Congressional Cup

Το Congressional Cup είναι μία διοργάνωση από το 1965 που έχει μείνει στην ιστορία εξαιτίας του χαρακτήρα των μονομαχιών (match race) που διεξάγονταν κάθε χρόνο και έλκυαν την προσοχή του κοινού.

Οι αγώνες αυτοί, πριν ακόμα πάρουν τη διεθνή τους διάσταση, είχαν μεγάλο ενδιαφέρον, κυρίως επειδή ήταν σύντομοι, δεν χρειάζονταν ισοζυγισμό και λάμβαναν μέρος μεγάλοι ιστιοπλόοι. Τα σκάφη είναι πανομοιότυπα και επειδή οι αθλητές αγωνίζονται ένας προς έναν, οι δεξιότητες που απαιτούνται είναι εξαιρετικά υψηλές. Για τον λόγο αυτόν, στο Congressional Cup έχουν λάβει μέρος τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς ιστιοπλοΐας, ιστιοπλόοι του America’s Cup, παγκόσμιοι πρωταθλητές και ολυμπιονίκες.
Εφέτος διοργανώθηκε το 53ο Congressional Cup στο Long Beach της Αμερικής, από τις 27 Μαρτίου μέχρι τις 2 Απριλίου και με τις αλλαγές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα match racing, είναι η τελευταία διοργάνωση που γίνεται ακόμα με μονόγαστρα σκάφη.
Την πρώτη ημέρα οι άνεμοι ήταν πολύ μεταβλητοί από το πρωί, γεγονός που προβλημάτισε τους ιστιοπλόους. Η ένταση κυμαινόταν από τους 5 κόμβους μέχρι τους 20 με ριπές και αλλαγές στη διεύθυνση. Για τον λόγο αυτόν, το απόγευμα οι ιστιοδρομίες σταμάτησαν και τα σκάφη άλλαξαν φλόκους για να μην γίνουν ζημιές. Ωστόσο, επειδή οι μετεωρολογικές προγνώσεις για την επόμενη ήταν δυσμενείς, η Επιτροπή Αγώνος πιέστηκε να διεξάγει 14 προκριματικούς γύρους.
Τελικά, ο Berntsson, ο Canfield, ο Robertson και ο Sam Gilmour προκρίθηκαν κατευθείαν στους προημιτελικούς του Σαββάτου, αφού είχαν συγκεντρώσει αρκετούς βαθμούς. Οι υπόλοιποι αγωνιζόμενοι συνέχισαν και την επόμενη ημέρα να αγωνίζονται, ώστε να βγουν τέσσερις ακόμα που θα πάρουν το εισιτήριο για τους προημιτελικούς. Οι υπόλοιποι τέσσερις που δεν προκρίνονται, σταματούν.
Ο Βρετανός Ian Williams, ο οποίος στην περσινή διοργάνωση του Congressional Cup τερμάτισε τελευταίος, κατάφερε αυτή τη φορά να κερδίσει όλους τους αγώνες του της τρίτης ημέρας και να προχωρήσει με δόξα και τιμή.
Ο Williams βέβαια δεν είναι καινούργιος. Έξι φορές έχει κατακτήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή και αν μη τι άλλο διαθέτει αρκετή πείρα ώστε να ξεπερνάει τις δυσκολίες και τις κακές εμφανίσεις του.
Στην πρώτη φάση των προημιτελικών, αντιμετώπισε τον Αμερικανό Scott Dickson, ενώ ο Δανός Joachim Aschenbrenner αγωνίστηκε εναντίον του Νεοζηλανδού Chris Steele. Ο Steele έκανε μεγάλη αντεπίθεση αφού ξεκίνησε χαλαρά και έπρεπε να καλύψει το κενό της βαθμολογίας για να περάσει στην επόμενη φάση.
Έτσι λοιπόν την πρόκριση πήραν ο Σουηδός Johnie Berntsson, ο Taylor Canfield, ο Νεοζηλανδός Phil Robertson και ο Αυστραλός Sam Gilmour. Ο καιρός βοήθησε να διεξαχθούν όλες οι ιστιοδρομίες της ημέρας με πολύ καλές συνθήκες, δυτικούς ανέμους εντάσεως 14 κόμβων.
Η τελευταία ημέρα ξημέρωσε με ομίχλη που δυσκόλευε τους αγωνιζόμενους, αφού δεν έβλεπαν καθαρά τα σημεία στροφής και καθώς τα σκάφη τους δεν έχουν τα περίπλοκα ηλεκτρονικά όργανα που έχουν τα μεγάλα σκάφη, έπρεπε να είναι πολύ συγκεντρωμένοι και να κάνουν οι ίδιοι τους υπολογισμούς. Οι μάχες ήταν πολύ έντονες.
Ο Berntsson πέρασε και τους προημιτελικούς με άνεση και ήταν στην κορυφή της βαθμολογίας με μόνο δύο ήττες σε όλα τα ματς, από τον Harry Price και τον Sam Gilmour.
Στον ημιτελικό ο Berntsson και ο Williams είχαν να αντιμετωπίσουν τον Taylor Canfield και τον Phil Robertson αντίστοιχα, οι οποίοι έχασαν και αγωνίστηκαν μεταξύ τους στον μικρό τελικό, όπου ο Canfield πήρε τελικά την τρίτη θέση και ο Robertson την τέταρτη.
Στον τελικό, ο Williams έβαλε τα δυνατά του να αντιμετωπίσει τον Berntsson και έχασε το πρώτο αλλά κέρδισε το δεύτερο ματς εναντίον του. Τελικά όμως ο Williams κατάφερε να κερδίσει, στο τελευταίο και καθοριστικό ματς και μάλιστα με αρκετή διαφορά.
Η τελετή απονομής έγινε το ίδιο βράδυ και οι τρεις πρώτοι της κατάταξης μοιράστηκαν και τα χρηματικά έπαθλα που συνοδεύουν το περίφημο τρόπαιο του Congressional Cup.
Μάνος Ρούδας
by
Ο Μάνος Ρούδας γεννήθηκε στον Πειραιά και είναι αριστούχος μηχανικός του Πολυτεχνείου της Ουαλίας. Κατέχει τίτλο ΜΒΑ από το Southern New Hampshire University των ΗΠΑ. Ασχολείται ενεργά με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης από το 1996 μέχρι σήμερα, ως αθλητής και επαγγελματίας κυβερνήτης σε σκάφη αναψυχής κάθε είδους. Έχει επίσης εργαστεί ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε υψηλές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting. Ασχολείται με τη ναυτική εκπαίδευση από το 2003, είναι κάτοχος διπλώματος προπονητή ιστιοπλοΐας και του διεθνούς διπλώματος Yachtmaster Instructor του RYA.
Previous Post Next Post