Με την είσοδο στον νέο χρόνο ευχόµαστε σε όλους υγεία και µία ειρηνική χρονιά.

Όσον αφορά στη δεύτερη ευχή, ασφαλώς τα µέχρι σήµερα δεδοµένα δεν προκαλούν µία κατ’ αρχάς αισιοδοξία. Τόσο ο πόλεµος στην Ουκρανία όσο και η συµπεριφορά των γειτόνων µας, δεν προοιωνίζονται κάτι τέτοιο.

Ο συνεχιζόµενος πόλεµος έχει δηµιουργήσει πολλά γεωπολιτικά, οικονοµικά και κοινωνικά προβλήµατα σε παγκόσµιο επίπεδο.

Από τη δική µας πλευρά και µε τη δική µας οπτική γωνία, η κατάσταση αυτή ανέτρεψε πολλά δεδοµένα στον σχεδιασµό των ενεργειών του Οµίλου µας. Συγκεκριµένα όταν το 2019 ξεκινήσαµε να σχεδιάζουµε το Aegean 600 που θα περιελάµβανε και την Ελλάδα στις χώρες των µεγάλων ιστιοπλοϊκών διοργανώσεων, είχαµε λάβει υπ’ όψιν τα ακόλουθα δεδοµένα:

Έλλειψη µιας τέτοιας διοργάνωσης στον χώρο της Ανατολικής Μεσογείου.

Η συνεχής άνοδος του βιοτικού επιπέδου των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και η επακόλουθη ανάπτυξη του ναυταθλητισµού και θαλάσσιου τουρισµού, προοιωνίζετο µία αύξηση του ιστιοπλοϊκού αγωνιστικού στόλου και εποµένως µία µεγάλη δεξαµενή εν δυνάµει συµµετοχών.

Η σχετικά ήρεµη κατάσταση στις σχέσεις της χώρας µας µε τη γείτονα χώρα, δεν απέκλειε και τη συµµετοχή αρκετών αγωνιστικών σκαφών από τον στόλο της.

Δυστυχώς τα δεδοµένα άλλαξαν. Το 2020 προέκυψε η πανδηµία του covid-19 και µας ανάγκασε να αναβάλουµε τον αγώνα για το 2021, όπως ακριβώς έγινε και µε όλες τις διεθνείς διοργανώσεις. Το 2021 προέκυψε η ένταση των σχέσεών µας µε τη γείτονα χώρα µε αφορµή το µεταναστευτικό και η απαγόρευση εισόδου στη χώρα µας σκαφών που προέρχονται από την Τουρκία. Επιδεινώθηκαν γενικότερα οι σχέσεις µας µε τη γείτονα χώρα και υπήρξε η ακύρωση των σχετικών δηλώσεων συµµετοχής, όχι εξ’ υπαιτιότητας του Οµίλου µας.

Επί πλέον το κλείσιµο της διώρυγας της Κορίνθου λόγω κατολισθήσεων δηµιούργησε µία δύσκολη πρόσβαση στο Αιγαίο από χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Μεσογείου και περιόρισε τις δυνατότητες συµµετοχής.

Παρ’ όλα αυτά οι συµµετοχές το 2021 ανήλθαν σε 40 σκάφη από 19 χώρες ενώ το 2022 οι συµµετοχές ήταν 30 σκάφη από 11 χώρες, αλλά µε µεγάλη ποιοτική αναβάθµιση του στόλου, αφού υπήρξαν πέντε συµµετοχές maxi-yachts και παρά τον αποκλεισµό των ρωσικών σκαφών λόγω των κυρώσεων εξ’ αιτίας του πολέµου.

Μέχρι τη στιγµή που γράφεται αυτό το κείµενο, οι δηλώσεις συµµετοχής για το 2023, ανέρχονται σε 21 από 13 χώρες µε 5 συµµετοχές maxi yachts και ευελπιστούµε ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες, να έχουµε µία µεγάλη συµµετοχή που θα βάλει υποθήκη για το µέλλον ώστε η προσπάθεια αυτή να ολοκληρωθεί µε επιτυχία.

Εφέτος εορτάζουµε και τα 60 χρόνια του Διεθνούς Ιστιοπλοϊκού Ράλλυ Αιγαίου, το οποίο προκηρύχθηκε το 1963 και η πρώτη διοργάνωση έλαβε χώρα το 1964.

Ο ιστορικός αυτός θεσµός µαζί µε την ίδρυση της Σχολής Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης το 1969 από τον ΠΟΙΑΘ, βοήθησε τα µέγιστα στην καθιέρωση στην Ελλάδα της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης και του θαλασσίου τουρισµού.

Ο αγώνας αυτός υλοποίησε την επιθυµία των τότε ιστιοπλόων να βγουν από τα σχετικά ήρεµα νερά του Σαρωνικού Κόλπου που µέχρι τότε διεξάγονταν οι ιστιοπλοϊκοί αγώνες και να ανοιχτεί στο Αιγαίο σε πραγµατικές συνθήκες ανοικτής θαλάσσης.

Συγχρόνως ικανοποίησε την επιθυµία των ιστιοπλόων του κέντρου να γνωρίσουν τα νησιά του Αιγαίου και να έλθουν σε επαφή µε τους νησιώτες, γνωρίζοντας από κοντά τις οµορφιές των νησιών µας σε µία εποχή που ο εσωτερικός τουρισµός ήταν σχεδόν ανύπαρκτος.

Την αναλυτική εξέλιξη του αγώνα για τα πρώτα 50 χρόνια την είχαµε παραθέσει στο αφιέρωµα του τεύχους του 107 του 2013 του “Ιστιοπλοϊκού Κόσµου”.

Σε επόµενο τεύχος θα παραθέσουµε τα στοιχεία της τελευταίας δεκαετίας. Προς το παρόν καλούµε τους ιστιοπλόους να τιµήσουν τον θεσµό µετέχοντας στην επετειακή διοργάνωση των 60 ετών, τιµώντας παράλληλα και την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης.

Χρόνια πολλά!

Ο Ιωάννης Μαραγκουδάκης γεννήθηκε το 1938 στην Αθήνα. To 1953, σε ηλικία 15 ετών, τιμήθηκε από την τότε Βασίλισσα Φρειδερίκη με έπαινο εξαίρετων πράξεων, για τη συμμετοχή του με το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων στην αρωγή των σεισμοπλήκτων Ιονίου. Παράλληλα με τις Γυμνασιακές του σπουδές στη Βαρβάκειο Πρότυπο Σχολή, ασχολείται με τον αθλητισμό στίβου και το 1957, σε ηλικία 19 ετών, καταρρίπτει την Πανελλήνια επίδοση στη σφυροβολία. Τον ίδιο χρόνο εισάγεται στη Σχολή Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων του Ε.Μ.Π. Αποφοιτά το 1962 και υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία στο Τεχνικό Σώμα, ως έφεδρος Ανθυπολοχαγός. Μετά από μια εικοσαετή επιστημονική και επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αφιερώνει πολύ από τον ελεύθερο χρόνο του στην ιστιοπλοΐα και έχει μία εμπειρία άνω των 150.000 ναυτικών μιλίων σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες και θαλάσσιες περιηγήσεις, με διάκριση μεταξύ των άλλων και στον Αγώνα Διάπλου του Ατλαντικού ARC 2000. Από το 1985 είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (Π.Ο.Ι.Α.Θ.) και από το 1990 και για 22 χρόνια διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Θαλάσσιας Ενώσεως. Εκδότης του περιοδικού του ΠΟΙΑΘ «Ιστιοπλοϊκός Κόσμος» από το 1987. Εκπρόσωπος της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας από το 2002 έως το 2010 στην Επιτροπή Ανοικτής Θαλάσσης της Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας. Επίτιμος δημότης Λέρου για τη διαρκή προσπάθειά του αναδείξεως της νήσου και την ανάπτυξη του ναυταθλητισμού της και του Αγαθονησίου για την εγκαθίδρυση συστήματος τηλεπαιδιατρικής
Previous Post Next Post