Το ελληνικό trimaranAkron Aoton έγραψε ιστορία!

Τι σχέση έχει µια σκυταλοδροµία µε δροµείς και ποδηλάτες, µε τη θάλασσα και την ιστιοπλοΐα; Αν εµπλέκεται το εξωπραγµατικό trimaran Akron Aoton, τότε όλα µπορούν να συµβούν!

H σκυταλοδροµία Running Out of Time, ήταν η µεγαλύτερη (7.767 χλµ.) αδιάκοπη σκυταλοδροµία που έχει ποτέ πραγµατοποιηθεί µέχρι σήµερα παγκοσµίως. Σκοπός της ήταν να ενώσει τη Γλασκόβη της Σκωτίας που φιλοξένησε την COP26 το 2021 µε το Sharm el-Sheikh της Αιγύπτου που φιλοξένησε την COP27 το 2022.

Δροµείς και ποδηλάτες µετέφεραν τη σκυτάλη και µαζί της ένα ηχηρό µήνυµα για την κλιµατική αλλαγή από τη νέα γενιά προς τους παγκόσµιους ηγέτες στην COP27.

Στη διαδροµή της, η σκυτάλη διέσχισε θάλασσες, οροσειρές, παγετώνες, ερήµους, αλλά και χωριά, πόλεις και πρωτεύουσες. Επισκέφθηκε εκατοντάδες σχολεία, απειλούµενες περιοχές και έργα για την προστασία της φύσης µε σκοπό να εµπνεύσει και να ενισχύσει τις τοπικές δράσεις για την κλιµατική αλλαγή.

Η Running Out of Time έγινε πραγµατικότητα χάρη στη συλλογική προσπάθεια πολλών εταίρων και υποστηρικτών. Στην Ελλάδα τη διοργάνωση συντόνισε η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) ως εκπρόσωπος του Foundation for Environmental Education (FEE).

Τον Απρίλιο του 2022, η ΕΕΠΦ απευθύνθηκε στον Πανελλήνιο Όµιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ) καθώς αναζητούσε τρόπο να φτάσει η σκυτάλη από την Αθήνα στην Πάφο της Κύπρου και από τη Λάρνακα στη Χαϊφα του Ισραήλ!

Ο Πάνος Δηµητρακόπουλος, µετά από πολύωρες αναλύσεις προς τους ανθρώπους της ΕΕΠΦ, στις οποίες τους ανέπτυξε τη δυσκολία του εγχειρήµατος να µεταφερθεί µε τη δύναµη του ανέµου, οικολογικά και εντός των στενών χρονικών ορίων, τους απάντησε ότι «µόνο ένα ελληνικό σκάφος θα µπορούσε φέρει εις πέρας αυτή την τόσο απαιτητική αποστολή. Το Akron Aoton Trimaran!»

Μετά από τις απαραίτητες συστάσεις, πάρθηκε η απόφαση από τον καπετάνιο και ιδιοκτήτη Γιάννη Μπάρκα και το πλήρωµά του Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο, Πάρη Κουτρουµπίλη, Sasa Oljaca, Παναγιώτη Λουράντο να αναλάβουν αυτή την ιστιοπλοϊκή αποστολή των περίπου 1700 ναυτικών µιλίων!

Καλεσµένος στη διαδροµή Αθήνα – Κύπρο – Ισραήλ ήταν και ο CEO του Foundation for Environmental Education (FEE) Daniel Schaffer, ένας άνθρωπος µε τεράστια ιστιοπλοϊκή εµπειρία για περισσότερα από 40 χρόνια, σε αγώνες top κλάσης, έχοντας διασχίσει 9 φορές τον Ατλαντικό, τις 2 single handed µε mini transat!

Η εκκίνηση είχε προγραµµατιστεί για την Πέµπτη 27 Οκτωβρίου 2022 από τη µαρίνα του Φλοίσβου. Μετά από µια φανταστική τελετή, ξεκίνησε το ιστιοπλοϊκό ταξίδι της σκυτάλης προς την Κύπρο. Ο καιρός προς το βράδυ θα έδινε ανέµους που θα ξεπερνούσαν τους 30 κόµβους ένταση και το πλήρωµα ήταν έτοιµο να αξιοποιήσει τις µοναδικές δυνατότητες του σκάφους!

Κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες µας υποχρέωναν να κάνουµε στάση στη Σαντορίνη (την έδρα του σκάφους) όπου και φτάσαµε περίπου στις 23:00 το βράδυ. Το κατέβασµα µέχρι τη Σαντορίνη ήταν απολαυστικό και κυριολεκτικά το Akron Aoton Trimaran έτρεχε να ξεφύγει από τους δυνατούς ανέµους που δυνάµωναν πίσω µας, καλύπτοντας µια απόσταση 160 περίπου ναυτικών µιλίων σε 11 περίπου ώρες, ταξιδεύοντας µε µ.ό 13,5 κόµβους!

Την επόµενη ηµέρα και αφού διεκπεραιώσαµε τα γραφειοκρατικά και απολαύσαµε τις οµορφιές και τη γαστρονοµία της Σαντορίνης, ξεκινήσαµε για την Πάφο. Έχοντας µελετήσει την πρόγνωση του καιρού, επιλέξαµε να αναχωρήσουµε απόγευµα για να βρίσκουµε µπροστά µας τις εντάσεις που θέλαµε και να αφήνουµε πίσω µας τις εντάσεις που θέλαµε να αποφύγουµε.

Στη διαδροµή από τη Ρόδο µέχρι την Πάφο, παρόλο που η πρόγνωση έδινε άπνοιες, ένα ελαφρύ αεράκι έσπρωχνε το σκάφος ικανοποιητικά. Τα περίπου 600 µίλια από την Αθήνα µέχρι την Πάφο ήταν απολαυστικά και γρήγορα! Το πρώτο «µπράτσο» της διαδροµής είχε ολοκληρωθεί!

Τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022, η σκυτάλη θα ταξίδευε από την Πάφο µέχρι τη Λάρνακα µε δροµείς και ποδηλάτες, απ’ όπου θα την παραλάµβανε εκ νέου το Akron Aoton για να τη µεταφέρει στη Χάιφα του Ισραήλ.

Το Akron Aoton ξεκίνησε από Πάφο για τη Λάρνακα, µια διαδροµή 90 ναυτικών µιλίων, όπου θα παραλάµβανε τη σκυτάλη και θα συνέχιζε χωρίς στάση για τη Χάιφα (150 ναυτικά µίλια) και αφού την παρέδιδε θα συνέχιζε non stop την επιστροφή του προς τη Λεµεσό της Κύπρου (άλλα 180 ναυτικά µίλια), για ξεκούραση του πληρώµατος.

Αυτό το δεύτερο µπράτσο των περίπου 420 ναυτικών µιλίων δοκίµασε τις αντοχές του πληρώµατος, καθώς ο άνεµος άλλαζε συνεχώς διεύθυνση και ένταση. Οι πολύ αυστηροί έλεγχοι στο Ισραήλ από το Πολεµικό Ναυτικό, λόγω της κατάστασης που επικρατεί, οι οποίοι ξεπέρασαν τις 7 ώρες (!), φόρτωσαν το πλήρωµα µε έξτρα κούραση.

Οι ανέσεις της υπερσύγχρονης µαρίνας Λεµεσού ‘ξεκούρασαν’ το σκάφος και η υπέροχη φιλοξενία του Βασίλη Παπαγιώργη (φίλου του πληρώµατος και θαυµαστή του σκάφους) γέµισε ενέργεια το ήδη ταλαιπωρηµένο και κουρασµένο πλήρωµα.

Το επόµενο µεσηµέρι, βρήκε το πλήρωµα να λύνει το σκάφος από τη Λεµεσό µε προορισµό τη Σαντορίνη (την έδρα του σκάφους) σε ένα µπράτσο περίπου 500 ναυτικών µιλίων! Μέχρι και ανοιχτά της Πάφου, ο αέρας ήταν σύµµαχος καθώς η ένταση και η γωνία ήταν ιδανικές! Το βράδυ όµως, οι κατά τόπους άπνοιες δυσκόλεψαν πολύ το πλήρωµα και έκαναν πολύ µεγαλύτερο τον χρόνο επιστροφής, φτάνοντας περίπου τις 40 ώρες µέχρι το στενό µεταξύ Κάσου – Καρπάθου!

Ξηµέρωµα Σαββάτου 5 Νοεµβρίου 2022 και η πρόγνωση του καιρού ήταν έγκυρη. Γλυκός σορόκος που θα ξεκινούσε από την περιοχή και θα δυνάµωνε όσο περνάει η ώρα, έσπρωχνε το σκάφος προς τη Σαντορίνη και το πλήρωµα βρήκε άλλη µια ευκαιρία να παίξει και να απολαύσει τις αρετές του σκάφους που στην ιδανική γωνία, επιταχύνει σαν ταχύπλοο!

30 ναυτικά µίλια πριν τη Σαντορίνη, η ένταση του ανέµου έπεσε πολύ και πλέον το στοίχηµα ήταν να προλάβουµε να δέσουµε πριν ξεσπάσει η πολυδιαφηµισµένη καταιγίδα EVA! Τελικά καταφέραµε και δέσαµε σε ασφαλές σηµείο, 10 λεπτά πριν ξεσπάσει η καταιγίδα!

Η µοναδική ιστιοπλοϊκή περιπέτεια των περίπου 1700 ναυτικών µιλίων που διήρκησε 10 ηµέρες, ήταν φανταστική και γέµισε µε φοβερές εµπειρίες αλλά και περηφάνια το πλήρωµα του µοναδικού Akron Aoton Trimaran.

Ο καπετάνιος και το πλήρωµα θέλουµε να ευχαριστήσουµε τον ΠΟΙΑΘ και τον πρόεδρό του κ. Ιωάννη Μαραγκουδάκη, καθώς και τον υπεύθυνο επικοινωνίας και διοργανώσεων κ. Πάνο Δηµητρακόπουλο, που πρότειναν το σκάφος µας και µας δόθηκε η ευκαιρία να ζήσουµε αυτή τη φανταστική ιστιοπλοϊκή εµπειρία αποτελώντας µέρος µιας ιστορικής εκδήλωσης!

Navigator & Boat Manager
Previous Post Next Post