Από τα γεγονότα ενδιαφέροντός μας, διμήνου Μαρτίου-Απριλίου, ξεχωρίζουν η καλή εμφάνιση της ελληνικής ομάδας στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ιέρ με ιδιαίτερη έμφαση στην 3η νίκη 470 των Μάντη-Καγιαλή, που αποδεικνύει τη σταθερή πορεία των ιστιοπλόων μας στο διεθνές επίπεδο και η εξαιρετική επιτυχία της εκδήλωσης στο Πολεμικό Μουσείου που διοργανώθηκε από τον ΠΟΙΑΘ και την Παγκρήτιο Ένωση με την υποστήριξη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και εκπληρώνει έναν από τους βασικούς καταστατικούς σκοπούς των διοργανωτών που είναι η διατήρηση των εθνικών μας παραδόσεων και παράλληλα αποτίει φόρο τιμής στους ναυτικούς μας που με μία σειρά ηρωικών πράξεων και σε συνδυασμό με το ολοκαύτωμα του Αρκαδίου άλλαξαν τον ρου της ιστορίας και κατέστησαν δυνατή την ενσωμάτωση της ηρωικής Μεγαλονήσου στη μητέρα Πατρίδα.
Περισσότερα όμως στο σχετικό άρθρο και ένθετο του τεύχους αυτού.Πέραν αυτού, τον προηγούμενο μήνα, έγινε μία προσπάθεια από τον ΠΟΙΑΘ για να επιλυθεί το φλέγον θέμα των ΔΕΚΠΑ (Δελτίο κίνησης πλοίων αναψυχής) με το οποίο πρέπει να είναι εφοδιασμένα όλα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
Ως γνωστόν με την υπ’ αριθμό 31331/76888/2016/08-9-2016 ΚΥΑ καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις εκδόσεώς του. Μεταξύ αυτών πρέπει να δηλώνεται ο κυβερνήτης του σκάφους ο οποίος πρέπει να έχει την απαιτούμενη άδεια διακυβέρνησης σκάφους και επί πλέον πρέπει να δηλωθεί και ο χρήστης του σκάφους ο οποίος σε περίπτωση που ο πλοιοκτήτης είναι εταιρία, πρέπει να είναι φυσικό πρόσωπο.
Κατά τη συνάντηση που έγινε με τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Θαλασσίου Τουρισμού έγιναν από τον ΠΟΙΑΘ οι ακόλουθες τοποθετήσεις:
- Η απαίτηση να ορισθεί κυβερνήτης με την απαιτούμενη άδεια διακυβέρνησης είναι άστοχος διότι δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που να ορίζει τις απαιτήσεις διακυβέρνησης ιδιωτικού σκάφους αναψυχής. Ως γνωστόν η διάταξη που προβλέπεται στον νόμο 1940/91 άρθρο 11 δεν έχει ενεργοποιηθεί.
- Στην περίπτωση πλοιοκτησίας από ναυταθλητικά σωματεία, χρήστες είναι οι ναυταθλητές, οι οποίοι κατά περίσταση χρησιμοποιούν τα σκάφη για προπονήσεις ή για συμμετοχή σε αγώνες και όχι ο πρόεδρος του Δ.Σ. του σωματείου που οι Λιμενικές Αρχές συνηθίζουν να ορίζουν ως χρήστη. Αυτό πέραν των άλλων έχει σημαντικές φορολογικές επιπτώσεις, διότι ως χρήστης θα χρεωθεί και το τεκμήριο του σκάφους ή των σκαφών. Εξ’ άλλου η εν λόγω ΚΥΑ αναφέρεται συγκεκριμένα σε εταιρίες και όχι σε σωματεία που σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Μετά από εκτεταμένη και φιλικότατη συζήτηση λάβαμε την υπόσχεση ότι το θέμα θα τακτοποιηθεί συντόμως.