Το καλοκαίρι που αφήσαµε πίσω µας θα είναι – τουλάχιστον για όλους όσοι έζησαν από κοντά το επικοινωνιακό κοµµάτι του AEGEAN 600 – το πιο δύσκολο των τελευταίων ετών.
Η δηµοσιογραφική κάλυψη της διοργάνωσης πέρασε σε δεύτερη µοίρα µετά την αναπάντεχη και θλιβερή είδηση της απώλειας της 40χρονης Ganna (Άννα) Konontchouk, τη νύχτα της Δευτέρας 8 Ιουλίου, δεύτερης ηµέρας του αγώνα, ανοικτά της Κάσου. Ανάλογο, δύσκολο καλοκαίρι, όσον αφορά στην κάλυψη ιστιοπλοϊκής διοργάνωσης, είχαµε βιώσει και τον Ιούλιο του 2018, στους Λειψούς, τότε στην 3η µέρα του Ράλλυ Αιγαίου, όταν είχαν χάσει τη ζωή τους 104 συµπατριώτες µας στη φονική φωτιά στο Μάτι. Και τότε θυµάµαι είχε χτυπήσει δυνατά το καµπανάκι της επικοινωνιακής πολιτικής που θα έπρεπε να χαράξει ο Όµιλος.
Η απώλεια της άτυχης Άννας έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία σε όλη τη χώρα και πέρα από το συναισθηµατικό κοµµάτι που για όλους µας ήταν πολύ δύσκολο να το αντιµετωπίσουµε, έπρεπε να λειτουργήσει πάνω από όλα άµεσα και αποτελεσµατικά ο επικοινωνιακός µηχανισµός του Οµίλου. Από το πρώτο λοιπόν δευτερόλεπτο που έφτασε στα γραφεία της διοργάνωσης η θλιβερή είδηση, έπρεπε να τη διαχειριστούµε πρώτα από όλα µε πολύ σεβασµό στους οικείους της. Επίσης χρειαζόταν και αµεσότητα αλλά και εγκυρότητα των ειδήσεων που θα έβγαιναν από τον Όµιλο προς τα Μέσα που όπως γνωρίζουµε σε ανάλογες περιπτώσεις, αναζητούν αίτια, καλεσµένους σε εκποµπές κτλ. Έτσι έγινε και σε αυτή την περίπτωση. Το επόµενο πρωϊνό της Τρίτης 9 Ιουλίου, γύρω στις 11, όταν άρχισε να γίνεται γνωστή η θλιβερή είδηση, τα κινητά όλων µας άρχισαν να χτυπούν διαρκώς από τους συναδέλφους που πρώτα έψαχναν να διασταυρώσουν τη δυσάρεστη είδηση και έπειτα να αναζητήσουν κάποιον που θα µπορούσε να δώσει τις κατάλληλες εξηγήσεις για το τραγικό συµβάν. Τον τελευταίο και πιο δύσκολο αλλά και κοµβικό ρόλο, ανέλαβε στο 100% ο πρόεδρος του Πανελληνίου Οµίλου Ανοικτής Θαλάσσης Ιωάννης Μαραγκουδάκης, πολύπειρος ιστιοπλόος, γνωρίζοντας άριστα τους κανόνες που διέπουν έναν ιστιοπλοϊκό αγώνα, αλλά και σε διαρκή ανοικτή τηλεφωνική γραµµή µε το Λιµεναρχείου Κάσου και το Υπουργείου Ναυτιλίας είχε όλη την πληροφορία που ζητούσαν τα ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενηµέρωσης.
Από τον πρόεδρο του ΠΟΙΑΘ άρχιζε και τελείωνε η ενηµέρωση και ίσως αυτό ήταν και το µυστικό της επιτυχηµένης διαχείρισης σε αυτή την πολύ δύσκολη στιγµή. Να µιλάει δηλαδή ένας και µόνο ένας. Να µιλάει κάποιος απόλυτα γνώστης του αντικειµένου που θα είχε όλες τις απαντήσεις σε όποια ερωτήµατα και αν δεχόταν.
Τη διοργάνωση λοιπόν του AEGEAN 600 για το καλοκαίρι του 2024 θα τη θυµόµαστε πάντα, δυστυχώς, για τη θλιβερή είδηση της απώλειας της Ουκρανογαλλίδας ιστιοπλόου. Επί προσθέτως για όλους εµάς στον ΠΟΙΑΘ θα αποτελεί και µια διδακτική εµπειρία όσον αφορά στην επικοινωνιακή πολιτική που πρέπει να ακολουθεί ένας διοργανωτής σε αντίστοιχα γεγονότα.
Media Tips
Η οµάδα Media που εργάσθηκε για την πλήρη κάλυψη του AEGEAN 600 (δηλ. τη ζωή στην µαρίνα, εκδηλώσεις έναρξης & απονοµής, εκκίνηση, πέρασµα Σαντορίνης και τερµατισµούς), απαρτιζόταν από 16 άτοµα. Συγκεκριµένα για την κάλυψη της εκκίνησης εργάσθηκαν ταυτόχρονα τρία τηλεοπτικά συνεργεία που χρησιµοποίησαν 6 κάµερες, δύο εκ των οποίων ήταν drone, 6 φωτογράφοι σε 4 φουσκωτά υψηλών επιδόσεων καθώς και ένα ελικόπτερο στο οποίο είχαν επιβιβαστεί ένας εικονολήπτης και ένας φωτογράφος. Αναλυτικά οι φωτογράφοι ήταν, ο Νίκος Αλευροµύτης (κάλυψε και τη Σαντορίνη), ο Κώστας Καραγεωργίου, η Deea Buzdugan, ο Σταύρος Χαµπάκης και ο Βαγγέλης Φραγκούλης (ελικόπτερο και τελετές). Επισκέπτης φωτογράφος ήταν ο Kurt Arrigo από την Μάλτα. Συνεργάτης του AEGEAN 600 στο κοµµάτι της τηλεοπτικής κάλυψης, παραγωγής και διάθεσης του υλικού είναι η εταιρεία αθλητικών τηλεοπτικών παραγωγών Icarus Media καθώς και ο Βασίλης Πάζας µε την οµάδα του. Παρόν στο AEGEAN 600 έδωσε και ο από χρόνια συνεργάτης του ΠΟΙΑΘ φηµισµένος φωτογράφος Βαγγέλης Ρασσιάς µε την οµάδα των συνεργατών του.