Πρωτιά για τους Τριγκώνη και Πασχαλίδη

Πρωτιά για τους Τριγκώνη και Πασχαλίδη στην ολυμπιακή εβδομάδα του Κιέλου με σκάφος Formula 18!
Το Φόρμουλα 18 (18 πόδια καταμαράν) δεν είναι ένα σκάφος που παρουσιάστηκε χθες. Είναι μια κλάση όπου υπάρχει εδώ και 10ετίες η οποία έχει φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της Ιστιοπλοΐας του σήμερα. Darren Bundock, Glenn Ashby, James Spithil, Mitch Booth, και πολλοί άλλοι, είναι μερικά από τα πιο γνωστά ονόματα που πέρασαν από τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Οτιδήποτε σε συμμετοχές κάτω από τα 120 σκάφη σε παγκόσμιο πρωτάθλημα της κλάσης θεωρείται αποτυχία. Όχι το σκάφος δεν πετάει αν και ετοιμάζουν κάποιο κιτ οι κατασκευαστές.
Αυτό που κάνει αυτή την κατηγορία μοναδική είναι οι κανονισμοί της που επιτρέπουν την εξέλιξη μέσα σε όρια (box rule) όπως και τους πολλαπλούς κατασκευαστές σκαφών. Αυτό βοήθησε κατά κόρον
α) την κλάση να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί, β) τους ίδιους τους ιστιοπλόους οι οποίοι έπαιρναν την τελευταία λέξη της “μόδας” (σκάφος) σε μια πολύ καλή τιμή λόγω του ανταγωνισμού μεταξύ των κατασκευαστών και με καλή αξία μεταπώλησης μιας και η ποιότητα των σκαφών ήταν και είναι πολύ καλή για τα χρήματα που ξοδεύονται.
Κοινώς να το πούμε πιο απλά αγόραζες ένα Φόρμουλα 18 και μπορούσες να πας στην παραλία να κάνεις την πλάκα σου και με το ίδιο σκάφος να αγωνιστείς κανονικά! Οι εταιρίες σιγά σιγά με τον καιρό βλέποντας την απήχηση της κλάσης στο κοινό άρχισαν να προσκαλούν κορυφαίους ιστιοπλόους να αγωνιστούν κρατώντας όμως παράλληλα την ισορροπία μεταξύ επαγγελματιών και ερασιτεχνών δημιουργώντας ένα μοναδικό κλίμα μεταξύ των αγωνιζόμενων. Οι επαγγελματίες ευχαριστιόντουσαν ιστιοπλοΐα πέρα από κάθε προσδοκία και οι ερασιτέχνες έπαιρναν ικανοποίηση από το γεγονός ότι αγωνιζόντουσαν και μιλούσαν με τα ινδάλματα τους.
Αυτό το κλίμα μεταξύ των αγωνιζόμενων και σε σχέση με τα παραπάνω που προείπα έφτασε την κλάση σε “οργιώδη” νούμερα! 240 συμμετοχές σε παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν το λες και λίγο!!! Τότε ήταν και η 1η μου εμπειρία, πίσω στο 2011 στη Γαλλία, σ’ αυτή την κλάση όπου όταν είδα 240 σκάφη σε μια παραλία κυριολεκτικά έμεινα άφωνος απ’ την εικόνα. Από τότε δεν ξέρω για πιο λόγο αλλά δεν ξανανέβηκα. Ώσπου μια μέρα συζητώντας με τον κατασκευαστή που μου δίνει το A-Class foiling Catamaran μου ρίχνει στο τραπέζι την ιδέα να δοκιμάσω το καινούργιο του σκάφος. Δεν χρειάστηκε να το σκεφτώ και πολύ. Ένα τηλέφωνο πήρα τον Ντάνη ο οποίος να αναφέρουμε ότι στα συγκεκριμένα σκάφη έχει πολύ περισσότερη εμπειρία από μένα. Μέσα σ’ ένα τέταρτο είχαμε στήσει το πλάνο ήδη και αρχίσαμε να μιλάμε με τον κατασκευαστή για τις λεπτομέρειες.
Αγωνιστικά λοιπόν η 1η στάση μας ήταν η εβδομάδα Κιέλου με στόχο να γνωρίσουμε το σκάφος και ουσιαστικά να κάνουμε ότι χρειάζεται ώστε να είμαστε πανέτοιμοι για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της κλάσης στη Δανία. Όταν φτάσαμε εκεί το μόνο πράγμα που δεν περίμενα ήταν ουσιαστικά αυτό που έγινε. Κερδίσαμε 6 από τις 9 ιστιοδρομίες που αγωνιστήκαμε δείχνοντας απαράμιλλη σταθερότητα. Οκ. Ακόμη και τώρα που το γράφω μου φαίνεται κάπως. Η αλήθεια είναι πως το χαρήκαμε πολύ μιας και ομολογώ ότι η αλλαγή αυτή ως ομάδα ανανέωσε το κίνητρο και τη διάθεση μας για νέα πράγματα. Ήταν και η 1η φορά που κερδίσαμε την εβδομάδα Κιέλου στα τόσα χρόνια καριέρας. Τα χαρήκαμε σαν μικρά παιδιά!
Επόμενος σταθμός λοιπόν αυτού του ταξιδιού το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της κλάσης στις 10 με 15 Ιουλίου στην Κοπεγχάγη. Η χρονιά θα κλείσει τον Νοέμβριο στο εξωτικό St Barth όπου εκεί πραγματικά θα είναι ένας μοναδικός αγώνας από κάθε άποψη. Θα τα πούμε και αυτά στο μέλλον.
Previous Post Next Post