
Μετά από τα δύο συμβάντα, που δούλευαν συνέχεια στο μυαλό μου, αναρωτήθηκα λοιπόν αν είναι σωστό οι αθλητές να ‘ταλαιπωρούνται’ φορώντας το σωσίβιο που πολύ σωστά είναι υποχρεωτικό από τους διεθνείς κανονισμούς ιστιοδρομιών για την ασφάλεια τους, όμως εμείς αντίθετα που είμαστε εκεί να τους ελέγξουμε για κάθε τι, από τον κανόνα 42 ή τυχόν ακούμπημα στη σημαδούρα ή να στήσουμε τον αγωνιστικό στίβο, δεν επιθυμούμε να ‘ταλαιπωρούμαστε’ φορώντας το σωσίβιο και λειτουργούμε τελικά ως αρνητικό παράδειγμα!
Το θέμα αυτό που με απασχόλησε το συζήτησα με αρκετούς φίλους σε θέσεις ευθύνης σε αγώνες και φυσικά οι περισσότεροι με κοίταξαν με απορία ή μάλλον με δυσφορία που ανακινώ ένα θέμα που θα τους κάνει τη ζωή στο φουσκωτό ή στο σκάφος Επιτροπής δυσκολότερη! Φυσικά το θέμα δεν είναι αν η ζωή μας ως επιτροπές θα γίνει ευκολότερη ή δυσκολότερη αλλά είναι θέμα σωστού ή λάθους. Όλοι εμείς που είμαστε γύρω από έναν αγώνα σκαφών τριγώνου, είμαστε παράδειγμα για τους αθλητές και οφείλουμε πρώτοι να λαμβάνουμε τα μέτρα ασφαλείας. Να φοράμε υποχρεωτικά το σωσίβιο που πρέπει να είναι λειτουργικό, όπως υποχρεωτικά να χρησιμοποιούμε και το σύστημα quick stop που υπάρχει για κάθε εξωλέμβια μηχανή.
Ως Έλληνες με το γνωστό μεσογειακό ταπεραμέντο μας πιστεύουμε λανθασμένα ότι το κακό δεν θα συμβεί σε μας και πάντα αφορά κάποιους άλλους ή ότι όλα αυτά είναι οι υπερβολές λαών που τα θεωρούν δεδομένα.
Πιστεύω ότι η χρήση σωσίβιου πρέπει να αναφέρεται στις Οδηγίες Πλου και να είναι υποχρεωτική από όλους όσους εμπλέκονται σ’ έναν αγώνα τριγώνου, όπως τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα, τα μέλη της Επιτροπής Ενστάσεων στη θάλασσα καθώς και σε όσους επιβαίνουν στα συνοδά σκάφη, δημοσιογράφων ή θεατών, ώστε η ασφάλεια όλων να είναι δεδομένη αλλά και οι συνθήκες διαδικασίας του αγώνα να είναι εξ ίσου ίδιες όσο αυτό είναι εφικτό για επιτροπές και αγωνιζομένους .
Ας γίνουμε παράδειγμα προς μίμηση και όχι ο δάσκαλος που δίδασκε και νομούς δεν εκράτει!