Η επόμενη μέρα του yachting όπως την οραματίζεται η Omikron Yachts

Από την ίδρυσή του στη δεκαετία του ’70, το ναυπηγείο της Olympic Marine αποτελεί έναν σηµαντικό παράγοντα στον πλούσιο ναυτικό πολιτισµό της Ελλάδας. Πιάνοντας το νήµα από αυτό το σηµείο, το 2019, η οµάδα της Omikron Yachts επένδυσε στην ανανέωση του εξοπλισµού και των εγκαταστάσεων µε αποτέλεσµα να δηµιουργηθεί ένα από τα πιο σύγχρονα ναυπηγεία στην Ευρώπη.

Το κεντρικό σηµείο της φιλοσοφίας της Omikron Yachts είναι η δηµιουργία ενός πόλου έλξης του yachting σε µία πιο “πράσινη” και βιώσιµη εποχή. Ακριβώς όπως έγινε και στην αυτοκινητοβιοµηχανία, όπου από µεγάλες καταναλώσεις και µεγάλες αποδόσεις περάσαµε σε µία εδραιωµένη κατάσταση µε µειωµένους ρύπους και χαµηλές καταναλώσεις, η οµάδα της Omikron Yachts σχεδιάζει και κατασκευάζει σκάφη ώστε να δείξει στη βιοµηχανία του yachting πως υπάρχει και αυτή η επιλογή.

Το πρώτο σκάφος που κατασκευάστηκε είναι το OT-60 και είναι το πρώτο σκάφος παραγωγής της εταιρείας. Με σηµαία την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης (1 l/NM at 8 knots) αλλά χωρίς εκπτώσεις σε σχεδιασµό, χώρους και εξοπλισµό, τον Ιανουάριο κέρδισε το βραβείο Powerboat of the Year 2024. Έχει εντυπωσιάσει µέχρι στιγµής τους 15 δηµοσιογράφους των µεγαλύτερων περιοδικών στον κόσµο που έχουν επισκεφτεί το Λαύριο για να το δοκιµάσουν. Για το OT-60 δούλεψαν µαζί η οµάδα της Omikron όπου ανέλαβε όλο το ναυπηγικό σχεδιασµό και την κατασκευή, το Juan K Studio που σχεδίασε το hull και έκανε όλα τα CFD simulations ώστε η κατανάλωση να είναι η χαµηλότερη δυνατή, και ο Lorenzo Argento που σχεδίασε το εξωτερικό και εσωτερικό. Ο Lorenzo Argento είναι γνωστός για την συνεργασία του µε την Wally και την Benneteau. Μέχρι το τέλος του 2024 θα έχουν παραδοθεί συνολικά έξι ΟΤ-60.

Το δεύτερο σκάφος που βρίσκεται σε κατασκευή είναι ένα custom super sailing yacht πενηντατεσσάρων µέτρων. Το Argo 54 συνεχίζει µε εµφατικό τρόπο στον δρόµο που χάραξε η Omikron Yachts προς την βιωσιµότητα. Χρησιµοποιώντας καινοτόµες µεθόδους θα µπορεί να κινείται στη θάλασσα µε µεγάλη ταχύτητα και µηδενικές καταναλώσεις ορυκτών καυσίµων, ενώ θα έχει τη δυνατότητα να παράγει και αποθηκεύει ενέργεια. Η οµάδα πίσω από το Argo 54 είναι η ίδια που συνεργάστηκε και για το ΟΤ-60, το hull design από το Juan K Studio, ο πιο πετυχηµένος σχεδιαστής αγωνιστικών ιστιοπλοϊκών της γενιάς του. Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί από τον Mark Whiteley και µέρος του εξωτερικού σχεδιασµού έχει γίνει από τον Lorenzo Argento.

Στα άµεσα πλάνα της Omikron Yachts είναι ο σχεδιασµός του OT-4X και του ΟΤ-80. Στόχος δεν είναι απλά ο εµπλουτισµός της σειράς OT αλλά η ανάπτυξη της συγκεκριµένης κατηγορίας ελπίζοντας να ακολουθήσουν και άλλα ναυπηγεία την πορεία µας προς ένα πιο βιώσιµο µέλλον.

Avatar
by
Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.
Previous Post Next Post