Το εφετινό καλοκαίρι, όσον αφορά τον ΠΟΙΑΘ, ήτανε γεµάτο από πολλά ευχάριστα γεγονότα, µε εξαίρεση ένα θλιβερό συµβάν που µας γέµισε λύπη.
Πρώτο γεγονός, η διοργάνωση του 11ου Posidonia Cup.
Η συµµετοχή 55 ελληνικών και ξένων ναυτιλιακών εταιριών, οι εξαιρετικές συνθήκες που επικρατούσαν στον αγώνα και η θαυµάσια βραδιά της απονοµής επάθλων µε πολύ καλό φαγητό, ποτό και ωραία µουσική, άφησε τις καλλίτερες εντυπώσεις στους συµµετέχοντες αλλά και στον Χρυσό Χορηγό την Τράπεζα Κύπρου.
Δεύτερο γεγονός µε ανάµικτα συναισθήµατα, η διοργάνωση του 4ου Aegean 600.
Η απροσδόκητα µεγάλη συµµετοχή των 69 σκαφών από 24 χώρες, τα διάσηµα ονόµατα κυβερνητών ή και πληρωµάτων, η καλή οργάνωση τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα και η χορηγική παρουσία της ROLEX δηµιούργησαν τις συνθήκες για µία επιτυχηµένη διοργάνωση µε πολύ καλές εντυπώσεις στους συµµετέχοντες.
Δυστυχώς όµως ένα δυσάρεστο γεγονός, µετρίασε ως ένα βαθµό το ευχάριστο κλίµα που επικρατούσε.
Ήταν το δυστύχηµα στο σκάφος Heaven, µε τον θανάσιµο τραυµατισµό, από το τιµόνι του σκάφους, της Anna Konontchouk, κατά την πτώση της από το σκάφος στη θάλασσα.
Τραυµατισµοί και δυστυχήµατα συµβαίνουν σε τέτοιους µεγάλους αγώνες µε σκληρό συναγωνισµό για τη νίκη.
Ποιος δεν θυµάται τον αγώνα Fastnet του 1979 µε πολυάριθµες απώλειες, ή το Sydney-Hobart του 1998 µε τα 6 θύµατα.
Βέβαια οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στους αγώνες αυτούς ήταν εξαιρετικά ακραίες, φθάνοντας µέχρι τους 90 κόµβους αέρα σε σπιλιάδες, ενώ στο εφετινό Aegean 600 ο άνεµος δεν ξεπέρασε στιγµιαία τους 60 κόµβους (στο Καρπάθιο) και επιπλέον το δυστύχηµα συνέβη τη Δευτέρα το βράδυ, κατά την πορεία προς Κάσο µε ανέµους µικρότερους από 20 κόµβους.
Απλώς δεν τηρήθηκαν οι κανόνες ασφαλείας, που µετ’ επιτάσεως επισηµάνθηκαν στο εκτενές σεµινάριο ασφαλείας (SSR) που διενεργήθηκε προ του αγώνα και που επιβάλλουν σωσίβιο και ιµάντα προσδέσεως όταν το πλήρωµα ευρίσκεται στο κατάστρωµα, µε αποτέλεσµα την πτώση και το θανατηφόρο τραυµατισµό από το ένα εκ των δύο τιµονιών του σκάφους.
Η Οργανωτική Επιτροπή τίµησε τη µνήµη της Anna Konontchouk, καθιερώνοντας έπαθλο στο σκάφος µε το µεγαλύτερο αριθµό γυναικείου πληρώµατος.
Το τρίτο γεγονός ήταν το 61ο Ράλλυ Αιγαίου.
Ένας θεσµός που καθιέρωσε την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης στην Ελλάδα και βοήθησε τους ιστιοπλόους να γνωρίσουν το Αιγαίο και τα νησιά του, τους ανάγκασε να αυξήσουν την εκπαίδευσή τους και να βελτιώσουν τη ναυτοσύνη τους και τους χάρισε εµπειρίες και ανεπανάληπτες στιγµές.
Τα τελευταία χρόνια όµως, οι συµµετοχές έχουν µειωθεί. Αυτό αποδίδεται κατ’ άλλους στη δεκαετή οικονοµική κρίση που περάσαµε, κατ’ άλλους ότι ο κόσµος έχει κουρασθεί από τις δυσκολίες της σηµερινής ζωής και θέλει κάτι πιο άνετο και όχι τις εντάσεις ενός µεγάλου αγώνα και κατ’ άλλους στη διαφοροποίηση του ανθρώπινου χαρακτήρα που προτιµάει την ενασχόλησή µε τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης και την πολυθρόνα.
Πάντως ο αγώνας είχε πολύ ενδιαφέρον, οι ψυχαγωγικές εκδηλώσεις στη Σύρο πολλές και µεγάλη επιτυχία είχε και η διοργάνωση του φεστιβάλ ιστιοπλοΐας στον Φοίνικα, µε τη συγκινητική παρουσία πολλών γονέων µε παιδιά, ακόµη και πολύ µικρής ηλικίας, που ήθελαν να µπουν στα σκάφη.
Ευχαριστήρια στον Ναυτικό Όµιλο Σύρου για την εξαιρετική συνεργασία και βοήθεια.