Η χώρα μας, αν και διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για τη διοργάνωση μεγάλων ιστιοπλοϊκών event, μέχρι σήμερα δεν είχε λάβει την προσοχή που της άξιζε. Τα τελευταία όμως χρόνια γινόταν μία προσπάθεια, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, η οποία τελικά ευοδώθηκε, με αποτέλεσμα στις αρχές Ιουλίου και για πρώτη φορά στην Ελλάδα να παρακολουθήσουμε έναν ιστιοπλοϊκό αγώνα με σκάφη Maxi72, τα μεγάλα αγωνιστικά προηγμένης τεχνολογίας που μέχρι τώρα θαυμάζαμε μόνο μέσα από τις σελίδες των περιοδικών. Και μάλιστα, σπουδαιότερο όλων, χορηγός της διοργάνωσης αυτής ήταν η Rolex, ως Official Timepiece, που ανέλαβε για πρώτη φορά τη χορηγία ιστιοπλοϊκού event στη χώρα μας.

H Rolex σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας της, καλλιέργησε και ανέπτυξε τη σχέση της με δραστηριότητες που, όπως και η ίδια η εταιρία, έχουν ως κινητήριο δύναμη το πάθος, τη συνεχή επιδίωξη της τελειότητας, την απόλυτη ακρίβεια και το ομαδικό πνεύμα. Ως φυσική συνέπεια, η Rolex έχει συνδεθεί στενά με τις κορυφαίες διοργανώσεις και τους θεσμούς της ιστιοπλοΐας, καθιερώνοντας συνεργασίες που χρονολογούνται από τα τέλη της δεκαετίας του 1950.
Σήμερα, η Rolex αποτελεί “Title Sponsor” σε πολλές σημαντικές και μεγάλες διεθνείς ιστιοπλοϊκές διοργανώσεις, θρυλικούς αγώνες στην ανοικτή θάλασσα, παγκόσμια πρωταθλήματα και φημισμένες ρεγκάτες όπως το Rolex Sydney – Hobart, το Rolex Fastnet Race, το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rolex Farr 40, το Maxi Yacht Rolex Cup, το Rolex Swan Cup και άλλες.
Το Corfu Challenge 2017 έγινε στην Κέρκυρα από 3 ως 8 Ιουλίου και διοργανώθηκε από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Μαρίνας Γουβιών σε συνεργασία με την Κλάση Maxi72, ενώ ήταν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και του δήμου Κέρκυρας.
Αρκετές ημέρες πριν την έναρξη των αγώνων, είχαν αρχίσει να καταφθάνουν τα σκάφη, τα πληρώματα, ο εξοπλισμός και να στήνονται οι βάσεις των ομάδων.
Έτσι, την Κυριακή 2 Ιουλίου το βράδυ άνοιξε η αυλαία με το Welcome Dinner που προσέφερε η Rolex Hellas για τους ιδιοκτήτες των σκαφών και τις ομάδες, στο πολυτελές ξενοδοχείο Corfu Palace, που περιελάμβανε εμφάνιση της σοπράνο Έλενας Κελεσίδου με τη συνοδεία του πιανίστα Βενιαμίν Κορομπίλη. Η βραδιά ολοκληρώθηκε φαντασμαγορικά με πυροτεχνήματα, που τόνισαν την έτσι κι αλλιώς κοσμοπολίτικη λάμψη της Κέρκυρας.
Τη Δευτέρα 3 Ιουλίου δεν έγιναν αγώνες, αλλά αντί αυτών, η Επιτροπή Αγώνος πραγματοποίησε ένα test event, με δοκιμαστικές εκκινήσεις, τοποθετήσεις σημείων στροφής και παρακολούθηση των καιρικών συνθηκών. Επειδή η Κλάση επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Ελλάδα, στο νέο αγωνιστικό στίβο ήταν απαραίτητη μία στοιχειώδης εξοικείωση, τόσο της Επιτροπής Αγώνων όσο και των αγωνιζομένων.
Μετά την πρώτη ημέρα στη θάλασσα, τους ιστιοπλόους περίμενε ένα Welcome Party για τα πληρώματα στη μαρίνα Γουβιών, με παραδοσιακό ελληνικό φαγητό.
Η Τρίτη 4 Ιουλίου ήταν η επίσημη πρεμιέρα των αγώνων του Corfu Challenge, με την πρώτη ιστιοδρομία να ξεκινά με μία μικρή καθυστέρηση μέχρι να σταθεροποιηθεί η γνωστή θαλάσσια αύρα της περιοχής. Η ένταση του ανέμου κυμαινόταν στους 15 κόμβους από Δ-ΒΔ διευθύνσεις. Η Επιτροπή Αγώνος που απαρτιζόταν από ξένους και Έλληνες είχε στήσει τον στίβο για όρτσα – πρύμα. Τα περισσότερα σκάφη είχαν στο δυναμικό τους διεθνούς αναγνώρισης ιστιοπλόους οι οποίοι έχουν λάβει μέρος στις μεγαλύτερες παγκόσμιες διοργανώσεις, όπως ο Mike Sanderson, ο Vasco Vascotto, ο Terry Hutchinson κ.α.
Μετά από μία άρτια εκκίνηση, τα σκάφη άρχισαν να κάνουν τακ και να απλώνονται στον στίβο. Στο πρώτο σημείο στροφής πρώτο κατάφερε να περάσει το σκάφος PROTEUS του Γιώργου Σακελλάρη, με δεύτερο το MOMO. Στα πρύμα τα σκάφη άρχισαν να ταξιδεύουν πιο γρήγορα με τα πελώρια μπαλόνια τους και ενώ η ένταση του ανέμου ανέβαινε. Στο τελευταίο σκέλος η απόσταση μεταξύ των σκαφών είχε ανοίξει αρκετά. Πρώτο πέρασε τη γραμμή τερματισμού το PROTEUS, με δεύτερο το MOMO και τρίτο το BELLA MENTE.
Όπως σχολίασε μετά τον τερματισμό, ο υπεύθυνος τακτικής του MOMO, Murray Jones, «Οι συνθήκες ήταν φανταστικές! Υπήρχε πολύ παιχνίδι. H αριστερή πλευρά του στίβου φάνηκε να είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά υπήρχαν πολλές αλλαγές διεύθυνσης του ανέμου προς τα δεξιά, οπότε δύσκολα μπορούσε κάποιος να προαποφασίσει την τακτική του».
Μετά τον τερματισμό, όλα τα πληρώματα συγκεντρώθηκαν για την τελετή απονομής των επάθλων της ημέρας στη μαρίνα. Την Τρίτη ξεκίνησε και το “Taste of Corfu”, από το Aeolus Beach Resort, μία πρωτότυπη ιδέα με σκοπό κάθε ξενοδοχείο να παρουσιάζει κάθε ημέρα δείγμα της κουζίνας του, με έμφαση στις τοπικές γεύσεις.
Η επόμενη ημέρα, Τετάρτη 5 Ιουλίου, ήταν η δεύτερη αγωνιστική ημέρα του Corfu Challenge 2017. Από το πρωί επικρατούσαν οι ιδανικότερες συνθήκες για ιστιοπλοΐα, συνθήκες που αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα. Με τον άνεμο να κυμαίνεται πάλι στους 15 κόμβους από ΒΔ διευθύνσεις και χωρίς κύμα, τον ήλιο και τα καταγάλανα νερά της Κέρκυρας στο πράσινο φόντο, τα σκάφη πήραν εκκίνηση στις 2 το μεσημέρι ακριβώς.
Η ιστιοδρομία ήταν παράκτια (coastal) μήκους περίπου 20 ναυτικών μιλίων, με αρκετά σημεία στροφής, σε διάφορα σημεία της περιοχής, ώστε τα σκάφη να ταξιδέψουν σε όλες τις πλεύσεις κάνοντας χρήση και όλων των πανιών τους.
Στο τελευταίο σκέλος πριν τον τερματισμό, όλα τα πληρώματα έβαλαν τα δυνατά τους, με πρώτο να τερματίζει το MOMO του Dieter Schoen, δεύτερο το PROTEUS του Γιώργου Σακελλάρη και τρίτο το BELLA MENTE του Hap Fauth.
Μετά τον τερματισμό, έγινε η απονομή των επάθλων της ημέρας όπου όλα τα πληρώματα ήταν εμφανώς ενθουσιασμένα, όχι μόνο από την ξακουστή ελληνική φιλοξενία, αλλά και από τις εξαιρετικές ιστιοπλοϊκές συνθήκες, που είχαν τη χαρά να απολαύσουν. Το Taste of Corfu προσφέρθηκε από το ξενοδοχείο Corfu Palace.
Την Πέμπτη 6 Ιουλίου, είχε επιστροφή στα όρτσα-πρύμα, στην περιοχή της Κασσιόπης, όπου ο θερμικός άνεμος εμφανίζεται νωρίτερα και είναι πιο σταθερός. Το MOMO ξεκίνησε πιο προσήνεμο σκάφος, όμως το PROTEUS δεν του άφησε χώρο και το ανάγκασε να κάνει πρώτο το τακ. Στο πρώτο σημείο στροφής, εμφανίστηκαν τα σκάφη μαζί, αλλά πρώτο πέρασε το PROTEUS αλλά με δεύτερο το BELLA MENTE που κατάφερε να πάρει την εσωτερική και τρίτο το CANNONBALL που διείσδυσε πίσω του, με δικαίωμα πορείας από το MOMO. Η ιστιοδρομία ολοκληρώθηκε μέσα σε μία ώρα κι έτσι υπήρχε χρόνος και για δεύτερη. Αυτή τη φορά πιο σταβέντο έφυγε το PROTEUS ενώ πιο σοφράνο το ENVIKI. Όμως, αμέσως μετά έκανε τακ πάλι προς το κέντρο του στίβου. Στο πρώτο σημείο στροφής το PROTEUS ήταν πρώτο αλλά οι Ιταλοί κατάφεραν να πάρουν την εσωτερική από το MOMO και να περάσουν δεύτεροι. Τα σκάφη απέφευγαν τις πολλές κινήσεις και πήγαιναν από layline σε layline. Η σειρά τερματισμού ήταν PROTEUS, MOMO, CANNONBALL, BELLA MENTE και EVNIKI. Έτσι συμπληρώθηκαν οι τρεις ιστιοδρομίες που χρειάζονταν για να είναι έγκυρος ο αγώνας.
Η απονομή μετά τις ιστιοδρομίες έγινε στη μαρίνα Γουβιών και συνεχίστηκε το Taste of Corfu από το Marbella Corfu Hotel.
Το βράδυ το πρόγραμμα περιελάμβανε δείπνο για τα πληρώματα στον μαγικό χώρο του Εν Πλω, με ζωντανή μουσική από την Παλαιά Φιλαρμονική της Κέρκυρας και παραδοσιακή ελληνική κουζίνα, υπό το φως του φεγγαριού και δίπλα στη θάλασσα, με φόντο το Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας (Fortezza Vecchia).
Την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 7 Ιουλίου, ο καιρός ήταν στα ίδια επίπεδα. Η πρώτη ιστιοδρομία ξεκίνησε στις 13.05 και στο πρώτο σημείο στροφής, πρώτο σκάφος ήταν το CANNONBALL που έκανε μια φανταστική κούρσα, με δεύτερο το PROTEUS και μετά το BELLA MENTE. Το CANNONBALL τερμάτισε πρώτο με μεγάλη διαφορά.
Στις 14.45 ξεκίνησε η δεύτερη ιστιοδρομία με ίδιες συνθήκες περίπου και ίδιο στίβο. Έγινε μία φοβερή εκκίνηση με το EVNIKI να κάνει πρόωρη και να επανεκκινεί, αλλά και το BELLA MENTE να κλειδώνει το MOMO αριστερήνεμο και σταβέντο ώστε να αναγκαστεί να χάσει αρκετά μέτρα και να περάσει τη γραμμή εκκίνησης τελευταίο. Στη νούμερο ένα πρώτο πέρασε το BELLA MENTE. Στα δεύτερα όρτσα το BELLA MENTE είχε ανοίξει ακόμα περισσότερο τη διαφορά, με δεύτερο το MOMO και τρίτο το CANNONBALL. Με αυτή τη σειρά τερμάτισαν.
Η απονομή μετά τις ιστιοδρομίες έγινε πάλι στη μαρίνα και το Taste of Corfu προσφέρθηκε από το Kontokali Bay Resort. Ακολούθησε κοκτέιλ πάρτι και δείπνο από τη Rolex Hellas για τα πληρώματα στην ταράτσα του ΝΑΟΚ Azur, που κράτησε μέχρι αργά το βράδυ, με το φεγγάρι να εμφανίζεται σχεδόν γεμάτο και τα πυροτεχνήματα να πλημμυρίζουν τον ουρανό.
Τελευταία μέρα των αγώνων το Σάββατο 8 Ιουλίου και ήταν αναμενόμενο να υπάρχει μεγάλη αγωνία για τις θέσεις στη γενική κατάταξη. Η Επιτροπή Αγώνος μετέφερε το στίβο βορειότερα, που ο άνεμος ήταν καλύτερος. Έγινε μία φοβερή εκκίνηση με μονομαχίες ανάμεσα σε MOMO και PROTEUS για και θέση, όπου το PROTEUS πήγε τον αντίπαλό του μέχρι εκτός του laylilne, με υποδειγματικές κινήσεις τακτικής match racing, όπως και ανάμεσα σε BELLA MENTE και CANNONBALL για την 3η και 4η, με τους παλιούς γνώριμους Hutchinson και Vascotto. Ήταν προφανές ότι τα ζευγάρια ενδιαφέρονταν μόνο για τις μεταξύ τους θέσεις. Τελικά μετά από πολλές πιέσεις και εντυπωσιακές κινήσεις, αλλά χωρίς ούτε ένα φάουλ, πέρασε πρώτο το BELLA MENTE, με δεύτερο το MOMO που κατάφερε να βρεθεί μπροστά από το PROTEUS με μόλις 2 μέτρα διαφορά.
Έτσι, το Corfu Challenge του 2017 έκλεισε αγωνιστικά με τον καλύτερο και τον πιο θεαματικό τρόπο.
Η μεγάλη απονομή έγινε το ίδιο απόγευμα στον προαύλιο χώρο του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης της Κέρκυρας, ολοκληρώνοντας αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία, όχι μόνο για τους συμμετέχοντες, αλλά και για τους διοργανωτές. Τέλος, ήταν φανερό σε όλους ότι τόσο σημαντικά διεθνή γεγονότα έχουν άμεσο και έμμεσο θετικό αντίκτυπο στον τουρισμό και τον ναυταθλητισμό της χώρας μας και τις τοπικές κοινωνίες και θα πρέπει να αγκαλιάζονται από όλους τους φορείς, προκειμένου να καθιερώνονται.
Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post