Ρεκόρ συμμετοχών και απρόσμενες συνθήκες

Η τέταρτη έκδοση του AEGEAN 600, που διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Όµιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης µε συνδιοργανωτή την Olympic Marine, έχει εδραιώσει την αυξανόµενη φήµη του ως ένας από τους σοβαρότερους αγώνες 600 µιλίων στον κόσµο της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης.

Το Αιγαίο Πέλαγος, γνωστό για τις κατά τόπους σκληρές συνθήκες του, µε ισχυρούς ανέµους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο των µελτεµιών, που προκαλούν συχνά µεγάλα κύµατα µε πολλές εναλλαγές σε ένταση και κατεύθυνση, αποδείχτηκε και φέτος δύσκολο για τα σκάφη. Αυτές οι συνθήκες καθιστούν τον αγώνα ιδιαίτερα απαιτητικό, αλλά και ελκυστικό για τους ιστιοπλόους που αναζητούν πραγµατικές προκλήσεις.

Στη φετινή τέταρτη διοργάνωση, ο µεγαλύτερος στόλος στην ιστορία του αγώνα – 69 πληρώµατα από 24 χώρες – άρχισε να καταπλέει νωρίτερα από τα προηγούµενα χρόνια στην Olympic Marine, το τρίτο δεκαήµερο του Ιουνίου, για να προετοιµαστεί για τη µεγάλη αναµέτρηση. Μέρος αυτής της προετοιµασίας, µετά από τις απαραίτητες επιθεωρήσεις των σκαφών, είναι και τα σεµινάρια ασφαλείας που παρακολουθούν τα πληρώµατα των σκαφών. Επιπροσθέτως στα συµµετέχοντα σκάφη παρέχεται ένας εµπεριστατωµένος και ενηµερωτικός οδηγός τόσο για την ασφάλεια όσο και για τις καιρικές συνθήκες που θα αντιµετωπίσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα, ώστε να βοηθηθούν οι οµάδες και να συµµορφωθούν µε τους κανονισµούς ασφαλείας που απαιτούνται.

Η αγωνιστική αυλαία της διοργάνωσης άνοιξε ουσιαστικά το µεσηµέρι της Παρασκευής 5 Ιουλίου µε τη διεξαγωγή του ATTICA warm up race, ενός αγώνα προθέρµανσης 11 ναυτικών µιλίων στο θαλάσσιο χώρο του Λαυρίου. Στη συνέχεια όλοι έλαβαν µία γεύση της ελληνικής φιλοξενίας στην τελετή έναρξης και της δεξίωσης που ακολούθησε στις φιλόξενες εγκαταστάσεις της Olympic Marine. To Σάββατο προσφέρθηκε στα πληρώµατα ξενάγηση στον Ναό του Ποσειδώνα στο ακρωτήριο Σούνιο, όπου και απόλαυσαν το µοναδικό ηλιοβασίλεµα, και παρατήρησαν από κοντά τη θαλάσσια περιοχή όπου την επόµενη µέρα θα πραγµατοποιούνταν η εκκίνηση.

Την Κυριακή 7 Ιουλίου και µε την παρουσία δυνατού µελτεµιού, ο στόλος συγκεντρώθηκε στη θαλάσσια περιοχή κάτω από τον επιβλητικό Ναό, υπό το άγρυπνο βλέµµα του µυθικού θεού της θάλασσας, για την εκκίνηση του µακρινού ταξιδιού των 605 ν.µ.

Όπως και στην περσινή διοργάνωση, ο στόλος ξεκίνησε µε τον άνεµο σύµµαχο (βοριάς ως 23 κόµβους) προσφέροντας µοναδικό θέαµα κάτω από τον ηλιόλουστο ουρανό και σε καταγάλανα νερά. Τα πρώτα σκάφη που ξεκίνησαν ήταν τα πολύγαστρα, µε τα τριµαράν MOD 70 να οδηγούν τα υπόλοιπα στην πορεία. Αυτά τα σκάφη είναι λαγωνικά του ωκεανού των οποίων οι έµπειρες οµάδες και οι υψηλές ταχύτητες τα καθιστούν ικανά να θέσουν νέα ρεκόρ αγώνων οπουδήποτε στον κόσµο.

Τα µονόγαστρα σκάφη της κατηγορίας Maxi ήταν και αυτά στη σειρά για να εκµεταλλευτούν τις εξαιρετικές αυτές συνθήκες γρήγορης πλεύσης, µε τα δύο γκρουπ που σχηµατίστηκαν να έχουν περάσει αρκετά την πρώτη πύλη στη Σαντορίνη πριν ξηµερώσει το πρώτο πρωί του αγώνα. Εκεί το µεσαίο και πίσω άκρο του στόλου απολάµβανε ένα διάλειµµα από τους δυνατούς ανέµους και τις φουσκωµένες θάλασσες της πρώτης βραδιάς για να έχει µια ήπια διέλευση µέσα από την καλντέρα, ένα εµβληµατικό σηµείο φυσικής οµορφιάς που δεσπόζει στο Αιγαίο.

Αργότερα, ωστόσο, την ίδια ηµέρα, τα θετικά συναισθήµατα του αγώνα καταστράφηκαν µε τραγικά νέα από την µετέπειτα πορεία του αγώνα, όταν δύο µέλη του πληρώµατος του σκάφους HEAVEN, έπεσαν στη θάλασσα. Αν και περισυλλέχθηκαν επιτυχώς, η Γαλλο-Ουκρανή Ganna (Άννα) Konontchouk, δυστυχώς δεν επέζησε υποκύπτοντας στα σοβαρά τραύµατα που υπέστη µετά την πτώση, από το τιµόνι του σκάφους.

Στην προσεχή διοργάνωση θα υπάρξει ειδικό αναµνηστικό κύπελλο αφιερωµένο στη µνήµη της Άννας.

Στο µεταξύ, ο στόλος άντεξε τους περιβόητους ισχυρούς ανέµους και την ανοιχτή θάλασσα της Κάσου και της Καρπάθου προτού βρει ανακούφιση στην υπήνεµη µεριά της Ρόδου, όπου τα πρώτα σκάφη είχαν την τύχη να περάσουν σχετικά γρήγορα και χωρίς πολύ κόπο, αλλά ο υπόλοιπος στόλος ταλαιπωρήθηκε «πολεµώντας» µε ασταθείς ανέµους.

Παρόµοιες συνθήκες επικράτησαν και στα υπόλοιπα όρτσα, το ζιγκ-ζαγκ της ανατολικής πλευράς της διαδροµής, όπου τα προπορευόµενα σκάφη δεν µπορούσαν να τρέξουν αρκετά γρήγορα για να αντιµετωπίσουν τις απρόβλεπτες τρύπες χωρίς άνεµο που εναλλάσσονταν µε σπιλιάδες έως και 40 κόµβους.

Παρ’ όλα αυτά, τα MOD 70’s που αγωνίστηκαν µεταξύ τους, εναλλάσσοντας το προβάδισµα αρκετές φορές σε όλη τη διαδροµή, κατάφεραν να συνεχίσουν και να καταρρίψουν το ρεκόρ της διαδροµής πολύγαστρων σκαφών κατά αρκετές ώρες. Το Γαλλικό ZOULOU του Erik Maris διέσχισε τη γραµµή τερµατισµού στο ακρωτήριο του Σουνίου για να σηµειώσει ένα νέο ρεκόρ διαδροµής (στα πολύγαστρα σκάφη) µε 1(µία) ηµέρα 13 ώρες 18 λεπτά και 52 δευτερόλετα, µε το ARGO (ΗΠΑ) του Jason Carroll µόνον ενάµιση λεπτό πίσω. Κατά τη διάρκεια της διαδροµής των 605 µιλίων αυτό αντιπροσώπευε µέση ταχύτητα 16,2 κόµβων.

To Juan K 27m LUCKY (ΗΠΑ) ήταν το πρώτο µονόγαστρο σκάφος που τερµάτισε στην κατηγορία IRC και Maxi, αλλά στην τελική κατάταξη IRC, πρώτο σκάφος και νικητής του βαρύτιµου κυπέλλου του AEGEAN 600 αναδείχτηκε το BLACK PEARL, το Botin 56 του Stefan Jentzsch. Ένα αξιοσηµείωτο αποτέλεσµα για τη γερµανική οµάδα, δεδοµένου ότι αγωνίστηκαν χωρίς τα αγωνιστικά πανιά τους λόγω προβληµάτων που σηµειώθηκαν στην έγκαιρη παράδοσή τους στην Ελλάδα. Ο Γιώργος Προκοπίου, ιδιοκτήτης της Olympic Marine, µε το νεοαποκτηθέν VO70 AIOLOS, παρά τον υψηλό συναγωνισµό κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία Maxi του αγώνα. Το σκάφος AIOLOS κέρδισε επίσης το νέο επαµειβόµενο τρόπαιο George Andreadis Challenge Trophy της International Maxi Association «για το µέλος της IMA µε την υψηλότερη θέση στο AEGEAN 600».

Τη διοργάνωση του εποµένου AEGEAN 600, η εκκίνηση της οποίας θα δοθεί την Κυριακή 6 Ιουλίου 2025, θα παρακολουθήσει ως προσκεκληµένος ο Συριανός Άρης Παπαδηµητρόπουλος, νικητής του e-AEGEAN 600, που διεξαγόταν στην ηλεκτρονική πλατφόρµα ιστιοπλοΐας (Virtual Regatta), και στον οποίο συµµετείχαν 9.000 χιλιάδες φίλοι της ιστιοπλοΐας από όλο τον κόσµο.

Το AEGEAN 600 για άλλη µία φορά ανταποκρίθηκε σε όλα τα κριτήρια ενός κορυφαίου αγώνα ανοικτής θαλάσσης και αποτελεί µια σηµαντική πρόκληση στην προετοιµασία, το χειρισµό των σκαφών και την πλοήγηση για σκάφη όλων των µεγεθών και στυλ: µεγάλα και µικρά, γρήγορα και αργά, που απαρτίζονται από επαγγελµατικές και ερασιτεχνικές οµάδες και ιστιοπλόους.

Aegean 600 HORC © Nikos Alevromytis/ AleN Photography

Σηµαντική προσθήκη στη φετινή διοργάνωση ήταν η συµµετοχή της Rolex ως «Επίσηµο Ρολόι» του AEGEAN 600. Ο αγώνας AEGEAN 600 είναι ένας από τους ιστιοπλοϊκούς αγώνες 600 ναυτικών µιλίων που υποστηρίζονται από τη Rolex, ως µέρος της 70χρονης σύνδεσης της µε το άθληµα της ιστιοπλοΐας. Με τη συµβολή µάλιστα του Υφυπουργείου Αθλητισµού και της Γενικής Γραµµατείας Αθλητισµού όλοι µαζί µπορέσαµε και γιορτάσαµε την προσπάθεια όλων των ιστιοπλόων που συµµετείχαν στο 4ο AEGEAN 600, 2024, γιατί αντιµετώπισαν και κατέκτησαν την πρόκληση που παρουσίασε ο τέλειος αγώνας 600 µιλίων στον κόσµο.

Τρόπαια AEGEAN 600

AEGEAN 600 Trophy BLACK PEARL (GER), νικητής του AEGEAN 600 και της κατηγορίας IRC

Poseidon Trophy NEOMIND (GER), νικητής της κατηγορίας ORC

Icarus Trophy ARGO (USA), νικητής της κατηγορίας MOCRA

Aegean Blue Trophy LUCKY (USA), πρώτο µονόκυτο σκάφος που τερµάτισε τον αγώνα

Aegean Magic Trophy ZOULOU (FRA), πρώτο πολύγαστρο σκάφος που τερµάτισε τον αγώνα            

Aegean Hermes perpetual Trophy ZOULOU (FRA), το πολύγαστρο σκάφος που κατέρριψε το ρεκόρ διαδροµής

Aegean Athena Trophy AIOLOS (GRE), νικητής της κλάσης IMA MAXI

Greek Tourism Trophy ZOULOU (FRA), πρώτο ξένο σκάφος που τερµάτισε τον αγώνα

Thisseas Story Trophy AETHER (GRE), νικητής της κλάσης Double Handed

Aegean X-Trophy ANTELOPE (GRE), νικητής της κλάσης X-Yachts

IMA George Andreadis Perpetual Trophy AIOLOS (GRE), πρώτο σκάφος της κατηγορίας MAXI, µέλος της IMA

Χορηγοί, υποστηρικτές, προµηθευτές & χορηγοί επικοινωνίας!

Όλοι όσοι βοήθησαν ώστε να γίνει πράξη η διοργάνωση

Εξαιρετικά σηµαντική ήταν φέτος η συµµετοχή της ROLEX στο AEGEAN 600 ως ΕΠΙΣΗΜΟ ΡΟΛΟΪ του αγώνα ενώ για άλλη µία χρονιά χορηγοί ήταν, ο Ελληνικός Οργανισµός Τουρισµού (ΕΟΤ) και η Δ. ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ Α.Ε., παγκόσµιος ηγέτης στην κατασκευή σχοινιών και συρµατόσχοινων για τη ναυτιλία. Υποστηρικτές ήταν η ΙΜΑ, Διεθνής Ένωση Σκαφών MAXI, η κατασκευαστική εταιρεία ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ ΑΘΗΝΑΙ, η PANTAENIUS πολυεθνική ασφαλιστική εταιρεία σκαφών, η TECHNOHULL, εταιρεία κατασκευής πολυτελών σκαφών και η X-YACHTING εταιρεία κατασκευής και ενοικίασης σκαφών. Προµηθευτές του αγώνα ήταν η πολυεθνική εταιρεία καλλυντικών ISDIN, η µπύρα ΝΗΣΟΣ, το νερό ΔΙΡΦΥΣ, οι µπανάνες Dole και η εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων SIXT. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν οι τηλεοπτικοί σταθµοί ΕΡΤ και NOVA, η οποία ήταν και ο επίσηµος τηλεοπτικός µεταδότης της διοργάνωσης. Τέλος χορηγοί επικοινωνίας του αγώνα ήταν η εφηµερίδα H ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, και τα περιοδικά, ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, BOATS & YACHTING Guide, ATHENS RIVIERA, THE YACHT BOAT και SKIPPER ON ONDECK.

Aegean 600 HORC © Nikos Alevromytis/ AleN Photography

Δυο λόγια για τη ROLEX και την παρουσία της στο άθληµα της ιστιοπλοΐας

Η ROLEX ανέκαθεν συνδεόταν µε δραστηριότητες που οδηγούνται από το πάθος, την αριστεία, την απόλυτη ακρίβεια, την συνεχή επιδίωξη της τελειότητας και το οµαδικό πνεύµα. Εδώ και 70 χρόνια η Rolex διατηρεί µια προνοµιακή σχέση αµοιβαίου σεβασµού και αξιών µε το άθληµα της ιστιοπλοΐας. Σήµερα η Rolex , µε τα υψηλά κριτήρια υπεροχής και την ιστορία της στα αθλήµατα, είναι ο αξιόπιστος συνεργάτης και αρωγός των κορυφαίων ιστιοπλοϊκών οµίλων και regattas παγκοσµίως. Έχει επίσης συνεργαστεί µε κορυφαίες προσωπικότητες του αθλήµατος, συµπεριλαµβανοµένου του Sir Francis Chichester, του πρώτου ιστιοπλόου που έκανε τον πρωτοποριακό διάπλου γύρω από τον κόσµο, καθώς και του πιο επιτυχηµένου πολυολυµπιονίκη ιστιοπλόου όλων των εποχών, Sir Ben Ainslie. Η Rolex είναι Χορηγός Τίτλου 15 κορυφαίων διεθνών διοργανώσεων – όπως το Rolex Sydney Hobart Yacht Race, το Rolex Fastnet, το Rolex TP52 World Championship, το Maxi Yacht Rolex Cup και το Rolex Swan Cup. Υποστηρίζει επίσης το συναρπαστικό Παγκόσµιο Πρωτάθληµα SailGP. Οι συνεργασίες της Rolex µε τους ιστιοπλοϊκούς οµίλους όπως το Cruising Yacht Club of Australia, το Royal Ocean Racing Club, το Yacht Club Costa Smeralda, το Royal Malta Yacht Club, το New York Yacht Club και το Royal Yacht Squadron, µεταξύ άλλων, είναι το θεµέλιο της διαχρονικής της σχέσης µε αυτό το δυναµικό άθληµα. (Rolex.com)

Μαθήµατα Χηµείας στην Ιστιοπλοΐα!

Φέτος είχα την τιµή και τη χαρά να συµµετάσχω για 4η συνεχόµενη φορά στον αγώνα AEGEAN 600, έναν από τους πιο απαιτητικούς και θεαµατικούς αγώνες ιστιοπλοΐας στη Μεσόγειο.

Στην 4η διοργάνωση του, το AEGEAN 600 πέτυχε ρεκόρ συµµετοχών µε περίπου 70 σκάφη από 25 χώρες, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή του αναγνώριση και την αύξηση του κύρους του στο χώρο της ιστιοπλοΐας.

Ο συναγωνισµός ήταν εξ αρχής πολύ µεγάλος και οι δυσκολίες φάνηκαν από την αρχή καθώς η εκκίνηση έγινε µε αρκετά δύσκολες συνθήκες, που είχε σαν αποτέλεσµα µεγάλα σκάφη, µε πολύ έµπειρο πλήρωµα να υποστούν µεγάλες ζηµιές και να εγκαταλείψουν!

Η εµπειρία µας ήταν µοναδική, καθώς µε το µικρό µας σκάφος “Susano’o” και ένα πλήρωµα µόλις έξι ατόµων, τερµατίσαµε τον αγώνα µετά από σχεδόν πέντε ηµέρες αδιάκοπης ιστιοπλοΐας, κατακτώντας την 3η θέση στην κατηγορία µας.

Οι συνθήκες που αντιµετωπίσαµε ήταν εξαιρετικά δύσκολες και δοκιµαστικές για τις αντοχές µας. Οι ισχυροί άνεµοι, που σε ορισµένες στιγµές ξεπέρασαν τα 60 knots, και οι πολύωρες άπνοιες που µας καθήλωσαν σε πολλές φάσεις του αγώνα, έθεσαν υπό δοκιµασία τόσο τις σωµατικές µας δυνάµεις όσο και την ψυχική µας αντοχή.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες, το πλήρωµά µας κατάφερε να ξεπεράσει κάθε δυσκολία, όχι µόνο χάρη στις τεχνικές µας δεξιότητες αλλά κυρίως λόγω της εξαιρετικής χηµείας µεταξύ µας. Σε τέτοιου είδους αγώνες, το δέσιµο και η συνεργασία του πληρώµατος αποτελούν καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας και κυρίως ελαχιστοποίησης ή αποφυγής δύσκολων και επικίνδυνων καταστάσεων.

Η ιστιοπλοΐα δεν είναι µόνο θέµα τακτικής και δεξιοτήτων, αλλά και ανθρώπινων σχέσεων, οµαδικότητας και χηµείας του πληρώµατος. Όταν το πλήρωµα λειτουργεί ως µια καλά συντονισµένη οµάδα, κάθε δυσκολία µετατρέπεται σε µια πρόκληση που µπορεί να αντιµετωπιστεί µε επιτυχία. Η συνεργασία και η αλληλοκατανόηση µάς επέτρεψαν να ανταπεξέλθουµε στις αντιξοότητες, µετατρέποντας τον αγώνα σε µια αξέχαστη ιστιοπλοϊκή εµπειρία.

Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους συντρόφους µου σε αυτή την περιπέτεια. Ο Garry, ο Γιώργος, ο Κυριάκος, ο Στέλιος (ιδιοκτήτης του σκάφους Susano’o) και, φυσικά, ο πολύτιµος θείος Λάκης, που µε την πολύτιµη εµπειρία του, το αστείρευτο χιούµορ του και την αστείρευτη αντοχή του, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία µας και στη δηµιουργία αυτής της µοναδικής εµπειρίας.

Ανυποµονώ για το Aegean 600 του 2025, καθώς πλέον ξέρω ότι τέτοιοι αγώνες δεν µετριούνται µόνο µε τα µίλια που διανύεις, αλλά µε τις στιγµές που µοιράζεσαι µε την οµάδα σου.

Μέχρι τότε, οι αναµνήσεις από αυτόν τον αγώνα θα µε συντροφεύουν, κάνοντάς µε όχι µόνο καλύτερο ιστιοπλόο, αλλά και πιο σοφό άνθρωπο.

Ραντεβού στο επόµενο AEGEAN 600!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ AEGEAN 600 – 2024

Κατηγορία IRC
(Συμμετοχή 33 Σκάφη)

  1. BLACK PEARL STEFAN JENTZSCH (GER)
  2. ARTIE III LEE SATARIANO & CHRISTIAN RIPARD (MLT)
  3. NEOMIND SASCHA SCHROΕDER & MANUEL POLO (GER)

Κατηγορία MAXI
(Συμμετοχή 7 Σκάφη)

  1. AIOLOS ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ (GRE)
  2. L4/TRIFORK JENS DOLMER (DEN)
  3. LUCKY BRYON EHRHART (USA)
    (Monohull Line Honours)

Κατηγορία ORC
(Συμμετοχή 29 Σκάφη)

  1. NEOMIND SASCHA SCHROΕDER (GER)
  2. ARTIE III LEE SATARIANO & CHRISTIAN RIPARD (MLT)
  3. CHCOLATE 3 FRANCOIS BOPP (SUI)

Κατηγορία DH-IRC
(Συμμετοχή 4 Σκάφη)

  1. AETHER ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΤΡΑΤΟΣ & ΕΥΗ ΔΕΛΙΔΟΥ (GRE)
    (Δεν τερμάτισαν άλλα σκάφη της κατηγορίας αυτής)
    Κατηγορία DH-ORC
    (Συμμετοχή 4 Σκάφη)
  2. AETHER ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΤΡΑΤΟΣ & ΕΥΗ ΔΕΛΙΔΟΥ (GRE)
    (Δεν τερμάτισαν άλλα σκάφη της κατηγορίας αυτής)

Κατηγορία MOCRA
(Συμμετοχή 5 Σκάφη)

  1. ARGO JASON CARROLL (USA)
  2. ZOULOU ERIK MARIS (FRA) (Multihull Line Honours)
  3. PICOMOLE ALDO FUMAGALI (ITA)

Κατηγορία X-YACHTS
(Συμμετοχή 5 Σκάφη)

  1. ANTELOPE ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ ΤΟΤΤΑΣ & ΛΑΖΑΡΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ
    (GRE)
  2. AQUA NOMIS JULIAN KIRCHER (AUT)
  3. ARTEMIS – SELMA RACING
    ARTUR SKRZYSZWSKI (POL)
Avatar
by
Η Συντακτική Ομάδα του ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ αποτελείται από μέλη του Δ.Σ. του Π.Ο.Ι.Α.Θ., έμπειρους δημοσιογράφους στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας καθώς και αθλητές με μεγάλη εμπειρία στην Ανοικτή Θάλασσα αλλά και τις ολυμπιακές κατηγορίες. Η Συντακτική Ομάδα παρακολουθώντας από κοντά τα δρώμενα στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της κωπηλασίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθορίζει τους βασικούς άξονες της ύλης του περιοδικού, ώστε να παρουσιάζει όλα τα θέματα της επικαιρότητας καθώς και επιλεκτική αρθρογραφία συνεργατών που σχολιάζουν την επικαιρότητα.
Previous Post Next Post