένωση Σκαφών Maxi (International Maxi Association) για ακόµη µια χρονιά συµπεριέλαβε το AEGEAN 600 στο σιρκουί των αγώνων της, IMA Mediterranean Offshore Challenge, γεγονός που βοήθησε την εφετινή διοργάνωση να αναβαθµιστεί ακόµη περισσότερο προσελκύοντας έντεκα συµµετοχές σκαφών Maxi, µερικές από τις οποίες είναι πολύ γνωστές για την αγωνιστική τους δράση και απόδοση σε όλο τον κόσµο της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης. Έτσι, µε τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες, τα περισσότερα από αυτά τα σκάφη αντιπροσώπευαν µια σοβαρή απειλή για το υπάρχον ρεκόρ διαδροµής που σηµειώθηκε στην περσινή δεύτερη διοργάνωση του αγώνα.

Γνωρίζοντας ότι αυτή την περίοδο επικρατεί στο Αιγαίο το µελτέµι, το οποίο µπορεί να προκαλέσει ακόµη και θυελλώδεις συνθήκες, τόσον οι νέες όσο και οι παλιές οµάδες – που επέστρεψαν για να δαµάσουν το Αιγαίο πέλαγος – ξόδεψαν πολύ χρόνο και προσπάθεια για να ετοιµάσουν σωστά τα σκάφη και τα πληρώµατα τους. Αυτή η προετοιµασία περιελάµβανε τη συγκέντρωση µιας µεγάλης οµάδας ιστιοπλόων, την προετοιµασία του σκάφους και των πανιών, τη συµµόρφωση µε τις απαιτήσεις του αγώνα, όπως και την παρακολούθηση σεµιναρίων ασφαλείας. Ας µην ξεχνάµε όµως ότι, εκτός από τα παραπάνω, τα logistics της συµµετοχής σε µια τέτοια διοργάνωση, ειδικά όταν υπάρχει µεταφορά σκάφους από µακρινές χώρες όπως Αµερική, Αυστραλία κλπ, εξοπλισµού και πληρωµάτων για διαµονή και σίτιση είναι τεράστια.

Για πρώτη φορά φέτος η Οργανωτική Επιτροπή προγραµµάτισε τον αγώνα ATTICA warm-up race 10 ναυτικών µιλίων στο θαλάσσιο χώρο του Λαυρίου ώστε να δώσει στις οµάδες την ευκαιρία να δοκιµάσουν τον εξοπλισµό και τις δυνατότητες των σκαφών τους πριν πάρουν εκκίνηση για το AEGEAN 600. Αυτός ο αγώνας προθέρµανσης αποδείχτηκε πολύ χρήσιµος και δηµοφιλής, µε συµµετοχή περίπου του ήµισυ του στόλου.

οργανωτικής επιτροπής του AEGEAN 600, κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης.
Όπως και τα προηγούµενα χρόνια, οι διοργανωτές έδωσαν την ευκαιρία στους συµµετέχοντες να µάθουν για την ιστορία της περιοχής µε µια οργανωµένη ξενάγηση την στον αρχαίο ναό του Ποσειδώνα, ο οποίος δεσπόζει στην εκκίνηση και στον τερµατισµό του AEGEAN 600 προβάλλοντας το µοναδικό ηλιοβασίλεµα. Δεν υπάρχει πιο εντυπωσιακό και συµβολικό µέρος για την εκκίνηση και τον τερµατισµό ενός διεθνούς αγώνα ανοικτής θαλάσσης.

Την Κυριακή 9 Ιουλίου και ώρα µεταξύ 14:00-14:30 και µε ανέµους ανατολικούς νοτιανατολικούς 14-18 κόµβων δόθηκε η φαντασµαγορική εκκίνηση όλων των κλάσεων των σκαφών. Πολύ σύντοµα τα εντυπωσιακά ιστιοφόρα χάθηκαν στο βάθος του Αρχέγονου Πελάγους. Το πρώτο σκέλος προς τη Μήλο είχε πολύ γρήγορες πλεύσεις, µε το Farr 100 ποδιών “Leopard 3” και το Volvo 70 “I Love Poland” που διήνυσαν µε ταχύτητα την πορεία και έφτασαν στη Σαντορίνη µε τον γρηγορότερο ρυθµό στην ιστορία του αγώνα. Μετά τη διέλευση τους από το φηµισµένο νησί κατά τη διάρκεια της πρώτης νύχτας, ο υπόλοιπος στόλος απόλαυσε το τοπίο της καλντέρας την επόµενη ηµέρα.

Στα νοτιότερα σηµεία στροφής της διαδροµής στην Κάσο και την Κάρπαθο, το µελτέµι ήταν σε πλήρη ισχύ, µε ριπές άνω των 30 κόµβων και µεγάλα κύµατα 3-4 µέτρων. Πολλά σκάφη ταλαιπωρήθηκαν στο πέρασµα αυτό και η ανακούφιση για τα πληρώµατα ήρθε µόνον ανατολικότερα στο υπήνεµο µέρος της Ρόδου, ενώ στο βόρειο άκρο του νησιού ο άνεµος παρέµεινε ακόµα αρκετά δυνατός.

Οι επόµενες πλεύσεις ήταν πιο κλειστές και η συνέχεια της διαδροµής που περνά κοντά στα νησιά των Δωδεκανήσων αποτέλεσε µια σοβαρή ναυτική πρόκληση για τους γρήγορους ρυθµούς των κορυφαίων οµάδων. Παρ’ όλα αυτά, οι συνθήκες του δυνατού ανέµου εξακολούθησαν και τα πρωτοπόρα σκάφη ανέπτυξαν µεγάλες ταχύτητες και στο υπόλοιπο της διαδροµής, τερµατίζοντας στο ακρωτήριο του Σουνίου σε χρόνο ρεκόρ. Το “Leopard 3” κατέρριψε το ρεκόρ διαδροµής και κατέγραψε νέο ρεκόρ ταχύτερου σκάφους, 45 ώρες 5 λεπτά και 25 δευτερόλεπτα.

Δυστυχώς, µετά τον τερµατισµό των πρώτων έξι σκαφών το µελτέµι άρχισε να εξασθενεί, µαζί µε τις αναµνήσεις του στόλου από ένα πολύ γρήγορο πρώτο µισό του αγώνα. Για κάποιους ο άνεµος έπεσε σχεδόν τελείως καθώς έµπαιναν στην τελική ευθεία από τη Μύκονο µέχρι τον τερµατισµό, ενώ πιο πίσω κάποιοι περνούσαν ώρες και ώρες σε γυάλινες συνθήκες, κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που είχαν αντιµετωπίσει µόλις 24 ώρες νωρίτερα. Οι υψηλές θερµοκρασίες και η έλλειψη ανέµου είχαν µετατρέψει το Αιγαίο πέλαγος σε µια απέραντη λίµνη δοκιµάζοντας την υποµονή των πληρωµάτων. Ωστόσο, οι περισσότερες οµάδες φάνηκαν να το αντιµετωπίζουν ως εγγενές µέρος της πρόκλησης σε κάθε αγώνα ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης και όχι µόνο: βιώνει κανείς τα πάντα και πρέπει να είναι έτοιµος για όλα, χαρακτηριστικό του διεθνούς αγώνα AEGEAN 600, που αποτελεί τον τέλειο αγώνα 600 ναυτικών µιλίων.
Το “Leopard 3” από το Μονακό µε κυβερνήτη τον Christopher Sherlock ήταν τελικά και αυτό που θριάµβευσε στην τρίτη διοργάνωση του AEGEAN 600 τερµατίζοντας πρώτο και κερδίζοντας το Line Honours και την κατηγορία IRC ενώ το ελληνικό σκάφος “Optimum S-Samos Steamship” µε κυβερνήτες τον Περικλή Λιβά και τον Βαγγέλη Νικολόπουλο πρώτευσε στην κατηγορία ORC. Στην κατηγορία MOCRA (πολύγαστρων σκαφών) στην κορυφή βρέθηκε το ιταλικό “Lynx” µε κυβερνήτη τον Pietro Fariello.
Η τελετή λήξης και απονοµής των επάθλων στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου το Σάββατο 16 Ιουλίου έκλεισε µε τον εντυπωσιακότερο τρόπο την αυλαία της εφετινής διοργάνωσης, όπου ιστιοπλόοι, επίτιµοι καλεσµένοι, αλλά και συγγενείς και φίλοι των πληρωµάτων, χειροκρότησαν τους βραβευθέντες σε έναν αγώνα που ο τερµατισµός και µόνον αποτελεί προσωπική νίκη και δικαίωση µιας µακράς προετοιµασίας.
Το AEGEAN 600 διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Όµιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ) µε συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Αττικής και την Olympic Marine καθώς και µε τη συµβολή του Υφυπουργείου Αθλητισµού και της Γενικής Γραµµατείας Αθλητισµού. Χορηγοί ήταν ο Ελληνικός Οργανισµός Τουρισµού (ΕΟΤ) και η Δ. ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ Α.Ε., παγκόσµιος ηγέτης στην κατασκευή σχοινιών και συρµατόσχοινων για τη ναυτιλία. Υποστηρικτές της διοργάνωσης ήταν η διεθνής εταιρεία FRASER, διαχειρίστρια πολυτελών σκαφών αναψυχής, η µπύρα ΝΗΣΟΣ και η εταιρεία κατασκευής και ενοικίασης σκαφών X-YACHTING. Προµηθευτές του αγώνα ήταν το νερό ΔΙΡΦΥΣ, η πορτοκαλάδα ΛΟΥΞ, οι µπανάνες Dole και η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων SIXT.
Αποτελέσµατα
LINE HONOURS
LEOPARD 3 – 45 ώρες 5 λεπτά & 25 δεύτερα
LEOPARD 3
Winner of the AEGEAN 600, IMA MAXI OVERALL, IRC Division 1 winner
OPTIMUM S – SAMOS STEAMSHIP
ORC Overall, first place in ORC Division 1 and third place in IRC Overall and IRC Division 1
LYNX
Overall Multihull Winner
I LOVE POLAND
Second place in MAXI class and second place in ΙRC Overall and ΙRC Division 1
ERATOSTHENES
Second place in ORC Overall and ORC Division 1 as well as third place in MAXI Class
ΝEOMIND
First place in ORC DIVISION 2 and IRC DIVISION 2
PHAEDRA
First place in ORC DIVISION 3 and IRC DIVISION 3
BEDOUIN
Second place in ORC DIVISION 2 and IRC DIVISION 2
JOY
Second place in ORC DIVISION 3 and IRC DIVISION 3
CARBONITA
Third place in ORC Overall and ORC DIVISION 1
FAVORIT
Third place in ORC DIVISION 2 and IRC DIVISION 2
NITRO
Third place in ORC DIVISION 3
CHESTRESS
Third place in IRC DIVISION 3
FOXY LADY MOTODYNAMICS
Aegean X-Trophy