ΑΕΤΟΣ. Η ελληνική συμμετοχή στο Les Voiles de Saint-Tropez

Ακολουθώντας τα σημάδια των καιρών και των αλλαγών που έχουν επέλθει στη ζωή μας λόγω της οικονομικής κρίσης και η αγωνιστική ιστιοπλοΐα ανοιχτής θάλασσας νοσεί. Οι δύσκολες οικονομικές καταστάσεις που ζούμε έχουν αποθαρρύνει πάρα πολλούς ‘εραστές ‘των αγώνων ανοιχτής θάλασσας από το να προσπαθούν να κάνουν την ελληνική σημαία να κυματίζει σε διάφορες χώρες του κόσμου. Η λύση για την ιστιοπλοϊκή μας ομάδα, η συλλογική προσπάθεια και η αρχική οικονομική στήριξη την οποία τα τελευταία χρόνια τυγχάνει να έχουμε από έναν ‘ρομαντικό της ιστιοπλοΐας’ τον Νίκο Σινούρη και έναν ‘θρύλο της ιστιοπλοΐας’ τον Δημήτρη Δεληγιάννη. Με τη βοήθειά τους (οικονομική, γνώση, εμπειρίες κ.τ.λ) καταφέρνουμε τα τελευταία χρόνια να έχουμε ενεργή συμμετοχή σε διεθνείς αγώνες του εξωτερικού και όχι μόνο (2011 Cres worlds, 2012 Punta Ala Europeans, 2013 Ancona worlds, 2016 Porto Karras Europeans & 2016 le voile de Saint Tropez).
Η ιδέα της συμμετοχής σε έναν αγώνα θρύλο της Μεσογείου ξεκίνησε από τη συμμέτοχή άλλων ιδιοκτητών στον αγώνα των κλασικών της Ελλάδας, το spetses classic yacht regatta. Με ερέθισμα από αυτόν τον αγώνα έγινε η αγορά από τον κ. Σινούρη ενός μεταχειρισμένου Tofinou 9.5 που βρισκόταν ήδη στην Ελλάδα με το όνομα ‘ΑΕΤΟΣ’ και είναι από τις πιο διαδεδομένες κλάσεις σκαφών με look κλασικό αλλά με μοντέρνα κατασκευή και είναι από τις πιο δυνατές σε αυτόν τον αγώνα με αριθμούς που ξεπερνούν τα 20 σκάφη κάθε χρονιά. Η αγορά του σκάφους ολοκληρώθηκε μετά το τέλος του πανευρωπαϊκού ORCi στα μέσα Ιουλίου και η απόφαση για τη συμμετοχή στον αγώνα επιβεβαιώθηκε όταν ευρισκόμουνα στο ΡΙΟ για τους Ολυμπιακούς αγώνες. Εδώ θα ήθελα να σταθώ σε αυτό που ανέφερα και πιο πάνω τη συλλογική προσπάθεια από τους ανθρώπους που απαρτίζουν τα πληρώματα στα σκάφη που τρέχουμε αγώνες. Εδώ λοιπόν εκτός από τον κ. Σινούρη και τον κ. Δεληγιάννη οι υπόλοιποι τρεις είμασταν οι Kαμπουρίδης Σίμος, Άκης Τσαρούχης και Γιώργος Τσιγκούλης. Ο καθένας προσέφερε σχεδόν τα πάντα για την επίτευξη του στόχου μας και αυτό με κάνει χαρούμενο και υπερήφανο για την προσπάθεια μας. Ο Άκης προσέφερε το αυτοκίνητο του για τη μεταφορά του σκάφους (2.500 km) ενώ ο Γιώργος τις τεχνικές του γνώσεις για την άρτια προετοιμασία του ταξιδιού αλλά και του αγώνα. Επίσης πολύ σημαντική συνεισφορά είχαν και οι Μινωικές γραμμές στην επίτευξη του ταξιδιού μας (Minoan Lines) με τη μορφή μιας πολύ καλής τιμής στα εισιτήρια του καραβιού. Μετά από τιτάνιες προσπάθειες αλλά και αναποδιές μιας και πέσαμε στις απεργίες των λιμενεργατών και καθυστέρηση δύο ημερών, ξεκινήσαμε στις 24/9/2016 στις 00.00 με προορισμό την Πάτρα και αναχώρηση πλοίου 07.00 το πρωί. Δυσκολίες στο κομμάτι της εθνικής με τη μονοδρόμηση, ξεκούραση στο καράβι μέχρι την άφιξη στην Ancona και μετά με μια ανάσα, οδήγηση μέχρι το Saint Tropez και άφιξη 20.00 στις 25/9/2016. Προετοιμασία για την καθέλκυση του σκάφους για την επόμενη μέρα και στις 10.00 το πρωί είμασταν στο νερό και ταξιδεύαμε στον κόλπο του Saint Tropez περιτριγυρισμένοι από εκατοντάδες σκάφη κάθε μεγέθους και ηλικίας.
Οι αριθμοί προκαλούν δέος. Ο αγώνας είχε κοντά στις 300 συμμετοχές με σκάφη που ξεκινούσαν σε ηλικία από το 1890 και έφταναν στο 2016 και διαστάσεις από 7m μέχρι 55μ. Jclass, Wallys, Volvo 70, TP52, 12M και ότι άλλο τύπο σκάφους μπορεί να φανταστεί κάποιος ήταν εκεί και το είδαμε από κοντά. Περάσαμε πέντε φανταστικές μέρες ιστιοπλοΐας συναντώντας ποικιλία συνθηκών και βελτιώνοντας τις επιδόσεις μας κάθε μέρα (7, 5 , νικητές challenge day, 3, 2) πήραμε τις απαραίτητες εμπειρίες για να προετοιμαστούμε για το μέλλον που σίγουρα όσο υπάρχουν άνθρωποι που στηρίζουν και αγαπούν το άθλημα όπως οι Ν. Σινούρης και Δ. Δεληγιάννης θα υπάρχουν και πληρώματα να προσφέρουν τα πάντα όπως οι Σ. Kαμπουρίδης, Α. Τσαρούχης, Γ. Τσιγκούλης και όλοι οι υπόλοιποι που απαρτίζουν την παρέα μας. Με το τέλος και της τελευταίας κούρσας (1/10/2016) το σκάφος κατευθύνθηκε στον γερανό έγινε άμεσα η ανέλκυση του και στις 22.00 της ίδιας μέρας ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής από τους Σίμο και Γιώργο. Κυριακή 2/10/2016 στις 17.00 αναχώρησή από Ancona και άφιξη στην Πάτρα την επόμενη το απόγευμα. Στις 21.00 το βράδυ 3/10/2016 ο ‘ΑΕΤΟΣ’ είχε επιστρέψει στη βάση του….
Ο στόχος είχε επιτευχθεί..
Η ελληνική σημαία κυμάτιζε σε ένα από τα σημαντικότερα ιστιοπλοϊκά event της Μεσογείου οι εμπειρίες και οι εικόνες που αποκομίσαμε ατέλειωτες και ήδη καταστρώνουμε τα σχέδιά μας για την επόμενη χρονιά. «Και του χρόνου να είμαστε καλά!»

Σκαφος “AETOS” Tofinou 9.5
Κυβερνήτης: Νικόλαος Σινούρης
Tactician: Δημήτρης Δεληγιάννης
Helmsman: Σίμος Καμπουρίδης
Trimmer: Άκης Τσαρούχης
Bowman: Γιώργος Τσιγκούλης
Avatar
by
Previous Post Next Post