«Πιθανώς το καλύτερο ιστιοπλοϊκό σκάφος που κατασκευάσαµε ποτέ»

Δυνατά λόγια από τον επικεφαλής του ναυπηγείου – CEO της X-Yachts Δανίας, Kraen Brinck Nielsen – που έχει κατασκευάσει περισσότερα από 6.500 γιοτ τα τελευταία 43 χρόνια και θεωρείται ένα από τα κορυφαία ναυπηγεία στον κόσµο. Μια κοινή µε την οµάδα του πεποίθηση η οποία συνοδεύεται από µια αίσθηση υπερηφάνειας.

Ιδανικό γιοτ για τις ελληνικές θάλασσές και για blue water cruising

Το Xc 47 σηµατοδοτεί την αρχή µιας εντελώς νέας γενιάς XCruising. Με λίγα λόγια, το Xc 47 είναι ένα κοµψό, υψηλών επιδόσεων ιστιοπλοϊκό, κατασκευασµένο για ασφαλή και άνετη πλεύση στην ανοικτή θάλασσα ανεξαρτήτως κυµατισµού. «Τεράστια προσοχή έχει δοθεί στη σχεδίαση ώστε ο χειρισµός του ιστιοπλοϊκού να είναι εύκολος και ασφαλής», λέει ο Thomas Mielec, διευθυντής σχεδιασµού στην X-Yachts.

Πολλοί από τους πελάτες µας µοιράζονται µαζί µας το όνειρό τους να κάνουν ένα µεγάλο ταξίδι, συχνά αναφέρονται στον γύρο του κόσµο. Με αυτό το γιοτ, θα έχουν τη δυνατότητα να το πετύχουν όποτε µπορέσουν να αδράξουν την ευκαιρία.

Η επιτοµή της ευκολίας χειρισµού

Τα ταξίδια στην ανοικτή θάλασσα εκτελούνται συνήθως µε ένα µικρό πλήρωµα, κάτι που η οµάδα σχεδίασης έλαβε υπόψη από την αρχή της διαδικασίας σχεδιασµού.

Ορισµένα από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες, τα έχουµε δει στο παρελθόν σε άλλα κορυφαία γιοτ, αλλά στο Xc 47, εκτελούνται µε µια άνευ προηγουµένου αρτιότητα. Η διάταξη του πιλοτηρίου έχει σχεδιαστεί µε τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει τη δυνατότητα στον καπετάνιο να χειρίζεται όλες τις σκότες και τα µαντάρια. Τέσσερα βιντζιρέλα – δύο σε κάθε πλευρά- είναι τοποθετηµένα µπροστά από τα τιµόνια.

Η διάταξη του πιλοτηρίου αφήνει χώρο για άνετη διαβίωση, µε το χειρισµό των πανιών να συγκεντρώνεται στην περιοχή γύρω από το τιµόνι. Κοντά στο τράνσοµ, το µεγάλο πίσω κατάστρωµα φιλοξενεί ένα άνετο καθιστικό πλήρους πλάτους πίσω από τα τιµόνια, καθώς και έναν ωραίο χώρο ηλιοθεραπείας. Όπως θα έπρεπε να είναι σε ένα πραγµατικό γιοτ ανοικτής θαλάσσης, το πιλοτήριο είναι αρκετά βαθύ, καλά προστατευµένο και µε κλειστή τράνσοµ.

Ένα διαφορετικό σαλόνι στο κατάστρωµα

Το πρώτο πράγµα που θα προσέξουν οι περισσότεροι όταν κοιτάζουν τις γραµµές, είναι το σχήµα της υπερκατασκευής.

Έχουµε εισαγάγει αυτό που µας αρέσει να αποκαλούµε «σαλόνι στο κατάστρωµα»», λέει ο Thomas Mielec.

Αυτή η λύση παρέχει καλύτερη θέα στον περιβάλλοντα χώρο, όταν βρίσκεστε κάτω από το κατάστρωµα, περισσότερο φυσικό φως και µια ευκαιρία για πολυεπίπεδα πατώµατα.»

Για να βεβαιωθούµε ότι το Xc 47 είναι ικανό να µεταφέρει προµήθειες για µεγάλες χρονικές περιόδους, το γιοτ διαθέτει µεγάλους χώρους αποθήκευσης, κρυµµένους πίσω από τις στιβαρές, αλλά κοµψά κατασκευασµένες επιφάνειες στο εσωτερικό.

Ο CEO Kraen Brinck Nielsen επισηµαίνει εµφατικά το γεγονός ότι το ντιζάιν και η αρχιτεκτονική της Δανίας φηµίζονται για το καθαρό και διαχρονικό στυλ και η X-Yachts ήταν πάντα µέρος αυτής της παράδοσης.

Οι ιδιοκτήτες X-Yacht συχνά µιλούν για ένα ιδιαίτερο συναίσθηµα, που τους ικανοποιεί κάθε φορά που επιβιβάζονται. Γνωρίζοντας αυτό το συναίσθηµα, για εµάς είναι µια συνεχόµενη διαδικασία να το εξελίσσουµε και να το βελτιώνουµε. Όταν κοιτάζω το Xc 47, είµαι περήφανος για το πόσο µακριά έχουµε φτάσει.

Αναβαθµισµένη σχεδίαση Xc

Οι γραµµές του σκάφους έχουν διατηρήσει τα βαθιά τµήµατα πλώρης σε σχήµα V, την άνετη και την υψηλότερη προεξοχή της πρύµνης από τα προηγούµενα µοντέλα Xc, παρέχοντας τα γνωστά άνετα χαρακτηριστικά πλεύσης.

Επιπλέον, το πίσω µέρος του Xc 47 έχει ένα µοντέρνο, πιο φαρδύ τµήµα της πρύµνης, που παρέχει επιπλέον σταθερότητα, βελτιωµένη απόδοση και περισσότερο χώρο στις καµπίνες του πίσω µέρους.

Πλήρες µέγεθος, ακολουθώντας τη µακέτα

Η διαδικασία σχεδιασµού ήταν διαφορετική αυτή τη φορά, εξηγεί ο Thomas Mielec.

«Έχουµε φτιάξει ένα µοντέλο πλήρους µεγέθους, το λεγόµενο mockup, που µπορεί να πάρει κλίση έως και 20 µοίρες. Από όσο ξέρω, είµαστε το µόνο ναυπηγείο που το έχει κάνει ποτέ αυτό. Αυτό µας έδωσε µια µοναδική πλατφόρµα δοκιµών, µε την ευκαιρία να δοκιµάσουµε διαφορετικά σενάρια σχεδιασµού σε πραγµατικές καταστάσεις.

Η δυνατότητα µετακίνησης σε φυσικό περιβάλλον, εξάλειψε πολυάριθµες µακροσκελείς συζητήσεις, καθώς όλοι µπορούσαν να αισθανθούν και να αντιληφθούν αµέσως ποια θα έπρεπε να είναι η σωστή λύση. Όχι µόνο υπό συνθήκες όπως είναι όταν το γιοτ είναι ελλιµενισµένο, αλλά και πώς λειτουργούν τα πράγµατα κατά τη διάρκεια της ιστιοπλοΐας όταν το σκάφος είναι µε κλίση».

Ενισχυµένο µε ανθρακονήµατα

H γάστρα του Xc 47 είναι κατασκευασµένη -όπως και κάθε άλλο X-Yachts – µε epoxy vaccum infusion, στηριζόµενο σε ένα µοναδικό πλαίσιο από ατσάλι. Οι περιοχές που εκτίθενται σε υψηλά φορτία είναι ενισχυµένες µε ανθρακονήµατα, κάνοντας το γιοτ πιο δυνατό χωρίς να προσθέτει υπερβολικό βάρος.

Το Xc 47 θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2024 και οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει.

Για περισσότερες πληροφορίες µπορείτε να επικοινωνήσετε:

X-Yachting

Aποκλειστικός αντιπρόσωπος X-Yachts Ελλάδος

Olympic Marine, Λαύριο 77χλ. Αθηνών – Σουνίου 19500

contact@x-yachting.com

Avatar
by
Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.
Previous Post Next Post